Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

ASH "Budapeszt 1945", 4-5 marca 2022 r. Piekary k. Piątku


Recommended Posts

ASH „Budapeszt 1945”

Zapraszam serdecznie, na trzecią i ostatnią grę cyklu „Ostatnia kampania Królestwa Węgierskiego”.

W październiku 1944, po wkroczeniu Armii Czerwonej na terytorium Węgier, admirał Miklos Horthy podjął próbę poddania wojsk Węgierskich Rosjanom i zawarcia separatystycznego pokoju. Niemcy uprzedzili jednak te działania i dokonali aresztowania regenta. Rządy na Węgrzech przejęła faszystowska organizacja Strzałokrzyżowców, fanatycznie zdecydowana do dalszej walki i obrony kraju. Oblężenie Budapesztu stało się nieuniknione. Armia Czerwona przystąpiła do jego zdobywania 29 grudnia…

1280px-Lanc_hid_-_Budapest_3_Febr_1946_Foto_Takkk_Hungary.jpg

Termin - 4-5 Marca 2022r. (piątek-sobota)

Miejsce – Battle Arena https://battle-arena.pl/ lokalizacja - https://www.google.pl/maps/place/Battle+Arena+-+ASG,+Paintball,+Broń+Palna,+Poligon+CQB,+EscapeRoom./@52.0845614,19.48514,17z/data=!3m1!4b1!4m5!3m4!1s0x471bbde0b23f3f2d:0x3b1cdc20db9f54ec!8m2!3d52.0845614!4d19.4873287

Wpisowe - 60zł do 31 stycznia/70 do 28 lutego/ 80zł w marcu i na miejscu

Zgłoszenia – https://docs.google.com/forms/d/1iamaSCPBXSekTSGDpGD6PvQSrXjw5Gp4zgyA_pbs5iA/edit

(Zgłoszenie potwierdza się poprzez uiszczenie wpisowego w terminie do 2 tygodni od jego wysłania. W przeciwnym razie, zgłoszenie będzie anulowane. By gra się odbyła, do 31 stycznia musi się zebrać minimum po 20 opłaconych osób na stronę). 

Tabela zapisanych - https://docs.google.com/spreadsheets/d/1ShyIVSVWfGDdd7slqOlH-owyukybORdcmr5Ov-BaDjI/edit?usp=sharing

Godziny:

4.03 - Piątek:

21:00 – Chrono (obowiązkowe, repliki będą taśmowane), lista, formalności

22:00 – Odprawa

23:00 – Start

5.03 - Sobota:

01:00 – Odprawa dla posiłków I

02:00 – Dołączenie posiłków I

08:00 – Odprawa dla posiłków II

09:00 – Dołączenie posiłków II

15:00 – Zakończenie gry.

Gra będzie się toczyć ciągiem od 23:00 w piątek do 15:00 w sobotę. O godzinach 02:00 i 09:00 będzie możliwość dołączenia do gry dla reszty graczy. Będą mieli wcześniej odprawę, a następnie zostaną zaprowadzeni do sztabów swoich frakcji jako przysłane posiłki. Od tego momentu, będą już do dyspozycji swoich dowódców, którzy wydadzą im pierwsze rozkazy. Poza wyznaczonymi godzinami, nie będzie możliwości dołączenia do gry.

 

FUNKCJE NA STRONĘ:

- Dowódca

- Goniec

- Komisarz/Żandarm

- 2 x KM + 2 amunicyjnych na jeden KM

- 3 x Saper 

- 2 x Snajper

- 2 x Sanitariusz

- Zwykli strzelcy

Po stronie niemieckiej obowiązuje limit 23 miejsc. Zostanie zwiększony tylko przy znacznej przewadze strony radzieckiej.

Gracze zostaną podzieleni na miejscu na kilkuosobowe sekcje. W każdej sekcji będzie wyznaczony „starszy”. Snajperzy w jednej 2-osobowej sekcji. Sanitariusz, dowódca, goniec i żandarm/komisarz będą bez sekcji, a niemieccy saperzy w jednej 3-osobowej sekcji.

Gracze będą wracać do gry o określonych godzinach. Powrót całymi sekcjami będzie szybszy. Dowódca wydaje rozkazy ze sztabu. Wszystkie rozkazy są pisemne i mogą być przekazywane przez gońca. Rozkazy są ważne tak długo, aż cała sekcja nie zginie, lub nie zostaną wydane nowe. Komisarz/Żandarm będą czuwali nad przestrzeganiem rozkazów, a goniec za ich dostarczanie i informowane na bieżąco dowódcy o sytuacji.

Dowódca dowodzi za pomocą rozkazów ze sztabów. Starsi sekcji, mogą wydawać rozkazy jedynie osobom w ramach swoich sekcji. Dowódca jednak, może pisemnym rozkazem, przydzielić konkretne sekcje pod dowództwo wyznaczonego starszego sekcji.  

Snajperzy mogą posiadać historycznego 4-takta z lunetą, a KM-iści historyczną broń wsparcia.

 

OBOWIĄKOWA STYLIZACJA

Niemcy – dopuszczone są flecktarny, alpentarny, partyzany/toćky pod warunkiem użycia ich jako elementu ubioru, a nie całego np. tylko kurtka we flecku, a spodnie np. gładkie/ zielone. Wyposażenie najlepiej skórzane lub parciane.

Strzałokrzyżowcy – węgierskie oddziały paramilitarne. Ubrane w ciuchy cywilne pasujące mniej więcej na lata 40-te. Mogą mieć także elementy umundurowania. Obowiązkowo opaski na ramię. Naturalnie mogą być własnej roboty.

Rosjanie – dopuszczona rosyjska Alfa, czy podobne kamuflaże. Ubrania najlepiej „brązowawe”, piaskowe lub khaki. Zasady podobnie jak u Niemców. Wyposażenie najlepiej parciane.

Komunistyczna partyzantka – ciuchy cywilne pasujące mniej więcej na lata 40-te.

Wobec tego, wszelkie wuzety, multicamy i inne, nie wymienione powyżej kamuflaże, nie będą dopuszczone w trakcie gry. Obowiązuje zakaz jakiegokolwiek stricte współczesnego wyposażenia np. kamizelek, plate carrierów, torb zrzutowych, uchwytów, kolimatorów, niehistorycznych ochraniaczy (chyba, że schowanych pod mundurem) itd. Lunety dopuszcza się tylko u snajperów. W razie wątpliwości co do stylizacji, śmiało możecie pytać ;) Można wziąć dowolne współczesne buty pod warunkiem, że nie są w kamuflażu.

Broń niehistoryczna musi być stylizowana (minimum obwinięcie szmatami) i strzela jak broń samopowtarzalna.

 

ZASADY(mogą ulec lekkiej modyfikacji przed grą):

image.thumb.png.21683c849273a6fecaae26c23ad72f4e.png

 

ZASADY NOCNE:

- Każdy gracz musi przy sobie posiadać czerwone światło do oznaczenia trupa i zwykłą latarkę (jeśli latarka ma opcję czerwonego światła, to może być sama latarka).

- Każdy gracz musi mieć zamontowany na długiej broni symulator błysku wystrzału (tracer). Tracer musi być uruchamiany poprzez naciśnięcie spustu, lub wylot kulki z lufy. Wszelkie światła chemiczne, czy latarki zapalane „wolną ręką”, nie będą dopuszczone. Pistolety i rewolwery nie muszą mieć zamontowanego tracera.

- W pomieszczeniach obowiązuje tylko ogień pojedynczy.

 

INNE:

- Każdy gracz obowiązkowo musi posiadać ze sobą broń do CQB (poniżej 380 fps), może być to broń główna, albo boczniak. 

- Na terenie gry będzie dostęp do prądu. Będzie też przygotowany czajnik, woda i rzeczy do przyrządzenia herbaty.

- Gracze sami zaopatrują się w kulki. Wszelkie środki medyczne i saperskie (druty, miny, ładunki), a także pewna liczba granatów grochowych będzie zapewniona przez orga. Oczywiście w przypadku granatów i stroboskopów, gracze mogą, a nawet powinni zabrać i używać własnych. 

- Medycy dostaną na miejscu całe potrzebne im wyposażenie. Ewentualnie we własnym zakresie mogą załatwić sobie uniwersalne szyny do usztywnienia.

- Saperzy muszą sami zaopatrzyć się w nóż i nożyce do cięcia drutu (mogą być sekatory, ale zwykłe nożyczki odpadają). Resztę wyposażenia dostaną na miejscu. Gońcy powinni mieć ze sobą raportówki/mapniki. 

- Dowódcy, gońcy, komisarz/żandarm, saperzy i sanitariusze będą mieli przeszkolenie przed grą (proszę przyjechać wcześniej).

- Respy przez większość gry będą stałe (planuje je przenieść tylko raz, po zajęciu przez Rosjan określonej części Budapesztu, co nastąpi nie wcześniej niż nad ranem). Można na nich zostawić swoje rzeczy. 

- W nocy gra będzie spokojniejsza i mniej dynamiczna. Dowódcy będą też musieli dawać części żołnierzy trochę czasu na sen i odpoczynek.

 

ZAPRASZAM SERDECZNIE ;)

Link to post
Share on other sites
  • XrayPl changed the title to ASH "Budapeszt 1945", 4-5 marca 2022r. Piekary k. Piątku
  • Replies 112
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

  • Domin007 changed the title to ASH "Budapeszt 1945", 4-5 marca 2022 r. Piekary k. Piątku
29 minut temu, Domin007 napisał:

Pytanie nr 1 - czy pistolety też obowiązują markery wystrzału?

Słuszne pytanie. Marker wystrzału obowiązuje tylko bronie długie. Pistolety są zwolnione z tego obowiązku. Zapomniałem to napisać. Jak możesz, to proszę popraw to w tekście :) 

Link to post
Share on other sites
40 minut temu, Vlad napisał:

W kwestii wyjaśnienia "Tylko Starsi mogą strzelać serią. "  Czy to oznacza głównie broń  4T ? dla pozostałych graczy? 

Ogólnie, żeby strzelać serią trzeba mieć KM albo być starszym z historycznym PM. Jeśli ma się historycznego PM-a, a nie jest się starszym, broń ta jest traktowana jak samopowtarzalna. Starsi grup też nie mają obowiązku biegania z PM-em. Jedyną limitowaną bronią jest KM, do którego obsługi potrzeba mieć konkretną funkcję. Reszta graczy może przyjechać z czym chce, ale w przypadku broni zdolnej do strzelania serią, zakwalifikowanie jej do PM lub Samopowtarzalnej zależy od tego, czy jest ona historyczna (jeśli nie, to wtedy automatycznie staje się samopowtarzalna) i czy używa jej starszy grupy. 

Link to post
Share on other sites
9 godzin temu, Vlad napisał:

W kwestii wyjaśnienia "Tylko Starsi mogą strzelać serią. "  Czy to oznacza głównie broń  4T ? dla pozostałych graczy? 

Vlad czyli nawet jeżeli przyjedziesz z empiszem ale nie będziesz "starszym grupy" to i tak strzelasz ogniem pojedynczym.

A z zupełnie innej beczki - chciałbym wiedzieć kim jest "SANIATRIUSZ"? ;) (vide tabelka z zasadami)

Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, Domin007 napisał:

A z zupełnie innej beczki - chciałbym wiedzieć kim jest "SANIATRIUSZ"? ;) (vide tabelka z zasadami)

Widzę, że potrzeba stworzyć całkowicie nową funkcję, a mianowicie "Grammar Nazi". Funkcyjny byłby tylko po stronie niemieckiej, przy dowódcy i sprawdzać będzie poprawną pisownię wszystkich rozkazów. Nie istotne jak ważny jest ten rozkaz, nie opuści sztabu póki nie będzie napisany zgodnie ze wszystkimi zasadami gramatyki ;)

Link to post
Share on other sites

Mam kilka pytań odnośnie rozgrywki 

Jeśli ktoś jest strzelcem, a replika posiada tylko ogień ciągły, to replika jest dopuszczona i stara się strzelać pojedynczo czy nie ma po co przyjeżdżać.

Jeden granat na cały dzień, czy na okres do momentu śmierci gracza i wejścia ponownie do gry z nowym granatem?

Hi capy w replikach które nie mają midów na jakiej zasadzie grają, dopuszczone?

Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, Mati86 napisał:

Mam kilka pytań odnośnie rozgrywki 

Jeśli ktoś jest strzelcem, a replika posiada tylko ogień ciągły, to replika jest dopuszczona i stara się strzelać pojedynczo czy nie ma po co przyjeżdżać. 

 

Jeden granat na cały dzień, czy na okres do momentu śmierci gracza i wejścia ponownie do gry z nowym granatem?

 

Hi capy w replikach które nie mają midów na jakiej zasadzie grają, dopuszczone?

1. Stara się strzelać pojedynczo. To też w jego interesie, bo strzelając serią, szybko się wyczerpie limit 80 kulek.

2. Jeden granat aż do momentu pobrania kolejnego. Można będzie pobrać na respie, wziąć od kolegi, albo ze skrzyń w polu. Tutaj chodzi o to, by nie mieć przy sobie więcej niż jeden na raz w danym momencie. Aczkolwiek co do skrzynki to oczywiście dopuszczam taką sytuację, by np. ustawić na się na piętrze i brać co chwila ze skrzynki granat, odpalać i rzucać we wrogów. Nie ma też obowiązku każdorazowego pobierania granatów. To jest w kwestii graczy. Aczkolwiek Battle Arena jest takim terenem gdzie granaty bardzo się przydają.

3. Ogólnie jest przyjęte już w ASH, że jeśli już trzeba używać Hi-capów (bo np. właśnie nie ma dostępnych innych rodzajów magazynków), to przed każdym podkręceniem, należy wyjąć magazynek z broni. Czyli: magazynek przestał podawać kulki -> odłączasz magazynek -> podkręcasz kółko -> doczepiasz magazynek do broni -> prowadzisz ogień. Ma to na celu oczywiście symulację przeładowania.

Link to post
Share on other sites
6 godzin temu, Mati86 napisał:

Hi capy w replikach które nie mają midów na jakiej zasadzie grają, dopuszczone?

Niby do jakich replik nie ma midów czy low cupów? W środowisku i okolicach jest tylu druciarzy, że wszystkie repliki mają jakąś odpowiedź. Stg? Wkłady z mp5, stara śpiewka. Pepesza? Są wydruki wkładów- ido bębna i do łukowatych. To że nie można kupić czegoś na tajwangunie, nie oznacza, że nie można kupić/zamówić u kogoś. 

W tej kwestii byłbym bezlitosny.

Tak samo kwestia full auto- 100% za. Standardem u szkopów jest mauser. Także hordy wesołych aliantów z tompsonami, są poprostu nieuczciwe. Niech pistolet maszynowy będzie powiązany z jakąś funkcją/dodatkową robotą jako gratyfikacja. Dowódcy, którzy biorą odpowiedzialność za ludzi, saperzy, targający dodatkowy sprzęt, pancerze itp robiący mało strzelankowe zadania z minami i zasiekami itd.

Uważam, że jak się zglasza jako szary, szeregowy strzelec to fajniej wczuć się w tego zwykłego piechura, a nie udawać jakiegoś ryana z hollywoodzkiej bajki.

Link to post
Share on other sites
8 godzin temu, Mekar napisał:

Także hordy wesołych aliantów z tompsonami są poprostu nieuczciwe.

Ejejejejej, jakie hordy, panie co pan? Standardem u Amerykanów jest obecnie Garand, a u Herbaciarzy Lee Enfield lub Sten (którym dalej rzucisz niż z niego trafisz) także ten... Pamiętajmy, że Springfield był dla strzelców wyborowych, a nie dla zwykłego żołdactwa, więc ta teza wygląda jak z TVP Info.

Ale abstrahując od powyższego - to popieram postulat Mękara związany z hi-capami.

Co do ognia ciągłego o mam wątpliwości - w końcu ktoś mógł zdobyć empisza/pepeszę na wrogu, wziąć po poległym koledze, etc.

PS. @XrayPl widziałem, że zmieniłeś tabelkę zapisanych, doceniam, doceniam... ;)

Link to post
Share on other sites

Oczywiście, ograniczenia co do PM-ów wynikają z kilku powodów:

- Realia historyczne - w żadnej armii broń automatyczna nie była podstawą. Dominowały przede wszystkim 4-takty i rzadziej broń samopowtarzalna. Jak już to pm-y najczęściej wędrowały do osób posiadających konkretną funkcję - którą często było właśnie bycie dowódcą drużyny.

- Promowanie osób funkcyjnych - sporo osób nie chce brać funkcji bo jest to dodatkowa robota. Wydaje mi się, że można to promować nawet w drobny sposób.

- Kwestie bezpieczeństwa - im mniej osób strzela serią tym bezpieczniej - wydaje mi się, że nie muszę tego bardziej uzasadniać.

Tak jak pisałem starsi będą wybrani na miejscu i tam też będzie podjęta ostateczna decyzja o dopuszczeniu broni do strzelania serią. Jeśli się okaże, że np. w którejś frakcji tylko jedna czy dwie osoby (a, nie że połowa drużyny) mają historycznego PM-a i nie są starszymi, to nie wykluczam, że będą mogły normalnie strzelać, a nie jak samopowtarzalna. Być może takie wyjątki będą też wprowadzone w ramach balansu stron. Jednakże w kwestii niehistorycznej karabinków (np. AK czy M4) - nie ma przebacz - te bronie grają TYLKO jako samopowtarzalna.

Można by też wprowadzić całkowity zakaz jakichkolwiek hi-capów, ale nie bądźmy już rygorystyczni (tym bardziej, że aktualne zasady i tak do zbyt "liberalnych" nie należą). Ta gra nie jest i nie ma być żadnym LARP-em czy MILSIM-em. Zwykła strzelanka z nieco bardziej rozbudowanymi zasadami. Dla osób które zaczną wcześniej będzie dłuższa, ale dla tych co przyjadą jako posiłki o 09:00, nie będzie zbyt mocno odbiegać od standardu (głównym zadaniem będzie zdobywanie i utrzymywanie punktów). Mam nadzieję, że będzie trochę nowych osób i bardzo słabo byłoby im kazać nagle dużo kombinować z modyfikowaniem swoich magazynków tylko dlatego, że producentowi nie chciało się zaprojektować midów czy lowów. Tym bardziej, że takich broni nie ma za wiele i osoby które nie załatwią sobie innych magów, i tak same sobie w ten sposób utrudniają poprzez konieczność "wymiany i przeładowania" hi-capa.

Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, Domin007 napisał:

Ejejejejej, jakie hordy, panie co pan? Standardem u Amerykanów jest obecnie Garand, a u Herbaciarzy Lee Enfield lub Sten (którym dalej rzucisz niż z niego trafisz) także ten... Pamiętajmy, że Springfield był dla strzelców wyborowych, a nie dla zwykłego żołdactwa, więc ta teza wygląda jak z TVP Info.

Na Ardenach były 3 garandy. U brytoli jest lepiej, co jest ciekawe o tyle, że garandów są repliki od g&g i icsa, a żeby mieć elfa, trzeba zrobić albo zamówić customa. Ciekawe. Mniejsza co było tylko co będzie. ROBIĆ MOSINY! 4TAKT Z BAGNETEM NAJLEPSZY ZESTAW POD CQB!

Link to post
Share on other sites

Widzę że  zrobiłem nieco burzy. Może i dobrze ?  Ja w swoich PM-ach nie mam singla. Sten wiadomo, nie ma a MP 40  w oryginale też nie miał i dlatego też go u siebie skasowałem.  Magi  a 50 bb  szybko schodzą, dlatego chciałem to wyjaśnić, możemy strzelać krótkimi  3-5  bb seriami.   Tak czy inaczej zabieram Kar 98 i mogę robić za sanitariusza.

Edited by Vlad
Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, Mekar napisał:

U brytoli jest lepiej, co jest ciekawe o tyle, że garandów są repliki od g&g i icsa

Może dlatego, że Garand kosztuje +-2k xD
Natomiast MB03 czy Cymkę 702 można kupić za ułamek tego i jak się wkręcisz to z czasem można przerobić na Enfielda. Swoją drogą, hamburgery mogłyby tak postępować w kwestii Springfielda D: (Wbrew pozorom, on był używany jako zwykły karabin dosyć sporo).

Link to post
Share on other sites

Strona niemiecka już w ponad połowie jest zapełniona. Zostało 7 miejsc + 2 dla dowódcy i żandarma (funkcje które koniecznie muszą być obstawione). Jeśli goniec nie zostanie obstawiony, to dowódca na miejscu będzie musiał go wyznaczyć spośród zwykłych strzelców (będzie mogła być to funkcja rotacyjna). Będzie mógł (jeśli uzna to za potrzebne) też wyznaczyć sanitariuszy i saperów, aczkolwiek w tym przypadku nie będzie możliwości rotacji w tych funkcjach.

Link to post
Share on other sites

U Niemców zostały zajęte już wszystkie miejsca za wyjątkiem Dowódcy i Żandarma. Od tego momentu nie będę przyjmował nowych zgłoszeń do Osi. Nie będę robił też listy rezerwowej. Jeśli jakieś miejsca się zwolnią, będą w miarę możliwości o tym informował.

Przypominam, że potwierdzeniem zgłoszenia jest uiszczenie wpłaty w terminie do 2 tygodniu, od jego wysłania. W przypadku jej braku, będę usuwał dane osoby z listy. Jeśli ktoś potrzebuje więcej czasu na wpłaty (bo np. czeka na wypłatę), to proszę o info na priv.

Liczba miejsc w Osi może ulec zwiększeniu tylko w przypadku znacznej przewagi liczebnej strony radzieckiej.

 

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...