Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

Pakiety LiPo


Recommended Posts

Pytanie masz takie ze ...

Pomysl jak duzo tu jest zmiennych.

Po pierwsze - samo mowienie ze batka ma napiecie 9,6 V nic nie mowi.

Dlaczego?:

1. Nimhy 9,6 naladowane do pelna maja nawet 11 V bez obciazenia.

2. Obciazone pakiety - maja napiecia duzo mniejsze - musialbys znac krzywa rozladowania kazdego pakietu, a tylko markowi producenci ktorzy nei robia do asg podaja te krzywe do wiadomosci konsumentow.

3. Bardziej niz napiecie liczy sie wydajnosc pradowa - dlatego pakiety 7,4 lipo nie sa slabe.

 

I teraz taki przyklad.

Masz pakiet 9.6 V ale slaby chinski 1100 mAh. Wydajnosc pradowa powiedzmy 5 C.

Daje to 9.6 V (ale przeciez to wcale nie jest tyle dokladnie) razy 1.1 A * 5 = 52,8 W

 

Twoj silnik potrzebuje 15 A zeby osiagnac pelna predkosc. Wiec na tej baterii i tak osiaga tylko 1/3 osiagow.

 

Drugi pakiet - 7,4 V 2200 mAh ale 30 C.

Daje to (tez niedokladnie ale pogladowo) 7,4 * 2,2 * 30 = 488 W

Silnik potrzebuje 15 A - ale batka daje nie 5,5 jak poprzednia, ale 66 A pradu ciaglego.

Dla mniej te 15 A to pestka - wiec napiecie nawet pod takim obciazeniem nie spada.

Przy nimhy 9,6 - napiecie spada znacznie, przy lipo 7,4 - pozostaje na poziomie 7,4.

 

Wiec lopatologicznie - lipo 7,4 moze wtedy krecic szybciej niz nimh 9,6.

Ale ...

Jezeli masz porzadna baterie 9,6 V 4000 mAh ktora ma 15 C.

Wtedy taki pakiet daje 60 A pradu ciaglego - i nadal ma 9,6 V.

Wtedy bedzie szybszy niz lipo 7,4 - wlasnie przez wyzsze napiecie.

 

 

ps. Wiem ze to nie jest idealnie fizycznie i wogole... ale moze komus pomoze zrozumiec idee.

Link to post
Share on other sites
  • Replies 2.5k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Witam mam problem z swoim Lipolem- Ostatnio ktoś szarpiac za wtyczke wyrwał mi 3 z 4 kablki (11.1v) i tu jest moje pytanie-wydaje mi sie ze moge te przylutowac lecz nie jestem pewien ktory kabelek idzie w ktore miejsce czyli jakby mogl ktos wrzucic zdjecie takiego układu to byloby swietnie a opisowo to sa 4 kabelki

1-Czerwony-wydaje mi sie ze idzie do "plusa"

2-zolty-idzie tam z tylu ten akurat sie trzyma wiec nie ruszam

3-bialy-idzie do miejsca miedzy + a -

4-czarny-idzie do minusa

 

To prosze o info czy jestem na wlasciwym tropie bo wydaje mi sie ze tak to li po sa polaczone szeregowo lecz ladowane sa oddzielnie.

 

Pozdrawiam Firnow

Link to post
Share on other sites

czarny: minus pierwszego ogniwa

biały: połączenie pierwszego i drugiego ogniwa

żółty: połączenie drugiego i trzeciego ogniwa

czerwony: plus ostatniego ogniwa.

 

zakładam iż podana przez ciebie kolejność przewodów jest taka sama jak we wtyczce balansera

Edited by xel20
Link to post
Share on other sites

Mam pakiet robbe i accucella 6, niestety złącza balansera nie pasują do siebie. I tu rodzi się pytanie, muszę kupić przejściówkę czy wystarczy lekko dociąć plastik w wtyczce pakietu? Głownie chodzi mi o to czy nie będzie problemów z błędnym podłączeniem złącza.

Link to post
Share on other sites

Mam problem tej samej natury: dokupiłem sobie balanser Graupner LiPo Balancer 5 Plus i jego wyjście nie pasuje do wtyczki serwisowej w moim pakiecie E-sky [podobno standard taki jak align].

Czy jest możliwość kupna gotowej przejściówki bądź adaptera? Nie wiem jak nazywa się złącze zastosowane w balanserze Graupnera, ale najprawdopodobniej jest to ten sam standard co Kokam - bo gdzieś tak wyczytałem, ale pewny nie jestem.

 

Jeśli ktoś mógłby podać linka [w temacie - może się jeszcze komuś przyda, bądź na PW], to byłbym bardzo wdzięczny.

Link to post
Share on other sites

Mam problem tej samej natury: dokupiłem sobie balanser Graupner LiPo Balancer 5 Plus i jego wyjście nie pasuje do wtyczki serwisowej w moim pakiecie E-sky [podobno standard taki jak align].

Czy jest możliwość kupna gotowej przejściówki bądź adaptera? Nie wiem jak nazywa się złącze zastosowane w balanserze Graupnera, ale najprawdopodobniej jest to ten sam standard co Kokam - bo gdzieś tak wyczytałem, ale pewny nie jestem.

 

Jeśli ktoś mógłby podać linka [w temacie - może się jeszcze komuś przyda, bądź na PW], to byłbym bardzo wdzięczny.

 

W swoim mieście masz sklep modelarski na ul.Targowej powinieneś tam kupić to co potrzebujesz.

Link to post
Share on other sites

Tak, znam ten sklep, to rc4max, robiłem już parę razy u nich zakupy. Tylko nie za bardzo wiem jak się te wtyczki nazywają - co miałbym im powiedzieć. No ale chyba się do nich przejdę z balancerem i pakietem, to rzucą okiem i może coś doradzą.

 

Napisałem, bo pomyślałem, że może ktoś mi napisze nazwy tych wtyczek, bo samemu znalazłem tylko jakieś poszlaki. Tak czy owak, dzięki za rady.

Link to post
Share on other sites

A teraz zobaczyłem co to masz za balanser .Nie znam sie idealnie ale chyba będziesz musiał zmienic wtyczki z bananów na wyjściu z balansera na takie jak masz w aku. A te małe to tzw BEC służą raczej do zasilania balansera słabymi zasilaczami do max 0.9Ah i ladowania ogniw max 2S do 8,4V. na wejsciu .A na wyjściu to raczej ci nie będzie potrzebny wtyk typ BEC.

 

Reasumując zmieniasz w balanserze tylko wtyczki na wyjściu z typu banan na takie jakie masz w pakiecie albo robisz przejściówkę.

 

Banany samce na wejściu do balansera podpinasz do ładowarki .

Link to post
Share on other sites

Witam

 

Mam pytanko dla posiadaczy puchy AN/PEQ-15 z firmy VFC , jakie pakiety do takiej puszki polecacie? Może ktoś mógłby podać wymiary? :)

 

Myślałem o takich akumulatorach i zastanawiam się czy zmieszczą się do w/w puszki:

 

11.1v :

- http://turborc.pl/index.php?products=product&prod_id=669

- http://turborc.pl/index.php?products=product&prod_id=597

7.4v :

- http://turborc.pl/index.php?products=product&prod_id=713

- http://turborc.pl/index.php?products=product&prod_id=483

 

Z tego co wymieniłem jest coś wartego zainteresowania? Bardziej skłaniałbym się na pakiety 7.4v bo nie chciałbym zajechać szybko bebeszków w replice ( G&P m4a1 cqb z I lvl tuningu na SPC)

 

Pozdrawiam :)

Link to post
Share on other sites

Snipernr1 - jakby chodziło o zmianę z bananów na deansy to bym tym nikomu głowy nie zawracał. To już mam zrobione. Chodzi o różnicę w w gnieździe balansującym balancera a wtyczce serwisowej mojego pakietu. Dotychczas żyłem w błędnym przekonaniu, że jest jeden standard i balancer z każdym pakietem zagra. Okazuje się jednak, że jest kilka różnych typów wtyczek serwisowych i ta z mojego pakietu nie pasuje do Balancera Graupnera. Zaś do takiego np. Imaxa B6 podchodzi. Nie znam się na tych wtyczkach, więc przejdę się z tym do sklepu modelarskiego i niech mi dopasują jakiś adapter do tego.

Link to post
Share on other sites
Guest gecko123

Ostatnio kupiłem LiPo Alarm do mojej batki (Mystery 7,4v 30C 2800mAh). Po podłączeniu wszystko niby cacy, świecą się 2 zielone lampki. Chcę strzelić - jednorazowy pisk, sytuacja się powtarza za każdym razem. Pakiet był naładowany imax'em B6. U kolegi to samo, w zupełnie innej replice i innej batce, zupełnie nowej, 11,1v. Wątpie, czy to normalne. O co chodzi?

Link to post
Share on other sites

Panowie i Panie, jeśli owe do tematu zaglądają, prosiłbym o poradę w kwestii doboru nowego pakietu LiPo do takiej konfiguracji:

 

Classic Army Steyr AUG

- Guarder M140 [w planach downgrade do M130]

- Bore UP CA

- zębatki TU Systema

- tłok DF z tytanową szczęką

- silnik ICS Turbo 3000

- łożyska 7mm [nie pamiętam czy kulkowe / czy ślizgowe]

- mosfet Gate MERF AB

- wymienione okablowanie na modelarskie 1,5mm oraz wtyczki deans

 

 

Jak to AUG, miejsca w kolbie niewiele, max pojemnościowo wejdzie zapewne te 1500 - 1800mAh. Mam problem z doborem pozostałych parametrów pakietu. Do tej pory chodziło mi to na E-Sky 11,1V 20C 1550mAh i było ok. Potrzebuję kupić nowy pakiet, gdyż ten obecny powoli mi zdycha. I się zastanawiam, czy pakiet podobny do obecnego nie będzie "za mocny" w kontekście planowanej przesiadki na sprężynę Guarder M130. Zależy mi na tym, by zachować singla i jednocześnie mieć przyjemny ROF, jednak bez przesadnych kosiarek, bo nie jestem fanem tego typu rozwiązań.

 

 

I tak się teraz zastanawiam, czy wziąć jakiś pakiet w stylu: 11,1V 20C 1500-1800mAh czy też może np. Kokam 7,4V 30C 1800mAh? Albo jeszcze jakieś inne opcje?

Link to post
Share on other sites

Ja bym mimo wszystko unikał ładowania pakietu na "kolbę" (bo jak wiadomo czegoś takiego w augu nie ma). Da się oczywiście to zrobić ale dosyć dużo z tym kombinowania...

W razie kłopotów służę fotkami.

A co do baterii: jaki rof chciałbyś uzyskać ostatecznie? Bo singla zgubić nie powinieneś przy lipolu 3s a rof zawsze można zredukować jakimś układem.

Link to post
Share on other sites

Ja mam w augu pakiet Flymax zippy 2200 mAh 11.1 V 25 C.

Daje przyjemnego rofa na m125 i stockowych zebach.

Mosfet 8 mm kulki i silnik torque elementa - i nie ma podwojnych strzalow.

Ciezko wklada sie buttplate - trzeba lekko naciac boki tak zeby wciskaly sie miedzy pakiet a body - ale da sie.

Ponad rok katuje ten pakiet i dotad trzyma parametry i sie nie rozjezdza. Nie zgubilem tez buttplata wiec mimo ze nie wchodzi on do konca - nie wypada tez (przyciskany jest przez body i pakiet).

Link do pakietu:

http://www.rc-electrotown.pl/index.php?products=product&prod_id=188

Link to post
Share on other sites

Dzięki Kocur za info.

Pakiet na kolbie u mnie odpada, nie pasuje mi to rozwiązanie. Poza tym moim problemem był dobór pakietu do konfiguracji jaką mam i jaką będę chciał osiągnąć [docelowo zmiana sprężyny z M140 na M130] a nie pytałem co tu zrobić by podłączyć większy pojemnościowo pakiet.

ROFu jaki chciałbym uzyskać w ilości kulek na sekundę nie jestem w stanie podać, bo nigdy tego nie mierzyłem i trudno mi to oszacować. W każdym bądź razie chcę uniknąć efektu kosiarki.

Edited by vanyel1985
Link to post
Share on other sites

Który pakiet z tych dwóch wybrać ?

http://www.rc-electrotown.pl/index.php?products=product&prod_id=638

http://www.emodel.pl/turnigy-lipo-2s-2200mah-20c-74v-p-1898.html

 

Chcę uzyskać przyzwoity, ale też nie zbyt wysoki (czyli żebym nie musiał wymieniać bebechów co miesiąc) rof przy m120 guardera, stockowym silniku z G36c jg i łożyskach ślizgowych 7mm ?

Edited by Karolo0
Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...