Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

Smarowanie GB


Recommended Posts

Używałem Łt43 i nie byłem zadowolony. Gęsty, lepki. Potem kolega, mechanik airsoftowy, pokazał mi smar litowy w spray'u. Bardzo fajna rzecz. Najpierw waliłem go na wszystko (na zębatki, tłok i do cylindra) i teoretycznie było ok. Teraz na zębatki i tłok, do cylindra smar silikonowy. Po spryskaniu elementu, smar tworzy piankę która dostaje się wszędzie i zastyga w postaci cienkiej, białej warstwy. GB pracuje ładnie i przyjemnie.

 

Natomiast czy ten smar robi coś złego częściom kompozytowym/polimerowym i uszczelkom? Nic takiego nie stwierdziłem przez pół roku użytkowania.

 

Pozdrawiam.

Link to post
Share on other sites
  • Replies 88
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • 8 months later...
  • 3 months later...

Nom grafit raczej nie bo przewodzi i jak się dostanie do silnika to koniec, ponoć - to ze słyszenia bo nigdy nie używałem :), w ogóle to smar do większych temperatur- tak więc lekki przerost formy nad treścią ;) . Do zębatek daję niebieski uniwersalny z castoramy a do cylindra olej silikonowy(też z casto) i wszystko ładnie sobie działa.

Link to post
Share on other sites

Zębatki, mechanizmy ruchome, łożyska - smar teflonowy

Zawiasy, Dyby i inne podobne mechanizmy - smar grafitowany

Elementy gumowe - wazelinka (techniczna zboczeńcy :D)

Lufa - olejek sylikonowy

 

Nie wiem jaka jest jeszcze inna filozofia szczególnie że ciągną się te tematy od początku istnienia Ełsoftu

Link to post
Share on other sites

Słabo mi się robi jak to czytam ...

 

Zostawię te smary ŁT i inny szmalc samochodowo-maszynowy bez komentarza ...

 

A wziąłeś pod uwagę, że nam też może robić się smutno gdy czytamy to co piszesz? Jeśli znasz się na smarach, to poleć proszę, coś lepszego od 1S czy smarów ŁT.

Link to post
Share on other sites

Grafitowy daje u siebie do zębatek, bo ładnie je czyści z innego syfu i całkiem cicho mechanizm chodzi. Silnika grafitem nie smaruje :PP Nie mówię, że polecam grafit, ale używam i nie sprawia problemów.

Tak właśnie, ŁT4 się nadaje w sumie do wszystkiego w aegu za wyjątkiem cylindra, bo przy dużych ciśnieniach on zaczyna gęstnieć a potem robią się grudki, z grudek bryłki itd...

Sąsiad naprawia maszyny hydrauliczne, i powiedział mi, że cylnder aegowy jest tak prymitywny i tak mało wymagający, że można to nawet olejem hydraulicznym smarować :)

Link to post
Share on other sites

Dlatego napisałem 1-S. I tego używam.

 

A Ty kolego Kacprze, poprzyj łaskawie swoją wypowiedź jakimiś doświadczeniami albo konkretnymi danymi JAKIMIKOLWIEK, bo póki co nie kojarzę byś miał opinię dobrego serwisanta AEGów a wypowiadasz się w tonie alfy i omegi.

Link to post
Share on other sites

Poldek nie trzeba mieć dobrej opinii serwisanta na tym forum żeby mieć pojęcie o serwisie. Są nowoczesne smary które można kupić w dobrych sklepach specjalistycznych które są idealne do konkretnych rzeczy a tekst że ŁT jest doskonały to przecenianie tego smaru. Wg specyfikacji lepszy do zębatek aega będzie zwykły smar teflonowy na bazie nośnika silikonowego dostępny w dobrych sklepach elektronicznych, służy od do smarowania części mechanicznych pracujący w urządzaniach audio i video, zaletą jest to że ma dobrą lepkość i przy obciążeniach jakie panują w GB spisuje się dobrze.

Obecnie do tłoka, i tego co pracuje pod ciśnieniem używam smarów Molykote, mają też w ofercie smary które nadają się do zębatek.

 

To tyle z mojej strony.

Link to post
Share on other sites

Kolejnym faktem który stoi za smarami samochodowymi jest to, że nie łączy się za szybko z kurzem lub jakimś pyłem.

W silniku bezszczotkowym zniszczyłem łożyska, bo posmarowałem silikonowym szmalcem. Dostał trochę kurzu kwarcowego, i z otworów 3.02mm zostały 3.11mm. To były 2 minuty ciągłej pracy silnika i panewki do wymiany.

Edited by Agata
Link to post
Share on other sites

Witam

 

Mam takie pytanko, bo z tego co czytam to różne są wypowiedzi na temat smarów takich, że tak powiem "domowych", a nie takich ze sklepów AS. I tu moje pytanie czy ten smar ŁT-4S3 oraz 1-S można stosować do wszystkiego co się znajduje w GB czyli między innymi : zębatki, łożyska, sprężyna, tłok, cylinder itp...

 

Dziękuję z góry....:D

Pozdrawiam

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...