Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

PJ4 CQB, PJ4 RIS, PJ16, PJ16A4 [P&J]


Recommended Posts

  • Replies 856
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Ja posiadam pj z tej serii od ok 3 lat. Działa dalej, nawet dość dobrze, ale tylko dlatego, że zostało w nim wymienione ok 2/3 części wewnętrznych i z 1/4 części zewnętrznych. Na pewno warto w nich wymienić od razu w krakmanie w momencie zakupu, gumklę, kable i baterię.

Kiedyś dałem za niego w sklepie ok 6 stów. Na naprawy i różne przeróbki dałem prawie drugie tyle. Na początek zabawy w asg, jak jeszcze nie wiesz co chcesz, to chyba dobry wybór. Sprzęt wytrzymuje ok. 2 lata bez większych ingerencji. Potem się niestety sypie. Markowe repliki zresztą po takim okresie użytkowania też już wymagają naprawy. Ale darze moją emkę dużą sympatią. Może dlatego, że to moja pierwsza replika. Pewnie tak. I chyba tak właśnie to podsumuję. Na pierwszą replikę polecam emki pj. Na kolejną replikę raczej nie.

Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...

Witam, 1,5 roku temu zakupiłem od innego użytkownika półroczną M4 firmy P&J. Replika jeszcze była oczywiście na gwarancji. Z racji iż nie było u Krakmanów dostępnych tych właśnie modeli zdecydowałem się na zakup używanej. Przy zakupie towarzyszył mi doświadczony gracz z miernikiem. Ledwo co się nacieszyłem zakupem a już zaczęły mi się koszty. Na początku nic takiego ale już jakieś są.

 

Gracze którzy w Teamie zajmują się Tuningiem polecili mi wymianę gumki Hop Up oraz zmianę lufy stokowej na precyzyjną dłuższą niż jest w wersji stokowej P&J ponieważ dowiedziałem się że jest zamontowany cylinder Typ 0 a poza tym strasznie kulki latały na boki.

Okazało się że do komory Hop Up nie pasuję zakupiona gumka innej firmy ponieważ ma inny kształt. Miałem odrobinę szczęścia że kolega posiadał komorę na serwisie już używaną kiedyś przez niego więc wszystko spasowało.

 

Replika w takiej konfiguracji działała kolejne 5 miesięcy bez jakichkolwiek awarii. Po wymianie tych kilku rzeczy naprawdę miała zadowalające osiągi. Pomiar prędkości był w granicach 144 m/s.

Dnia 14.11.10 zdarzyła się pierwsza awaria. Po rozłożeniu karabinu na czynniki pierwsze okazało się że pękł z jednej strony nie wzmacniany GearBox. Zdecydowałem się na zakup nowego GB wzmacnianego z renomowanej firmy oraz pomimo że części były w dobrym stanie kupiłem także dyszę uszczelnioną, tłok z metalowymi zębami oraz sprężynę M130.

 

Replika została poskładana i pomiar był dla mnie zadowalający w granicy 152 m/s lecz jak w poprzednim wypadku był niestabilny. Dostrzegałem duże wahania prędkości wylotowej. Replika znów uległa awarii lecz już z całkiem innej przyczyny a mianowicie uległa awarii komora z dużym przebiegiem w której lufa była nie stabilna i gumką się podwijała. Przez co kulki zacinały się w lufie i w tedy nastąpiło pierwsze narażenie zębatek na przeciążenia. Usterka została usunięta poprzez poszerzenie gumki Hop Up. Znów mogłem się cieszyć sprawną repliką do czasu niedzielnego strzelania gdy znów uległa awarii.

 

Tym razem zostały urwane zęby w zębatce tłokowej i tłok miał pierwszy i ostatni ząb nadpiłowany. Okazało się także że głowica tłoka jest szersza niż np innych firm i haczy o GearBox właśnie dlatego te dwa zęby w tłoku były z piłowane. Zakupiłem zębatki renomowanej firmy i zaczęło się składanie. Żęby głowica nie haczyła potrzebne było dopasowanie poprzez z piłowanie trochę GB. Po złożeniu wszystkiego do kupy okazało się że przez dysze ucieka dużo powietrza.

Po ponownym rozebraniu okazało się że dysza renomowanej firmy jest nieszczelna w głowicy cylindra. Wróciłem więc do stokowej. Wszystko wróciło do normy lecz nadal był widoczne duże wahania prędkości wylotowej.

 

Z ciekawości zmierzyliśmy średnice cylindra stokowego Bore Up. Okazało się że z obu stron średnice się różnią. Powietrze ucieka i stąd pewnie brały się te wahania prędkości. Z jednej strony głowica cylindra wchodzi ciasno a z drugiej znów jest luźna. Więc postanowiłem znów kupić Bore Up renomowanej firmy i już myślałem że znów wszystko wróci do normy lecz się myliłem. Po rozmowie z moim dobrym kolegą który cały czas zajmuje się moją repliką zdecydowałem się na zakup nowej komory. Po złożeniu wszystkiego ponownie wreszcie wszystko spasowało. Z racji iż było mało miejsca w GB a sprężyna M130 miała więcej zwojów niż M150 zdecydowałem się na używaną M150 przez kolegę i usunął łożyskowanie głowicy tłoka by odciążyć tłok. Został jeszcze zmodyfikowany silnik. Pomiar waha się pomiędzy 508 a 510.

 

Wybaczcie że się tak rozpisałem ale chciałem przedstawić jak u mnie wyglądała przygoda z replikami od Krakmanów. Pewnie gdyby nie ta zacinka na którą naraziłem replikę to zębatki dalej by działały bez zarzutu. Poniżej zamieszczam zdjęcia z przeglądu jaki spotkał mnie dnia 14.11.10. Tak wyglądają części po 11 miesiącach użytkowania przeze mnie i pierwszego właściciela.

 

o to lista części oraz komentarze kolegi który przeprowadza mi każde przeglądy i naprawy.

 

=======================================================================================================

 

 

gb1.JPG

 

co my tu mamy na początek standardowo pęknięty gb czeka na wymianę

 

gb6.JPG

 

gb niewzmocniony nie ma co dziwić ze pękną kwestia czasu była.

 

gb5.JPG

 

konstrukcja chinola dobrze znana i lubiana :)

jako tako działało :twisted:

 

gb7.JPG

 

Prowadnica sprężyny stalowa łożyskowana tu się postarali :)

 

gb15.JPG

 

Łożyskowana głowica tłoka :)

 

gb14.JPG

 

Głowica tłoka o poszerzonej średnicy :shock: bardzo podobna do cichej głowicy tłoka

Systemy :)

 

gb13.JPG

 

Tłok ma lekkie ślady użytku na 2 pierwszych zębach pozostałe są idealnym stanie :shock:

Tłok jest z materiału wzmacnianego

 

gb16.JPG

gb17.JPG

 

Cylinder typ 0 o poszerzonej średnicy :shock: chromowany i polerowany brak głębokich rysek środku :)

 

gb18.JPG

 

Głowica cylindra o poszerzonej średnicy 8)

z jedną uszczelką ale grubą i bardzo dobrze uszczelnia

 

gb9.JPG

 

dysza o poszerzonej średnicy. nie szczelna nie ma uszczelki przydało się wymienić dysze z uszczelką.

 

gb8.JPG

 

popychacz stan techniczny jak nowy

 

gb10.JPG

gb12.JPG

gb11.JPG

 

Zębatki stan idealny.

 

gb20.JPG

 

Styki stan bardzo dobry brak przepaleń na stykach.

 

gb21.JPG

 

Kable przydało się zmienić są cienkie żyła a gruba izolacja i na pewno powodują strady widziałem na ardenach jak kable takie grzeją i izolacje topnieją.

Nie mówię tu żeby wymieniać tu na super niskie oporowe kable ale wymienić o czas takie co stosuje się zasilaczach komputerowych testowałem i są leprze niż te co masz aktualnie a taki kabel wymienić to nie problem.

 

gb22.JPG

 

model :?: brak opisu na silniku.

 

gb23.JPG

 

Zębatka silnika witać ślady użytku ale nigdzie nie jest u szczerbione jeszcze podziała jako tako.

 

gb24.JPG

 

silniku podkładki mikowe wykruszyły się i cały wirnik przesuwał się i dla tego zębatka nie zazębiała.

wymiana podkładek na stalowe nie powtórzy się ten problem

 

gb25.JPG

 

łożyska silniku kulkowe :)

 

=======================================================================================================

Pisząc w poście "renomowana firma" nie chciałem narzucać nikomu żadnej konkretnej firmy dlatego wolałem zastąpić to tym wyrażeniem.

 

Ogólnie pomimo że wydałem sporo pieniędzy na tuning jestem bardzo zadowolony z zakupu. Jak bym miał kupować jakąkolwiek nową replikę i tym razem zdecydował bym się na zakup właśnie P&J. Jak policzymy koszt renomowanej repliki plus taki sam tuning wyjdzie niestety o wiele drożej.

 

Bardzo ciekawym rozwiązaniem jest docisk komory do GearBox-a. Małą sprężynkę dociskową w komorze zastąpiono solidną dużą sprężyną która nakładana jest na lufę i opiera się o komorę. Te rozwiązanie kolega który serwisuje widział pierwszy raz w mojej P&J i dobrze jak do tej pory się sprawdza. Tylko GB od P&J mają możliwość zastosowania tych właśnie sprężyn lecz nie wiem jak to się ma do tych wersji wdrożonych do sprzedaży w roku 2011-2012.

 

Pozdrawiam, KnapoL

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

W mojej pj4 ris szkielet padł po 2 dniach

odesłałem na gwarancje bardzo miła obsługa :)

 

 

A jakość repliki tej ost dostawy pod koniec 2011 roku na Wzorową ;p (nie dot. gearboxa ale mozliwe ze jakis wadliwy poprostu)

frontgrip spasowany IDEALNIE przy emce natomiast lataly tylko 2 rzeczy 1.Magazynek (jedna warstwa izolacji i jak miło)

oraz chwyt od zawieszenia co w sumie powinno latac :p

replika dobrze leży w dłoniach zobaczymy co powiedzą na gwarancji :)

Edited by Suchy20Mech
Link to post
Share on other sites

Jeśli chodzi o celność i zasięg to między m4 i m16 nie ma praktycznie żadnej różnicy( przynajmniej w replikach GP).

M16 nawet w lesie jest strasznie nieporęczne(przynajmniej dla mnie),jednak ma stała kolbę, w której możesz zmieścić większy akumulator(li-po oczywiście będzie najlepsze).

Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...

rok temu kupiłem używaną PJ4 CQB, może krótko co mi się nasunęło podczas używania

 

- korpus dobrze spasowany, ale błyszczący, farba też się go nie trzyma , mi to nie przeszkadza

- większość magazynków lata na boki, ale dobrze podają i nie ma problemu z ich mocowaniem

- ogólny grzechotnik z niej - zawieszenie przednie + osłona spustu + bolt = trochę taśmy i jest cisza

- przy odkręcaniu , w chwycie pistoletowym gwint jednej ze śrub przestał istnieć - wymiana na nowy chwyt

- ni jak, nie potrafiłem kolby zmniejszyć do minimum, a jak już to zrobiłem to koło wtyczki je zcieło - nowe kable i pamięć żeby nie zsuwać na maksa

- luzy (w prawo) muszki razem z podstawą, poprawa mocowania nie wiele daje

- okładziny chwytu przedniego - luz osiowy, ino taśma coś daje, na chwile

- kolba SF ma luzy, wrr , plastik daje wrażenie jakby się miał rozpaść siłą woli patrzenia

- podczas 2 strzelanki zgubiłem korek-zatyczkę kolby, kupiłem nowe i zrobiłem fix

https://picasaweb.google.com/lh/photo/YXWd_k4whLTUFqaMt7OGmqs-6-y2jIONh9ESEai5K_c?feat=directlink

https://picasaweb.google.com/lh/photo/EaZ6qY6heR7WaHEwLgqJLas-6-y2jIONh9ESEai5K_c?feat=directlink

dzięki czemu nie zgubiłem już żadnej :D

- seryjna batka długo trzyma

- lufa zewnętrzna CBB jest gruba na całej długości więc po zmianie kabli ciężko o baterie co się zmieści w chwycie ( moe )

 

 

- po zakupie - maj 2010r (przebieg nie wiadomy) :

na tłoku zęby były lekko zużyte - wymiana na nowy tłok PJ

łożyska wymiana, smarowanko

komora HU czerwony Element

spring M110

360-365fps, bardzo poręcznie na budynkach, w lesie też daje radę mimo krótkiej lufy i małego fps

 

- grudzień - po sezonowy przegląd, przebieg ponad 24 tys kulek - PJ i w większości G&G

pęknięty w 3 miejscach koło głowicy szkielet :zastanawia: , - wymiana na nowy JG + łożyska

zębatki i tłok bez śladów zużycia

M120 guarder

wymiana kabli na przód

 

- styczeń 2012:

- lufa 6.02 363mm guarder, gumka przeźroczysta, lufa zewnętrzna std

teraz zewnętrznie wygląda jak normalnej długości m4a1 z kolbą, chwytem pistoletowy i chwytem przednim moe

zasilana lipo 7.4V daje 415-420fps, wyraźnie lepszy zasięg i celność/skupienie

po zmianie lufy na dłuższą muszka się nie rusza na lufie

po zmianie lufy zmienił się dźwięk strzału mimo tego dalej jest głośny i rozpoznawalny :D tłumik z silesia factory znacznie wycisza, wtedy długość porównywalna z M16

 

coraz mniej w niej PJ ale działa i oprócz szkieletu gb się na niej nie zawiodłem

Link to post
Share on other sites
  • 4 weeks later...

Mojej PJ4 CQB mija jakoś teraz 3 lata... wszystko stockowe, po za gumką :D Nie była ani razu na przeglądzie (chociaż były takie plany, ale AnR nie odpisywał). Teraz mam zamiar coś wymienić, ale jeszcze nie wiem co, zależy mi, żeby wymienić najbardziej zużyte elementy :)

Link to post
Share on other sites

Pozwolę sobie lekko odgrzać temat.

 

Czy ktoś wkładał do stokowego PJ gen.III lipolkę

15C 1100mAh 7,4V lub 11,1V ?

 

Jestem ciekawy czy daje radę, a bym wolał batkę w prowadnicy upchnąć. Nie zależy mi na ROFie, a średnio kulek mniej niż 300 wypluwam.

 

 

hmm, albo przegapiłem odpowiedź, albo nie ma takowej

 

Na stockowym połączeniu M130+silnik+okablowanie batka 7,4V daje radę naciągnąć sprężynę KILKA razy (chociaż pokładam nadzieję w nowym silniku).

Po wsadzeniu 11,1V ROF nie powala, więc można bezpiecznie stosować.

Obie batki pasują do prowadnicy, kolba musi być minimalnie wysunięta, ale tylko o jedno oczko.

 

FF 11,1V 1100@15C

silnik stock 16

silnik KWA 19

silnik Tornado (Gunfire) 21

jw + chiński mosfet 21,5

 

PB 7,4V 850@20C

silnik stock 11

silnik KWA 11,5

silnik Tornado 16,5

 

Ogólnie to kultura pracy słaba (głośna), reakcja na spust kiepska, nawet przy 11,1V (0,22-0,24 sek odstępu na singlu).

 

Po 2-3 latach użytkowania padła tylko zębatka (jeszcze na gwarancji), obecnie żadnych śladów zużycia nie zauważyłem, nawet na tłoku. Sprężyna cholernie twarda i ciężko ją wepchać (nie pomaga prowadnica z małymi dziubkami). Na promyku, gumce systemy i komorze elementa replika miała 420 fps, po zmianie na body G&P Magpul/VLTOR fpsy skoczyły do ~452 (pewnie lepiej dociska komorę do GB), ładnie, zważywszy na fakt że replika użytkowana przez dziewczynę ("nie wiedziałam że po strzelance trzeba zwalniać sprężynę";))

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

Zmieni,zmieni ;) Jak jeszcze dodasz prec lufę to będzie jeszcze lepiej. Jak możesz to weź albo przeźroczystego guardera,zieloną G&G lub Systemę tak jak toni radził,tylko w przypadku systemy weź jeszcze dokup lub zrób samodzielnie dystanser.

Edited by OFF
Link to post
Share on other sites
  • 3 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...