wiciok Posted December 1, 2014 Report Share Posted December 1, 2014 IRF1404 N-MOSFET wraz z kompletem oporników 100 om i 30 kom w wykonaniu militarnym Tutaj to naprawdę dowalili :hahaha: Quote Link to post Share on other sites
Marcin_l85 Posted December 2, 2014 Report Share Posted December 2, 2014 W opcji z AB sa dwa identyczne tranzystory? Quote Link to post Share on other sites
EndeBeats Posted December 2, 2014 Report Share Posted December 2, 2014 Nie, N-MOSFET to w moim przypadku IRL3713 a P-MOSFET to IRF4905. Quote Link to post Share on other sites
Przypadek Posted December 9, 2014 Report Share Posted December 9, 2014 (edited) Witam, potrzebuję tranzystor P-Mosfet parametrami zbliżonymi do IRF4905, z jedną małą różnicą: napięcie Vgs powinno być jak najnizsze. Te 4 V z IRF4905 nie odpowiadają mi. Najlepiej coś z zakresu 1- 2.5 V tak jak ma IRL 3713. Tranzystor będzie pracował w mosfecie w AEGu. Czy mógłby ktoś podrzucić jakiś konkretny typ? Edited December 9, 2014 by Przypadek Quote Link to post Share on other sites
hindus Posted December 9, 2014 Report Share Posted December 9, 2014 http://www.tme.eu/pl/katalog/tranzystory-z-kanalem-p-tht_112829/#id_category=112829&s_field=artykul&s_order=ASC&visible_params=2%2C273%2C367%2C35%2C262%2C266%2C36%2C10%2C635%2C270%2C265%2C2645%2C2670%2C2360%2C2362&used_params=265%3A56358%2C34012%2C34014%3B Quote Link to post Share on other sites
Przypadek Posted December 9, 2014 Report Share Posted December 9, 2014 Wielkie dzięki, opanowałem już filtry na tme ;) Quote Link to post Share on other sites
KicpA Posted December 10, 2014 Report Share Posted December 10, 2014 Ten temat dalej żyje :) No ładnie :D Quote Link to post Share on other sites
Tomciaz Posted December 30, 2014 Report Share Posted December 30, 2014 (edited) Najprostszy z AB (+5.5zł za drugiego mośka): Nie jestem elektronikiem, więc proszę o wytłumaczenie: na czym polega odwrócenie polaryzacji w mosfecie P? Rozumiem to tak: po rozłączeniu prądu na bramce silnik obracając się siłą bezwładności działa jak prądnica i podaje na dren mośka P napięcie. Wówczas, na skutek ciągle naładowanej bramki dochodzi do zwarcia silnika. Dobrze rozumiem? EDIT: yyy, albo prąd zwarcia pochodzi z samej bramki, która nie mając gdzie się wyładować (brak równoległego opornika) wyładowuje się na szczotce (-) silnika zwierając go... Jak kondensator. Nie wiem już... Edited December 30, 2014 by Tomciaz Quote Link to post Share on other sites
relativy Posted December 30, 2014 Report Share Posted December 30, 2014 Po protstu tranzystor typu P działa odwrotnie niż tranzystor typu N, tzn płynie przez niego prąd w drugą stronę i zamyka się przy napięciu bramki ujemnym, Mosfet AB działa jak bramka Not, kiedy tranzystor N jest otwarty, to P jest zamknięty i odwrotnie. Silnik po odcięciu prądu, obracając się zamienia się w prądnice, a P mosfet go zwiera i zatrzymuje wytworzonym przez niego prądem. Ot cała magia. Quote Link to post Share on other sites
Tomciaz Posted December 30, 2014 Report Share Posted December 30, 2014 Czy zatem MOSFET z kanałem P jest MOSFETem normalnie załączonym? A skąd napięcie ujemne na bramce P? Przepraszam za głupie pytania z poziomu pierwszych stron podręcznika, ale staram się dokładnie zrozumieć zasadę działania całego układu. Quote Link to post Share on other sites
relativy Posted December 31, 2014 Report Share Posted December 31, 2014 Napięcie ujemne, znaczy po prostu nic innego jak o odwrotnej polaryzacji co w mosfecie typu N. (odwracasz + z -) Ale by można było właśnie odróżnić to od mosfetu typu N napięcia podaje się właśnie w formie ujemnej, mimo iż fizycznie nie ma czegoś takiego. Mosfet nie jest normalnie zamknięty i nie ma kanału wbudowanego. Po prostu jest typu P. Quote Link to post Share on other sites
Tomciaz Posted January 9, 2015 Report Share Posted January 9, 2015 Jeszcze pytanko natury technicznej - czy mosfet p mocno się grzeje przy zwieraniu silnika? Chciałbym oba przykręcić do jednego radiatora aby całość zajmowała jak najmniej miejsca. Quote Link to post Share on other sites
Marcin_l85 Posted January 11, 2015 Report Share Posted January 11, 2015 Jeszcze pytanko natury technicznej - czy mosfet p mocno się grzeje przy zwieraniu silnika? Chciałbym oba przykręcić do jednego radiatora aby całość zajmowała jak najmniej miejsca. Ja dałem ok. 1cm kwadratowego aluminiowej blaszki i do niej skręciłem plecami do siebie dwa tranzystory. Po strzelance sprawdziłem i zero grzania się. Quote Link to post Share on other sites
hindus Posted January 11, 2015 Report Share Posted January 11, 2015 Nie dziwię się, po strzelance wszystko już ostygło ;) Najlepszy test na grzanie to kilkanaście krótkich serii na auto (tak, wcale nie długa seria, bo silnik jak już się rozkręci to ciągnie mało prądu, a największy pobór jest przy rozruchu i to właśnie ten prąd musi wytrzymać mosiek). Jak da się mosfet mocno złapać w palce i utrzymać to znaczy, że radiator jest optymalny ;) Quote Link to post Share on other sites
relativy Posted January 12, 2015 Report Share Posted January 12, 2015 Ja nie stosuje żadnych radiatorów, tylko na laminacie rozlewam trochę więcej miedzi pod drenem. Wtedy temperatura pracy nie przekracza 65C i to spokojnie wystarcza, ale jeżeli nie robisz mosfeta na laminacie, to zamiast lutować kabel do środkowej nóżki przylutuj go do tej blaszki z tyłu pod tranzystorem, lub zlutuj tranzystory ze sobą i tam dolutuj kabel. 2,5mm odbierze większość ciepła. Quote Link to post Share on other sites
Tomciaz Posted January 12, 2015 Report Share Posted January 12, 2015 Użyłem radiatora do obudów TO-220. Niejako "na zewnątrz" przykręciłem IRL3713, a "wewnątrz" IRF4905. Odizolowałem przy tym podłoża (B) obu mosfetów od radiatora, śrubkę trzymającą całość od wszystkiego, a części przewodzące zalałem silikonem. Układ grzeje się tak, że można go utrzymać w ręce. Konfiguracja na jakiej pracuje to SP120 SHS i LiPo 7,4V 1,4Ah 15-25C, rof nie odbiega od normy. Razem z akumulatorem wszystko zmieści się pod deklem kalacha :). Quote Link to post Share on other sites
Brzuski Posted January 17, 2015 Report Share Posted January 17, 2015 Panowie które kable to kable grube a które to te cienkie dające tylko sygnał ? Bo kurczę nie wiem :/ Quote Link to post Share on other sites
karol_alasz Posted January 17, 2015 Report Share Posted January 17, 2015 Podepnij fotę gdzieś indziej... Quote Link to post Share on other sites
Brzuski Posted January 17, 2015 Report Share Posted January 17, 2015 Quote Link to post Share on other sites
wiciok Posted January 17, 2015 Report Share Posted January 17, 2015 Cienkie tylko do styków. Ten zielony od rezystorka 100 i czerwony od tego łączenia. Quote Link to post Share on other sites
Brzuski Posted January 17, 2015 Report Share Posted January 17, 2015 Dziękować Dziękować :) Quote Link to post Share on other sites
virus191 Posted January 26, 2015 Report Share Posted January 26, 2015 Tech schemat dla mnie jest trochę nieczytelny, w miejscu łączenia ścieżek powinny być kropki. Quote Link to post Share on other sites
Brzuski Posted January 26, 2015 Report Share Posted January 26, 2015 No dlatego ja się pytałem gdzie co i jak ale znalazłem też lepiej "wizualnie" opisane: Quote Link to post Share on other sites
Tomciaz Posted February 1, 2015 Report Share Posted February 1, 2015 Mam pytanie: jak obliczyć wartości znamionowe dla zabezpieczającego transila między drenem a źródłem? Czy w przypadku układu z AB równoległe wlutowanie w mosfet N (D->I-S) to prawidłowe rozwiązanie? Quote Link to post Share on other sites
Tomciaz Posted February 2, 2015 Report Share Posted February 2, 2015 Podbijam. Czy transil dwukierunkowy na 12V przy napięciu pakietu 11,1 V i prądzie rozładowania 25C, wlutowany równolegle do połączenia D-S w mosfecie n wystarczy? Czy szukać innego? Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.