Corey Posted July 19, 2012 Report Share Posted July 19, 2012 Wymieniałem dystansery, gumki, lufy - bez zmian...W końcu kupiłem nową komorę - teraz czeka na przełożenie. No to jest właśnie ciekawostka - elka moja pierwsza strzela tylko na 0.28 bo hopek działa na 0.25 kręci mocno w pierwszej używanej poprzedni właściciel strzelał tez na 0.25 i tam wszystko działa ok - można regulować hopka i jest cacy. ta kolejna używana elka to zagadka - żadnej reakcji na kręcenie hopka Quote Link to post Share on other sites
pretorian11 Posted July 19, 2012 Report Share Posted July 19, 2012 A ja mam pytanie co prawda o L86A2 ale o ICS-a właśnie. Jaka maksymalnie wejdzie tam lufa bez utraty fps-ów? Kolego, nie ma opcji dłuższej lufy bez utraty fpsów. Praw fizyki nie zmienisz. Dlatego wymyślili BU i przedłużone cylindry. Quote Link to post Share on other sites
Peterus Posted July 19, 2012 Report Share Posted July 19, 2012 pretorian11 Zdaję sobie z tego sprawę że powyżej pewnej długości lufu fps-y zaczynają spadać. Może więc inaczej sformuuje pytanie. Do jakiej maksymalnej długości lufy jest przystosowany standardoy cylinder w eLkach ISC-a? Quote Link to post Share on other sites
raubritter Posted July 20, 2012 Report Share Posted July 20, 2012 534 mm to maksimum co ukryje stokowa lufa zewnętrzna wraz z tłumikiem. W L86 stokowa lufa ma 610 mm, a cylinder jest ten sam. Quote Link to post Share on other sites
pretorian11 Posted July 20, 2012 Report Share Posted July 20, 2012 pretorian11 Zdaję sobie z tego sprawę że powyżej pewnej długości lufu fps-y zaczynają spadać. Może więc inaczej sformuuje pytanie. Do jakiej maksymalnej długości lufy jest przystosowany standardoy cylinder w eLkach ISC-a? Moim zdaniem najlepsze parametry są przy 509 mm. Quote Link to post Share on other sites
Peterus Posted July 20, 2012 Report Share Posted July 20, 2012 No i ok, o taką właśnie konkretną odpowiedź mi chodziło. Dzięki wielkie. Quote Link to post Share on other sites
Taiga Posted August 18, 2012 Report Share Posted August 18, 2012 Gdzieś z początku tematu, ktoś wspominał o problemie z spustem, tj. wszystko działa na auto, a na semi spust się blokuje i trzeba go odbijać ręcznie. Podobno jest to spowodowane jakąś drobną usterką. Czy ktoś miał już taki problem i znalazł jego rozwiązanie? Niestety sam nie potrafię tego naprawić, ponieważ nie wiem dlaczego tak się dzieje. Jako, że mam taki sam problem ze swoją elką a aktualnie nie ma nigdzie styków do kupna to pozwolę sobie powtórzyć pytanie - wie ktoś co i gdzie trzeba naprawić? Quote Link to post Share on other sites
Gisher Posted August 19, 2012 Report Share Posted August 19, 2012 Mam tak samo, też byłbym wdzięczny za info. Quote Link to post Share on other sites
raubritter Posted August 20, 2012 Report Share Posted August 20, 2012 Ułamała wam się taka plastikowa przegroda w w elemencie ML-08 ( na semi pada 1 strzał , a potem trzeba język spustowy cofać do początkowego ustawienia ręcznie), można to zastąpić starą kartą telefoniczną bądź kartą bankomatową i przykleić kropelką. Często to się zdarzało w replikach pierwszej serii. Nie mam repliki przy sobie, więc nie mogę zrobić zdjęcia i powiedzieć o jaki element chodzi. Quote Link to post Share on other sites
Taiga Posted August 20, 2012 Report Share Posted August 20, 2012 Patrzę tak na to i nie widzę żadnego miejsca, które by wskazywałoby, że coś zostało ułamane. Pamiętasz może dokładniej jak wygląda ten element lub może ktoś byłby wstanie wrzucić zdjęcia rozebranych styków? Zawsze jakiś materiał porównawczy będzie ;) Quote Link to post Share on other sites
gfilipek Posted August 22, 2012 Report Share Posted August 22, 2012 Hej. Nie musisz spustu rozbierać. Wykręć go z body, wyjmij, odwróć na drugą stronę. Zobaczysz małą sprężynkę w "łożu", która wymusza powrót spustu do pozycji neutralnej. Czasami łamie się od przodu to "łoże" dla niej i sprężynka sobie wypada. Zrób zdjęcie styków to ci "palcem" pokażę gdzie. Btw. miałem ten sam problem, ale moja kropelka (pewnie przeterminowana) nie chciała tego plastiku trwale trzymać... Załatwiłem to szpilkami na gorąco, a "łoże" przykryłem jeszcze cienkim kawałkiem plastiku glutem na gorąco ;) Quote Link to post Share on other sites
Taiga Posted August 23, 2012 Report Share Posted August 23, 2012 (edited) Proszę bardzo: http://imageshack.us/photo/my-images/705/20120823093300.jpg/ Jeżeli dobrze rozumuję to chodzi o tą po prawej stronie, tak? Pomiędzy nią a elementem trzymającym spust powinna być ta przegroda? Edited August 23, 2012 by Taiga Quote Link to post Share on other sites
raubritter Posted August 23, 2012 Report Share Posted August 23, 2012 O ile dobrze pamiętam element blokujący powinien być w miejscu zaznaczonym za czerwono: http://img256.imageshack.us/img256/4265/20120823093300.jpg Myślę, że konstrukcyjnie jest to niefortunnie zrobione bo ten złamany plastik odchodził tylko z jednej strony, a nie miał oparcia na drugiej stronie. Quote Link to post Share on other sites
Taiga Posted August 23, 2012 Report Share Posted August 23, 2012 Jop dokładnie o to chodziło. Kawałek karty telefonicznej i trochę kropelki załatwiło sprawę. Naprawdę wielkie dzięki wszystkim za pomoc. Quote Link to post Share on other sites
lenczek Posted September 1, 2012 Report Share Posted September 1, 2012 Witam ponownie. Panowie wczoraj w końcu miałem czas zabrać się za swoja Elżbietkę.... no i po rozebraniu GB spotkało mnie zaskoczenie, nie małe zresztą.... w środku masa opiłków była, tłok DF "skrobie" łoże, które jest w szkielecie GB...wszystko ładnie pięknie wyczyściłem, zdjąłem zębatki żeby zobaczyć jak tam łożyska i tu klops nr 2.... łożyska zdają się być pozacierane (wyglądają na łożyskowe a nie ślizgowe). Na stronie madonionów nie mogę się doszukać informacji jakie tam są łożyska, widzę tylko, że 7mm... I już teraz wiem dlaczego się tak kable grzały, opiłki i łożyska skutecznie zwiększyły tarcie w układzie.. ;/ Kable wymieniam na niskooporowe modelarskie, wtyczki wymieniam na deanse, shimming zrobie, tylko te łożyska mnie zastanawiają.... wymienić czy przesmarować dobrze i próbować jakoś "rozruszać" ? i pytanie drugie, czy zestaw wyciszonej głowicy tłoka i cylindra od GB v2 będzie normalnie pasował ? Quote Link to post Share on other sites
Malvin Posted September 1, 2012 Report Share Posted September 1, 2012 (edited) Standardowo w Eli powinny być łożyska ślizgowe, żadnych kulkowych. Link Jeżeli masz tam łożyska kulkowe i dostały się w nie opiłki metalu, to raczej wymieniłbym je. Nawet dla świętego spokoju, żeby w przyszłości uniknąć podobnych niespodzianek. Zestaw wyciszonej głowicy tłoka i cylindra od GB V. 2 będzie pasować bez najmniejszego problemu. Sam dzisiaj zamontowałem w swojej replice Bore-Up Guardera do M16. :icon_biggrin: Edited September 1, 2012 by Malvin Quote Link to post Share on other sites
lenczek Posted September 1, 2012 Report Share Posted September 1, 2012 ufff, z tymi łożyskami mnie trochę uspokoiłeś :D tam są standardowe łożyska, czyli zwykłe ślizgowe...... Jak wygląda praca GB po Bore-up ? jak dzwięk GB, taki przyjemny dla ucha czy raczej jakby ktoś młotkiem o kowadło walił ? :D :D Quote Link to post Share on other sites
Malvin Posted September 1, 2012 Report Share Posted September 1, 2012 Do tej pory pracowałem na płaskim aluminiowym tłoku Ultimate i nie skarżyłem się na odgłos pracy. Teraz po wymianie jest jakby troszkę ciszej, ale nie ma się co łudzić. Jak kładziesz ucho na GB, to pojęcie "cicho" jest raczej dyskusyjne :D Przestrzegam, że jeżeli montujesz borka innej firmy niż ICS, to czeka Cię kupno osobno dyszy i szlifowanie jej na obwodzie. Idealnie na długość pasuje ta dysza. Wystarczy tylko troszkę spiłować ten fragment o większym obwodzie. Trochę z tym zabawy, ale wszystko działa bardzo fajnie i jestem zadowolony z rezultatu. Kiedyś już miałem borka z płaską głowica tłoka Deep Fire, ale nie polecam go ponieważ posypał się momentalnie. Quote Link to post Share on other sites
lenczek Posted September 1, 2012 Report Share Posted September 1, 2012 nie nie planuje bore-up montowac....ewentualnie glowice wycziszone....poki co powalcze troche z okablowaniem, do tego nowe wtyczki, podkładkowanie, przesmarowanie wszystkiego i zobacze jak to bedzie wygladało :D Quote Link to post Share on other sites
lenczek Posted September 10, 2012 Report Share Posted September 10, 2012 No i moja eLżbietka ma nowe kabelki i konnektory :D Jeżęli ktoś się waha czy warto itp...to powiem krótko ... WARTO !! Reakcja na spust lepsza, ROF większy i nic mi się w końcu nie grzeje :D Dodatkowo po wyczyszczeniu i przesmarowaniu, GB chodzi cichutko i płynnie :D Quote Link to post Share on other sites
RAFA Posted September 19, 2012 Report Share Posted September 19, 2012 Ponieważ w mojej Eli zaciął się spust poczytałem forum i zabrałem się do roboty. Rozkręciłem wszystko i wyjąłem zespół spustu. Moje zdziwienie było ogromne - element o którym mówiliście, że po jego ułamaniu nie odbija spust był na swoim miejscu...myślę sobie "co do..." przecież wszystkie objawy są identyczne. Okazało się, że po prostu do zespołu spustu dostał się silikon, który bardzo ładnie złapał każdy najdrobniejszy pyłek i w końcu zablokował wszystko co się tylko dało, dodatkowo ten cholerny silikon spowodował natychmiastowe palenie się styków przy każdym naciśnięciu na spust. Pozostaje tylko zagadka...skąd tam ten silikon? Ponieważ należę do ludzi, którzy nie psikają smarami jak popadnie wpadłem na jedyny możliwy pomysł...musiało coś pocieknąć z lufy - to jedyne miejsce gdzie świadomie mogłem zadać silikonu bardzo pośrednio poprzez smarowanie magów...ale po obejrzeniu jej nie ma tam żadnego zacieku...ktoś ma jakiś pomysł? Ela w tej chwili działa rewelacyjnie po wytarciu do sucha, ale wolałbym na przyszłość uniknąć kolejnego zalania :D Quote Link to post Share on other sites
Gallain Posted September 19, 2012 Report Share Posted September 19, 2012 Przecież styki w L85 są tak położone, że nie bardzo wiem, jak może się tam dostać silikon z lufy :] Quote Link to post Share on other sites
raubritter Posted September 20, 2012 Report Share Posted September 20, 2012 Mi się wydaje, że ta "silikonowa wada" powstała już w fabryce. Quote Link to post Share on other sites
RAFA Posted September 20, 2012 Report Share Posted September 20, 2012 HA! Mnie też wydawało się, że nie ma możliwości, żeby silikon się tam dostał z lufy ale było to jedyne rozwiązanie jakie przyszło mi do łba...co do dostania się w fabryce...Ela jest u mnie już kilka lat i dopiero teraz by to wyszło? Czochrana jest w różnych warunkach i do tej pory było ok. Zaczęło się od dysfunkcji ognia pojedynczego i ciągłego - pomogło częściowo poluzowanie śrub na zespole spustu zgodnie z poradą Madonionów. wtedy mogło się zacząć dostawać więcej zabrudzeń...ale to nadal nie tłumaczy obecności silikonu... Obecnie jedyny problem to właśnie sianie kilkoma kulkami na semi, ale po wystrzeleniu krótkiej serii na auto problem znika na jakiś czas...rozbierałem już maszynkę wiele razy korzystająć z porad forumowiczów ale nadal nie doszedłem co i jak...plusem jest niezła znajomość rozbierania, budowy i składania Elki :) Quote Link to post Share on other sites
Gallain Posted September 20, 2012 Report Share Posted September 20, 2012 Jeśli chodzi o rozbieranie i składanie to eLka ICS jest najbardziej user friendly repliką jaką kiedykolwiek miałem. Tak samo budowa styków - dla higieny w swojej zamontowałem mosfet, ale nie bardzo wiem, jak te styki są w stanie się zużyć. Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.