Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

Próby poprawienia szczelności.


Recommended Posts

Witam. Pomyślałem że owinięcie taśmą teflonową części gearboxa może przynieść jakąś poprawę szczelności. Chodzi mi dokładnie o miejsce w gb v2 zaraz za dyszą, tam, gdzie widać przez wycięte okineko w szkielecie cylinder. Owinąłem więc przednią część tego okienka, dokładnie w miejscu stykania się cylindra ze szkieletem. Widziałem coś takiego u znajomego, mówił że dzięki temu jest szczelnie. Ja aktualnie mam inne wydatki, a co za tym idzie nie mam kasy na upgrade repliki. Popróbować domowymi metodami chyba zawsze można, ale czy warto obwijać to teflonem? Czy da to jakieś efekty? Pozdrawiam!

Link to post
Share on other sites

ma doszczelnioną głowicę cylindra, pewnie mu tam wiało :biggrin: . Robi się to przy rozkręconym gb i pościąganych uszczelkach z w.w. głowicy. Jak masz ją stokowa to nie zaszkodzi, Jeśli już masz zmienione to nie ma sensu, chyba że ci tam wieje

 

ps. tylko i tak to w środku jest i nić z zewnątrz nie widać

Edited by zaki123
Link to post
Share on other sites

@ Tomek, jeśli możesz to zarzuć fotki :) Konkretnie mi chodzi o owinięcie tego punktu gb z zewnątrz, to co jest wewnątrz zapewne jest stockowe i jak narazie mnie nie interesuje, poza tym słabiutko się na tym znam. Czyli wnioskując z Waszych wypowiedzi zabieg proponowany przez mojego kolegę jest bezsensowny i szkoda na niego czasu. Prawda?

Link to post
Share on other sites

Czyli wnioskując z Waszych wypowiedzi zabieg proponowany przez mojego kolegę jest bezsensowny i szkoda na niego czasu. Prawda?

 

Dokładnie. Inna sprawa, jeśli czujesz, że jest tam nieszczelność. Ale w praktyce bardzo rzadko to się zdarza.

 

I wydaje mi się, że jeśli uszczelnisz cylinder ze szkieletem to powietrze i tak ucieknie przez otwór obok dyszy. Syzyfowa praca. By taki fix działał, musisz uszczelnić głowicę cylindra z cylindrem.

Edited by zb0oj
Link to post
Share on other sites

Proszę, może pomoże :icon_biggrin:

 

1. To jest wskazane mieć. Można jeszcze nożyk do odcięcia kawałka tasiemki.

Potrzebne

 

2. Kawałek odciętej taśmy 3cm zwijamy w taki rulonik. Jeśli ktoś za szeroki kawałek można odciąć 1/4 za pomocą nożyka. Tasiemką owijamy kołnierz komory Hop-up, który ukazany jest w dolnym rogu fotki.

Rulonik z tasiemki

 

3. Tak ma się sprawa po owinięciu. Starajcie się robić tak, aby kawałki nachodziły na siebie. Nadmiar taśmy można uciachać.

Po owinięciu 1

Po owinięciu 2

Po owinięciu 3

Po owinięciu 4

 

4. Zakładanie.

gdzie wchodzi 1

gdzie wchodzi 2

 

 

5. Efekt końcowy.

Wygląd ostateczny

 

 

Jest przybytek FPS, choć nie duży, ale jest :)

Link to post
Share on other sites

Tomaszu w takim razie powiedz mi czemu ma służyć tak pieczołowicie przeprowadzony zabieg?? bo na pewno nie uszczelnieniu układu. Jeżeli wiesz jak to wszystko działa, to przyjrzyj się jeszcze raz Twojemu dziełu i zauważ jego bezsens. Nie dość, że niczemu to nie służy, to jeszcze odsuwasz komorę od gb, przez co dopiero powstaną przedmuchy.

Link to post
Share on other sites

Właśnie, że się z Tobą nie zgodzę. Nawet tego nie spróbowałeś, a już krytykujesz :icon_razz2:

 

Na ostatniej fotce to wygląda jak by odsuwało komorę HU od GB, ale w rzeczywistości tak nie jest. Po prostu jak robiłem fotkę w ciemnym pomieszczeniu z jedną lampką i fleszem to flesz pogrubił kolor biały, w tym przypadku akurat taśmę teflonową (ot złośliwość rzeczy martwych). Jutro mogę wykonać fotkę tego przy świetle dziennym i zobaczysz, że wcale nic nie odstaje.

 

Przez moje łapska przewinęło się kilka replik i wierz lub nie, ale robiłem w każdej i w poszczególnych modelach efekt był zauważalny.

 

Pozdrawiam :icon_biggrin:

Link to post
Share on other sites
Właśnie, że się z Tobą nie zgodzę. Nawet tego nie spróbowałeś, a już krytykujesz :icon_razz2:

Ja próbowałem, i krytykuję, Rodnath ma rację. Taki zabieg jest bez sensu bo w tym miejscu nie potrzeba szczelności. Gdyby była potrzebna to producenci sami wstawialiby tam uszczelki, nie sądzisz?? :icon_rolleyes: I tak, co do tego że takie coś działa jak dystans i odsuwa komorę od szkieletu i może tworzyć nieszczelności Rodnath też ma rację.

PS: Tą poprawę którą zauważyłeś to na chrono sprawdzałeś czy na oko?? Bo mam wrażenie że to drugie :icon_rolleyes:

Link to post
Share on other sites

W sumie możesz mieć rację Majorze, iż być może by wstawili. Choć King Arms to właśnie zrobił :icon_razz2: Ja nie mam problemu z nieszczelnościami.

 

PS. na chrono :icon_razz2: A w replice MP5 navy od JG zauważalna różnica była gołym okiem. Nie było Bóg wie ilu przybytku fps'ów tylko tak 5-8fps więcej. Skoro w jednej z replik przed montażem uszczelnienia miałem wyniki około 460fps (0,2g kulka), zaś po montażu około 470pfs (również 0,2g kulka)

 

Pozdro :)

Link to post
Share on other sites

Tomek ty chyba nie wiesz co piszesz a tym bardziej co robisz. To co nazywasz twoim uszczelnieniem jest zwykłą stabilizacją komory i tyle. W tym miejscu w prawidłowo złożonej replice nie ma powietrza. Droga jaką pokonuje powietrze jest taka: Cylinder => głowica cylindra => dysza => gumka HU => lufa. Które z tych połączeń uszczelniasz? W dobrze złożonej replice komora HU nie ma styczności z powietrzem sprężonym w cylindrze.

Edited by KicpA
Link to post
Share on other sites

Tomek - jakbys chwile pomyslal to zauwazylbys ze uszczelka na komorze king armsa w tym miejscu ma tylko jedno zadanie.

Ustabilizowac komore w gearboxie i spowodowac zeby piasek czy woda nie wlatywaly w komore od tego miejsca.

Nic wiecej.

 

Twoj sposob nie poprawia szczelnosci ukladu co juz napisal Kicpa.

I kazdy kto choc troche rozumie zasade dzialania ukladu w elektryku ci to powie.

A to ze WYDAJE ci sie ze to poprawia szczelnosc ...

Efekt placebo.

Link to post
Share on other sites

Wszystko o czym pisał Kicpa i Kocur czy Major to prawda. Dodam od siebie że takie pomysły mogą rodzić się z opisów komór King Arms i bezsensownym dodawaniem oringów w miejscach gdzie są one totalnie zbędne.

 

Teraz tylko czekać aż zaczną oklejać GB w celu uszczelnienie układu :hahaha:

Link to post
Share on other sites

Śmiejecie się. Najpopularniejszym teflon fixem jest owiniecie komory teflonem. Po co? Nie wiem. Tomaszku, bzdury prawisz dość solidne. Ale takich przed Tobą było tysiące i po Tobie będą miliony.

Link to post
Share on other sites

Tomku... wypowiedziało się kilku uznanych serwisantów i jeden mniej (czyt. ja) na temat Twojego wynalazku. Dodam, że wszyscy zgodnie stwierdzili jego nieskuteczność już w samym założeniu uszczelnienia połączenia zespołów cylindra i komory hop up. Kicpa Ci to dokładnie przedstawił. Teflon fix jaki się stosuje i to nie zawsze, to ten na głowicy cylindra i na lufie pod guma hopa. O ringi na komorze king armsa to pic na wodę fotomontaż. I już to komuś tłumaczyłem że na każdej dobrze doszczelnionej komorze będziesz mieć podobne wyniki. Ja osobiście nie miałem żadnych różnic miedzy CA i KA. Na Boyi też było dobrze, ale szwankowały otwory pod pokrętła (były z deko za duże i na trybikach przeskakiwało).

Link to post
Share on other sites

no to może ktoś powie jak porządnie od A do Z uszczelnić calutki układzik ?? :) mi to by się nawet przydało bo sam mam problem gdyż o-ring w dyszy mi nie trzyma (albo mi się wydaje) a tak owego się nie kupi... więc prosił bym o listę sposobów na poprawienie szczelności a potem komentarze co jest ok a co bzdet :)

Link to post
Share on other sites
×
×
  • Create New...