Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

Ogólnie o gumkach Hop-Up


Recommended Posts

Wiciok,

Dobrze by było bo zrobił się z tego temat serwisowy a nie o gumach...

 

Czy tak ciężko napisać że rok temu brałem G&G tu i tu i była super a teraz brana stąd i stąd i dupy nie urywa lub totalna padaka bo kołnierz... bo mieszanka nie taka... bo...

Tak jak przedmówcy napisali każda replika jest inna, nawet legendarne komory KA w FN-FAL potrafią się różnić między egzemplarzami, więc nikt wam nic nie doradzi pod waszą replikę... trial&error... Co najwyżej można napisać jaka gumka była/jest, w oparciu o to że wiemy czego potrzebujemy można wysnuć pewne domysły czy warto wydać na nią kasę czy sobie darować...

Ja także bym wolał żeby producenci sprzedawali puste skorupy, skoro i tak wszystko ze środka jest do wywalenia ale to nie temat o tym...

Edited by shamoth
Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...
  • Replies 886
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Ostatnio do mojej m14 kupiłem gumkę z tym pseudo R hopem modify czarną wyszło 60 zł, nie doszczelniała się jak czarna systema czy g&g zielona ale kręci o niebo lepiej tor lotu kulki bardzo stabilny. Szkoda że fps-y się nie zgadzają. Nie mogę także powiedzieć że systema czy g&g są gorsze bo jestem wręcz przekonany że jest to wina tego dystansera przez to kulki są lepiej i stabilniej podkręcane. Polecam od siebie nie wiem jak opinia innych i no i różnie to bywa, nie każda gumka u każdego będzie tak fajnie współgrać. Jeśli nie chce się kombinować polecam systeme nigy nie sprawiała kłopotów, jak się dotrze kręci BDB. Jestem ciekaw opinii innych.

Link to post
Share on other sites
  • 3 weeks later...
  • 2 months later...

Jak zaglądam od dołu do tego "kanału", którym kulki wchodzą z magazynka do komory, to powinienem widzieć kawałek kołnierza wystający naprzeciwko dyszy na dole lufy? Mam wrażenie, że na tym wystającym milimetrze kołnierza zatrzymują mi się kulki przy strzelaniu na auto, bo zacinki nie są w lufie, tylko własnie kulka się zatrzymuje tuż przed komorą, nie idzie do samej góry. Wrzuciłbym zdjęcie, ale to bym musiał mieć jakiś specjalistyczny sprzęt... spróbowałem to w paincie narysować, tak jakby się patrzyło od dołu.

 

bXYqoOm.png

 

Edited by kukunamuniu
Link to post
Share on other sites

Jak zaglądam od dołu do tego "kanału", którym kulki wchodzą z magazynka do komory, to powinienem widzieć kawałek kołnierza wystający naprzeciwko dyszy na dole lufy? Mam wrażenie, że na tym wystającym milimetrze kołnierza zatrzymują mi się kulki przy strzelaniu na auto, bo zacinki nie są w lufie, tylko własnie kulka się zatrzymuje tuż przed komorą, nie idzie do samej góry. Wrzuciłbym zdjęcie, ale to bym musiał mieć jakiś specjalistyczny sprzęt... spróbowałem to w paincie narysować, tak jakby się patrzyło od dołu.

 

bXYqoOm.png

 

 

W niektórych replikach widziałem (minimalnie), w niektórych nie i wszystko było w porządku. Raz miałem sytuacje, że kołnierz wystawał zbyt mocno i kulka go zwijała do środka, co powodowało zacinki i uszkodzenie gumki. Teoretycznie nie powinno go być widać.

Edited by Rosomak15
Link to post
Share on other sites

Jak zaglądam od dołu do tego "kanału", którym kulki wchodzą z magazynka do komory, to powinienem widzieć kawałek kołnierza wystający naprzeciwko dyszy na dole lufy? Mam wrażenie, że na tym wystającym milimetrze kołnierza zatrzymują mi się kulki przy strzelaniu na auto, bo zacinki nie są w lufie, tylko własnie kulka się zatrzymuje tuż przed komorą, nie idzie do samej góry. Wrzuciłbym zdjęcie, ale to bym musiał mieć jakiś specjalistyczny sprzęt... spróbowałem to w paincie narysować, tak jakby się patrzyło od dołu.

 

bXYqoOm.png

 

 

A w jakiej replice masz ten problem?

Ja dosłownie 30 min temu rozwiązałem identyczną kwestię w swoim AUG. Kawałek kołnierza wystawał mi zawsze i to na pewno nie jest problem. U mnie problemem była osiowość dyszy i komory. Dysza wchodziła w gumkę lekko z boku. Kilka dodatkowych śrub "ustalających" komorę oraz lufę i wszystko jest git.

 

[edit] nie doczytałem dokładnie za pierwszym razem. Rozumiem że problemem jest podawanie kulek z magazynka. Może sprężyna w magazynku umarła i nie dopycha kulek do samej góry. Nie wydaje mi się żeby kołnierz sam w sobie był w stanie zablokować kulkę, szczególnie na świeżo nabitym magazynku. Sprawdź inny magazynek.

Edited by progressive
Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Czy ma ktoś sprawdzoną i działającą gumkę pod komorę ProWin'a i lufę promyka? Moc ok 500 fps. Założyłem czerwonego Madbulla Sharka i tragedia, na 40 metrów ciężko cokolwiek trafić :/ Brać niebieskiego Madbulla czy fioletowego albo czerwonego Promyka? Wiem, że powinienem kupić od razu wiadro gumek, przetestować i mieć odpowiedź, ale też nie uśmiecha mi się wydawać kolejnej porcji niemałej gotówki... Już mnie dość złupiła komora i lufa, a poprawy brak :/

Link to post
Share on other sites

Czy ma ktoś sprawdzoną i działającą gumkę pod komorę ProWin'a i lufę promyka? Moc ok 500 fps. Założyłem czerwonego Madbulla Sharka i tragedia, na 40 metrów ciężko cokolwiek trafić :/ Brać niebieskiego Madbulla czy fioletowego albo czerwonego Promyka? Wiem, że powinienem kupić od razu wiadro gumek, przetestować i mieć odpowiedź, ale też nie uśmiecha mi się wydawać kolejnej porcji niemałej gotówki... Już mnie dość złupiła komora i lufa, a poprawy brak :/

 

Problem głównie ze szczelnością czy z kręceniem?

Czerwonego promyka sobie odpuść chyba że używasz mocno matowych kulek.

Ewentualnie spróbuj PDI

http://www.asg.warszawa.pl/asg/czesci-i-akcesoria/gumki-hop-up/p,pdi-gumka-hop-up-czarna,4479.html

Dobrze się uszczelnia w luźniejszych komorach, co prawda jeszcze sporo zależy od dyszy no i tego czym strzelasz.

Ostatecznie szukaj starych system nie energy, były dużo bardziej mięsiste niż te obecnie dostępne które bardziej przypominają guardera...

 

Czarna Systema, Zielony G&G z modem pod flat hopa, czarny Shark Madbulla, czarny Guarder.

 

Fakt zapomniałem o klasyku G$G, jednak trzeba także szukać starszych bo nowe mają problemy z kołnierzami, podobnie zresztą guarder od 2-3lat zepsuty i już tak fajnie nie trzyma na kołnierzu i nie uszczelnia się w komorach, odchudzili ją czy cuś...

Edited by shamoth
Link to post
Share on other sites

Osiowości nie sprawdzałem, ale dmucha dobrze, tzn. na chrono wychodzi te ok. 500 fpsów. Może to też być wina kulek, strzelałem na 5.95 0.28, chociaż one podobno dają radę. Problem jest z torem lotu, bo albo latają lobem (mocniej HU) albo dość szybko opadają (mniej HU).

Link to post
Share on other sites

Sprawdź osiowość. Weź latarkę, poświeć do komory HU przez komin kulek, miej cofniętą dyszę, zajrzyj wgłąb lufy precyzyjnej. Powinieneś widzieć coś jak ookręgi, więcej lub mniej. Ostatni krąg to dysza, musi być wszystko centralnie w osi. Jeśli tak jest to jest super.

 

1fc7a17e96fb.jpg

Na powyższym zdjęciu brak osiowości.

 

e194253a882b.jpg

Tutaj rysunek bliski ideałowi :teeth:

 

980585aaa467.jpg

Tutaj widać jak kółko regulacji hopa w komorze ProWina opiera się o GB w miejscu na przednią śrubę zespalającą. Podnosi to komorę HU do góry. Szkielet do CA.

Link to post
Share on other sites

Nie! Nigdy nie bawimy się w pilnikowanie itd. Postaraj się klinami z gumy, plastiku czy co tam masz pod ręką tak wyprowadzić dyszę aby była osiowo i centralnie.

Czy mógłbyś nieco szerzej opisać co masz na myśli? Szczególnie jeśli chodzi o dystansowanie (o ile dobrze rozumiem) dyszy. Zmagam się obecnie z tematem w swoim AUG. Bawię się w dystansowanie ale całego GB i komory ale wciąż ideału nie ma.

Link to post
Share on other sites

Żadnych takich w środku GB bo nie zamknie się szkielet :) Logiczne.

Można klinami lub podklejaniem spowodować że np gearbox po dokręceniu chwytu silnikowego nie pochyli się w dół co spowoduje ocieranie się dyszy przy wejściu do komory oraz nie uszczelnienie się dyszy z kołnierzem gumki. Można też w taki sposób niwelować odchylenia w lewo lub w prawo. Wtedy podkładki robi się głównie w dolnej części korpusu (M4 itp.).

Link to post
Share on other sites

Żadnych takich w środku GB bo nie zamknie się szkielet :icon_smile: Logiczne.

Można klinami lub podklejaniem spowodować że np gearbox po dokręceniu chwytu silnikowego nie pochyli się w dół co spowoduje ocieranie się dyszy przy wejściu do komory oraz nie uszczelnienie się dyszy z kołnierzem gumki. Można też w taki sposób niwelować odchylenia w lewo lub w prawo. Wtedy podkładki robi się głównie w dolnej części korpusu (M4 itp.).

Dziękuje za odpowiedź ;)

 

A jeśli chodzi o gumki to czy ktoś miał do czynienia z czerwonym Falconem? Kusi ten jego Uber długi kołnierz, ale czy dobrze kręci?

Link to post
Share on other sites

Co do niedomknięcia gearboxa w wypadku wkładania czegoś do niego to może i logiczne ale życie życiem i okazuje się że można a nawet trzeba- miałem gearbox od świni na stole z dyszą nawet bez pomiarów i naświetlań lufy czy komory skierowaną ku górze. Głowica Ultimate z tym gumowym zderzakim na czole... Sytuacje poprawił pasek z tworzywa-dość cienki umieszczony w górnej części od bolca do bolca ustalającego, które trzymają głowicę cylindra w gearboxie... Oczywiści odpowiednio cienki (ASG samo sobie pomogło i wykorzystałem kawałek blistra z opakowania po cylindrze-tę zakładkę w którą wsuwa się kartonik).Dysza zaczęła w końcu patrzeć na wprost a gearbox wbrew prawom fizyki jak się zamykał tak się zamyka dalej bez żadnego problemu... Wymiar wymiarowi nierówny tak jak replika replice i części do nich.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...