KicpA Posted January 15, 2011 Report Share Posted January 15, 2011 Słabo na M100. W skockowym gutku JG na M100 da się wycisnąć 390fps ;) Quote Link to post Share on other sites
Gallain Posted January 15, 2011 Report Share Posted January 15, 2011 Słabo słabo, widać stockowe L85 jest niezbyt szczelne :( Quote Link to post Share on other sites
Gallain Posted January 27, 2011 Report Share Posted January 27, 2011 Właśnie zmieniłem stockowy tłok na Hard Piston Prometheusa. Przy okazji wyminiłem cylinder na inny, uszczelkę na głowicy tłoka i głowicę cylindra na mosiężną. Dobrałem spośród części walających się po szufladach, tak żeby było szczelniej niż w stocku. W planie był tylko tłok, ale że miałem te części pod ręką, to pomyślałem że warto wymienić głowicę plastikową na metal. Spostrzeżenia podczas wymiany: - na stockowym tłoku zero śladów zużycia, a replika jest katowana na sprężynie 420 fps i rofie 34k/s - podobnie na reszcie części - wyglądają jak z przebiegiem 0 kulek - stockowa głowica tłoka chodzi luźno w cylindrze, wiadomo gdzie uciekają fpsy Układ pneumatyczny przesmarowałem olejem sylikonowym (nie mylić z olejem w sprayu), a zęby i prowadnice tłoka smarem uniwerslanym (litowym). Fpsy pomierzę wkrótce, ale kokosów się nie spodziewam. Quote Link to post Share on other sites
raubritter Posted February 1, 2011 Report Share Posted February 1, 2011 Przygrzebałem w "Elce" - stara sprężyna M130 Guardera (2 letnia) krótsza o jakieś 8 mm o nówki: ustawienie low -386 fps na kulkach G&G 0,28 g, nowa sprężyna M130 Guardera : ustawienie low -405 fps na kulkach G&G 0,28 g. Nie mam kulek 0,20g mierzyłem na tym czym miałem. W środku następujące zmiany: lufa Prometheus 6,03 mm - 534 mm, tłok deep fire z tytanowymi zębami, gumka systema. Quote Link to post Share on other sites
RAFA Posted February 14, 2011 Report Share Posted February 14, 2011 Właśnie się zastanawiam nad lekką rozbudową swojej Eli i z zainteresowaniem przeczytałem post wyżej o wstawieniu lufy o długości 534 mm.Nie jest widoczna w tłumiku? Jak wpłynęło wstawienie tej lufy na celność/zasięg? Na razie mam pełen stock ze zmienioną jedynie sprężyną na M120 ICS-a ale planuję po poczytaniu postów w tym temacie zmianę tłoka oraz lufy + gumki. Moje pytanie: czy tłok POM z ICS jest w porządku? Nie znalazłem zbyt wielu opinii o nim. Warto w niego inwestować czy wybrać tłok bardziej markowy z tytanowymi zębami- mam tu na myśli nie tylko szczelność/wydajność, ale również długotrwałe jego użytkowanie. Pozdrawiam RAFA Quote Link to post Share on other sites
raubritter Posted February 15, 2011 Report Share Posted February 15, 2011 Lufa 550 mm jest za długa - wystaje jakieś 8 mm. Lufa 534 mm widać ją ledwie przez otwory tłumika ognia ale nie ma to znaczenia. Zwykła 509 mm nie widać jej wcale. Wymiana lufy na precyzyjną (Prometheus 6,03 mm) zwiększyła zasięg, celność i powtarzalność. Gumka systema czarna - stara wersja. Co do tłoka ICS zwykły (miałem 2 w dwóch replikach) wytrzymały 1 strzelankę (jeden na stokowej sprężynie). Tłok ICS wzmocniony wytrzymał nie wiele dłużej jakieś 3 - 4 strzelanki. Używane były z Guarderowską sprężyną M130. Niestety tłoków ICSa do L85 nie mogę polecać. Myślę, że tłoki wzmocnione innych producentów stoją wyżej pod względem wykonania. Jako użytkownik ICSa pierwszej oraz drugiej serii śmiem twierdzić, że podstawą jest zmiana tłoka na inny. Co do sprężyny: guarder: m130 daje 480 fps, m120 daje 440 fps, m110 - 410 fps (wszystkie pomiary na ustawieniu low). Sprężyny ICS są miękkie w porównaniu do Gurdera i szybko tracą swoje parametry. Całość zasilana baterią 9,6 V Ni-Mh lub Li-Fe 9,9 V (ta ostatnia w pokrowcu na zewnątrz bo się nie mieści - za to wyraźnie zwiększa ROF i reakcję na spust). Podsumowując: tłok do wymiany natychmiast, lufa + sprężyna również ale w późniejszej kolejności. Quote Link to post Share on other sites
Padaka Posted February 15, 2011 Report Share Posted February 15, 2011 Co do sprężyny: guarder: m130 daje 480 fps, m120 daje 440 fps, m110 - 410 fps (wszystkie pomiary na ustawieniu low). Czy aby na pewno dobrze podałeś wyniki ? Trochę zawyżone jak na mój gust. Możesz podać jaką masz głowice tłoka/cylindra w swoim zestawie oraz jaką dyszę ? Co do tłoków ICS stockowych - są przeznaczone do max m120 - więc nic dziwnego że padały na mocniejszym springu. Pozdrawiam Quote Link to post Share on other sites
pretorian11 Posted February 15, 2011 Report Share Posted February 15, 2011 Czy aby na pewno dobrze podałeś wyniki ? Trochę zawyżone jak na mój gust. Możesz podać jaką masz głowice tłoka/cylindra w swoim zestawie oraz jaką dyszę ? Co do tłoków ICS stockowych - są przeznaczone do max m120 - więc nic dziwnego że padały na mocniejszym springu. Pozdrawiam Wyniki nie są zawyżone :icon_biggrin: . Trzeba pokombinować z częściami, w moim przypadku bardzo dobrą kompresję zapewniła kombinacja stockowego cylindra i wzmocnionej głowicy tłoka PJ/Element. Dodatkowo uszczelnienie stockowej głowicy cylindra+ dobra preca i takie wyniki są jak najbardziej możliwe. Quote Link to post Share on other sites
KicpA Posted February 16, 2011 Report Share Posted February 16, 2011 Tylko że jak ma 480fps przy ustawieniu Low na SP130 guardera to na High było by ponad 520fps. IMO jest to wynik zbyt duży nawet jak na SP130. Quote Link to post Share on other sites
raubritter Posted February 18, 2011 Report Share Posted February 18, 2011 Dla niedowiarków - znalazłem butelkę kulek 0,2 g ICS, szybki test 10 strzałów - wyniki w przedziale 467-472 fps, sprężyna M 130 ustawienie low. Quote Link to post Share on other sites
KicpA Posted February 18, 2011 Report Share Posted February 18, 2011 No to by było już bardziej prawdopodobne, na High było by w granicach 505-510fps co już jest osiągalne na SP130 guardera ;) Quote Link to post Share on other sites
Brenten Posted March 13, 2011 Report Share Posted March 13, 2011 Poszukuję jakiegoś sensownego tłoka do współpracy ze sprężynami M120,130. Czy ten dał by radę? http://www.specshop.pl/product_info.php?cPath=22_215_128_140&products_id=1138&name=G&G_-_Tlok_wzmocniony Quote Link to post Share on other sites
Gallain Posted March 13, 2011 Report Share Posted March 13, 2011 (edited) http://asgshop.pl/sklep/produkt.php?id=723 to prawdopodobnie ostatni tłok jaki będziesz musiał kupić do tych sprężyn. Minusem jest to, że trzeba go trochę zeszlifować od strony zębatek. A wygląda to dokładnie tak: Założyłem tłok Hard Piston Prometheusa, złożyłem gearbox i... zacinka. Naciskam spust, ruch mechanizmu i nic. Zdziwiony byłem trochę, bo akumulator daje 130A, więc coś musiało być nie tak. Otwieram gearbox i moim oczom ukazuje się taki widok: Po wyjęciu tłoka: Jak widać, tłok pasuje do gearboxów, gdzie zębatka środkowa znajduje się poniżej tłoka, a nie na jego poziomie. Wziąłem więc dremela i po małej operacji tłok wygląda tak: Po tym zabiegu tłok działa wyśmienicie, przy SP140 Guardera, ICS Turbo 3000 na full auto przy LiPo 11.1V 3700mAh 35C daje spokojnie radę. Dla mnie wystarczającą rekomendacją dla niego jest to, że przy zacince tego typu przy tym akumulatorze nie strzelił (ani stockowe zębatki). Edited March 13, 2011 by Gallain Quote Link to post Share on other sites
Brenten Posted March 14, 2011 Report Share Posted March 14, 2011 Ale ma mały minus-nigdzie go nie ma :( Quote Link to post Share on other sites
r2d2 Posted March 21, 2011 Report Share Posted March 21, 2011 No i sie stało. Zawisł tłok replika po wcisnieciu spustu robi stłumione klik. I co gorsze podczas obdukcji gearboxa zobaczyłem pęknięcie przy mocowaniu sinika. :zastanawia: Quote Link to post Share on other sites
Gallain Posted March 21, 2011 Report Share Posted March 21, 2011 Co to znaczy "zawisł tłok"? W sensie, że się zablokował? Quote Link to post Share on other sites
r2d2 Posted March 21, 2011 Report Share Posted March 21, 2011 Tak słychać kliknięcie silnika i to wszystko. Quote Link to post Share on other sites
Nath Posted March 22, 2011 Report Share Posted March 22, 2011 Jakiej batki używasz? Sprawdź styki, są dość delikatne i lubią się przysmażyć. Quote Link to post Share on other sites
Gallain Posted March 22, 2011 Report Share Posted March 22, 2011 Styki w L85 ICSa są delikatne? Mają całkiem inną konstrukcję niż standardowe i są pancerne - zrobione z 1,5mm blachy i nie ma po prostu możliwości, żeby przy aegowych prądach się spaliły. r2d2: podłącz mocniejszy akumulator, może Twój jest za słaby żeby ruszyć tłok na mocnej sprężynie z tylnego położenia, w dodatku z silnikiem turbo 3000. Quote Link to post Share on other sites
r2d2 Posted March 22, 2011 Report Share Posted March 22, 2011 Nie, podłączałem LIPO 11.1v 2650. Nie ruszył. Choć zacinka powstała na lipo 7.4v 3300 w czasie strzelania na auto, nigdy wcześniej nie miałem zaciecia w trybie auto , czasem zdarzała sie na semi ale przechodziło po przestawieniu na auto. Najdziwniejsze jest to pęknięcie na gearboxie przy silniku, tego sie po ICSie nie spodziewałem. Quote Link to post Share on other sites
Nath Posted March 22, 2011 Report Share Posted March 22, 2011 Styki w L85 ICSa są delikatne? Mają całkiem inną konstrukcję niż standardowe i są pancerne - zrobione z 1,5mm blachy i nie ma po prostu możliwości, żeby przy aegowych prądach się spaliły. r2d2: podłącz mocniejszy akumulator, może Twój jest za słaby żeby ruszyć tłok na mocnej sprężynie z tylnego położenia, w dodatku z silnikiem turbo 3000. To dziwne, ja w mojej elce wysmażyłem styki batką 9,6FF, a nie mam palcościsku i batka jest OK (używana była w innych replikach i nie było bólu). Quote Link to post Share on other sites
pretorian11 Posted March 22, 2011 Report Share Posted March 22, 2011 (edited) Zgodzę się z przedmówcą. Styki są niezłe, ale i one mają swoją żywotność. Bateria 9,6 V i po dłuższym czasie styków "ubywa" :icon_biggrin: Edited March 22, 2011 by pretorian11 Quote Link to post Share on other sites
Gallain Posted March 22, 2011 Report Share Posted March 22, 2011 Ja mam mosfet, więc ten problem u mnie odpada :] Ale tak czy siak, styki są 100x mocniejsze niż w innych replikach. Quote Link to post Share on other sites
Qbamarciniak Posted March 23, 2011 Report Share Posted March 23, 2011 Używasz m130 Guardera? Miałem na niej zacinki (tak straciłem tłok), włożyłem m140 JBU i jest dobrze. Quote Link to post Share on other sites
r2d2 Posted March 23, 2011 Report Share Posted March 23, 2011 Mam m140 Guardera tok deep fire z tytanowymi zębami. Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.