Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

Recommended Posts

Posted
Z tego co czytałem/słyszałem, do Phantomów rozmiarów M pasują płyty:

przód L (nawet w kamizelce M)

tył M (nawet jeśłi kamizelka ma rozmiar L)

A czytałeś moją wypowiedź kilka postów wyżej, czy tak sobie nabijasz posty?

  • Replies 702
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted

Pytanie do osób użytkujących tą kamizelkę. Jak się u was sprawuje QR? U mnie byłoby wszystko ok, bo po wyciągnięciu linki kamizelka ładnie się rozkłada na części. W czym więc problem? Za cholerę nie mogę wyciągnąć tej linki :P Wymieniłem sznurówkę, z której jest pętelka, przez którą owa linka przechodzi na paracord, ale dalej to samo.

Posted

Jeśli za cholerę nie możesz jej wyciągnąć to skąd wiesz, że się rozkłada?

Chyba, że chodziło Ci o to, że ciężko chodzi? Cóż, taka jej uroda, może spróbuj natłuścić linkę... Jakaś wazelina techniczna albo coś takiego, może pomoże.

Posted (edited)

Ciężko chodzi. Ale jak już wyjdzie z pętli (przy pomocy drugiej osoby) to nie ma żadnego problemu z rozpadnięciem się kamizelki. Można spróbować z natłuszczeniem.

Edited by Ohtar
Posted

Nie o to mi chodziło :)

 

Chciałem sprawdzić kiedyś czy założona kamizelka rozpada się na części, ale nie mogłem wyciągnąć linki, więc poprosiłem osobę trzecią, żeby otworzyła klapkę do regulacji i wyciągnęła linkę z pętelki. Wszystko się cacy rozpadło. Cóż pozostaje pokombinować z tą linką. Jeden z forumowiczów coś napomknął o lince hamulcowej do roweru...

Posted

Nie wiem jak G&P ale w Phantomie ta linka jest w "izolacji" - takiej otulinie. Jak dasz gołą linkę stalową to zwiększysz tarcie co jeszcze bardziej utrudni wyciąganie i może powodować przetarcia.

Posted

Przepraszam powyższy post napisałem ja tylko nie zauważyłem że piszę z konta kolegi który zapomniał się wylogować. Proszę moda o poprawianie i jeszcze raz przepraszam za pomyłkę

Posted

Nie wiem jak G&P ale w Phantomie ta linka jest w "izolacji" - takiej otulinie. Jak dasz gołą linkę stalową to zwiększysz tarcie co jeszcze bardziej utrudni wyciąganie i może powodować przetarcia.

 

Linka rowerowa w pancerzu. Dzięki temu nie będzie potrzeba siły, żeby przeciągać linkę przez kamizelką, bo cały nacisk pójdzie na pancerz linki, i linka będzie wychodzić bez najmniejszego oporu :)

Posted

Ja już nic nie kumam. :???:

Linka rowerowa w pancerzu.(...) nacisk pójdzie na pancerz linki(...)

 

Z tego co cytuje wynika, że Pahaliah zaleca zamontowanie "linki rowerowej w pancerzu".

Posted

Ja to rozumiem tak - pancerz przeplatamy w miejsce linki "na stałe". Przez pancerz przepuszczamy linkę która swobodnie się w nim przesuwa. Teraz pytanie - czy goła, cienka linka hamulcowa utrzyma kamizelkę? Nie wyślizgnie się przez "sznurówkę"?

Posted

U mnie linka wychodzi z lekkim oporem, ale nie trzeba bynajmniej osoby trzeciej żeby to zrobić. Widziałem na filmik jak rozpada sie prawdziwy cirras i tam też gościu ciągną linkę dwiema rękami.

ps:Do kamizelki włożyłem płyty L i leżą idealnie.

Posted

Szczerze przyznam, zę praktycznie nie jestem w stanie wyciągnąć linki przy użyciu uchwytu pod pachą. Pierwszym problemem jest rzep, który trzyma uchwyt przy kamizelce - po prostu trzyma niesamowicie mosno. A jak już się z tym uporam, to linkę jest ciężko wyciągnąć. Ale za to bardzo łatwo to idzie przy wykorzystaniu dolnego uchwytu QR. Raz, że rzep zabezpieczający ma małą powierzchnie i łatwo puszcza, a dwa, że linka jest wyciągana pod innym kątem.

Posted

Ja wykorzystałem mydło do smarowania (sic!) linki i pętelki (którą wymieniłem ze sznurowandła na paracord). Nadmiar linki puściłem na przednią część kamizelki - z tyłu jest jej tylko tyle, żeby przeszła przez pętelkę i weszła w kanalik. I tyle. Działa ok.

Posted

O zmniejszeniu powierzchni rzepa pisałem Otharowi wcześniej. Opór stawiany przez QR zwykle wynika z 2 powodów:

 

- niewłaściwe przełożenie linek

- za duże tarcie otuliny linki na taśmach (co sie zdarza w otulinach, czy jak kto woli "pancerzach" bardziej "gumowatych" które stawiają duży opór na powierzchni taśmy). Orginalny CIRAS ma system QR poprowadzony taśmami typu 17337, które mają stosunkowo "sliski" splot i nie stawiają dodatkowego zbędnego oporu przy wyciąganiu. NIe wiem jak jest w GP i jakie to są taśmy. Sposób Othara - świeca, mydło pomaga, ale nie raz na zawsze. Trzeba ponawiać co jakiś czas. Generalnie QR trzeba co jakiś czas sprawdzać, nie można zostawić na wieki i dziwić się że nie działa.

Posted

To z rzepem będziesz mi wypominał do końca życia ;)

 

Chyba trzeba ksywę jakąs inną w profilu wpisać, bo i na wmasg ludzie mi litery przestawiają.

 

ale nie wiem jaki może być problem z wyciągnięciem poduszki. W szczelinie do jej montowania są na jednej ścianie haczyki, a na drugiej... też haczyki. A na poduszce mamy z jednej strony uszka, a z drugiej haczyki. Przynajmniej ja tak mam, może w produkcji tak wyszło :P

 

U otulina momentami nawet schodzi z linki. Małymi kawałkami, ale zawsze. A przy mocniejszych szarpnięciach w miejscu łączenia z poduszką otulina się ściera :P może za brutalnie się z tym obchodzę.

 

A może wiesz Catch gdzie w Polsce można się zaopatrzyć w coś, czym można zastąpić linkę QR w moim cirasie. W zasadzie to pętelka do kompletu również przydałaby się.

Posted

Nie wiem czy ktoś mnie nie wprowadził w błąd -

Kamizelki CIRAS to inny system taśm i montaży od MOLLE?

Na zdjęciach wydaje się wszystko normalne, w sensie jak w molle.

 

:|

Posted

Mam parę pytań odnośnie tego CIRASA z G&P.

Po co na przedniej części (właściwie na bocznych panelach przedniej części) ponaszywane są taśmy systemu modułowego?

Przecież i tak zostają one zasłonięte przez panele boczne zachodzące aż na część przednią.

 

Drugie pytanie dotyczy tego co można wsypać / wlać do replik płyt SAPI (http://www.asg.com.pl/product_info.php?products_id=1041) aby miały wagę zgodną z oryginałem?

 

Co do linek QR. Swego czasu w sklepach rowerowych były dostępne linki hamulcowe Jag-wire. Była to zwykła stalowa linka tyle że w koszulce teflonowej.

Co prawda teflon po jakimś czasie schodził z linki ale ona pracowała w nieco innych warunkach :)

 

Minusem mogłoby być to, że linka hamulcowa jest bardzo cienka, być może dostępne są linki hamulcowe pokryte teflonem np. do motorowerów o nieco większej średnicy.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...