Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

Recommended Posts

Części które proponują są firmy Laylax.

 

Myślałem o tych stabilizatorach. Zastanawiam się tylko ile ich bedę potrzebował. Sprzedają je w zestawach po dwa. Na forum widziałem że ktoś miał ich 4. Nie są aż takie drogie więc mogę pozwolić sobie na 2 lub 4 (jak trzeba to i 6) :)

 

Co do lunety to mogę kupićinna w sklepie stacjonarnym. Skoro to takie ważne to podjadę ( nie mam za blisko).

Powinienem zwracać uwagę na jakieś specjalne czynniki? Czy wystarczy jak będzie mi się przez nią "dobrze widziało" ?

Edited by ebola_85
Link to post
Share on other sites
  • Replies 243
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Nie chcę chować lufy w tłumiku. Może mi się kiedyś znudzi i bedę wolal bez ? :)

Wiem że Systemy, Prometheus, PDI są chwalone ale ciężko mi znaleźć taką 498mm. 500mm będzie się nadawała ?

Laylax (Promethius) M14 - 6.03mm / 500mm

 

Niby 2mm różnicy, ale wolę się upewnić :)

 

 

Tak się przedstawia obecny zestaw:

 

Maruzen APS Type 96 with Complete Upgrade Ł435.00

 

PDI Enhanced Duramin Receiver for L96 Ł119.99

 

Laylax (PSS96) Zero Trigger (Fixed Military Type) Ł114.99

 

Maruzen Ball Joint Quick Release Bi-Pod Ł48.99

 

2x Laylax (PSS96) Barrel Spacers Ł12.50 (2 zestawy = 4sztuki)

 

OK Parts 6.03mm Inner Barrel - 498mm Ł54.99

lub

Laylax (Promethius) M14 - 6.03mm / 500mm Our Price: Ł39.99

 

Systema Hop Packing Ł4.50 (nie wiem czy to silikon. Jest czarna ale nie mają napisane na www)

 

Guarder 3-9x40 Illuminating Scope with Red/Green Crosshairs Our Price: Ł59.50

 

2x Maruzen Type 96 Spare Magazine Ł14.00

 

2x Degicon Straight (0.30g, 1200rds/bag) Ł10.99

 

Tłumik już zamówiony z innego sklepu.

Edited by ebola_85
Link to post
Share on other sites

Moderator mnie chyba zje...

Znowu nie ogłem edytować.

 

Przeszukiwałem temat aby znaleźć coś na temat luf precyzyjnych pod komorę PDI. Jedyne o jakich była mowa to lufy o długości 650mm. Z tego co wyczytałem trzeba je ukrywać w tłumiku...

 

Jaką najdłuższą lufę powinienem kupić aby nie kryć jej w tłumiku?

 

Skoro standard jest 498mm, rozumiem że coś koło 500mm?

 

Znalazłem takie pod M14:

500MM INNER BARREL FOR AEG SERIES GUARDER - Ł34.99

http://www.wolfarmouries.co.uk/airsoft/bb/...uct&id=TN08

 

KM-PT-IBM14: KM-Head (TN Inner Barrel) 500mm for M14

http://www.fire-support.co.uk/store/comers...?idProduct=7621

 

PM-PT-M14500 LayLax(Prometheus) EG Barrel 500mm/ for M14 /norma

http://www.fire-support.co.uk/store/comers...?idProduct=1431

 

One sa dedykowane do m14 czy mogę je wrzucić do L96 z PDI ?

Edited by ebola_85
Link to post
Share on other sites
  • 11 months later...

Witam. Tak się składa że mam na warsztacie gnata kolegi Redread. Za Jego zgodą będe opisywał dokładnie po kolei tunning tego modelu. Na wstępie jakie części będę montował:

 

Przejściówka tłumika PDI

Tłumik KA 40x290mm

lufa prometheusa 590mm

gumka HU systemy

komora HU PDI

Gł cylindra LL

cylinder LL teflonowany

Tłok LL

sprężyna m170 guardera

prwadnica sprężyny LL

Zero trigger LL

Śrubka cylindra (od rączki) PDI

Barrel spacery LL

 

 

Wrażenia z oględzin:

 

Gnat jest przepięknie wykonany, well się nie umywa. Wszystko w stocku chodzi idelanie gładko i czysto. Jednak przyszedł do mnie bez kropli smaru w środku w związku z tym dxwięk jest... ehem. Ale co tam stock, przejdę do rzeczy.

 

Po wyciągnięciu zespołu cylindra (który w maruzenie jest nierozbieralny) stwierdzam że jest nieziemsko nieszczelny a przez jego nierozbieralność- jakiekolwiek nasmarowanie flaków odpada. Bo przez szczelinę to echem... Odkręcam rączkę z kostką które pójdą do cylindra LL i odkładam zbędny zestaw do pudełka. Cylinder LL: piękny teflonowany. Kolor jest dziwny ale już się przyzwyczaiłem bo to któryś już taki montuję. Wątpliwości może budzić fakt że początkowo głowica tłoka LL pracuje w nim bardzo ciężko ale na to jest na szczęście sposób: montujemy ją na tłoku i kilkanaście razy (po uprzednim zmiękczeniu jej przez ogrzanie w ciepłej wodzie i pomiętoszenie w rękach przez kilka minut) wciskamy jakby tyłem do przodu w gwint w cylindrze tzn de facto wsadzamy i wyciagamy. Powoduje to przycięcie gwintem nadlewek na niej i dodatkowe lekkie zmiękczenie twardej gumy. Po takim zabiegu chodzi tak jak powinno. Prowadnica: jest to prowadnica LL czyli skręcana z 2 częsci z łożyskowaniem ciernym. Spotkałem się już osobiście z przypadkiem peknięcia talerzyka łozyska, tego samego spodziewam się tutaj niestety. Wkurza też samoistne rozkręcanie jej od wstrząsów ale i na to jest metoda: Talerzyk w klucz, pręt w imadło (przez drewienko) i skręcamy na chama. Zapobiega to rozkręcaniu.

Tłok: typowy tłok do snajperki LL. Masa 25g o ile pamietam (bez głowicy) czyli nie jest źle i niema potrzeby go ochudzać. Teflonowy pierścień wiodący- dobra sprawa i spory plusik. Stalowa końcówka: kolejny plus. Małe luzy sprężyny (przynajmniej guardera) w nim też dają pozytywne wrażenie. Generalnie: tłok bez zastrzeżeń. Warto zwrócic uwagę że jest kilka (może ze 3) mm "płytszy" niż stockowy co widać po tym że pret od wskaźnika załadowania wystaje bardziej do tyłu- skróci się go o te 3mm i będzie idealnie. Sprężyna: jak to guarder. Jednakowy skok zwojów, końcówki zeszlifowane. Generalnie standard ale ja lubię guardery, wolę niż sprężyny LL. Mniej się ubijają i dają więcej fps (czyli mają zaniżoną numerację ale wiem że m170 to tak na prawdę m180 i jest git).

 

Smaczek: ZT laylaxa.

Celowo poleciłem ten zt a nie PDI. W przeciwieństwie do PDI nawet na bardzo mocnych sprężynach spust jest lekki i precyzyjny. Nie można tego powiedzieć o PDI. Z resztą LL miałem u siebie, w VSR i wiem że jest doskonały. Można w nim domowymi sposobami zrobić regulację. Idealny rzekł bym. Pracuje mięciutko, jest wyczuwalny, zawsze wiemy kiedy padnie strzał a do tego w zasadzie nie da się tu zerwać. Mnie osobiście drażni jedynie kształt samego języka spustowego ale to przecież kwestia kosmetyczna.

 

Gł cylindra: produkcji LL. Wahałem się czy nie polecić PDI ale trzeba ją modyfikować i jest gorzej wykonana niż LL. Ma jednak pewną zaletę nad LL: dobrze zrobiony lejek wlotowy. LL ma lejek stożkowy i malutki. Zapewne na PDI było by 5fps więcej ale szlifowanie jej nie uśmiecha mi się zbytnio, nie jest to na pewno zdrowe. Co do wykonania- lepsze niż PDI i ma gumowy amortyzatorek. Trudno jednoznacznie powiedzieć która lepsza. Poleciłem LL Redreadowi tylko dlatego że miałem niedawno niemiłe przejścia z PDI. Kwestia: jak będzie współpracowała z komorą PDI? Podejrzewam że tak samo jak gł PDI więc niema problemu.

 

Komory HU nie trzeba nikomu przedstawiać. Typowa komora, bardzo popularna ze względu na licznych właścicieli warriorów. Idealna szczelność i precyzja regulacji. Czego chcieć więcej? Jedynie lepszego dystansera ale... to już są szczegóły.

 

Gumka systemy też nie jest przypadkiem. Jestem zwolennikiem montowania systemy nawet tam gdzie prędkości przekraczają 700fps (a mam nadzieję że będzie ponad 700). W snajperce przebieg nie jest duży więc szybko się nie zużyje a łatwo się ją montuje i jest wytrzymała na rozdarcie co podczas montowania jej w komorze PDI ma niemałe znaczenie. Zapewnia też moim zdaniem lepsze podkręcenie niż gumki innych firm, zwłaszcza nie lubię gumek prometheusa i madbulla.

 

 

Barrel spacery: PDI wzbudzają większe zaufanie ale powiedzmy sobie szczerze: mają marginalny wpływ na celność repliki. Zobaczymy.

 

 

 

Tu zdjęcie z całym zestawem ;]

 

img0214oc.th.jpg

 

 

Pozdrawiam, będę informował o postępach.

Link to post
Share on other sites

Mam masę pytań xd Zacznę najlepiej od początku.

 

Primo: Czemu 590mm a nie 650 ? Podobno 650 lepiej pasuje

 

Secundo: Jak oceniasz spust LL do tego od G&H ? Jak ferrari do malucha czy ujdzie ten od G&H ? Osobiście posiadam G&H i dzięki regulacji czułości jest naprawdę ok. Nie wiem czym się tak zbytnio różnią.

 

Tertio: Czemuż nie lubisz gum promyka, są wadliwe czy co jest z nimi?

 

Quarto: Koszt tuningo to około 2500zł + maruzen = ~~3500zł. Ile bierzesz za złożenie repliki jak z m170 wyciskujesz ponad 700 fpsorów !

 

Quinto: Mógłbyś zrobić fotkę chrono ile wycisnąłeś fpsiorów ?

 

XxX: ( nie pamiętam co jest po Quinto): Czy spust ma jakikolwiek związek ze szczelnością całości ?

 

XxX2: Jakiego smaru najlepiej użyć ?

 

Wymieniłeś wszystkie bebechy tak więc nie ma się co podniecać chyba stockowymi częściami Maruzena jak i tak je wyrzucasz. Tak więc różnica Maruzen - Warrior jest tylko body.

Link to post
Share on other sites
Czemu 590mm a nie 650 ? Podobno 650 lepiej pasuje
Jednakowe osiągi a tłumik będzie tłumił. I tańsza.

 

Secundo: Jak oceniasz spust LL do tego od G&H ? Jak ferrari do malucha czy ujdzie ten od G&H ? Osobiście posiadam G&H i dzięki regulacji czułości jest naprawdę ok. Nie wiem czym się tak zbytnio różnią.
Zespoły spustu od GH oceniam bardzo źle dlatego że z na kilka sztuk które widziałem jedna trzecia była średnio sprawna lub w ogóle.

 

Czemuż nie lubisz gum promyka, są wadliwe czy co jest z nimi?
Są na mój gust za twarde, na systemie zawsze miałem lepsze osiągi.

 

 

Ile bierzesz za złożenie repliki jak z m170 wyciskujesz ponad 700 fpsorów !
Jeżeli replika chce współpracować i nie robi brzydkich numerów tzn nie trzeba nic wiercić, szlifować, toczyć przerabiać i ciąć to różnie. Zależnie od humoru, tego czy kogoś lubię oraz tego czy aktualnie brakuje mi kasy czy nie ;].

 

Mógłbyś zrobić fotkę chrono ile wycisnąłeś fpsiorów ?
Przeczytaj proszę dokładnie pierwszy post. Dowiesz się z niego czemu nie mógł bym wstawić. Podpowiedź: nie skończyłem.

 

Czy spust ma jakikolwiek związek ze szczelnością całości ?
Nie.

 

Wymieniłeś wszystkie bebechy tak więc nie ma się co podniecać chyba stockowymi częściami Maruzena jak i tak je wyrzucasz. Tak więc różnica Maruzen - Warrior jest tylko body.
Jesteś w błędzie, nie tylko.
Link to post
Share on other sites

Kosztorys całego przedsięwzięcia przedstawię na koniec postaram się ująć wszystkie koszty włącznie z przesyłkami, kosztami usług Dextera itp., i nie będzie to na pewno ok. 3500 zł :-(, wrażenia z pierwszego strzelania po powrocie z serwisu też tutaj wrzucę jeśli moderatorzy nie będą mieli nic przeciw temu...

Edited by Redrad
Link to post
Share on other sites

Szczęśliwy posiadacz wykręconego Maruzena tutaj. Śledzę temat z zainteresowaniem :)

 

Głowica cylindra LL jest zdecydowanie lepsza - bo współpracuje z tłokiem LL, który się nie rozkręca. Idzie to opanować klejem (tak samo jak prowadnicę), ale po co? Lejek w PDI nie robi różnicy, a przynajmniej takowej nie zauważyłem.

 

Prowadnice LL i PDI są do bani (rozkręcanie), tokarka 4 the win! :)

 

Od razu wymień śrubę trzymającą rączkę i cylinder, to była pierwsza część która u mnie się złamała.

 

Barrel spacery - im więcej tym lepiej, mniej drgań lufy.

 

A jak chodzi o spust... jadę na stockowym od 2 lat (sp190, sp210) :) Tylko pin trzymajacy prowadnicę musiałem dorobić.

 

Pytanie: Jak radzisz sobie z obracaniem się lufy zewnętrznej? Maruzen nie ma żadnej blokady, poza zatrzaskiem magazynka który trzyma się na lufie (gówniane rozwiązanie, będę to przerabiał) i tak czy tak obraca się 2-3mm w lewo i prawo co robi pewną różnicę...

 

Ogólnie montaż lufy jest gówniany. Za bardzo wzięli sobie do serca ideeę pływającej lufy ;)

Edited by rain
Link to post
Share on other sites
Głowica cylindra LL jest zdecydowanie lepsza - bo współpracuje z tłokiem LL, który się nie rozkręca.
Głowica nie ma nic do tłoka... a z kolei tłok się nie rozkręca bo niby jak? Więc chyba nie rozumiem o co Ci chodzi... Natomiast gł PDI po przeróbce współpracuje doskonale z gł tłoka LL. Na moje oko troszkę lepiej nawet ale różnice są minimalne.

 

 

 

Prowadnice LL i PDI są do bani (rozkręcanie), tokarka 4 the win! icon_smile.gif
Nie zgodzę się tylko w jednym: na tokarce nie zrobisz sobie łożyska. Co do rozkręcania się prowadnic to nie jest to problem. Tego nie trzeba rozkręcać do czyszczenia itp więc można kropelkę super glue dać i mocno skręcić za pomocą imadła i klucza. Nie odkręca się. PDI jest natomiast o tyle gorsza że pierścień łożyskujący jest z tworzywa i pęka. Prowadnica: zdecydowanie LL.

 

Od razu wymień śrubę trzymającą rączkę i cylinder, to była pierwsza część która u mnie się złamała.
Na razie siedzi stockowa a to z dwóch powodów: po pierwsze umożliwia działanie wskaźnika załadowania. Po drugie- wytrzymała już z 50strzałów więc i więcej powinna. To już dogadam z Redreadem, generalnie plan jest wymienić (jest kupiona) ale czy koniecznie? Zniknie wskaźnik naładowania... Chyba że wytoczę w niej otwór. To jest myśl...

 

 

Barrel spacery - im więcej tym lepiej, mniej drgań lufy.
Po kilku, różnych modelach i różnych firm nie zaobserwowałem jakiegokolwiek wpływu barrel spacerów na skupienie.

 

A jak chodzi o spust... jadę na stockowym od 2 lat (sp190, sp210) icon_smile.gif Tylko pin trzymajacy prowadnicę musiałem dorobić.

LL nie zdechnie nigdy z racji swojej konstrukcji. No i do tego kultura pracy... To jest coś wartego nawet jeśli nie 800zł to 500 z czystym sumieniem. Minusem może być brak blokad (obu) ale tak na prawdę- kto tego używa?

 

 

Pytanie: Jak radzisz sobie z obracaniem się lufy zewnętrznej? Maruzen nie ma żadnej blokady, poza zatrzaskiem magazynka który trzyma się na lufie (gówniane rozwiązanie, będę to przerabiał) i tak czy tak obraca się 2-3mm w lewo i prawo co robi pewną różnicę...
Nie radzę sobie bo na razie nie potrzebuję, nic się nie chwieje. Sprawdzę za kilkadziesiąt kulek, w razie czego podkładka, teflon i ew nawiercę i nagwintuję plus wkręcę imbusa małego gdzieś od dołu komory zamkowej. Swoją drogą dzięki za zwrócenie uwagi na ten drobiazg!

 

 

 

Jutro testy.

 

 

Pozdrawiam Dexter

Link to post
Share on other sites

Tłok PDI jest z 3 części i rozkręca się na obu łączeniach. Nic czego by nie załatwił klej, ale jednak LL wygrywa - jest mniej skomplikowany.

 

Głowica cylindra ma do tłoka tyle że tłok w nią uderza ;) Głowica PDI jest lepiej dopasowana do tłoka PDI (mniejszy i większy o-ring). Głowica LL jest płasko zakończona, tak samo jak tłok. Po prostu lepiej pasują. Kombinacja LL + PDI albo PDI + LL na moje oko grozi uszkodzeniem jednego lub drugiego.

 

Do tego w tłoku PDI odklejał się o-ring. (W głowicy cylindra też), więc jak dla mnie LL wygrywa poprzez k.o. Lejek w PDI nie ma żadnego znaczenia.

 

Łożyskowania nie używam.

 

Wymiana śruby rzeczywiście powoduje zniknięcie wskaźnika naciągu, ale to samo robi użycie prowadnicy PDI, czy wytoczenie najprostszej prowadnicy. IMO warto to zrobić - ja dość nieprzyjemnie uderzyłem się w brodę rączką przeładowania kiedy śrubą pękła. Ta śruba nie bez powodu jest pełna, wytoczenie w niej otworu na bank ją osłabi.

 

Dzięki za potwierdzenie **** spustu LL :) Wahałem się, teraz chyba go sobie sprowadzę. My finger is my safety ;)

 

Dobry pomysł z tym małym imbusem. Ja planuję zrobić dodatkowy punkt montażu lufy z przodu łoża. W lufę wkładam pierścień z nagwintowanym otworem, wiercę otwór od spodu łoża i przykręcam. Do tego między lufę a łoże podkładki i powinno trzymać się solidnie, bo tak jak to jest zrobione to strach lufy dotknąć.

 

Masz jakiś sposób na luzujący się magazynek / poprawę gównianego montażu magazynka? Próbowałem już doklejać podkładki do maga, wkładać magnesy... a i tak w momencie strzału się luzuje i nie chce podawać. Ewentualnie jak przykleję za grube podkładki to nie można go wyjąć.

 

Słownictwo

Viper

Edited by VIPER-RT10
Link to post
Share on other sites
Nie zgodzę się tylko w jednym: na tokarce nie zrobisz sobie łożyska. Co do rozkręcania się prowadnic to nie jest to problem. Tego nie trzeba rozkręcać do czyszczenia itp więc można kropelkę super glue dać i mocno skręcić za pomocą imadła i klucza. Nie odkręca się. PDI jest natomiast o tyle gorsza że pierścień łożyskujący jest z tworzywa i pęka. Prowadnica: zdecydowanie LL.

 

 

Jak by się uparł to da się zrobić to łożysko, tylko po co? Gwint się klei , ale nie super glue-są kleje do gwintów. Poza tym są jeszcze na to inne metody.

 

 

Zniknie wskaźnik naładowania... Chyba że wytoczę w niej otwór. To jest myśl...

 

 

Gdzie można dostać wytaczaki do takich średnic?

Link to post
Share on other sites

Można zamocować śrubę w tokarce i wywiercić wiertłem. Zdaje mi się że to dexterkrak miał na myśli. Technicznie rzecz biorąc to wiercenie, ale wiadomo ocb ;)

 

Ja gwint zawsze farbą w sprayu maluję. Można używać loctite, ale farba jeszcze mnie nie zawiodła.

Link to post
Share on other sites
Tłok PDI jest z 3 części i rozkręca się na obu łączeniach.

 

Akurat tłok mi się nigdy nie rozkręcał. Może przypadek.

 

Głowica cylindra ma do tłoka tyle że tłok w nią uderza
W gł cylindra uderza nie tłok tylko głowica tłoka. To różnica.

 

Głowica PDI jest lepiej dopasowana do tłoka PDI (mniejszy i większy o-ring)
Zgadza się.

 

Kombinacja LL + PDI albo PDI + LL na moje oko grozi uszkodzeniem jednego lub drugiego.
Nie zgadzam się. Głowica tłoka LL pasuje doskonale do gł cylindra PDI pod warunkiem przerobienia tej ostatniej. A lejek dodaje fps, sprawdziłem :D.

 

Do tego w tłoku PDI odklejał się o-ring.
A w dodatku te dodatkowe o ringi na gł tłoka jeden i na gł cylindra drugi są zupełnie zbędne tzn mam na mysli to że ani to szczelności nie poprawia ani nie amortyzuje wystarczająco.

 

Łożyskowania nie używam.

 

Błąd :D. Warto.

 

Wymiana śruby rzeczywiście powoduje zniknięcie wskaźnika naciągu, ale to samo robi użycie prowadnicy PDI, czy wytoczenie najprostszej prowadnicy.
Dlatego też prowadnica jest LL.

 

Ta śruba nie bez powodu jest pełna, wytoczenie w niej otworu na bank ją osłabi.
Ale czy znacząco? Hmm skonsultuję z włascicielem repliki. Ja bym raczej zostawił stocka, nie wykazuje zamiaru pękania.

 

Masz jakiś sposób na luzujący się magazynek / poprawę gównianego montażu magazynka?
Wstawienie w to miejsce tej metalowej wkładki z warriora? Maruzen tego niema...

 

 

Jak by się uparł to da się zrobić to łożysko, tylko po co?
Dla poprawy kultury pracy, osiągów, łatwiejszego naciągania i oszczędzania sprężyny.

 

Gwint się klei , ale nie super glue-są kleje do gwintów.
To na szczęście jest gwint którego juz nigdy nie trzeba potem rozbierać więc mozna skleić na stałe. Kleje do gwintów muszą dawać opcje rozkręcenia kiedyś. W tym przypadku jest to zbędne.

 

Gdzie można dostać wytaczaki do takich średnic?
Miałem na mysli oczywiście wiercenie na tokarce, przepraszam za nieścisłość.

 

 

 

 

 

Wyniki pomiaru to początkowo 597 stabilne a teraz 623 stabilne (szczelka czerwona LL się dociera). Sądzę że jeszcze odrobinę wzrośnie "samo od siebie" a potem będę kombinował dalej aż osiągnę zadowalający rezultat.

 

 

Pozdrawiam.

Link to post
Share on other sites
Akurat tłok mi się nigdy nie rozkręcał. Może przypadek.

 

Mi się również rozkręcał i przy spr. 210 nastąpiło po jakimś czasie lekkie odkształcenie na kołnierzu. Ogólnie części PDI mają wiele rozwiązań przekombinowanych, co przekłada się na ich mniejszą niezawodność w stosunku do LL.

 

Co do prowadnic miałem wszystkie-łożyskowanie nic nie daje, grunt to dopasowanie średnicy pręta i średnicy wewnętrznej sprężyny.

 

Klejów do gwintów są różne klasy, po takie , które puszczają dopiero po podgrzaniu. Super glue w klejeniu metali w moim odczuciu się kiepsko sprawdza.

 

Osłabienie śrubki zależy głównie od gwint i materiału śrubki, ale również od tego jaki jest stosunek średnicy otworu do średnicy śruby, a w tym przypadku może być już faktycznie niekorzystny dla wytrzymałości, pomimo dobrego materiału śruby. Poza tym warto się zastanowić, czy nie szkoda zachodu i ryzyka dla takiej pierdoły, jaką jest ten wskaźnik.

Edited by bart_a
Link to post
Share on other sites

Z ocenianiem wytrzymałości sprężyn to byłbym powściągliwy, bo przypuszczam, że wielu z tych którzy na to narzekają chodzą przez pół strzelanki z naciągniętą sprężyną i potem się dziwią, że się ubiła. Można by zrobić taki szczegółowy test, który był by miarodajny, ale to by wymagało oddaniu kilkuset strzałów na nowych sprężynach, pomiarów spadków fps co kolejne serie, pomiarów zmian wymiarów sprężyny. Wtedy można by było coś stwierdzić.

 

łozyskowanie sporo daje tylko trzeba się wsłuchać

 

Jeśli sprężyna jest spasowana z prowadnicą i dobrze nasmarowana, to słychać tylko uderzenie tłoka w czoło głowicy cylindra.

Link to post
Share on other sites

Czyli podtoczyłeś głowicę cylindra PDI... chciałem tak zrobić, ale uznałem za niewarte zachodu. Dużo ten lejek Ci dodał FPS? Bo jeśli 5-10 to nie mam się o co bić, tym bardziej że w pomiarach u siebie nie zaobserwowałem różnicy pomiędzy LL i PDI

 

Podsumowując, tak jak mówiłem na początku - lepiej wypada tłok LL :) PDI, tak jak bart_a pisał jest przekombinowane.

 

Z łożyskowaniem spróbuję, tak samo z tą metalową wkładką z warriora (nie wala Ci się przypadkiem jakaś po warsztacie?).

 

BTW, macie namiar na jakąś porządną prowadnicę w jednym kawałku? Obojętnie czy z dziurą czy bez, ale przy okazji wymiany spustu będę musiał wymienić też prowadnicę... (dopasowałem je nieco inaczej niż normalne)

 

Jak dla mnie jeden z najbardziej konstruktywnych topiców na wmasgu :)

Link to post
Share on other sites
Czyli podtoczyłeś głowicę cylindra PDI...
Właściwie zeszlifowałem na płasko a nie podtoczyłem ale efekt jest ten sam.

 

Bo jeśli 5-10 to nie mam się o co bić
No to Twoje zdanie. Darmowe 5-10fps to dużo. Na prawdę dużo ;] kiedy liczy się każdy fps.

 

Co do tłoka to się zgadzam z tym że taka a nie inna konstrukcja uszczelki (głowicy) uniemozliwia zastosowanie np hamulca na tłoku, jak w VSR a baaardzo by się przydał.

 

BTW, macie namiar na jakąś porządną prowadnicę w jednym kawałku?
K2, Modify, Guarder... Któraś z tych była na wgc o konstrukcji takiej jak prowadnica LL do VSR czyli stała, nie skręcana, z łozyskowaniem kulowym a nie ciernym. Warto może poszukać. tzn ona też jest składana z trzpienia, łozyska i podstawki ale nie na gwint tylko na moje oko to jest składane na ciepło (ciepła podstawka z otworem i zimny trzpień).

 

 

Co do metalowej wkładki to mi się nie wala ale spróbuj upolować uszkodzonego na alledrogo..

Link to post
Share on other sites

Spokojnie już replika do mnie wraca, jak będę miał ją u siebie i warunki pozwolą zrobię testy, pomierzę zasięg i podam szczegóły wraz z moimi wrażeniami, w końcu będziemy mogli porównać osiągi ( realne :-) ) naszych replik w odniesieniu do zastosowanych baz, części i nakładów... wydaje mi się ,że taka analiza pozwoli wybrać każdemu swoją drogę tuningu.....

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...