Blue-Tomo Posted Saturday at 05:52 PM Report Share Posted Saturday at 05:52 PM Żołnierze Armii USA, przedstawiciele służb porządkowych Filipin i wszyscy ludzie mieszkający na wyspie. Z powodu barbarzyńskiej japońskiej inwazji musimy stawić opór. Wzywam każdego zdolnego do niesienia broni o zgłoszenie się do punktów rekrutacyjnych, wyższe dobro - demokracja, wolność oraz uczciwość obywateli ( no i oczywiście ropa naftowa); pcha nas do stawiania oporu przeciwko ludobójczemu najeźdźcy. Musimy się bronić, przynajmniej do czasu, kiedy to przybędzie wyzwolicielska pięść amerykańskiej marynarki wojennej i będzie w stanie zmiażdżyć barbarzyńskich Japończyków. Dziś, z braku lepszych możliwości, pozostaje nam jedynie stawić opór w postaci jak najkrwawszego dla wroga opóźniania marszu na Manilę. Każdy dzień, każda godzina, każda minuta, jest na wagę złota dla naszych obydwu narodów, które połączyła 50 lat temu wspólna i dobrowolna chęć do szerzenia tego co dobre i właściwe. Walczcie do samego końca! Quote Link to post Share on other sites
Blue-Tomo Posted Saturday at 06:43 PM Author Report Share Posted Saturday at 06:43 PM Otwieramy zapisy na grę: Czas: 12:00-18:00, start: 12:30 (30 minut na przygotowanie fortyfikacji dla strony broniącej) Wiek: min. 18 lat Wpisowe: 0zł płatne na miejscu. UWAGA! Gra odbędzie się jeżeli do dnia 10 sierpnia jeżeli zbierze się minimum 12 graczy w zbalansowanych stronach. Zapisy: na WMASG lub na mail cimalk.klama@gmail.com wg wzoru: ksywka, strona, funkcja. Funkcje do obsadzenia: dowódca, sanitariusz. Przykładowe prawidłowo wypełnione zgłoszenie wygląda tak: Nick, PL, sanitariusz. MECHANIKA GRY: Ograniczenia co do replik i ich mocy: 380fps - pistolety, pistolety maszynowe i strzelby; 450fps - karabiny powtarzalne, samopowtarzalne Dopuszczamy jedynie repliki niehistoryczne 4 takt i strzelb. Amunicja własna graczy, limity podane poniżej Gracze ładują magazynki przed wejściem do gry według ustalonych limitów Ilość amunicji, jaką gracze mogą przy sobie posiadać zależy od posiadanej broni głównej: a) karabiny powtarzalne i strzelby – 100 kulek b) pistolety maszynowe – 250 kulek c) pistolety i rewolwery – 20 kulek Doładowanie odbywa się na respie do podanych powyżej limitów. PM: TYLKO DLA FUNKCYJNYCH !!! KM: W grze będzie jeden KM/lub PM zorganizowany przez organizatora w wieży czołgu, ala Panthersturm, dla strony broniącej (USA). Zasady dot. wieży podam później. Zasady powrotu do gry: Po KAŻDYM trafieniu gracz krzyczy DOSTAŁEM! oznacza się czerwoną szmatą i czeka na sanitariusza (mile widziani ochotnicy, w razie ich braku oddział nie ma medyka). Ranny może się odczołgać za najbliższą zasłonę, nie mówi, może jedynie wzywać pomocy. Sanitariusz ma 5 minut na udzielenie rannemu pomocy. Sanitariusze udzielają pomocy rannym poprzez zabandażowanie ręki. Jeżeli osoba uleczona dostanie drugi raz, ginie i wraca na respa. Mundury i stylizacja: (zależy nam na obecności niż koszerności) USA - Wszystko co amerykańskie z WWII jest dozwolone. Filipiny - Partyzantka, dozwalam ciuchy ala z epoki. Japonia - Wszystko co japońskie z WWII jest dozwolone. Miejsce Gry/zbiórki: https://www.google.pl/maps/dir//51.5289704,18.8625176/@51.5314056,18.860748,1403m/data=!3m1!1e3!4m2!4m1!3e3?entry=ttu&g_ep=Egoy Pirotechnika - ZAKAZ Fortyfikacje: Wykopane doły po grze zasypujemy!!! Broń biała: Nie ma broni białej, ani ataków Bushido ze względu na Japonię jako stronę atakującą i dopiero początek wojny. Quote Link to post Share on other sites
Cortes Posted Saturday at 06:48 PM Report Share Posted Saturday at 06:48 PM Należałoby zmienić tytuł - nie Brody, tylko Pstrokonie. Quote Link to post Share on other sites
Basil Posted Saturday at 08:08 PM Report Share Posted Saturday at 08:08 PM Bazyl - Japonia - Dowódca (pistolet i katana) Cześć, jak nie będzie sprzeciwu współtowarzyszy to bym sobie spróbował dowodzenia (w końcu mała gra to może nie będzie tragedii). Quote Link to post Share on other sites
PolishPartizan Posted Saturday at 08:51 PM Report Share Posted Saturday at 08:51 PM Jedno pytanko dla klarowności, czy ammo do pistoletu wliczamy w maksymalne ammo dopuszczalne dla danej repliki? Na przykładzie 4-taktu: 80 szt. dla broni głównej + 20 szt. dla boczniaka = w sumie 100szt. Czy ammo do pistoletu jest liczone niezależnie, tj. (dla 4-taktu) 100szt dla broni głównej + 20szt. dla boczniaka = w sumie 120szt.? Quote Link to post Share on other sites
Domin007 Posted Saturday at 09:51 PM Report Share Posted Saturday at 09:51 PM 15 godzin temu, Blue-Tomo napisał: Wpisowe: 0zł płatne na miejscu. To mi się podoba, o to chodzi. 15 godzin temu, Blue-Tomo napisał: USA - Wszystko co amerykańskie z WWII jest dozwolone. Serio? Panowie, naprawdę zamierzacie dopuścić spadochroniarzy ze 101 czy 82 DPD na walki na Filipinach w 1941 r.? To będzie kompletny odjazd, jakby wpuścić "Czerwone Diabły" pod Dunkierkę albo do Tobruku. Proponuję jako minimum mundurowe dla Amerykanów: brytyjski hełm Mk II, koszula khaki z długim rękawem, długie spodnie khaki, oporządzenie parciane bez szelek. I szlus. Hełmy M1 to dopiero od Guadalcanal powinny się pojawić (o mundurach nie będę się wypowiadał, ale jak sama nazwa wskazuje M42 czy M43 to chyba z późniejszego okresu). Quote Link to post Share on other sites
Blue-Tomo Posted Sunday at 09:14 AM Author Report Share Posted Sunday at 09:14 AM Odnośnie pytania o amunicję: Raczej będzie to "4-taktu: 80 szt. dla broni głównej + 20 szt. dla boczniaka = w sumie 100szt." żeby było sprawiedliwie. Mundury: Zachęcam do tego co mówisz Domin, żeby przynajmniej się postarać o jakąkolwiek koszerność lub ala podobny wygląd umundurowania, ale jak już ktoś przyjdzie w mundurze spadochroniarza to nie wyrzucę go z gry. Quote Link to post Share on other sites
Domin007 Posted Sunday at 06:20 PM Report Share Posted Sunday at 06:20 PM No dobrze, niech będzie. Zaryzykuję. LISTA Amerykanie: 1. ... Japończycy: 1. Basil - dowódca 2. Domino - sanitariusz Quote Link to post Share on other sites
Blue-Tomo Posted Sunday at 08:25 PM Author Report Share Posted Sunday at 08:25 PM Na chwilę obecną cała lista prezentuje się tak: Japonia: 1. Lolek2102, Japonia, Strzelec 2. Bazyl - Japonia – Dowódca 3. BartoRomeo, Japonia, Strzelec 4. Dimitrij, Japonia, Strzelec 5. Domino - sanitariusz USA: 1. PolishPartizan, US Navy, Strzelec Quote Link to post Share on other sites
Cortes Posted Monday at 10:56 AM Report Share Posted Monday at 10:56 AM Japonia: 1. Lolek2102, Japonia, Strzelec 2. Bazyl - Japonia – Dowódca 3. BartoRomeo, Japonia, Strzelec 4. Dimitrij, Japonia, Strzelec 5. Domino - sanitariusz 6. Cortes - strzelec USA: 1. PolishPartizan, US Navy, Strzelec Quote Link to post Share on other sites
Czarny92 Posted Monday at 12:35 PM Report Share Posted Monday at 12:35 PM 1. Lolek2102, Japonia, Strzelec 2. Bazyl - Japonia – Dowódca 3. BartoRomeo, Japonia, Strzelec 4. Dimitrij, Japonia, Strzelec 5. Domino - sanitariusz 6. Cortes - strzelec USA: 1. PolishPartizan, US Navy, Strzelec 2. Filip, US Army, Strzelec Quote Link to post Share on other sites
jogus Posted Monday at 01:36 PM Report Share Posted Monday at 01:36 PM Japonia: 1. Lolek2102, strzelec 2. Bazyl, dowódca 3. BartoRomeo, strzelec 4. Dimitrij, strzelec 5. Domino, sanitariusz 6. Cortes, strzelec USA: 1. PolishPartizan, US Navy, strzelec 2. Filip, US Army, strzelec 3. Jogurt, US Army, strzelec Quote Link to post Share on other sites
Guzol1 Posted 17 hours ago Report Share Posted 17 hours ago W dniu 10.05.2025 o 20:43, Blue-Tomo napisał: USA - Wszystko co amerykańskie z WWII jest dozwolone. Zabrzmi to brutalnie, ale dopuszczanie wszystkich mundurów na Filipiny (nie wspominając w ogóle o Pacyfiku) zupełnie nie ma sensu i pasuje jak pięść do nosa (zgodnie z tym co napisał @Domin007). Ponadto jest to bardzo nie fair w stosunku do graczy, którzy włożyli trochę więcej pracy (szczególnie wobec osób w IJA oraz osób z gotowymi stylizacjami na ten konkretny okres i teatr). Rozumiem, że chcecie iść na ilość kosztem koszerności, ale zachowajmy chociaż jakiekolwiek minimum (z doświadczenia powiem, że samo zalecenie nie działa zbyt skutecznie). Jeśli już mielibyśmy rozszerzać, żeby to miało ręce i nogi to jako maximum wskazałbym mundury m37 oraz HBT (hełmy M1 jeszcze niech ujdą dla dobra liczebności). W dniu 10.05.2025 o 20:43, Blue-Tomo napisał: Ograniczenia co do replik i ich mocy: 380fps - pistolety, pistolety maszynowe i strzelby; 450fps - karabiny powtarzalne, samopowtarzalne Dopuszczamy jedynie repliki niehistoryczne 4 takt i strzelb. Amunicja własna graczy, limity podane poniżej Gracze ładują magazynki przed wejściem do gry według ustalonych limitów Ilość amunicji, jaką gracze mogą przy sobie posiadać zależy od posiadanej broni głównej: a) karabiny powtarzalne i strzelby – 100 kulek b) pistolety maszynowe – 250 kulek c) pistolety i rewolwery – 20 kulek Doładowanie odbywa się na respie do podanych powyżej limitów. Pytania: 1. Czy karabiny wyposażone w lunetę grają? 2. Czy grają karabiny automatyczne tj. BAR, Type 96 etc.? 3. Jaki jest limit amunicji dla karabinów samopowtarzalnych? 4. Czy gra zasada "bang-bang"? Podane limity są wyższe niż ogólnie przyjęte dla walk na bliski dystans, więc w przypadku bliskiego kontaktu mamy sytuację sporną (szczególnie, że bezpieczna broń biała nie gra). 5. Czy można pozostałą ilość amunicji (zgodnie z pulą) trzymać w szybkoładowarce i doładować magazynki w polu jeśli możemy załadować poniżej puli (bo np. mamy tylko 3 magazynki mieszczące razem ~60bb + 40 w szybkoładowarce)? Quote Link to post Share on other sites
arkusz86 Posted 4 hours ago Report Share Posted 4 hours ago Japonia: 1. Lolek2102, strzelec 2. Bazyl, dowódca 3. BartoRomeo, strzelec 4. Dimitrij, strzelec 5. Domino, sanitariusz 6. Cortes, strzelec 7. Arkusz, strzelec USA: 1. PolishPartizan, US Navy, strzelec 2. Filip, US Army, strzelec 3. Jogurt, US Army, strzelec Quote Link to post Share on other sites
Blue-Tomo Posted 2 hours ago Author Report Share Posted 2 hours ago Odnośnie pytań: Dopuszczam mundury wszystkie zalecam koszerność, ale jak mówiłem wcześniej nie wyrzucę kogoś jak przyjdzie w mundurze spadochroniarza, jest to dopiero druga gra na Pacyfik i koszerne mundury ma mało osób więc biorę to pod uwagę. Wraz z czasem dopiero będzie się wymagać koszerność kiedy więcej osób się tym zainteresuje. Pytania: 1. Czy karabiny wyposażone w lunetę grają? 2. Czy grają karabiny automatyczne tj. BAR, Type 96 etc.? 3. Jaki jest limit amunicji dla karabinów samopowtarzalnych? 4. Czy gra zasada "bang-bang"? Podane limity są wyższe niż ogólnie przyjęte dla walk na bliski dystans, więc w przypadku bliskiego kontaktu mamy sytuację sporną (szczególnie, że bezpieczna broń biała nie gra). 5. Czy można pozostałą ilość amunicji (zgodnie z pulą) trzymać w szybkoładowarce i doładować magazynki w polu jeśli możemy załadować poniżej puli (bo np. mamy tylko 3 magazynki mieszczące razem ~60bb + 40 w szybkoładowarce)? 1. Nie ma karabinów snajperskich/ nie grają (Moim zdaniem na to będzie za mało graczy, może dodam tą funkcje jak zbierze się te min. 6 osób na drużynę) 2. karabiny takie jak BAR nie grają/ grają tylko pistolety maszynowe dla Funkcyjnych ( dowódca/sanitariusz) 3. Taki sam jak dla 4-taktu (100 kulek) 4. Walki nie będą na bliski dystans (na tym terenie są duże połacie terenu bez drzew, na których będzie gra dlatego tyle fps dozwalam). Czy dozwalam tą zasadę powiem dopiero po tym jak BartoRomeo wymyśli Battle of Order. 5. Tak dozwalam na to Quote Link to post Share on other sites
Domin007 Posted 1 hour ago Report Share Posted 1 hour ago 45 minut temu, Blue-Tomo napisał: Dopuszczam mundury wszystkie zalecam koszerność, ale jak mówiłem wcześniej nie wyrzucę kogoś jak przyjdzie w mundurze spadochroniarza, jest to dopiero druga gra na Pacyfik i koszerne mundury ma mało osób więc biorę to pod uwagę. Wraz z czasem dopiero będzie się wymagać koszerność kiedy więcej osób się tym zainteresuje. Panowie, oczywiście jako Organizatorzy macie pełną autonomię i dowolność w kształtowaniu minimum mundurowego. Nikt Wam tego prawa nie odbiera. Ponieważ teraz jest czas na dyskusje nt. założeń gry chciałbym zwrócić Wam uwagę, że w przypadku stylizacji na amerykańską piechotę z wczesnego okresu walk na Pacyfiku, mamy do czynienia z czymś śmiesznie wręcz prostym (hełm Mk II z filmówki kosztuje 40 PLN na Allegro). Co więcej używanie elementów późnowojennych (vide hełmy M1) powoduje, że taka gra traci na swojej specyfice - bo czym będzie się różnić od np. walk na Saipanie, Iwo Jimie czy Corregidorze w 1945 r.? Dlatego dopuszczenie mundurów z europejskiego teatru działań wojennych, w szczególności spadochronowych budzi w nas taki opór. Moim zdaniem to nie zadziała (tak jak w przypadku prób łączenia modernów z historykami), bo jeżeli ktoś zobaczy, że może w takim szpeju przyjechać, to nie będzie miał motywacji do budowy innej stylizacji. Jeżeli na pierwszą imprezę przyjedzie jako spadak, to jeżeli na kolejnych imprezach odbierze się tą możliwość - po prostu odpuści. Dlatego lepiej jest od razy określić na czym kto stoi. W przypadku planowanej Operacji Compass będzie napisane wprost, że mundury Afrika Korps odpadają, bo wtedy Niemców w Afryce po prostu nie było. To, że może się to odbić na niższej frekwencji jest wkalkulowane w założenia. Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.