Lukpaj Posted September 12, 2013 Report Share Posted September 12, 2013 Kurcze, dzięki :D! Przynajmniej wiem, co posiadam. A że dałem za niego "jedyne" 500 zł to już wgl jestem szczęśliwy ;) Quote Link to post Share on other sites
oofo Posted September 25, 2013 Report Share Posted September 25, 2013 (edited) shamoth - dzieki za sugestie, moze faktycznie za malo krece tym hopkiem, a lunete mam zle ustawiona. Nic pozostaje dalej kombinowac i ustawiac, a pozniej cwiczyc i cwiczyc i zamowic kulki i dalej cwiczyc.. :icon_smile: Żaden z użytkowników nie podkręca powyżej 600fps, bo nie ma po co - na 0,40g i regu ustawionym na 500fps (580fps na 0,20g) wyciągają 100m zasięgu Juz wczesniej widzialem cos takiego w waszych postach, ze przejawiaja sie takie informacje, ze np na kulkach 0,2 jest 600 fps, ale na 0,4 jest 500. Rozumiem ze karabiny z konwersja osiagaja wyzsze wartosci na ciezszych kulkach, niz by to bylo na sprezynie ? Bo przykladowo karabin majac te 650 fps (czyli wydaje sie ze wiecej), to na 0,4 osiaga juz tylko jakies 460. Wiec chyba jednak cos sie nie zgadza :icon_razz: Ja zeby osiagnac taka wartosc na kulce 0,4, musialbym miec przeliczajac ok 700 fps na 0,2. Wiec wtedy to rozumiem te 100 m zasiegu... Edited September 27, 2013 by Mendi Quote Link to post Share on other sites
samael16 Posted September 26, 2013 Report Share Posted September 26, 2013 Wszystko się zgadza. Konwersje na ciężkich kulkach mają więcej fps z powodu, który nazywa się "fizyka rozprężenia gazów" Quote Link to post Share on other sites
Mendi Posted September 27, 2013 Report Share Posted September 27, 2013 Wszystko się zgadza. Konwersje na ciężkich kulkach mają więcej fps z powodu, który nazywa się "fizyka rozprężenia gazów" Poza tym, do innego rozprężania, dochodzi jeszcze czynnik długości lufy Quote Link to post Share on other sites
oofo Posted September 27, 2013 Report Share Posted September 27, 2013 (edited) Dziekuje za odpowiedz. Tlumacze to juz od paru dni ludziom z forum odemnie (ogolne forum dla calej czestochowy), jednak nikt mi nei wierzy, fajnei ze tutaj to potwierdzacie. Edited September 27, 2013 by oofo Quote Link to post Share on other sites
NickyNick Posted October 13, 2013 Report Share Posted October 13, 2013 (edited) Ja zgubiłem swój czeski dystanser, napisałem do sklepu i podali mi wymiary"4,75mm lenght and 2,9mm diameter".I nie wiem czy to dobrze ale zrobiłem swój z takiej drewnianej pałeczki, oszlifowałem i działa w miare dobrze. Edited October 13, 2013 by NickyNick Quote Link to post Share on other sites
shamoth Posted October 14, 2013 Report Share Posted October 14, 2013 Szlifowana od strony dyszy. Ogólnie gdy pierwsza kulka jest gotowa do popchnięcia przez dysze ta druga jest w połowie co powoduje: 1. blokade- czyli przeciecie #2 kulki przy strzale 2. przepchnięcie - podwójne strzał 3. Cofnięcie kulki do maga - zwykły strzał. Zaoblenie krawędzi dyszy na odcinku 1mm może pomóc, brak ostrej krawędzi która ścina kulki, no i przeładowywać powoli a nie szarpać i puszczać. A jeszcze mam pytanie bo zabardzo nie mogę znaleźć komorę Hu piłuje się do stockowej komory czy do Bart'owej również? Każda replika jest ciut inna, ogólnie najlepiej jak jest złożona tak że lico komory jest sfazowane z mostkiem przez który podawane są kulki. Chodzi o to żeby zamek z głowicą cylindra, powierzchnia obu powinna być sfazowana, opierał się na mostku a głowica cylindra nie opierała się na komorze. Jeśli głowica cylindra będzie się opierać na komorze to przy każdym strzale komora będzie dostawała impuls z tłoka co nie jest dobre. Quote Link to post Share on other sites
Mendi Posted October 14, 2013 Report Share Posted October 14, 2013 Dokładnie jak Shamoth prawi - komora i głowica cylindra nie powinny się stykać, bo drgania od uderzeń doprowadzą do wybicia komory i całego zespołu lufy (zwłaszcza na stockowym mocowaniu). Po to właśnie szlifowało się komorę i niekiedy głowicę cylindra. Wyrób Barta jest ok, ale trzeba samemu go lekko dopieścić - wypolerować krawędzie, ładnie wyprowadzić czubek dyszy i najlepiej całość polakierować by nie rdzewiało. Do Bartowej głowicy w zasadzie nie trzeba piłować komory, choć często trzeba dobrze przetrzeć wlot komory od strony dyszy, by dobrze pasowała. Polecam również wykonanie 2 nawiertów pod okładzinami - przez body, tuleję komory hu i lufę wewn. Na stalowych srubach m4 nie ma siły to ruszyć czy wybić. Quote Link to post Share on other sites
shamoth Posted October 14, 2013 Report Share Posted October 14, 2013 Mendi na pewno lufę wew. ?? ;] Quote Link to post Share on other sites
Mendi Posted October 15, 2013 Report Share Posted October 15, 2013 Oj literówka, chodziło mi faktycznie o lufe zewn., a wierci sie to bez wewnętrznej oczywiście. Shamoth czuwa. Chociaż z drugiej strony, mogłaby to być świetna blokada safe, taka antydzieciowa :] Quote Link to post Share on other sites
szymx1 Posted October 21, 2013 Report Share Posted October 21, 2013 Mendi mówiłeś o tym aby podkelić glowicę cylindra gumą przy lufie 509 nie podkleiłem i kulka 0.36 leci prosto do celu nie ma ucieczek na bok itp. I teraz mam pytanie czy bawić się w podklejanie czy przy większych fps bęzie już uciekać na bok aktualnie 575 +/- 1 czy zostawić jak jest? Quote Link to post Share on other sites
Mendi Posted October 21, 2013 Report Share Posted October 21, 2013 Jak jest oki to nie kombinuj. Ja klientowi wstawiałem 509mm bo taką miał, a przy okazji lufa zewn. została skrócona. Słup powietrza był zbyt duży i spory rozrzut był, dlatego wstawiłem kawałek klapka ;] Quote Link to post Share on other sites
Mendi Posted October 24, 2013 Report Share Posted October 24, 2013 Shamoth napisał: Bart daje dłuższą dyszę i praktycznie zawsze trzeba nad nią posiedzieć, zrobić fazę na końcu, lekko przeciągnąć papierkiem żeby nie była taka zadziorna i nie niszczyła kołnierza no i zeszlifować/skrócić jeśli jest to wymagane np. ktoś szlifował czoło komory HU a sam cylinder z głowicą wchodzi głębiej niż powinien w zasuwę i co za tym idzie sama dysza też wchodzi "aż po same kule" w komorę HU... Nie osiowe ustawienie cylindra bywa problematyczne bo, dyga się dyszę/wejście do komory HU, tracimy na szczelności kiedy tłok nie idzie idealnie w okręgu a raczej w elipsie kiedy jest przekrzywiony... może Mendi sprzeda jakiś patent jak wyosiować cylinder w obu położeniach ;] chociaż wątpię żeby była uniwersalna metoda i trzeba samemu kombinować żeby zasuwa np. nie chodziła w pionie/poziomie... Panowie lekki oftop nam się tu robi. Pomyślę nad stworzeniem osobnego topicu o regulacji optyk i fotkach, w dziale "snajperzy i kamuflaż". http://forum.wmasg.p...nie-kalibracja/ Wiele razy było pisane, że wyroby Barta są super, ale trzeba je dopieścić i są często ciut za duże/długie i można jest sobie dopasować - co osobiście uważam za ogromny plus. Patent na cylinder może i by się znalazł, choć do każdej repliki trzeba podchodzić indywidualnie, ale co sobie będę chleb od gęby odbierał ;p Quote Link to post Share on other sites
SniperWolf Posted October 25, 2013 Report Share Posted October 25, 2013 (edited) Panowie jak w stockowej komorze hop-up zablokować ruszanie się śrubki od regulacji hop-up`a , Tzn. Wyreguluje hop`-ka i chce by tak to pozostało , gdyż kulka leci mi jak po sznurku :icon_smile: bo z doświadczenia wiem , że w poprzednim SWD które miałem po kilku strzałach trzeba było znów regulować hop`ka :/ - myślałem żeby od góry dać kropelkę superglue i niech on zaklei śrubkę , bo by się już nie ruszała dół/góra ... PS. Jak to by zadziałało to zostawię , jak nie , to kupię komorę firmy PPS :icon_smile: więc tak pytam z ciekawości czy to zadziała :icon_razz: Edited October 25, 2013 by SniperWolf Quote Link to post Share on other sites
KubaK Posted October 25, 2013 Report Share Posted October 25, 2013 Kup jakiś słaby klej do gwintów i daj kropelkę na śrubkę, ew. spróbuj dać na nią trochę teflonu. Quote Link to post Share on other sites
aligator73 Posted October 27, 2013 Report Share Posted October 27, 2013 Ja używam lakieru do paznokci, dostałem jakiś stary od żonki i sprawdza sie idealnie. Daj krople przed wkręceniem i potem od góry po ustawieniu. Śrubka chodzi ciężej i jest to w pełni odwracalne. Quote Link to post Share on other sites
Mendi Posted October 27, 2013 Report Share Posted October 27, 2013 Nie ma to jak komora z pierścieniem... Quote Link to post Share on other sites
Mendi Posted October 29, 2013 Report Share Posted October 29, 2013 O sprężynach czeskich faktycznie było mało info, wypuścili 2 różne serie, nikt tego póki co nie porównał w praktyce. Szczerze, to nie ważyłem tych wszystkich swd, a miałem na serwisie chyba wszystkie dostępne wersje sprężyniaków (łącznie z atozem). Spore różnice były w wadze samego body, nie pamiętam dokładnie, ale były body 400g i 700g bodajże. Reszta bebechów jest w zasadzie taka sama we wszystkich modelach. Można sobie dociążyć replikę jak ktoś chce, wstawiając ciężarki ołowiane (lub długopisy...) w grip i kolbę. Co ciekawe, drewna oryginalne są sporo lżejsze od kompozytowych stockowych elementów. Moje wiosło z konwersją i regiem, lupką i bipodem waży łącznie 4750gram. Słodki ciężar, ale na dłuższą metę potrafi wqr...ć podczas długiego marszu. Tak że róbcie swd jak najlżejsze. Obecnie można kupić już tylko a&k z 5, może nawet z 6 serii (nie śledzę już tego) oraz te gfgwd, które niby lepsze, są jakoś mniej wdzięczne do tuningu i denerwują częściej. Quote Link to post Share on other sites
B3Lf öÖö (LastSniper) Posted October 29, 2013 Report Share Posted October 29, 2013 Czytałem recenzje od 1 strony, tylko pytam czy ta replika nada się na podstawę do modyfikacji o których jest mowa w dalszych postach. Mechanizm tej repliki nie jest szczególnie skomplikowany w przeciwieństwie do utrzymania proporcji: siła/zasięg czyli zwiększenie mocy mimo nieszczelności albo uszczelnienie. Wymieniasz według schematu: -lufę -sprężynę -gumkę +uszczelniasz Jest to tania baza... Głównie dzięki temu, że spustu nie trzeba wymieniać na wzmocniony. Odbyło się to jednak kosztem sposobu przeładowania. Quote Link to post Share on other sites
PKovalsky Posted October 31, 2013 Report Share Posted October 31, 2013 A ja mam pytanie odnośnie cylindra, czy ten w stocku można wymienić na aluminiowy typ 0 energy + ew głowica Bart`a lub tą a z airsoftpro? Będzie ona pasować? Jeśli nie to jaki cylinder można tam wsadzić i którąś z tych głowic? Quote Link to post Share on other sites
mikadorus Posted October 31, 2013 Report Share Posted October 31, 2013 (edited) Barta trzeba szlifować u mnie się nie dało jej założyć bo miała za mało wcięty gwint. Bart jest w porządku i nawet oferował mi nową głowicę jeśli się nie da tego dopasować... Co do głowic z AS-pro to są ok ale należy je przedłużyć (pisałem o tym w tym temacie albo w tym o GFC). Przedłużanie to męcząca robota więc jak nie czujesz się na siłach to kup od Bart_a. Cylindra najlepiej nie ruszać bo jest ok. Albo dorwać z używki jeśli się zniszczył. Edited October 31, 2013 by Kalwin Quote Link to post Share on other sites
Mendi Posted October 31, 2013 Report Share Posted October 31, 2013 A ja mam pytanie odnośnie cylindra, czy ten w stocku można wymienić na aluminiowy typ 0 energy + ew głowica Bart`a lub tą a z airsoftpro? Będzie ona pasować? Jeśli nie to jaki cylinder można tam wsadzić i którąś z tych głowic? Żaden (lub poślonsku ŻODYN) cylinder z aega nie ma gwintu na końcu, by głowicę wkręcić. ŻODYN nie jest też tych samych wymiarów co cylinder z swd. Szukaj używki lub odpowiednika airsoftpro. @Mikadorus/Kalwin To ty bidaku dobrze poskładanego swd nie widziałeś. Wszystkie egzemplarze jakie składam, z 580-630fps, przestrzeliwuję na 90m - jeśli dają rade w sylwetkę, to jest gotowe, jeśli nie to grzebie dalej. Na konwersji gazowej to już inna bajka. Pomijam już kwestię kosztów tuningu (w swd są o połowę niższe), pozostaje natomiast kwestia klimatu repliki :icon_razz: Nie przeczę, widziałem i miałem w łapach kilka konkretnie poskładanych i super strzelających M24, Tanak APS i Wariorków, przemęczyłem kilka lat temu swoje APS2 i L96, M700 i jakieś vsr dla klientów, ale mimo wszystko wolę swd z jego dziadowskimi częściami - jakoś większe zaufanie do spustu mam. Poza tym, pojaw się na border war 6, to dam ci się pobawić 4 wiosłami z mojej ekipy, porównasz je sobie do vsr itp. kto wie, może zmienisz zdanie o replice. Quote Link to post Share on other sites
B3Lf öÖö (LastSniper) Posted October 31, 2013 Report Share Posted October 31, 2013 W każdym razie na warriorze z PDI + lufie promyka, chińskim zestawie tuningowym idzie wyciągnąć do 80m celnego. W porównaniu z VSR to SWD wypada jeszcze gorzej. Prawdę mówiąc to gdyby nie wytrzymałe części to nieopłacałoby się ładować pieniędzy w ten karabinek. Gdyby nie wytrzymałe części to nie byłoby tego tematu :icon_razz: O tym piszę.... w lesie nic nie da 90m bo występują tzw. drzewa i krzaki Replika sprężynowa staje się snajperką od chwili w której masz większy zasięg niż aegi+skupienie oraz niestety moc. Jak wymienię w l96 wella wszystkie części to ja bym juz tego wyrobem wella nie nazwal. Swd konkuruje z replikami l96 i swd w lesie ze spokojem sobie radzi. Zasięgi skuteczne są takie same. Ja mam kupione części za 200zł czyli moja replika kosztowała ~400zł+200zł= ~600zł Nie uważam, że 80 metrów to wystarczający zasięg ale wg mnie to wystarcza. Porównując koszta to mogę sobie pozwolić na boczniaka+dobrą lunetę i magazynki... dopiero wtedy dorównam kosztami tuning l96, który w lesie na nic się nie zda. Quote Link to post Share on other sites
PiPERo Posted October 31, 2013 Report Share Posted October 31, 2013 Jeżeli ring na komorze miał by luz to co strzał rozregulowywałby się. Kulki rozcinają się czasami jak puszczasz suwadło, a czasami jak w magu zostają 3-4 kulki i nie do końca wystawia je wysokość do komory. (chyba zrozumiesz) Quote Link to post Share on other sites
Mendi Posted November 1, 2013 Report Share Posted November 1, 2013 A montaż Cymy różni się czymś od tego ACM dostępnego na Taiwangun (FBP0372) ? Wyglądają tak samo, a planuję jednocześnie zakup pierścieni i magazynka... wyszło by taniej kupić w w.w. sklepie. To w zasadzie jedna ryba, również produkt batteaxe, ale na tych nowych seriach trafiłem już na kilka bubli ze źle wyprofilowanym zaczepem czy krzywo przykręconym risem. Używkę cymy kupisz na forum za 35-45zł. Dobrze Pipero prawi - jak za cienki oring to się hop rozreguluje, ale jak za gruby to właśnie ciężko chodzi pierścień. Repliki chińskie nie sa powtarzalne, a z komorą czeską nie ma oringa. Najczęściej oring ze stockowej komory pasuje, ale ja i tak dobieram z garści zakupionych osobno. Niepodawanie kulek do komory jest zwykle spowodowane przesunięciem komory do przodu - nie zgrywają się otwory na kulki. Powodują to drgania przekazane z tłoka i ciulowe (stockowe) mocowanie zespołu lufy. Natomiast ścinanie kulki ma miejsce - jak już pisano - przy ostatnich kulkach z maga i puszczaniu suwadła. Ja zawsze ręka dopycham. Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.