shamoth Posted January 27, 2015 Report Share Posted January 27, 2015 (edited) Wiciok, Dobrze by było bo zrobił się z tego temat serwisowy a nie o gumach... Czy tak ciężko napisać że rok temu brałem G&G tu i tu i była super a teraz brana stąd i stąd i dupy nie urywa lub totalna padaka bo kołnierz... bo mieszanka nie taka... bo... Tak jak przedmówcy napisali każda replika jest inna, nawet legendarne komory KA w FN-FAL potrafią się różnić między egzemplarzami, więc nikt wam nic nie doradzi pod waszą replikę... trial&error... Co najwyżej można napisać jaka gumka była/jest, w oparciu o to że wiemy czego potrzebujemy można wysnuć pewne domysły czy warto wydać na nią kasę czy sobie darować... Ja także bym wolał żeby producenci sprzedawali puste skorupy, skoro i tak wszystko ze środka jest do wywalenia ale to nie temat o tym... Edited January 27, 2015 by shamoth Quote Link to post Share on other sites
Pon Pon Posted February 11, 2015 Report Share Posted February 11, 2015 Ostatnio do mojej m14 kupiłem gumkę z tym pseudo R hopem modify czarną wyszło 60 zł, nie doszczelniała się jak czarna systema czy g&g zielona ale kręci o niebo lepiej tor lotu kulki bardzo stabilny. Szkoda że fps-y się nie zgadzają. Nie mogę także powiedzieć że systema czy g&g są gorsze bo jestem wręcz przekonany że jest to wina tego dystansera przez to kulki są lepiej i stabilniej podkręcane. Polecam od siebie nie wiem jak opinia innych i no i różnie to bywa, nie każda gumka u każdego będzie tak fajnie współgrać. Jeśli nie chce się kombinować polecam systeme nigy nie sprawiała kłopotów, jak się dotrze kręci BDB. Jestem ciekaw opinii innych. Quote Link to post Share on other sites
Razzer Posted February 28, 2015 Report Share Posted February 28, 2015 Jaką gumkę hop-up polecilibyście na 450fps z komorą madbull i precką 6,01 509 mm modyfi ? Quote Link to post Share on other sites
kukunamuniu Posted April 30, 2015 Report Share Posted April 30, 2015 (edited) Jak zaglądam od dołu do tego "kanału", którym kulki wchodzą z magazynka do komory, to powinienem widzieć kawałek kołnierza wystający naprzeciwko dyszy na dole lufy? Mam wrażenie, że na tym wystającym milimetrze kołnierza zatrzymują mi się kulki przy strzelaniu na auto, bo zacinki nie są w lufie, tylko własnie kulka się zatrzymuje tuż przed komorą, nie idzie do samej góry. Wrzuciłbym zdjęcie, ale to bym musiał mieć jakiś specjalistyczny sprzęt... spróbowałem to w paincie narysować, tak jakby się patrzyło od dołu. Edited April 30, 2015 by kukunamuniu Quote Link to post Share on other sites
Rosomak15 Posted April 30, 2015 Report Share Posted April 30, 2015 (edited) Jak zaglądam od dołu do tego "kanału", którym kulki wchodzą z magazynka do komory, to powinienem widzieć kawałek kołnierza wystający naprzeciwko dyszy na dole lufy? Mam wrażenie, że na tym wystającym milimetrze kołnierza zatrzymują mi się kulki przy strzelaniu na auto, bo zacinki nie są w lufie, tylko własnie kulka się zatrzymuje tuż przed komorą, nie idzie do samej góry. Wrzuciłbym zdjęcie, ale to bym musiał mieć jakiś specjalistyczny sprzęt... spróbowałem to w paincie narysować, tak jakby się patrzyło od dołu. W niektórych replikach widziałem (minimalnie), w niektórych nie i wszystko było w porządku. Raz miałem sytuacje, że kołnierz wystawał zbyt mocno i kulka go zwijała do środka, co powodowało zacinki i uszkodzenie gumki. Teoretycznie nie powinno go być widać. Edited April 30, 2015 by Rosomak15 Quote Link to post Share on other sites
progressive Posted April 30, 2015 Report Share Posted April 30, 2015 (edited) Jak zaglądam od dołu do tego "kanału", którym kulki wchodzą z magazynka do komory, to powinienem widzieć kawałek kołnierza wystający naprzeciwko dyszy na dole lufy? Mam wrażenie, że na tym wystającym milimetrze kołnierza zatrzymują mi się kulki przy strzelaniu na auto, bo zacinki nie są w lufie, tylko własnie kulka się zatrzymuje tuż przed komorą, nie idzie do samej góry. Wrzuciłbym zdjęcie, ale to bym musiał mieć jakiś specjalistyczny sprzęt... spróbowałem to w paincie narysować, tak jakby się patrzyło od dołu. A w jakiej replice masz ten problem? Ja dosłownie 30 min temu rozwiązałem identyczną kwestię w swoim AUG. Kawałek kołnierza wystawał mi zawsze i to na pewno nie jest problem. U mnie problemem była osiowość dyszy i komory. Dysza wchodziła w gumkę lekko z boku. Kilka dodatkowych śrub "ustalających" komorę oraz lufę i wszystko jest git. [edit] nie doczytałem dokładnie za pierwszym razem. Rozumiem że problemem jest podawanie kulek z magazynka. Może sprężyna w magazynku umarła i nie dopycha kulek do samej góry. Nie wydaje mi się żeby kołnierz sam w sobie był w stanie zablokować kulkę, szczególnie na świeżo nabitym magazynku. Sprawdź inny magazynek. Edited April 30, 2015 by progressive Quote Link to post Share on other sites
kukunamuniu Posted May 1, 2015 Report Share Posted May 1, 2015 Magazynek nowiuteńki, replika też. Zaraz jadę na strzelanie i liczę, że ktoś mi pożyczy maga na testy i przy okazji sprawdzi mojego na swojej replice. Quote Link to post Share on other sites
hindus Posted May 13, 2015 Report Share Posted May 13, 2015 Czy ma ktoś sprawdzoną i działającą gumkę pod komorę ProWin'a i lufę promyka? Moc ok 500 fps. Założyłem czerwonego Madbulla Sharka i tragedia, na 40 metrów ciężko cokolwiek trafić :/ Brać niebieskiego Madbulla czy fioletowego albo czerwonego Promyka? Wiem, że powinienem kupić od razu wiadro gumek, przetestować i mieć odpowiedź, ale też nie uśmiecha mi się wydawać kolejnej porcji niemałej gotówki... Już mnie dość złupiła komora i lufa, a poprawy brak :/ Quote Link to post Share on other sites
Rogaś Posted May 13, 2015 Report Share Posted May 13, 2015 Czarna Systema, Zielony G&G z modem pod flat hopa, czarny Shark Madbulla, czarny Guarder. Quote Link to post Share on other sites
shamoth Posted May 13, 2015 Report Share Posted May 13, 2015 (edited) Czy ma ktoś sprawdzoną i działającą gumkę pod komorę ProWin'a i lufę promyka? Moc ok 500 fps. Założyłem czerwonego Madbulla Sharka i tragedia, na 40 metrów ciężko cokolwiek trafić :/ Brać niebieskiego Madbulla czy fioletowego albo czerwonego Promyka? Wiem, że powinienem kupić od razu wiadro gumek, przetestować i mieć odpowiedź, ale też nie uśmiecha mi się wydawać kolejnej porcji niemałej gotówki... Już mnie dość złupiła komora i lufa, a poprawy brak :/ Problem głównie ze szczelnością czy z kręceniem? Czerwonego promyka sobie odpuść chyba że używasz mocno matowych kulek. Ewentualnie spróbuj PDI http://www.asg.warszawa.pl/asg/czesci-i-akcesoria/gumki-hop-up/p,pdi-gumka-hop-up-czarna,4479.html Dobrze się uszczelnia w luźniejszych komorach, co prawda jeszcze sporo zależy od dyszy no i tego czym strzelasz. Ostatecznie szukaj starych system nie energy, były dużo bardziej mięsiste niż te obecnie dostępne które bardziej przypominają guardera... Czarna Systema, Zielony G&G z modem pod flat hopa, czarny Shark Madbulla, czarny Guarder. Fakt zapomniałem o klasyku G$G, jednak trzeba także szukać starszych bo nowe mają problemy z kołnierzami, podobnie zresztą guarder od 2-3lat zepsuty i już tak fajnie nie trzyma na kołnierzu i nie uszczelnia się w komorach, odchudzili ją czy cuś... Edited May 13, 2015 by shamoth Quote Link to post Share on other sites
Rogaś Posted May 13, 2015 Report Share Posted May 13, 2015 Hindus, jeszcze jedna rada dla Ciebie. Jak już masz tego ProWina, to czy sprawdzałeś jak jest z osiowością dysza->komora HU ? Quote Link to post Share on other sites
hindus Posted May 13, 2015 Report Share Posted May 13, 2015 Osiowości nie sprawdzałem, ale dmucha dobrze, tzn. na chrono wychodzi te ok. 500 fpsów. Może to też być wina kulek, strzelałem na 5.95 0.28, chociaż one podobno dają radę. Problem jest z torem lotu, bo albo latają lobem (mocniej HU) albo dość szybko opadają (mniej HU). Quote Link to post Share on other sites
wiciok Posted May 13, 2015 Report Share Posted May 13, 2015 Jak masz MB czerwonego, to nie dziwne, że jest tragedia. U siebie do Prowina emkowego i lufy promyka mam jakąś czarną silikonową gumę, która najprawdopodobniej jest Systemą i działanie HU jest rewelacyjne. Quote Link to post Share on other sites
Rogaś Posted May 13, 2015 Report Share Posted May 13, 2015 Sprawdź osiowość. Weź latarkę, poświeć do komory HU przez komin kulek, miej cofniętą dyszę, zajrzyj wgłąb lufy precyzyjnej. Powinieneś widzieć coś jak ookręgi, więcej lub mniej. Ostatni krąg to dysza, musi być wszystko centralnie w osi. Jeśli tak jest to jest super. Na powyższym zdjęciu brak osiowości. Tutaj rysunek bliski ideałowi :teeth: Tutaj widać jak kółko regulacji hopa w komorze ProWina opiera się o GB w miejscu na przednią śrubę zespalającą. Podnosi to komorę HU do góry. Szkielet do CA. Quote Link to post Share on other sites
hindus Posted May 13, 2015 Report Share Posted May 13, 2015 Mam cały GB Mechaboxa, lower CA, upper bodajże G&P. Będę musiał faktycznie w domu zobaczyć jak z osiowością. Ale gumę i tak kupię, dzięki za rady :) Dam znać jak poszło. Quote Link to post Share on other sites
hindus Posted May 15, 2015 Report Share Posted May 15, 2015 Sprawdziłem osiowość i faktycznie dysza leży nieco bardziej na lewym boku. "Pilnik w dłoń"? :P Quote Link to post Share on other sites
Rogaś Posted May 15, 2015 Report Share Posted May 15, 2015 Nie! Nigdy nie bawimy się w pilnikowanie itd. Postaraj się klinami z gumy, plastiku czy co tam masz pod ręką tak wyprowadzić dyszę aby była osiowo i centralnie. Quote Link to post Share on other sites
shamoth Posted May 15, 2015 Report Share Posted May 15, 2015 Karta kredytowa dobrze się nadaje do tego celu, oczywiście nieważna, tylko trzeba ją obedrzeć z obu stron z folii. Quote Link to post Share on other sites
progressive Posted May 16, 2015 Report Share Posted May 16, 2015 Nie! Nigdy nie bawimy się w pilnikowanie itd. Postaraj się klinami z gumy, plastiku czy co tam masz pod ręką tak wyprowadzić dyszę aby była osiowo i centralnie. Czy mógłbyś nieco szerzej opisać co masz na myśli? Szczególnie jeśli chodzi o dystansowanie (o ile dobrze rozumiem) dyszy. Zmagam się obecnie z tematem w swoim AUG. Bawię się w dystansowanie ale całego GB i komory ale wciąż ideału nie ma. Quote Link to post Share on other sites
karol_alasz Posted May 17, 2015 Report Share Posted May 17, 2015 Jeżeli się nie myle to chodzi o wciskanie pasków z tworzywa miedzy głowicę cylindra a gearboX ( w środku)... A jeżeli się mylę to mnie poprawią :-) Quote Link to post Share on other sites
Rogaś Posted May 17, 2015 Report Share Posted May 17, 2015 Żadnych takich w środku GB bo nie zamknie się szkielet :) Logiczne. Można klinami lub podklejaniem spowodować że np gearbox po dokręceniu chwytu silnikowego nie pochyli się w dół co spowoduje ocieranie się dyszy przy wejściu do komory oraz nie uszczelnienie się dyszy z kołnierzem gumki. Można też w taki sposób niwelować odchylenia w lewo lub w prawo. Wtedy podkładki robi się głównie w dolnej części korpusu (M4 itp.). Quote Link to post Share on other sites
Mendi Posted May 17, 2015 Report Share Posted May 17, 2015 Pany... miałoo być o gumkach hu, a nie dystansowaniu komór w m4... Quote Link to post Share on other sites
progressive Posted May 17, 2015 Report Share Posted May 17, 2015 Żadnych takich w środku GB bo nie zamknie się szkielet :icon_smile: Logiczne. Można klinami lub podklejaniem spowodować że np gearbox po dokręceniu chwytu silnikowego nie pochyli się w dół co spowoduje ocieranie się dyszy przy wejściu do komory oraz nie uszczelnienie się dyszy z kołnierzem gumki. Można też w taki sposób niwelować odchylenia w lewo lub w prawo. Wtedy podkładki robi się głównie w dolnej części korpusu (M4 itp.). Dziękuje za odpowiedź ;) A jeśli chodzi o gumki to czy ktoś miał do czynienia z czerwonym Falconem? Kusi ten jego Uber długi kołnierz, ale czy dobrze kręci? Quote Link to post Share on other sites
karol_alasz Posted May 18, 2015 Report Share Posted May 18, 2015 Co do niedomknięcia gearboxa w wypadku wkładania czegoś do niego to może i logiczne ale życie życiem i okazuje się że można a nawet trzeba- miałem gearbox od świni na stole z dyszą nawet bez pomiarów i naświetlań lufy czy komory skierowaną ku górze. Głowica Ultimate z tym gumowym zderzakim na czole... Sytuacje poprawił pasek z tworzywa-dość cienki umieszczony w górnej części od bolca do bolca ustalającego, które trzymają głowicę cylindra w gearboxie... Oczywiści odpowiednio cienki (ASG samo sobie pomogło i wykorzystałem kawałek blistra z opakowania po cylindrze-tę zakładkę w którą wsuwa się kartonik).Dysza zaczęła w końcu patrzeć na wprost a gearbox wbrew prawom fizyki jak się zamykał tak się zamyka dalej bez żadnego problemu... Wymiar wymiarowi nierówny tak jak replika replice i części do nich. Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.