Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

Golf na piłeczki 6mm ;)


Recommended Posts

Cześć.

Zaintrygował mnie pewien pomysł który może okazać sie przełomem ;)

Otóż, jak wiadomo, piłeczka golfowa nie jest idealnie okrągła, ma delikatne wklęśnięcia na powierzchni, na ta jej naturę wpadli golfiarze którzy zauważyli że im brudniejsza i "pociachana" piłeczka, ma lepsze właściwości lotu.

Czy wg. was ten sam egzamin zdały by nasze kuleczki 6mm.?

Gdyby każda kulka miała tą samą fakturę co piłeczka golfowa, znacie jakiś sposób żeby zrobić testy? Jak je ponawiercać?

Wiem że to jest szalone ale wg. praktyki piłeczka golfowa może leciec dalej i z większą precyzją to czemu tego nie sprawdzić w airsofcie.

Link to post
Share on other sites
  • Replies 85
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Oglądałem kiedyś na Discover Channel jak robi sie takie piłeczki i z tego co zauważyłem to wyższa szkoła jazdy, masa maszyn itp. samemu nie uda Ci sie zrobić "kulki golfowej". Ale to prawda, że dzięki tym wgłębieniom może ona dalej lecieć, przeprowadzenie testów z kulka 6mm byłoby ciekawe, ale chyba sie tego nie doczekamy :<

Link to post
Share on other sites

Jakiś rok lub 2 lata temu był już taki pomysł na forum. Ogólnie testy przerwano z powodu zbyt trudnego wykonania takiej piłeczki :P Był jakiś napaleniec z wiertarką dentystyczną i malutkimi wiertłami, ale słuch po nim zaginął jaki i prototypy kulek. Może nowa tajna broń ? :P

Piłeczka golfowa ma inną wagę i wielkość niż nasza amunicja, przez co inaczej zachowuje sie w locie, wg. mnie takie coś nie ma sensu ze względu na zbyt duże koszty wykonania i niepewne skutki.

Link to post
Share on other sites

Piłeczkę do golfa uderza się kijem , a kulka w ASG jest wypychana przez powietrze. Podejrzewam że jeżeli kulka nie będzie idealnie okrągła to będą pewne straty powietrza przy wystrzale. Może i taki kształt kulki da jej lepsze właściwości przy locie , ale co podczas wystrzału ???

Link to post
Share on other sites

Szorstkie kulki szybciej ścierają gumkę hop-up.

 

Co w golfie dają owe "dziurki"
Dzięki temu piłeczki golfowe dalej lecą. Uderzane od spodu podkręcają się (tak jak to robi hop-up), a "szorstka" powierzchnia zwiększa tarcie powietrza pod spodem, co powoduje wzrost ciśnienia pod piłką. Efekt ? Piłka dalej leci, czyli wszystko działa tak jak w przypadku hop-up w airsofcie :)

 

co miałyby ona dać w ASG?
Dobre pytanie, ale w asg to się nie przyda. My mamy przecież hop-up, a golfiarze muszą sobie wiercić piłki 8)
Link to post
Share on other sites

Fizycznie rzecz biorąc to w locie lepsze właściwości miałaby kulka szorstka(czyt tańsza, nie do precluf) a my wydajemy kupe kasy na idealnie gładkie kuleczki ;) .W tym przypadku opory powietrza nie będą się znacząco różnić ale zmieni się (prawdopodobnie) ciśnienie a raczej podciśnienie lecącej kulki. Tylko, że przy tak małych wymiarach jest to raczej bez sensowne.

Tak przy okazji-Samochód usyfiony pali mniej niż taki sam czysty (ludzie nie mają co badać) .

Link to post
Share on other sites

A tak btw to jaki byłby idealny stosunek wielkości i masy kulki przy tym co osiągają nasze sprzęty. Chodzi mi o przedział między 300, a 410 fps.

 

Wydaje mi się, że kuleczka o mniejszym rozmiarze, np średnicy 5, 4 mm i wadze 0.2 grama latała by dalej, ale też większy problem byłby z HU.

Edited by GRSW_Szreder
Link to post
Share on other sites

Czytałem i nawet się ubawiłem ale nie wytrzymam ;-)

 

"Wiercenie" piłek panowie nijak nie ma się do wartości ich podkręcenia a tylko do zmiejszenia oporów.

Każda, nie tylko uderzona z rotacją piłka podczas lotu porywa sąsiadujące z nią cząsteczki powietrza w ten sposób, w jaki opływają one poruszające się ciało. Kiedy piłka jest całkiem gładka, warstwa przyścienna powietrza odrywa się od niej stosunkowo wcześnie, nie wnikając w obszar znajdujący się bezpośrednio za nią. Prowadzi to do wytworzenia się różnicy ciśnień między obszarami przed i za piłką, a tym samym do powstawania dodatkowego oporu. Występujące na powierzchni wgłębienia opóźniają powstawanie warstwy przyściennej, która ślizgając się dłużej po powierzchni wnika również w obszar za piłką. Różnica ciśnień ulega w ten sposób znacznemu zmniejszeniu, a wraz z nią hamujący opór powietrza.

 

Golfiarze czy baseboliści podkręcają piłki podczas uderzenia kijem tak jak u nas robi to hu. Siła nośna opisana przez fizyka Magnusa (efekt Magnusa) to istota naszego hobby. 8)

 

Pozdrawiam

żylet

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Ciekawe ile to by kosztowało. :P Zapewne dla burżujów-snajperów coś takiego byłoby marzeniem. :P

 

Ja tam jestem jednak sceptycznie do tego nastawiony. Tor kulki byłby pewnie nie do końca stabilny, o zacinaniu się ich w takich np hi-capach, nierównym podkrecaniem przez HU nie wspominając.

 

Acz testy byłyby mile widziane - teoria teorią :)

Edited by BlazakoV
Link to post
Share on other sites

mozliwe ze to kawał.....

 

ale jesli nie to dobrze by było sprowadzic takie kulki i przetestowac na róznych replikach (gaziakach i AEGach) zeby sprawdzic to o czym była mowa: zacinanie sie, zurzycie Hopka, zasieg i opłacalnosc.

 

Trzeba poprostu jutro sprawdzic czy nadal bedzie ta oferta :P

Link to post
Share on other sites

Jeżeli asg będzie się rozwijał w tym kierunku aby strzelać jak najmocniej i celniej to po co kupować coś na kulki? Nie lepiej wiatrówkę? Z łatwością zrobisz komuś krzywdę i nawet nie będziesz musiał nic tuningować. Moim zdaniem taki wyścig o zasięg to głupota-> ktoś dostaje a kulka wbija mu się pod skórę.

 

A to, że to jest żarcik to już odmienna sprawa :killer:

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...