Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

Recommended Posts

  • Replies 97
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Te co noszę na dupie mają wg "specyfikacji" jakieś 10 lat i zdecydowanie ne świecą w IR. Za to miltecowskie które gdzieś jeszcze wiszą w szafie sprawiają faktycznie wrażenie latarni IR. ;)

ps

Chodzi o woodlanda ripstop.

 

 

A już wiem ;) Yukon to ruskie sprzęta więc może ruskie wymyślili jakiś patent na "wyciąganie" w IR zachodnich mundurów ;)

Link to post
Share on other sites

Hmm tak się tylko zastanawiam czy jak coś świeci w IR to od razu źle? Oczywiście nie mówię o świeceniu całego munduru bo jedna wielka jasna plama nigdy nie jest pożądana.

 

Chyba mały OT zrobił się z tych mundurów.

Edited by eMAGie
Link to post
Share on other sites

Nie tyle "świeci" co działa jak oświetlona biała kartka papieru. Majac np kamo na mudnurze w IR wygląda on jak jasny jednokolorowy materiał. Mundury z wplecionymi włóknami czy jakąs tam inna technologią "maskowania w IR" wyglądają nadal jak przy świetle dziennym, nie odbijają światla i nie są jednolite, widac na nich plamy kamo.

 

Co do oporządzenia jest z nim tak samo. Albo jest zrobione w "technologii maskowania w podczerwieni" albo nie. ;)

Link to post
Share on other sites

Panowie tego typu pytania są imho bez sensu..

Dlaczego?

Ano dlatego, że każdy może postrzegać kolor w innej tonacji czy odcieniu. To co dla mnie będzie "montaną Coyote Brown" dla innego będzie "Khaki" albo innym "zeschniętym kawałkiem trawnika". Jeżeli Montana nie robi oznaczenia CoyoteBrown to sami musicie sobie "wstrzelić" kolor a nie polegać na opiniach innych.

 

Czyżby to był kolejny argument za Krylonem/NFMem? ;)

 

Thor nie całkiem tak jest.

Wiele grup zawodowych właśnie dla tego opracowało tzw. wzorniki barw. Wiele firm produkujących farby oraz firm farbujących materiały podaje w specyfikacjach technicznych jakie nr barw odpowiadają w danym wzorniku barwom ich produktów.

Najbardziej popularnym jest Pantone.

W poligrafii są np. HKS, Pantone, CMYK i Pantone/CMYK porównawczy.

W budownictwie są np. NCS, RAL, RAL Design, NCS, TVT, BS, Pantone.

 

Wystarczy pogrzebac w specyfikacji zamówienia przez rząd "juesa" co wymaga od wykonawcy i wg. jakiego wzornika a następnie sprawdzic w dokumentacji Montany jaka to farba. O ile producent podaje wg. tego samego wzornika lub już głębiej poszukać w tzw. konwerterach wzorników i odnaleść zamienniki. Jazda sie zaczyna przy rozróżnianiu chropowatości powierzchni i specyfikacjach do róznych tekstyliów gdzie jest. m.in ważny czas barwienia i zastosowany utrwalacz barw :D

Czyli nic na oko tylko cyferki...

 

Najwięcej zabawy jest jak prawnik inwestora szuka haczyka żeby nie zapłacić wykonawcy elewacji i kwestionuje wykonanie barw zgodnie z projektem :)

Słyszałem już o tym, ze ściągano na budowę chromatograf i na rozprawie w sądzie biegli się kłócili czy pomiar był o dobrej porze dnia wykonany :)

 

Tak, tak, kobieta powie śliwkowy, a facet spyta RAL 4001, czy 4006, czy 4008? ;)

Edited by lup
Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...
  • 1 month later...
  • 5 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...