Viamortis Posted January 17, 2009 Report Share Posted January 17, 2009 Używałem Łt43 i nie byłem zadowolony. Gęsty, lepki. Potem kolega, mechanik airsoftowy, pokazał mi smar litowy w spray'u. Bardzo fajna rzecz. Najpierw waliłem go na wszystko (na zębatki, tłok i do cylindra) i teoretycznie było ok. Teraz na zębatki i tłok, do cylindra smar silikonowy. Po spryskaniu elementu, smar tworzy piankę która dostaje się wszędzie i zastyga w postaci cienkiej, białej warstwy. GB pracuje ładnie i przyjemnie. Natomiast czy ten smar robi coś złego częściom kompozytowym/polimerowym i uszczelkom? Nic takiego nie stwierdziłem przez pół roku użytkowania. Pozdrawiam. Quote Link to post Share on other sites
poldeck Posted January 17, 2009 Report Share Posted January 17, 2009 Dlatego ŁT43 podałem na końcu ;-) . Poza tym są smary i "smary". Ja mam na myśli raczej porządne produkty a nie te najtańsze :-F . Quote Link to post Share on other sites
cziman Posted January 20, 2009 Report Share Posted January 20, 2009 Polecam naskosil-11. Nie atakuje gumy a wysoka zawartość PTFE pięknie zmniejsza opory tarcia. Na łożyska nadal dałbym ŁT albo grafitowany, a na same zębatki zwykłem dawać mieszankę grafitowanego i silikonowego. Quote Link to post Share on other sites
Adamus21 Posted October 6, 2009 Report Share Posted October 6, 2009 A co myślicie o tym zestawie do smarowania nada się? Testował go ktoś już? http://www.taiwangun.com/shop,show,429 Pozdrawiam Quote Link to post Share on other sites
Tuksiak Posted October 7, 2009 Report Share Posted October 7, 2009 Za te pieniądze to w castoramie, albo Liroju merlinie, kupisz sobie 2 smary które są potrzebne do tego wszystkiego, ale o pojemności ze 150-200g każdy, a nie 80g ogółem ;-). Quote Link to post Share on other sites
Snipernr1 Posted January 13, 2010 Report Share Posted January 13, 2010 To może któryś z kolegów zrobi podsumowanie czym najlepiej smarować : -zębatki -łożyska -cylinder/ głowicy tłoka biorąc pod uwagę okres letni / zimowy . Quote Link to post Share on other sites
Agata Posted January 14, 2010 Report Share Posted January 14, 2010 Ja na każdą porę roku cylinder smaruję olejem Mobile 1 Velocite do urządzeń pneumatycznych. Zębatki zawsze lecą na smar grafitowy lub ewentualnie ŁT-4. Łożyska mam z brązu samosmarującego więc nie potrzebują smaru. Quote Link to post Share on other sites
AnR Posted January 14, 2010 Report Share Posted January 14, 2010 Aaaaaaaaaaaaaaggghrrr! Za każdym razem jak ktoś smaruje coś smarem grafitowym w AEG Bóg zabija jednego małego słodkiego kotka. Absolutnie odradzam używanie tego smaru w AEG. Quote Link to post Share on other sites
szumitek Posted January 14, 2010 Report Share Posted January 14, 2010 Nom grafit raczej nie bo przewodzi i jak się dostanie do silnika to koniec, ponoć - to ze słyszenia bo nigdy nie używałem :), w ogóle to smar do większych temperatur- tak więc lekki przerost formy nad treścią ;) . Do zębatek daję niebieski uniwersalny z castoramy a do cylindra olej silikonowy(też z casto) i wszystko ładnie sobie działa. Quote Link to post Share on other sites
Walker86 Posted January 14, 2010 Report Share Posted January 14, 2010 Zębatki, mechanizmy ruchome, łożyska - smar teflonowy Zawiasy, Dyby i inne podobne mechanizmy - smar grafitowany Elementy gumowe - wazelinka (techniczna zboczeńcy :D) Lufa - olejek sylikonowy Nie wiem jaka jest jeszcze inna filozofia szczególnie że ciągną się te tematy od początku istnienia Ełsoftu Quote Link to post Share on other sites
szumitek Posted January 14, 2010 Report Share Posted January 14, 2010 Ogólnie prawda jest taka że kupując smary w sklepie airsoftowym strasznie się przepłaca i wcale nie kupuje się lepszego towaru. Quote Link to post Share on other sites
poldeck Posted January 14, 2010 Report Share Posted January 14, 2010 Ja powtórzę to co zawsze: smar 1-S do wszystkiego w gb. Kropka. Jak nie ma 1-S to ŁT4S3 do wszystkiego. Kropka. Quote Link to post Share on other sites
Kacper_ol Posted January 14, 2010 Report Share Posted January 14, 2010 Słabo mi się robi jak to czytam ... Zostawię te smary ŁT i inny szmalc samochodowo-maszynowy bez komentarza ... Quote Link to post Share on other sites
Gogin Posted January 14, 2010 Report Share Posted January 14, 2010 Słabo mi się robi jak to czytam ... Zostawię te smary ŁT i inny szmalc samochodowo-maszynowy bez komentarza ... A wziąłeś pod uwagę, że nam też może robić się smutno gdy czytamy to co piszesz? Jeśli znasz się na smarach, to poleć proszę, coś lepszego od 1S czy smarów ŁT. Quote Link to post Share on other sites
Agata Posted January 14, 2010 Report Share Posted January 14, 2010 Grafitowy daje u siebie do zębatek, bo ładnie je czyści z innego syfu i całkiem cicho mechanizm chodzi. Silnika grafitem nie smaruje :PP Nie mówię, że polecam grafit, ale używam i nie sprawia problemów. Tak właśnie, ŁT4 się nadaje w sumie do wszystkiego w aegu za wyjątkiem cylindra, bo przy dużych ciśnieniach on zaczyna gęstnieć a potem robią się grudki, z grudek bryłki itd... Sąsiad naprawia maszyny hydrauliczne, i powiedział mi, że cylnder aegowy jest tak prymitywny i tak mało wymagający, że można to nawet olejem hydraulicznym smarować :) Quote Link to post Share on other sites
poldeck Posted January 14, 2010 Report Share Posted January 14, 2010 Dlatego napisałem 1-S. I tego używam. A Ty kolego Kacprze, poprzyj łaskawie swoją wypowiedź jakimiś doświadczeniami albo konkretnymi danymi JAKIMIKOLWIEK, bo póki co nie kojarzę byś miał opinię dobrego serwisanta AEGów a wypowiadasz się w tonie alfy i omegi. Quote Link to post Share on other sites
Kacper_ol Posted January 15, 2010 Report Share Posted January 15, 2010 Poldek nie trzeba mieć dobrej opinii serwisanta na tym forum żeby mieć pojęcie o serwisie. Są nowoczesne smary które można kupić w dobrych sklepach specjalistycznych które są idealne do konkretnych rzeczy a tekst że ŁT jest doskonały to przecenianie tego smaru. Wg specyfikacji lepszy do zębatek aega będzie zwykły smar teflonowy na bazie nośnika silikonowego dostępny w dobrych sklepach elektronicznych, służy od do smarowania części mechanicznych pracujący w urządzaniach audio i video, zaletą jest to że ma dobrą lepkość i przy obciążeniach jakie panują w GB spisuje się dobrze. Obecnie do tłoka, i tego co pracuje pod ciśnieniem używam smarów Molykote, mają też w ofercie smary które nadają się do zębatek. To tyle z mojej strony. Quote Link to post Share on other sites
szumitek Posted January 15, 2010 Report Share Posted January 15, 2010 Nikt nie pisał że te "badziewne smary" są doskonałe, ale jakbyś czytał ze zrozumieniem to wywnioskowałbyś że chodzi raczej o ich dostępność, cenę i to że w zupełności wystarczą do bezawaryjnej pracy naszych zabawek... Quote Link to post Share on other sites
poldeck Posted January 15, 2010 Report Share Posted January 15, 2010 Tylko, zę mój "samochodowy wynalazek" 1-S ma to do siebie, zę po pół roku intensywnych walk mogę otworzyć GB a on dalej tam będzie. Mało bo mało ale będzie. W tym czasie teflonowy na bazie silikonowej smieni się w czarne zaschnięte błoto. Quote Link to post Share on other sites
Agata Posted January 15, 2010 Report Share Posted January 15, 2010 (edited) Kolejnym faktem który stoi za smarami samochodowymi jest to, że nie łączy się za szybko z kurzem lub jakimś pyłem. W silniku bezszczotkowym zniszczyłem łożyska, bo posmarowałem silikonowym szmalcem. Dostał trochę kurzu kwarcowego, i z otworów 3.02mm zostały 3.11mm. To były 2 minuty ciągłej pracy silnika i panewki do wymiany. Edited January 15, 2010 by Agata Quote Link to post Share on other sites
decigner12 Posted January 15, 2010 Report Share Posted January 15, 2010 Ja się dołączę, czy łt 42 tez się nadaje, bo ostatnio smaruję tym całą replikę. Quote Link to post Share on other sites
QbasH Posted January 19, 2010 Report Share Posted January 19, 2010 (edited) Mam w domu kilka pudełek smaru do młotów pneumatycznych Makity, niestety nie wyczytałem składu. Nada się to? Edited January 19, 2010 by QbasH Quote Link to post Share on other sites
Patryklen12 Posted January 19, 2010 Report Share Posted January 19, 2010 Witam Mam takie pytanko, bo z tego co czytam to różne są wypowiedzi na temat smarów takich, że tak powiem "domowych", a nie takich ze sklepów AS. I tu moje pytanie czy ten smar ŁT-4S3 oraz 1-S można stosować do wszystkiego co się znajduje w GB czyli między innymi : zębatki, łożyska, sprężyna, tłok, cylinder itp... Dziękuję z góry....:D Pozdrawiam Quote Link to post Share on other sites
poldeck Posted January 19, 2010 Report Share Posted January 19, 2010 A co napisałem? Napisałem, ze stosuję 1-S do wszystkiego. Jakby był zły to bym go nie stosował. Quote Link to post Share on other sites
Patryklen12 Posted January 20, 2010 Report Share Posted January 20, 2010 A co napisałem? Napisałem, ze stosuję 1-S do wszystkiego. Jakby był zły to bym go nie stosował. Z tym, że tego 1-S nie jest do kupienia w mojej miejscowości i dlatego się pytam czy tak samo dobry do wszystkiego jest ŁT4S3 Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.