Akkenoth Posted May 3, 2012 Report Share Posted May 3, 2012 (edited) Do kałacha lepiej 1-1,5mm, półtoraki już ciężko wchodzą - potrafią rozepchnąć body obok GB i nie da się obu naraz włożyć w ten kanalik w koszyku silnika (ale chwyt jeszcze da się nałożyć). Edited May 3, 2012 by Akkenoth Quote Link to post Share on other sites
Snipernr1 Posted May 3, 2012 Report Share Posted May 3, 2012 Czy to jest temat o lipo czy o kablach w replice? :-( Quote Link to post Share on other sites
Akkenoth Posted May 3, 2012 Report Share Posted May 3, 2012 (edited) Cicho, cicho, bo się połapią ;) A tak serio, to rzeczywiście można by to wyczyścić / wydzielić - czy jest na sali Moderator? Jeśli tak, to prosimy... Edited May 3, 2012 by Akkenoth Quote Link to post Share on other sites
mafo Posted May 3, 2012 Report Share Posted May 3, 2012 Jakie wybrac "C" przy 7.4V i 5000mah. Parametry repliki to: m90, 13:1, G&P m120, mosfet Raptor Quote Link to post Share on other sites
zuczek Posted May 3, 2012 Report Share Posted May 3, 2012 Nie mniejsze niż 20 Quote Link to post Share on other sites
Akkenoth Posted May 4, 2012 Report Share Posted May 4, 2012 (edited) Im większe, tym lepiej, bo tym mniej będziesz męczył pakiet - wartość C nie określa, ile pakiet prądu oddaje, tylko ile bezpiecznie może oddać. No i w pakiecie o lepszej wydajności prądowej będzie mniejszy spadek napięcia przy ciągnięciu z niego tych 10A (trochę większy ROF, ale to tylko "zdrowiej" dla pakietu). Z tym, że różnicy między 40C a 80C w przypadku replik nie uświadczymy ;) PS. Co to za kosiarka, że konfiguracja pod rofa a bateria jak do KMu? :teeth: Edited May 4, 2012 by Akkenoth Quote Link to post Share on other sites
mafo Posted May 4, 2012 Report Share Posted May 4, 2012 Im większe, tym lepiej, bo tym mniej będziesz męczył pakiet - wartość C nie określa, ile pakiet prądu oddaje, tylko ile bezpiecznie może oddać. No i w pakiecie o lepszej wydajności prądowej będzie mniejszy spadek napięcia przy ciągnięciu z niego tych 10A (trochę większy ROF, ale to tylko "zdrowiej" dla pakietu). Z tym, że różnicy między 40C a 80C w przypadku replik nie uświadczymy ;) PS. Co to za kosiarka, że konfiguracja pod rofa a bateria jak do KMu? :teeth: Bateria której używam to 7.4V 1200mAh 20C (tylko taka mieści się do stock pipe), ale jest niewystarczająca do tej konfiguracji. Postanowiłem że bateria będzie w kieszeni na slingu. a kable (powleczone paracordem) będą wchodzić do kolby przez mały otwór z boku. Planuje baterie od 5.000 mAh do 12.000 mAh i nie mniej niż 30C Quote Link to post Share on other sites
Fedajkin Posted May 5, 2012 Report Share Posted May 5, 2012 Niestety ale z 7,4V dużo większego rofu nie wyciśniesz. Po prostu za małe napięcie. Szybciej wymiana silnika przyniesie jakiś efekt ale ten od G&P powinien mieć dobre osiągi. Myślę, że 5000mAh i 30C to granica sensowności takiej baterii bo raz, że to spory klocek już jest, dwa to jego cena nie rzadko powyżej stówki. Wyciąganie baterii poza replikę i kabelki są raczej stosowane gdy ktoś chciał mieć baterie na 20 strzelanek z rzędu, która nigdy się nie wyczerpie i trzymał ją na dnie plecaka. Osobiście takie poczucie, że replika nie przestanie strzelać jest nie do przecenienia ale poleciłbym raczej jakiś mały pokrowiec na taką kolbe i trzymanie baterii właśnie w nim. Może nie będzie to tak estetyczne ale da radę. Quote Link to post Share on other sites
Akkenoth Posted May 5, 2012 Report Share Posted May 5, 2012 (edited) Baterii na zawieszeniu bym chyba nie trzymał, jak dla mnie brzmi zbyt ryzykownie - IMO lepiej ładownicę na kolbę. Jesteś świadom, że taka np Turnigy Nanotech 7.4 10Ah to, co do wymiarów, 1/3 boxa do Minimi? Radziłbym pozostanie przy np 2800, i tak nie dasz rady tego wystrzelać ;) 1200 mAh 20C jest w stanie bezpiecznie dać 24A, czyli przy tych, załóżmy, 12A pobieranych przez replikę spadek napięcia może wynieść nawet 1/3 (np z 7,5V do 5V; ta 1/3 to oczywiście tylko przykład). 2800 mAh 20C może dać 56A, więc przy 12A pobieranych spadek napięcia powinien być rzędu 1/7, czyli z 7,5V do ~6,4V. Teoretycznie można by połączyć dwie 1200/20C równolegle i byłby podobny wynik, bo z każdej pobierane by było tylko 6A. Pójdźmy kawałek dalej: sytuacja pierwsza, 12A i 5V. daje nam to 60W. Sytuacja druga: 6A*6,4V = 38,4W. Jeśli procent strat cieplnych jest stały (przyjmijmy sobie: 10%), to w pierwszym wypadku bateria "wygrzewa" 6W, a w drugim tylko niecałe 4. Reasumując ten teoretyczno-elektryczny bełkot :teeth:: taka bateria wystarczy Ci z dużym zapasem, a podejrzewam, że i taka styknie (a półtorakrotnie tańsza). Edited May 5, 2012 by Akkenoth Quote Link to post Share on other sites
mafo Posted May 5, 2012 Report Share Posted May 5, 2012 Dzięki za pomoc. Wybrałemn taką baterie , nie jest dużo większa od tych 2.500mAh a prewie 2x większa pojemność. Quote Link to post Share on other sites
bizon96 Posted May 5, 2012 Report Share Posted May 5, 2012 Dzięki za pomoc. Wybrałemn taką baterie , nie jest dużo większa od tych 2.500mAh a prewie 2x większa pojemność. Cześć Mam pytanie dla wszechwiedzących. Dwie baterie dla przykładu: 1. bateria 7.4V, 1200mAh, 25C - może oddawać bezpiecznie 30A 2. bateria 7.4V, 2200mAh, 15C - może oddawać bezpiecznie 33A Czyli, jeżeli dobrze rozumiem, to współczynnik C powyżej pewnej granicy pojemności pakietu w airsofcie jest mało ważny?? Czyli bateria, którą wybrał @Mafo może oddawać w trybie ciągłym 157.5 A i co za tym idzie teoretycznie może podpiąć i strzelac pięcioma replikami w tym samym momencie i ta bateria nawet nie pierdnie, a co najwyżej szybciej sie rozładuje?? Quote Link to post Share on other sites
zuczek Posted May 5, 2012 Report Share Posted May 5, 2012 (edited) C - kulomb C = A (amper) * s (sekunda). Resztę można policzyć. C to nie współczynnik (współczynnik z definicji jest bezwymiarowy). Znaczenie ma pojemność pakietu i to nieszczęsne "C" zwane czasem wydajnością. Silnik może pobrać nawet 60A w trakcie pracy. Edited May 5, 2012 by zuczek Quote Link to post Share on other sites
Akkenoth Posted May 5, 2012 Report Share Posted May 5, 2012 Mam wrażenie, że przy pakietach C to nie jest kulomb, tylko pojemność (której oznaczenie to, niespodzianka, C). Inaczej miałoby to niewielki sens ;) A jest wtedy ta wartość niezłym wyznacznikiem wydajności właściwej celi, zaś reszta to tylko xSyP (2S2P oznacza 4 cele, równorzędnie 2 razy 2 równolegle). Trzeba pamiętać, że tego typu oznaczenia (bądź dopiski przy nich, tutaj to nieszczęsne C) często nijak się mają do wielkości fizycznych. @bizon Na pakiecie 2200mAh 15C może być słabsza reakcja na spust, bo to moje 12A z poprzedniego posta to tylko przykład, odnoszący się raczej do prądu już w środku cyklu. Na samym początku (czytaj: zaraz po wciśnięciu spustu) może być znacznie więcej. 2200 25C będzie minimalnie droższe, a reakcja może być zauważalnie lepsza. Quote Link to post Share on other sites
bizon96 Posted May 5, 2012 Report Share Posted May 5, 2012 (edited) No dziękuję Panowie za wytłumaczenie, ale coś mi tu nie pasuje. Mianowicie czy ważne w baterii jest to nieszczęsne C, przy którym zależnie od baterii jest różna wartość rozładowywania ciągłego i chwilowego?? Pytam dlatego, że teoretycznie (a przynajmniej tak mi sie wydaje) to, czy pakiet da porządaną reakcje na spust jest uzależnione od tego czy pakiet da nam na przykład te 60 amper chwilowego natężenia rozładowywania? Podążając za tym tokiem rozumowania dwa pakiety o różnym C i różnej pojemności mogą być ze sobą porównywalne, a nawet pakiet z niższym C może być wydajniejszy (szybsza reakcja na spust). Przykład: 1. 1000mAh 2S 30-40C Lipo Pack da nam 30A rozładowywania ciągłego i 40A chwilowego przykład 2. 2000mah 2S 15~25C Lipo Pack da nam 30A ciągłego i 50A chwilowego przykład 2 Tak więc bateria 2 jest teoretycznie wydajniejsza i mimo mniejszego C powinna mieć lepszą reakcję na spust. Idąc za ciosem, wmawianie komuś, że bateria musi mieć powyżej 20C jest tak prawdziwa jak to, że czosnek działa na wampiry. Są to tylko moje domniemania, nie poparte faktami i chciałbym aby ktoś mi wyjaśnił czy mam rację, czy też jestem w błędzie. Edyta. Jest jeszcze parę rzeczy, które wpływają na pobór prądu przez replikę. Silnik, przełożenie zębatek, moc spręzyny, łożyska. W Irlandii wszyscy mamy limit do 1J, tak więc spręzyny od m85 do m 95. Nawet przy zębatkach 13:1 podejrzewam , że replika nie ma więcej niż 30A chwilowego natężenia. Edited May 5, 2012 by bizon96 Quote Link to post Share on other sites
Akkenoth Posted May 6, 2012 Report Share Posted May 6, 2012 W tych przykładach wziąłeś baterie o dwukrotnie różniących się pojemnościach i wydajnościach prądu ciągłego, ale niedwukrotnie różniących się wydajnościach chwilowych. W tym przypadku druga jest wydajniejsza, bo ma wydajność chwilową większą niż pół wydajności pierwszej. Nie, 20C nie jest konieczne. Ale w przypadku baterii do 2Ah raczej bym zalecał takie minimum ;) Te najmocniejsze pakiety są przeznaczone na rynek stricte modelarski, gdzie wymagania stawiane baterii potrafią być kosmiczne - modelarze umieją zajechać baterię, z której bezproblemowo można wystartować samochód :teeth: Quote Link to post Share on other sites
bizon96 Posted May 6, 2012 Report Share Posted May 6, 2012 (edited) W tych przykładach wziąłeś baterie o dwukrotnie różniących się pojemnościach i wydajnościach prądu ciągłego, ale niedwukrotnie różniących się wydajnościach chwilowych. W tym przypadku druga jest wydajniejsza, bo ma wydajność chwilową większą niż pół wydajności pierwszej. Nie, 20C nie jest konieczne. Ale w przypadku baterii do 2Ah raczej bym zalecał takie minimum ;) Te najmocniejsze pakiety są przeznaczone na rynek stricte modelarski, gdzie wymagania stawiane baterii potrafią być kosmiczne - modelarze umieją zajechać baterię, z której bezproblemowo można wystartować samochód :teeth: I o to mi właśnie chodziło. Dzięki za szybką odpowiedź. A propos przykładów, to specjalnie podałem takie baterie, żeby pokazac dokładnie o co mi chodzi. Ja mam dwie baterie 7.4V 1800mAh 20C mieszczące się w prowadnicy kolby. Co prawda o składaniu kolby moge zapomnieć, ale wcale mi to nie przeszkadza. Mam jeszcze jedno pytanie. Jeżeli replika pobiera więcej niż 20A to dlaczego nie przepalają się bezpieczniki?? No bo tak na chłopski rozum to powinny padać jak kawki przy każdym wystrzale. Edited May 6, 2012 by bizon96 Quote Link to post Share on other sites
JarekM Posted May 6, 2012 Report Share Posted May 6, 2012 Mam jeszcze jedno pytanie. Jeżeli replika pobiera więcej niż 20A to dlaczego nie przepalają się bezpieczniki?? No bo tak na chłopski rozum to powinny padać jak kawki przy każdym wystrzale. Bo bezpieczniki mają pewną zwłokę. A bardzo duży prąd płynie przez stosunkowo krótki czas. Duże prądy (zwarcia lub związane z nienaturalnie dużym poborem, np. ze względu na problemy mechaniczne) to czas kilku sekund. Quote Link to post Share on other sites
komandoczołg Posted May 6, 2012 Report Share Posted May 6, 2012 (edited) Witam! Planuję się przerzucić ze stockowej baterii na lipolca i znalazłem dwa ciekawe dla mnie (g36c, bardzo mało miejsca :icon_cry: ). Który był lepszy (używam zazwyczaj na niedzielnych strzelankach) TEN czy TEN Na ile by mi wystarczył i ile tak bym miał rps(dojdą do tego kable modelarskie i Silnik Tornado GP2000-S GFC)? A i przy okazji czy te http://www.modele.sklep.pl/Katalog/KONEKTORY-PRZEWODY-AKCESORIA/Kable-zasilajace-silikonowe/GS-RACING-Przewod-silikonowy-13mm2-16AWG-1mb-czarny.html kabelki się będą nadawały do tej tych Baterii ? Edited May 6, 2012 by komandoczołg Quote Link to post Share on other sites
Matison Posted May 12, 2012 Report Share Posted May 12, 2012 (edited) Chciałbym się dowiedzieć jakich wymiarów maksymalnie można zmieścić pakiet LiPo w oszynowanym chwycie przednim M4. Szukam jakiegoś dobrego pakietu do emki i zważywszy że chcę ograniczyć jej wielkość i zwiększyć jej mobilność nie chcę biegać z atrapą lasera w której do tej pory trzymałem LiFe Flame 1500mAh. Zależy mi na dość dużej pojemności 1799<X by pakiecik starczył na długo i o dość dobrym C jak na taki pakiet. Znalazłem kilka w tym jeden który by na bank wszedł ale o C 15-25 co mnie raczej nie satysfakcjonuje ale pojemności 2A. http://allegro.pl/akumulator-turnigy-lipo-2000mah-2s-7-4v-nano-asg-i2336098886.html Drugi to dwudzielny 1800mAh o C 25-50 ale mam wątpliwości czy wejdzie do chwytu przedniego http://allegro.pl/pakiet-lipo-1800mah-7-4v-25-50c-turnigy-i2335494552.html Trzeci to standardowy pakiet 1800mAh o C 25-50 tylko właśnie wymiary. http://allegro.pl/pakiet-lipo-1800mah-7-4v-25-50c-turnigy-i2333896335.html Czwarty to pakiet 2A i C 15-25 jakoś o większym C w pakietach 2A nie widziałem i chyba nie ma (bynajmniej na Alledrogo) http://allegro.pl/turnigy-nano-tech-2000mah-2s-15-25c-lipo-pack-i2320028147.html Muszę dodać że w chwycie też jest mosfet. Edited May 12, 2012 by Matison Quote Link to post Share on other sites
w0jtass Posted May 20, 2012 Report Share Posted May 20, 2012 (edited) Witam, jakie lipo mieści się w augu bez modyfikacji w stopce czy w body? Edited May 20, 2012 by w0jtass Quote Link to post Share on other sites
pacmann Posted May 20, 2012 Report Share Posted May 20, 2012 Mogę się podzielić informacją, że do LMT Defender 4 Carbine do chwytu przedniego, wchodzi praktycznie na styk: PAKIET LI-POL REDOX 7,4V 1800 MAH 20C Quote Link to post Share on other sites
Matison Posted May 21, 2012 Report Share Posted May 21, 2012 Czy ktoś wie czy Li-Pole firmy Redox posiadają gniazdo balansera pasujące do Imax B6/HK Eco Six. Quote Link to post Share on other sites
Marrtinez Posted May 21, 2012 Report Share Posted May 21, 2012 (edited) Do Imax B6 na pewno będzie pasować. Do HK z tego co widzę też powinno. EDIT: LiPole nie mają gniazda balansera. Mają wtyk :wink: Edited May 21, 2012 by Marrtinez Quote Link to post Share on other sites
Matison Posted May 21, 2012 Report Share Posted May 21, 2012 (edited) Dzięki za poprawienie. Ogółem nie jestem jakoś przekonany by pasowały. Standardowo Li-Po (Turnigy, nano-tech itd.) ma JST_XH a to ma 3E Model/Redox które niby są takie same ale jednak widnieją głównie w wszelakich przejściówkach osobno. Edited May 21, 2012 by Matison Quote Link to post Share on other sites
Didi Posted May 21, 2012 Report Share Posted May 21, 2012 Redox raczej ma, bo kumpel normalnie ładuje. Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.