szkielet1990 Posted October 16, 2012 Report Share Posted October 16, 2012 Dziękuję za odpowiedź :) w takim razie moją MP5 czeka mały upgrade do SP130 + blachy zabezpieczające na Gearbox. A i jeszcze jedno małe pytanie co do baterii, czy 9,6V Firefoxa będzie dobra? Czy muszę kupować 10,8V żeby mieć ROF na zadowalającym poziomie? Zaznaczam, że nie mam ładowarki na LiPo, także tego typu baterie odpadają. :) Quote Link to post Share on other sites
l_isek Posted October 16, 2012 Report Share Posted October 16, 2012 (edited) A mimo wszystko polecam Baterię lipo nawet nie ze względu na napięcie (11,1V) co na wydolność prądową. a ja swoje lipo ładuje ładowarką za 46 PLN i daje rady. Polecam batki RADOX są naprawdę dobre i tanie, a ładowarka do nich to ok 40 - 50 PLN. Jeśli chcesz na "zwykłej " bateri mięc zadowalający roof to polecam tą o większym napięciu. Dla porównania na lipo 7,4V będziesz miał rof jak na 9,6V firefoxa. W lipo spadki napięcia pod dużym obciążeniem są dużo mniejsze od tych w tradycyjnych bateriach. Edited October 16, 2012 by l_isek Quote Link to post Share on other sites
Marrtinez Posted October 16, 2012 Report Share Posted October 16, 2012 Na początek nawet taka ładowarka wystarczy: http://allegro.pl/nowa-ladowarka-balancer-jak-imax-b3-esky-ek2-0851-i2719756079.html Quote Link to post Share on other sites
szkielet1990 Posted November 27, 2012 Report Share Posted November 27, 2012 Zamontowałem w swoim MP5 sprężynę SP130, wszystko chodzi na baterii 9,6V 1500mAh Firefox. Po przestrzelaniu zauważyłem, że pogorszył się ROF w stosunku do wcześniejszej SP120, nie dużo ale jednak. I tu moje pytanie: interesuje mnie wymiana baterii na 11,1V LiPo ale nie jestem pewny czy nie będzie za mocna i niczego mi nie połamie w środku. Chciałbym mieć większy ROF przy jednocześnie jak największej bezawaryjności. Używał ktoś tej baterii przy SP130 w tej cymce? Mój gearbox wygląda następująco: BoreUp Guarder, tłok SHS 14 stalowych zębów, SP130, łożyskowana prowadnica stock, zębatki stock, silnik stock, łożyska kulkowe 7mm, gearbox wzmacniany blachami 0,8mm. Pociągnie baterię 11,1V LiPo 2200mAh 20C? Drugie pytanie to jeśli się zdecyduję na tą baterię to jak ją podłączać? Tzn czy do tego stockowego przewodu z bezpiecznikiem czy jednak trzeba wykombinować coś innego? Quote Link to post Share on other sites
henno Posted November 28, 2012 Report Share Posted November 28, 2012 Powinno wytrzymać ,ale są parę minus. Do wymiana jest zębatki,silniki, kable silikonowe, mosfet AB bez tego ci gearbox rozpadnie się. Na stockowy kablach 11,1V LiPo 2200mAh 20C stopią się. Ale nich ktoś wypowiem lepiej ten co zna się na tuning. Quote Link to post Share on other sites
l_isek Posted November 28, 2012 Report Share Posted November 28, 2012 (edited) Powinno wytrzymać ,ale są parę minus. Do wymiana jest zębatki,silniki, kable silikonowe, mosfet AB bez tego ci gearbox rozpadnie się. Na stockowy kablach 11,1V LiPo 2200mAh 20C stopią się. Ale nich ktoś wypowiem lepiej ten co zna się na tuning. Może i masz racje, zapewne zależy od tego na jaką się sztuke trafi. U mnie to wyglądało tak: Wymieniłek kable na niskooporowe (niestety produkcji chińskiej a nie ze sklepu modelarskiego) i musiałem wrócić do kabli cymy (pseudoniskooporowe się topiły), zębatki niezniszczalne, przy awarii zmieliły srubę z głowicy tłoka i przeżyły, silnika nie ruszaj jest wystarczająco mocny (silniki cymy mają zwiększony moment obrotowy i są polecane do tuningu). Wymieniłem styki na elementa (2 razy - 1 raz miały wadę mechaniczną którą usunąłem ale sie styki popaliły, 2 raz podobnie) musiałem wrócić do styków cymy (dobre miedziane), dla pewności wstawiłem mosfet. Batka 11,1V 2400 15C spokojnei pociągnie 130 guardera roof będzie duży. do wymiany jeszcze głowica tłoka (ja wymieniłem na cięższą wzmacnianą - daje fajny efekt "kopania" przy strzale ale bardziej obciąża gearbox) Edited November 28, 2012 by l_isek Quote Link to post Share on other sites
henno Posted November 28, 2012 Report Share Posted November 28, 2012 (edited) Polecam z tego sklep kable, dostawa i kable są tanie i dobre jakość: www.rcskorpion.pl A co do zębatki Cyma są zniszczalne ja miałem z model Cyma 0.45 i poszły do nieba na zaciec na sprężynie SP120 guarder i stockowym tłoku Cyma. Bym przypadku twój i kolegi bym zastosował głowice z zestawu: http://www.taiwangun...o_v_ii_p_j.html http://www.taiwangun...-tloka-p-j.html Edited November 28, 2012 by henno Quote Link to post Share on other sites
l_isek Posted November 28, 2012 Report Share Posted November 28, 2012 Głowicę cylindra zostawiłem stockowa z premetytacją ze względu na to że jest plastikowa i nie przenosi całego obciążenia na gearbox a paza tym jest bardzo szczelna (efekt strzykawki w połączeniu z głowicą wzmacnianą Super Shoter) Musiał trafić mi sie dobry egzemplaż niestety sprzedałem ale znów myślę nad zakupem MP5 od Cymy. Quote Link to post Share on other sites
szkielet1990 Posted November 28, 2012 Report Share Posted November 28, 2012 Dziękuję Wam za wskazówki i porady, na pewno skorzystam :) jeśli chodzi o głowicę cylindra i głowicę tłoka to mam już dobre, z zestawu BoreUp Guardera. A jeśli chodzi o podłączenie baterii 11,1V LiPo to mogę ją podłączyć do tego stockowego przewodu z bezpiecznikiem? Czy jednak lepiej zaopatrzyć się w mosfet? Jeśli mosfet to jaki (możliwie jak najlepszy za nie duże pieniądze)? Quote Link to post Share on other sites
henno Posted November 29, 2012 Report Share Posted November 29, 2012 (edited) Silikonowe kable ( modelarskie) + mosfet bez obawy możesz podłączać ale do kabli stockowych o napięcie 11.1V LiPo to będziesz miął problem techniczne. Edited November 29, 2012 by henno Quote Link to post Share on other sites
l_isek Posted November 29, 2012 Report Share Posted November 29, 2012 Na stockowych kablach nie miałem problemu (sa miedziane) izolacja też wytrzymała. Mosfet możesz wykonać sam lu uzyć jakiś najprostszy polecam bez hamulca. Quote Link to post Share on other sites
szkielet1990 Posted November 29, 2012 Report Share Posted November 29, 2012 Ok myślę, że już wszystko rozumiem. Dziękuję za porady :) jakoś po nowym roku wszystko będę miał złożone i wtedy napiszę mini recenzję jak to wszystko chodzi i jakie ma osiągi. Quote Link to post Share on other sites
m3dykk1 Posted December 2, 2012 Report Share Posted December 2, 2012 Czy do Cm 041j da się włóżyć batkę 9.6? bo słyszałem wiele wersji.. kolba rozsuwana. Quote Link to post Share on other sites
Bart_Forrester Posted December 2, 2012 Report Share Posted December 2, 2012 kup lipo. Quote Link to post Share on other sites
Luxfores Posted December 26, 2012 Report Share Posted December 26, 2012 Witam zamierzam kupić CM 041 ( wersja ze składaną kolbą ). Do tego odrazu preckę Mad Bulla 6,03 oraz gumkę przeźroczystą Guardera. Wiem że ma około 400 fps ale będę chciał z niej wycisnąć 430-450 fps nie tracąc na żywotności. Przeczytałem wszystkie tutaj posty w tym temacie ale nic takiego strickte jak ja chcę zrobić nie wyczytałem :) Co byście polecili żeby do tego zestawu dołożyć ? Budżet na dodatkowy tuning około 300 zł. Quote Link to post Share on other sites
l_isek Posted December 27, 2012 Report Share Posted December 27, 2012 sprężyna 130 guardera i tłok (metalowe zęby), ewentualnie głowica tłoka. Jak dobrze poskładasz uszczelnisz teflonem i nasmarujesz to wystarczy. Na lipo 11,1 koniecznie mosfet. Unikaj okablowania i styków Elementa (najlepiej unikaj wszystkiego Elementa) Quote Link to post Share on other sites
Luxfores Posted December 27, 2012 Report Share Posted December 27, 2012 Właśnie myślę czy może by nie dołożyć troszkę i pokusić się na taki zestaw ? Zamiast dokupowania pojedyńczych części. http://www.specshop.pl/product_info.php?cPath=22_215_128_231&products_id=4359&name=Deep_Fire_-_Zestaw_FTK_Bore_Up_-_M120_-_MP5 lub http://www.specshop.pl/product_info.php?cPath=22_215_128_231&products_id=3301&name=Guarder_-_FTK_SP120_do_MP5-A4/A5/SD5/SD6 Tak jak mówię będę chciał osiągnąć 450 fps. MP5 nie będzie używane do CQB a jak będzie to zmienię springa na M90. Montował ktoś podobny zestaw ? Aha no i jak myślicie jaka batka by do tego zestawu była odpowiednia ? Li-Po 7,4 by wystarczyło ? Bo 11,1 to się boję bo wiem jaki wtedy Rof jest ^^, mosfet wiem ale to oddam do serwisanta bo on specjalizuje się w okablowaniach i mosfetach :) Quote Link to post Share on other sites
szkielet1990 Posted December 27, 2012 Report Share Posted December 27, 2012 Łożyska w tym MP5 mają średnicę 7mm a nie 6 jak jest w tych zestawach. Dodatkowo dysza z tych zestawów na 100% jest krótsza od standardowej jaka jest w stocku. Swego czasu kupiłem zestaw BoreUp Guardera i dysza z zestawu miała długość 20,5mm a potrzebna jest 21,5mm i musiałem dokupować. Zanim dokupiłem dyszę (kupiłem dyszę Classic Army do G3 długości 21,5mm - pasuje jak stockowa) miałem straszne spadki mocy, mam potężny zestaw w środku a dawało tylko 390 - 400 FPS na kulkach 0,20, po wymianie dyszy miałem 450 FPS. Po 10 stycznia będę upgradować do SP130 i LiPo 11,1 i wtedy napiszę małą recenzję co z tego wyjdzie. PS. Jeśli chcesz wkładać SP130 do CM.041 to ja polecę od siebie blachy do wzmocnienia GB, to jednak chińskie v2 i lepiej się zabezpieczyć przed ewentualnym pęknięciem. Quote Link to post Share on other sites
l_isek Posted December 27, 2012 Report Share Posted December 27, 2012 Ja miałem 130 guardera w MP5 i śmigało bez problemu. Wystarczy kilka tylko elementów wymienić w gearboxie i będzie ok. Zebatek nie wymieniaj, te chińskie są naprawdę mocne. Głowica cylindra i tłuku jest ok i daje sie na stokowych elementach zrobiś strzykawę (ja wymieniłem głowicę tłoka na aluminiowa wzmacnianą ale to z innych wzglądów). Bore up ma działa przy 130 lub wyżej ale wtedy będziesz miał ponad 450fps więc nie wiem czy jest sens? 11,1 lipo robi wrażenie zwłaszcza w połączeniu z 130 guardera i cięzka głowicą. Z GB to jest loteria, mój wytrzymał dużo kg kompozytu po tuningu i nic ale różnie bywa... można też zpiłować kąty z załamaniach (przy cylindrze od srodka) aby zniwelować obciążenie (tak maja GB G&G) teoretycznie działa ale w praktyce nie wiem czy ktos to testował Quote Link to post Share on other sites
szkielet1990 Posted January 8, 2013 Report Share Posted January 8, 2013 Mam pytanie L_isek, jaki mosfet polecasz? Obszukałem kilka sklepów i kilka tematów ale nadal nie jestem pewny co do wyboru. Narazie na oku mam ten ale nie wiem czy to dobry wybór: http://zbrojownia.linuxpl.com/product_info.php?cPath=57_165&products_id=2117 Pisałeś te, że polecasz mosfet bez hamulca. Wyczytałem, że to zwiększa żywotność Gearboxa bo zatrzymuje tłok w przednim położeniu, ale że traci na tym silnik bo szybciej się zużywają szczotki itd. To prawda? Lepszy jest z hamulcem czy bez? Dałbyś radę wytłumaczyć to tak na chłopski rozum? Z elektryki jestem kompletnie zielony :D Quote Link to post Share on other sites
l_isek Posted January 8, 2013 Report Share Posted January 8, 2013 Mosfet zrobiłem sam, koszt części to jeśli dobrze pamiętam ok 8 PLN, zrobiony na jednym z mocniejszych mosfetów (do 200A na pajączka w termokurczce). Zrobiłem bez chamulca bo jest mniejszy (zmieścił się w przestrzeni pomiędzy body a stałą kolbą), dodatkowo "chamulec" podaje na silnik napięcie ujemne czyli przy chamowaniu napięcie spada z 11,1V do -11,1V czyli o 22,2V a taki spadek napięcia obciąża nie tylko silnik ale całe okablowanie. Silnik cymy jest dość mocny więc bym się nie bał o niego. Ja poo prostu wybrałem układ prostszy i mniejszy. Bardziej chamulec zwiększa żywotność sprężyny niż gearboxa (nie ubija się tak szybko) jednak przy odrobinie wprawy będziesz potrafił na singlu "spuścić " sprężynę i tłok do przedniego połżenia. Quote Link to post Share on other sites
szkielet1990 Posted January 24, 2013 Report Share Posted January 24, 2013 No i stało się, moja CM.041B doczekała się SP130, mosfetu i baterii LiPo. GB z mosfetem złożyłem tydzień temu, ale czekałem na baterię z ładowarką i dopiero dziś dokończyłem składanie całości. Zdążyłem też przestrzelać replikę w domu ale o tym za chwilę. Konfiguracja Gearboxa to to co było czyłi: łożyskowana stockowa prowadnica spr., tłok SHS 14 st. zębów, BoreUp Guardera, dysza CA BU 21,5mm, zębatki stock cyma, łożyska kulkowe 7mm, silnik stock cyma, do tego doszła sprężyna SP130 Guarder. Użyłem mosfetu ZBR-001 bez hamulca, wymieniłem oryginalne przewody cymowskie na przewody ze starego zasilacza komputerowego (ten co siedzi w obudowie PC), akurat były średnicy 1,5mm i ładnie podpasowały. Oczywiście nie obyło się bez lekkiego piłowania szkieletu GB (małe wystające bolce które "przytrzymywały" stockowe przewody, teraz nie było na nie miejsca ponieważ szły tamtędy 3 a nie 2 przewody). Styki zostały stockowe, wyczyściłem papierem wodnym 2000. W układzie zostawiłem stockowy bezpiecznik i cały schemat przepływu prądu wygląda następująco: bateria -> bezpiecznik -> mosfet -> styki i silnik. Mosfet umieściłem zaraz za GB, mieści się w najwęższym miejscu stałej kolby, dalej idzie przewód z bezpiecznikiem i wtyk do baterii, wszystko ładnie się mieści bez potrzeby specjalnego układania baterii. Bateria to LiPo 11,1V 2800mAh 25C. Co zaobserwowałem w porównaniu do SP120 i starej baterii 9,6V NiMH? + Zwiększyła się moc i to naprawdę dużo co widać gołym okiem strzelając w domu do kartonu. Nie miałem okazji sprawdzić na chrono ale z czasem i to sprawdzę. + ROF jest powalający, silnik tak szybko kręci, że dosłownie pokrywa się z dźwiękiem strzału, reakcja na spust jest natychmiastowa, nie występuje coś takiego jak nakręcenie silnika po naciśnięciu spustu, a dopiero po tym strzał, replika strzela natychmiast po naciśnięciu spustu. + Ogień ciągły to teraz prawdziwa kosiarka, strzela niesamowicie szybko! + Głośniejszy dźwięk wystrzału w zamkniętym pomieszczeniu, dla mnie to zaleta :) nie wiem jak będzie to wyglądało na otwartym terenie. + Niezmiennie dobra praca całego układu, żadnych niepokojących dźwięków, wszystko działa ładnie i tak jak powinno. - ROF jest tak szybki, że spuszczenie sprężyny do przedniej pozycji jest strasznie trudne :P Reszta testów jutro w terenie, zabiorę moje maleństwo do lasu na spacer i tam postrzelam, odmierzę zasięgi, celność na tym zestawie i porównam ze starymi wynikami. Niebawem opiszę obserwację ze strzelania w terenie. Przy okazji chciałbym bardzo podziękować wszystkim którzy pomagali mi w tuningu, a w szczególności dla użytkownika l_isek. Quote Link to post Share on other sites
Shady46 Posted February 17, 2013 Report Share Posted February 17, 2013 (edited) A miał ktoś z Was do czynienia z chwiejnym tłumikiem w CM.041 SD6? Bo ja ostatnio zakupiłem tą repliczkę i mam z tym problem, że nie raz zdarza się, że kulka nie trafia w końcowy otwór tłumika tylko uderza o jego krawędź i albo zostaje w środku, albo roztrzaskuje się i leci w bliżej nie określonym kierunku... Problem chyba leży w tym, że tłumik nie siedzi sztywno tylko lekko chodzi góra-dół, da się temu jakoś zaradzić? :zastanawia: EDIT: wyciąłem z gumy podkładkę, którą umieściłem między tłumikiem a repliką i wygląda na to że luz zniknął, a czy teraz kulki będą leciały dobrze sprawdzę przy najbliższej okazji :icon_wink: Edited February 17, 2013 by Marrtinez Quote Link to post Share on other sites
mace Posted March 9, 2013 Report Share Posted March 9, 2013 (edited) Witam was wiem ze nie w tym dziale powinienem pisać CIACH! Skoro wiesz, to po cholerę piszesz? Od ogłoszeń jest komis. Edited March 9, 2013 by Marrtinez Quote Link to post Share on other sites
torus13 Posted March 12, 2013 Report Share Posted March 12, 2013 Witam mam taki problem a mianowicie moja replika mp5k podczas strzelania trybem auto ma zmniejszony zasięg(o jakieś 8m) czego to może być powód? brak szczelność? Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.