Marek Kiljan Posted February 22, 2009 Report Share Posted February 22, 2009 Ok, w takim razie kupię 2 IRL1404 Quote Link to post Share on other sites
grzechotnik Posted February 23, 2009 Report Share Posted February 23, 2009 Co daje układ 2-tranzystorowy? Jakieś zauważalne zmiany, czy tylko kosmetyka? Pozdrawiam serdecznie. Quote Link to post Share on other sites
ruffin-89 Posted February 23, 2009 Report Share Posted February 23, 2009 A może poczytasz ? Quote Link to post Share on other sites
Marek Kiljan Posted February 23, 2009 Report Share Posted February 23, 2009 Po przebrnięciu przez te 9 stron zawiłych jak cholera sformułowań czysto elektronicznych wyłuskałem chyba to co przyda się innym. Wychodzi na to że najlepszym jak dotąd tranzystorem stosowanym w replikach jest: 1. IRL3713 (słabo dostępny) 2. IRF1404 3. IRL1404 i na końcu IRL 3703 Słabszych nie warto stosować bo efekty będą mierne a jak zależy nam na czymś lepszym to robimy układ 2 tranzystorowy. Zgadza się ? ;> Układ 2 tranzystorowy to warto zawsze. Lepiej działa i mniejsza szansa że układ się spali. No właśnie, tu masz odpowiedź Quote Link to post Share on other sites
MAJOR762 Posted February 23, 2009 Report Share Posted February 23, 2009 (edited) Ale dla kolegi Grzechotnika jedna opinia to za mało, musi mu 5 osób w 10 tematach po kilka razy napisać to samo żeby do niego dotarło :wink: Edited February 23, 2009 by MAJOR762 Quote Link to post Share on other sites
Cyr4x Posted February 24, 2009 Report Share Posted February 24, 2009 Panowie każdy Mosfet wystarczy tylko żeby był na napięcie powyżej 12 V i na prąd powyżej 20 A . czyli wartość minimalna to 12 V i 16 A . Tak można dwa ze sobą łączyć. Na stronie Tme.eu.pl wpisać mosfet. ja tam znalazłem w ciagu 2 min około 61 z czego kilka jest na plytke drukowaną w wersji małej :] oto lista : 2SK1388 Tranzystor N-MOSFET 30V 35A 60W BUK101-50GL Tranzystor N-MOSFET LOGL 50V 26A 75W BUZ11 Tranzystor N-MOSFET 50V 30A 75W BUZ11A Tranzystor N-MOSFET 50V 30A 75W HUF75321P3 Tranzystor N-MOSFET 55V 31A 70W IRF3707ZPBF Tranzystor N-MOSFET 30V 59A 57W IRF3707ZSPBF Tranzystor N-MOSFET 30V 59A 57W IRFB3806PBF Tranzystor N-MOSFET 60V 43A 71W IRFP044NPBF Tranzystor N-MOSFET 55V 49A 100W IRFSL3806PBF Tranzystor N-MOSFET 60V 43A 71W IRFU2307ZPBF Tranzystor N-MOSFET 75V 53A 110W IRFU2405PBF Tranzystor N-MOSFET 55V 56A 110W IRFU2407PBF Tranzystor N-MOSFET 75V 42A 110W IRFU2607ZPBF Tranzystor N-MOSFET 75V 45A 110W IRFU2905ZPBF Tranzystor N-MOSFET 55V 59A 110W IRFU3707ZPBF Tranzystor N-MOSFET 30V 56A 50W IRFU3806PBF Tranzystor N-MOSFET 60V 43A 71W IRFZ34NPBF Tranzystor N-MOSFET 55V 26A 56W IRFZ44EPBF Tranzystor N-MOSFET 60V 48A 110W IRFZ44NLPBF Tranzystor N-MOSFET 55V 49A 110W IRFZ44NPBF Tranzystor N-MOSFET 55V 49A 83W IRFZ44VPBF Tranzystor N-MOSFET 60V 55A 115W IRFZ44ZPBF Tranzystor N-MOSFET 55V 51A 80W IRFZ46NPBF Tranzystor N-MOSFET 55V 46A 88W IRFZ48NPBF Tranzystor N-MOSFET 55V 53A 94W IRLU2905ZPBF Tranzystor N-MOSFET 55V 60A 110W IRLZ34NPBF Tranzystor N-MOSFET 55V 30A 68W IRLZ44NPBF Tranzystor N-MOSFET 55V 41A 83W RFP50N05L Tranzystor N-MOSFET 50V 58A 0R018 100W RFP50N06 Tranzystor N-MOSFET 60V 50A 131W STP20NE06L Tranzystor N-MOSFET 60V 20A 70W STP36NF06L Tranzystor N-MOSFET 60V 30A 70W SUP45N03-13L-E3 Tranzystor N-MOSFET 45A 30V 88W SUP60N06-18-E3 Tranzystor N-MOSFET 60A 60V 120W VNP20N07 Tranzystor N-MOSFET 70V 20A 83W VNP28N04 Tranzystor N-MOSFET 42V 28A 83W VNP35N07 Tranzystor N-MOSFET 70V 35A 125W WAŻNE parametry ! V- mazymalne napięcie w prądzie stałym . Większąść Mosfetów może przyjąć w impulsie troche więcej . Ale zalecam nie robić głupot :] A- Ampery . im mocniejsza replika Tym więcej prądu potrzebuje na prace. W - moc czyli I x V. Daje ile mocy . Przeciętnie na 9,6 V okolo 10-20 A . nie martwcie się :] Ta moc jest raczej szczytowa. Tzn. na początku silnik nie ma oporu to malo pobiera prądu ale potem im większy opór( czyt. praca ) tym więcej prądu potrzeba . Ja podaje takie obliczenia na Springu m130 . Więc bez głupich pytań jaki mosfet sam mocie teraz lista i na nią patrzeć . Quote Link to post Share on other sites
MAJOR762 Posted February 24, 2009 Report Share Posted February 24, 2009 Ważny to jest Rds. I tak, każdy się nadaje (mówiąc w "schemacie uproszczonym"), ale nie każdy da efekty jakie powinien. Więc proszę, nie gadaj głupot że każdy się nadaje bo ktoś uwierzy, kupi najtańszy tranzystor "byle miał 12V i 16A" i się okaże że poza oszczędzeniem styków tranzystor nie podniósł szybkostrzelności ani wydajności baterii a w ekstremalnych przypadkach nawet obniżył ROF. I później tak powstają opinie "MOSFET gówno daje" z którymi nieraz się już spotkałem, bo ktoś zamiast odżałować te 10zł to kupił tranzystor za 2zł "aby był" i się zdziwił. Quote Link to post Share on other sites
ruffin-89 Posted February 24, 2009 Report Share Posted February 24, 2009 Ta moc jest raczej szczytowa. Tzn. na początku silnik nie ma oporu to malo pobiera prądu ale potem im większy opór( czyt. praca ) tym więcej prądu potrzeba . Ooo to ci nowość, silnik pobiera mniej prądu w czasie rozruchu niż w czasie pracy, toż ci istny cud. Jak zauważyłeś moc wynika z 2 ważnych parametrów więc nie ma potrzeby zwracać już na nią uwagi, ale tak jak pisałem wcześniej i tak jak pisze MAJOR762 cenionym parametrem jest właśnie rezystancja Dren-Źródło (Rds) bo to tymi złączami popłynie prąd do silnika. Co do max. Ids to też dobrze mieć więcej niż 16-20A. Powód podałem na początku mojego posta. I tak dla ścisłości informacji, które podajesz, to nie: V tylko Udss/Vdss - bo w tranzystorach wyróżnia się kilka napięć A tylko Id - też wyróżniamy kilka prądów. Przez A oznaczmy Ampery czyli jednostkę. W tylko P bo tak oznaczmy moc, a za pomocą W oznaczmy Watt'y Quote Link to post Share on other sites
Cyr4x Posted February 24, 2009 Report Share Posted February 24, 2009 Ooo to ci nowość, silnik pobiera mniej prądu w czasie rozruchu niż w czasie pracy, toż ci istny cud. Jak zauważyłeś moc wynika z 2 ważnych parametrów więc nie ma potrzeby zwracać już na nią uwagi, ale tak jak pisałem wcześniej i tak jak pisze MAJOR762 cenionym parametrem jest właśnie rezystancja Dren-Źródło (Rds) bo to tymi złączami popłynie prąd do silnika. Co do max. Ids to też dobrze mieć więcej niż 16-20A. Powód podałem na początku mojego posta. I tak dla ścisłości informacji, które podajesz, to nie: V tylko Udss/Vdss - bo w tranzystorach wyróżnia się kilka napięć A tylko Id - też wyróżniamy kilka prądów. Przez A oznaczmy Ampery czyli jednostkę. W tylko P bo tak oznaczmy moc, a za pomocą W oznaczmy Watt'y Rds. rezystancja wew. złącza w tranzystorze. Podawana przeciętnie w mOhmach czyli 0,001 Ohma . przewód długości kilu metrów tyle ma . Czyli z prawa ohma jak podstawicie w wzór I=U/R ( czy jakostak ) dowiecie sie ile mW mili watów energi zostanie wysłanych na Radiator tranzystora co z tego wynika że mało :] Dobre jak mocie mi wytykać co i jak to dziękuje nic więcej nie byda pisać na tenat Mosfetów AEG. Bo jak ktoś mnie ma uczyć co jaki parametr . Ja panowie zrobilem mosfet w 10 karabinach od Bg V2 do V3 i innych . a teraz myśla jak wydu.. z GB antirevers i dać coś innego :P Quote Link to post Share on other sites
ruffin-89 Posted February 24, 2009 Report Share Posted February 24, 2009 Proszę jak nie masz o czymś pojęcia, to nie pisz nic. Quote Link to post Share on other sites
fiedotow Posted February 25, 2009 Report Share Posted February 25, 2009 Panowie! Pax! Kłótnie proszę przenieść na PW, a to edytować swoje posty. Nie chcę tego robić, bo wywalę k'czortu. Quote Link to post Share on other sites
KicpA Posted February 25, 2009 Report Share Posted February 25, 2009 Rds ma tak samo duże znaczenie jak Rezystancja wewnętrzna ogniw stosowanych w Aegu. Nikogo nie obchodzi ilość replik w których ktoś założył Mosa ale jaki mos jest najlepszy. Ja Zostaje przy moich dwóch faworytach IRL1404Z i IRL3713. Jest jeszcze jeden bardzo fajny ale jak go kiedyś kupie to się podzielę informacjami. Quote Link to post Share on other sites
shamoth Posted February 26, 2009 Report Share Posted February 26, 2009 Czy ktoś mógł by podać schemat wykonania układu z aktywnym hamowaniem i bezpiecznikiem - polyfuse czy jakoś tak, ten co się resetuje po ostygnięciu? Z tych wszystkich datasheetów wybrałem IRL3713 jako podstawę, pytanie jaki p-mosfet najlepiej by z nim współpracował w układzie aktywnego hamowania? Czy jest sens wpakowania w układ termodiody odcianjącej na radiatorze feta chroniącej układ przed przegrzaniem? Jestem zielony jeśli chodzi o elektronikę więc prosił bym łopatologicznie bo chodzi mi głównie o bezpieczeństwo własne i repliki ;] Quote Link to post Share on other sites
KicpA Posted February 26, 2009 Report Share Posted February 26, 2009 w Polsce nie dostaniesz bezpieczników PTC o odpowiednim czasie załączania więc nie ma sensu stosować. Gdzieś w temacie podałem link. Quote Link to post Share on other sites
shamoth Posted February 26, 2009 Report Share Posted February 26, 2009 A co z bezpiecznikami "slowburn", które nie zaskakują na chwilowe skoki tylko wymagają dłuższego "wypiekania"? Quote Link to post Share on other sites
KicpA Posted February 26, 2009 Report Share Posted February 26, 2009 (edited) Przy 3713 wątpię żeby było to potrzebne. Testowałem przy M150, magnumie i lipo 11,1V i nie było problemów. Edited February 26, 2009 by KicpA Quote Link to post Share on other sites
shamoth Posted February 26, 2009 Report Share Posted February 26, 2009 Czyli wystarczy standardowy układ IRL3713 100Ohm 22kOhm bezpiecznik 20A między baterią a silnikiem na wszelki wypadek no i jaki ten p-mosfet dać i jak to złożyc do kupy? Chyba że jest jakaś alternatywa w stylu p/n w jednym elemencie... Quote Link to post Share on other sites
KicpA Posted February 26, 2009 Report Share Posted February 26, 2009 Napisałem że gdzieś w temacie podałem linka do schematu mosfeta z AB. Quote Link to post Share on other sites
shamoth Posted February 26, 2009 Report Share Posted February 26, 2009 Hmmm jedyne co znalazłem w tym temacie z AB to http://www.airsoftforum.com/board/Aeg-Elec...de-t104376.html ale fotki niewiele mi mówią ;/ Quote Link to post Share on other sites
Ikegami Posted February 26, 2009 Report Share Posted February 26, 2009 Tutaj jest link do schematu mosfeta z aktywnym hamowaniem: http://extreme-fire.com/SW-AB-LONG-Description.pdf Mam zrobionego mosfeta z hamulcem na podstawie tego schematu, i działa wyśmienicie. Quote Link to post Share on other sites
KicpA Posted February 26, 2009 Report Share Posted February 26, 2009 Ja ich zrobiłem dość dużo już i są bardzo dobre. Dokładnie o tym linku mówiłem. Quote Link to post Share on other sites
shamoth Posted February 27, 2009 Report Share Posted February 27, 2009 (edited) Uuuaaa, trochę tego tam jest... jak nie kupie wpierw podzespołów to nie będe wiedział jak to do kupy na pająka złożyć ;] Dzięki wielkie PS. KicpA nie została ci gdzieś zmontowana sztuka lub dwie i ile byś sobie ewentualnie za nie życzył? Edited February 27, 2009 by shamoth Quote Link to post Share on other sites
Nerpa Posted February 27, 2009 Report Share Posted February 27, 2009 Witam. Jakie kondensatory najlepiej umieścić replice? Mam kolbę składaną na bok [AK74U]. Czy jakieś polecacie czy nie? Co to jest to hamowanie? Więc jakie parametry musi mieć ten kondensator. Czy w AEG-ach też jest prawo: im więcej tym lepiej? [dotyczy się kondensatorów]. Pozdrawiam. Krakman. Quote Link to post Share on other sites
radzu Posted February 27, 2009 Report Share Posted February 27, 2009 Kondensatory najlepiej niskoimpedancyjne o naięciu conajmniej 16V i jak największej pojemności. Hamowanie działa na zasadzie iż zaciski silnika są zwierane w momencie gdy nie powinien się kręcić, co powoduje szybsze zatrzymanie się całego układu, jest to przydatne w replikach z dużą szybkostrzelnością przy strzelaniu na singlu. Quote Link to post Share on other sites
Nerpa Posted February 27, 2009 Report Share Posted February 27, 2009 Aha. Dzięki wielkie. Niedługo będziemy się w to babrać. A ile włożę tyle będzie tak, że tak powiem sobie? I podłączyć je plus do plusa, że tak powiem ta? Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.