Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

[Oficjalny] SWD Dragunow [Real Sword]


Recommended Posts

  • Replies 404
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Nie;)

Na padnięcie tłoka złożyły się 2 czynniki:

1.) Praktycznie brak ar

2.) Przekładałem silnik do innej repliki, potem włożyłem go z powrotem i chciałem wyregulować. Strzał- źle ustawiony silnik nie naciąga tłoka do końca, ar nie łapie wracających zębatek - nieszczęście gotowe.

 

Poza urwanym tyłem tłok jest w dobrym stanie, minimalne ślady użytku widać tylko na 2 zębie.( które powstaje już po oddaniu kilku strzałów, potem nic się nie zmienia)

 

 

Dokładna przyczyna padnięcia tłoka została odnaleziona;)

Ząb nie został urwany z powodu zbyt silnej sprężyny, tylko z powodu awarii ar, zębatki puszczone bez ar zaczęły się kręcić w 2 stronę i uderzyły tłok od strony prowadnicy sprężyny wgniatając i w konsekwencji wyłamując 1 ząb.

 

Objawy puszczenia sprężynki od ar:

Dźwięk podobny do źle wyregulowanego silnika, tylko mniej świszczący a bardziej metaliczny.

Link to post
Share on other sites
  • 4 months later...

ŚP RS nr 000132

 

Przy tłoku z wszystkimi stalowymi zębami poszły zębatki środkowe (2 i 3 cia)

Sprężyna M175ST.

Przyczyną było zacięcie spowodowane twardym dystanserem gumką hu MadBull czerwoną oraz kulkami Blaster Devil 0.36 g

 

Aha przy normalnym tłoku (bez wkładki) oraz sprężynie m175 ST (nie wykorzystywanej w 100 % bo do normalnego gearboxa) oraz lufie 6.03 Ultimate uzyskano 605 fps.

 

Całość zostanie ponownie złożona z nowym kompletem zębatek.

Edited by SAper111
Link to post
Share on other sites

Przy tłoku z wszystkimi stalowymi zębami

Gdzie coś takiego znalazłeś?:D

Zarzuć linkiem;)

 

Edit:

oraz sprężynie m175 ST (nie wykorzystywanej w 100 % bo do normalnego gearboxa)

SWD obsługuje standardowe sprężyny (patrz stockowa)

Edited by Zelber
Link to post
Share on other sites

Gdzie coś takiego znalazłeś?:D

Zarzuć linkiem;)

 

Edit:

 

SWD obsługuje standardowe sprężyny (patrz stockowa)

 

 

Drogi kolego SWD posiada 19 zębowy tłok który jest standardem do przedłużonego gearboxa (tak jak SR25 A&K) Do tego posiada on w wnętrzu tłoka wkładkę metalową której średnica nie pozwala na 'oparcie' się sprężyny na ścianie tłoka.

Standardowy tłok posiada 16 zębów i zapewne tłok od RS (poprzez wkładkę) zapewnia sprężynie tyle samo miejsca co standardowy tłok.

 

(skutkiem takiej sytuacji jest szybsze zużycie sprężyny oraz to iż w stanie spoczynku jest ona ciągle ściśnięta)

 

Teraz jeżeli masz większy tłok (wyciągnij wkładkę stalową) to sprężyna jest mniej ściskana. Co powoduje to, iż nie wykorzystuje ona w pełni swoich parametrów.

Co w takim wypadku? Jeśli chcemy zastosować standardową sprężynę (nie do przedłużonego gearboxa) to musimy w jakiś sposób spowodować aby w tłoku przedłużonym było tyle samo miejsca co w standardowym (patrz ta wkładka). Jeśli jej nie mamy (lub wyjmiemy) to pozostaje jeszcze jedno rozwiązanie:

 

Przedłużona sprężyna.

 

Przy zastosowaniu tłoka z wszystkimi stalowymi zębami nie włożyłem stalowego wypełniacza (dystansera) aby zwolniony tłok wpływał jak najmniej na sprężynę. Co też powoduje to, iż jej potencjał nie jest w pełni wykorzystywany.

 

Co do tłoku to był załatwiany na 'zamówienie' i mogę Ci jeden odsprzedać (info pw) niemniej posiada on zęby pełnej szerokości i musiał byś zatroszczyć się o ich odpowiednie docięcie. Ja to zleciłem odpowiedniemu specjaliście.

Link to post
Share on other sites

Wcześniej siedziało tam M155 GFC i jakoś działało bez cięcia się. Właśnie wyciągnięcie tego metalowego dystansera bo jest on tam od nowości pozwala na uzyskanie większej ilości miejsca.

 

Chodzi o to iż ten dystanser tam jest od nowości. ob blokuje zęby przed wypadnięciem. Jak go wyciągniesz to problem powinien Ci ustąpić.

 

Edit: Jest też inna możliwość: Używanie sprężyn mocnych co twardością a nie długością uzyskują moc.

 

Edit 2: Jeszcze jedno oprócz sprężyny M155 GFC wcześniej miałem M130 Guardera i M140 nie było problemów z zacięciem.

Edited by SAper111
Link to post
Share on other sites

Nie miałem doczynienia ze sprężynami do psg, jednak łącząc kilka faktów:

1.) V2 long obsługuje sprężyny normalne.

2.) Sprężyny do psg pasują podobno tylko do psg, natomiast spring z swd jakiś czas siedział w ak kumpla.

3.) Spring z swd jest podobnej długości jak "normalne" sprężyny.

 

Wnioskuję, że wskazane są normalne sprężyny, 530 fps przy m140 guardera zdawało by się to potwierdzać.

 

 

Ten tłok to Big Dragon z obciętymi zębami?

Link to post
Share on other sites

Nie miałem doczynienia ze sprężynami do psg, jednak łącząc kilka faktów:

1.) V2 long obsługuje sprężyny normalne.

2.) Sprężyny do psg pasują podobno tylko do psg, natomiast spring z swd jakiś czas siedział w ak kumpla.

3.) Spring z swd jest podobnej długości jak "normalne" sprężyny.

 

Wnioskuję, że wskazane są normalne sprężyny, 530 fps przy m140 guardera zdawało by się to potwierdzać.

 

 

Ten tłok to Big Dragon z obciętymi zębami?

 

Nie jest to tłok Big Dragona, a co do sprężyn to sam do niedawna myślałem że nie ma wersji "Long" ale jak się człowiek zastanowi to wydaje się być logiczne.

Długi tłok = mniej sciśnięta sprężyna bo więcej miejsca w środku

Krutki tłok = bardziej sciśnięta sprężyna bo mniej miejsca w środku

Link to post
Share on other sites
  • 2 months later...
  • 4 weeks later...

Przetestowałem kilka gumek w SWD, jeżeli chodzi o szczelność wyniki są następujące:

1.) Zielona G&G

2.) Czarny Guarder

3.) Stock

4.) Ares Niebieski (R.I.P. oddał życie przy wyciąganiu z komory)

5.) ...

6.) Systema Czarna ( tragedia)

 

Gumki były testowane w stanie "naturalnym", bez teflonfixów.

Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...

Panowie - poszukuje tłoka do SWD RS'a - taki który wytrzyma sprężynę 160/170. Zwracam się o pomoc bo moje dotychczasowe poszukiwania spełzły na niczym. Jeśli już znajdę coś co by wyglądało na zdatne do wykorzystania to się okazuje że "sold out"...

 

Pozdrawiam

 

 

PS Saper - to jest nowy GB czy używany ?

Link to post
Share on other sites

http://azteko.pl/hornbill-wzmocniony-tlok-do-przedluzonych-gb-sr25-l85-p-1199.html

coś jak shs ale wydaje mi się iż gorzej wykonane. Tzn miałem u siebie jeden tłok hornbila i wymagał małych poprawek na prowadnicach, jeśli chodzi o wytrzymałość powinien dać radę.

 

Przez pomylke dostalem taki tlok (zamowilem identyczny, tylko do normalnego GB).

 

Mialem w rekach, wyglada solidnie. Smiga w mojej emce normalna wersja na SP140 guardera i zebatkach JG - zero zuzycia. Moge polecic ;)

Edited by zb0oj
Link to post
Share on other sites

Z długich tłoków bardzo fajny jest bigdragona z pełną stalową szczęką, u kumpla w srce przy sp160 żyje i ma się dobrze od dobrych kilkunastu tyś kulek ;]. Na twoim miejscu męczył bym krakmanów kiedy będą mieli ponownie tłoki SHS, są fajnie wykonane i cena bardzo przystępna.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...