German_Gun_Fan Posted March 27, 2011 Report Share Posted March 27, 2011 Witam. Pomyślałem że owinięcie taśmą teflonową części gearboxa może przynieść jakąś poprawę szczelności. Chodzi mi dokładnie o miejsce w gb v2 zaraz za dyszą, tam, gdzie widać przez wycięte okineko w szkielecie cylinder. Owinąłem więc przednią część tego okienka, dokładnie w miejscu stykania się cylindra ze szkieletem. Widziałem coś takiego u znajomego, mówił że dzięki temu jest szczelnie. Ja aktualnie mam inne wydatki, a co za tym idzie nie mam kasy na upgrade repliki. Popróbować domowymi metodami chyba zawsze można, ale czy warto obwijać to teflonem? Czy da to jakieś efekty? Pozdrawiam! Link to post Share on other sites
MarinesPL Posted March 27, 2011 Report Share Posted March 27, 2011 (edited) Nieeeee. Może to? Edited March 27, 2011 by MarinesPL Link to post Share on other sites
German_Gun_Fan Posted March 27, 2011 Author Report Share Posted March 27, 2011 Uszczelnianie lufy z gumką w komorze znam. Sprawa jest inna. Zauważyłem przez otwarte okno wylotowe w emce kolegi kilka warstw taśmy teflonowej w miejscu, które opisałem powyżej. Powiedział że coś to daje. Link to post Share on other sites
maczo007 Posted March 27, 2011 Report Share Posted March 27, 2011 owijasz taśmą dziurkę w cylindrze ? :blink: czy to miejsce, gdzie widać sprężynę. Link to post Share on other sites
German_Gun_Fan Posted March 27, 2011 Author Report Share Posted March 27, 2011 (edited) Nie. Jeśli chodzi o otwór z boku w cylindrze to wogóle go nie mam. Kolega miał owinięte miejsce zaznaczone na zdjęciu: http://zapodaj.net/bacbf313d57b.jpg.html Edited March 27, 2011 by German_Gun_Fan Link to post Share on other sites
zajaszcze Posted March 27, 2011 Report Share Posted March 27, 2011 (edited) Pewnie mu GB pękł:P hehe i skleił go izolka... Bo jak na GB obkleił to miejsce, to nic to nie da... Edited March 27, 2011 by zajaszcze Link to post Share on other sites
Tomek_GGRS Posted March 27, 2011 Report Share Posted March 27, 2011 Owiń łączenie komory Hop-up z Gearboxem, kawałkiem taśmy teflonowej, zwiniętej w rulonik. Poprawia szczelność. Dla zainteresowanych mogę przesłać fotki :icon_biggrin: Link to post Share on other sites
zaki123 Posted March 27, 2011 Report Share Posted March 27, 2011 (edited) ma doszczelnioną głowicę cylindra, pewnie mu tam wiało :biggrin: . Robi się to przy rozkręconym gb i pościąganych uszczelkach z w.w. głowicy. Jak masz ją stokowa to nie zaszkodzi, Jeśli już masz zmienione to nie ma sensu, chyba że ci tam wieje ps. tylko i tak to w środku jest i nić z zewnątrz nie widać Edited March 27, 2011 by zaki123 Link to post Share on other sites
German_Gun_Fan Posted March 27, 2011 Author Report Share Posted March 27, 2011 @ Tomek, jeśli możesz to zarzuć fotki :) Konkretnie mi chodzi o owinięcie tego punktu gb z zewnątrz, to co jest wewnątrz zapewne jest stockowe i jak narazie mnie nie interesuje, poza tym słabiutko się na tym znam. Czyli wnioskując z Waszych wypowiedzi zabieg proponowany przez mojego kolegę jest bezsensowny i szkoda na niego czasu. Prawda? Link to post Share on other sites
zb0oj Posted March 27, 2011 Report Share Posted March 27, 2011 (edited) Czyli wnioskując z Waszych wypowiedzi zabieg proponowany przez mojego kolegę jest bezsensowny i szkoda na niego czasu. Prawda? Dokładnie. Inna sprawa, jeśli czujesz, że jest tam nieszczelność. Ale w praktyce bardzo rzadko to się zdarza. I wydaje mi się, że jeśli uszczelnisz cylinder ze szkieletem to powietrze i tak ucieknie przez otwór obok dyszy. Syzyfowa praca. By taki fix działał, musisz uszczelnić głowicę cylindra z cylindrem. Edited March 27, 2011 by zb0oj Link to post Share on other sites
German_Gun_Fan Posted March 27, 2011 Author Report Share Posted March 27, 2011 Wobec tego dzięki za wyjaśnienie sprawy. Jeszcze by się przydały fotki od Tomka, obrazujące lepszą metodę. Poza tym dowiedziałem się co chciałem się dowiedzieć, więc koniec tematu. Dzięki wielkie i pozdrawiam :wink: Link to post Share on other sites
Tomek_GGRS Posted March 27, 2011 Report Share Posted March 27, 2011 Proszę, może pomoże :icon_biggrin: 1. To jest wskazane mieć. Można jeszcze nożyk do odcięcia kawałka tasiemki. Potrzebne 2. Kawałek odciętej taśmy 3cm zwijamy w taki rulonik. Jeśli ktoś za szeroki kawałek można odciąć 1/4 za pomocą nożyka. Tasiemką owijamy kołnierz komory Hop-up, który ukazany jest w dolnym rogu fotki. Rulonik z tasiemki 3. Tak ma się sprawa po owinięciu. Starajcie się robić tak, aby kawałki nachodziły na siebie. Nadmiar taśmy można uciachać. Po owinięciu 1 Po owinięciu 2 Po owinięciu 3 Po owinięciu 4 4. Zakładanie. gdzie wchodzi 1 gdzie wchodzi 2 5. Efekt końcowy. Wygląd ostateczny Jest przybytek FPS, choć nie duży, ale jest :) Link to post Share on other sites
rodnath Posted March 27, 2011 Report Share Posted March 27, 2011 Tomaszu w takim razie powiedz mi czemu ma służyć tak pieczołowicie przeprowadzony zabieg?? bo na pewno nie uszczelnieniu układu. Jeżeli wiesz jak to wszystko działa, to przyjrzyj się jeszcze raz Twojemu dziełu i zauważ jego bezsens. Nie dość, że niczemu to nie służy, to jeszcze odsuwasz komorę od gb, przez co dopiero powstaną przedmuchy. Link to post Share on other sites
Tomek_GGRS Posted March 27, 2011 Report Share Posted March 27, 2011 Właśnie, że się z Tobą nie zgodzę. Nawet tego nie spróbowałeś, a już krytykujesz :icon_razz2: Na ostatniej fotce to wygląda jak by odsuwało komorę HU od GB, ale w rzeczywistości tak nie jest. Po prostu jak robiłem fotkę w ciemnym pomieszczeniu z jedną lampką i fleszem to flesz pogrubił kolor biały, w tym przypadku akurat taśmę teflonową (ot złośliwość rzeczy martwych). Jutro mogę wykonać fotkę tego przy świetle dziennym i zobaczysz, że wcale nic nie odstaje. Przez moje łapska przewinęło się kilka replik i wierz lub nie, ale robiłem w każdej i w poszczególnych modelach efekt był zauważalny. Pozdrawiam :icon_biggrin: Link to post Share on other sites
MAJOR762 Posted March 27, 2011 Report Share Posted March 27, 2011 Właśnie, że się z Tobą nie zgodzę. Nawet tego nie spróbowałeś, a już krytykujesz :icon_razz2: Ja próbowałem, i krytykuję, Rodnath ma rację. Taki zabieg jest bez sensu bo w tym miejscu nie potrzeba szczelności. Gdyby była potrzebna to producenci sami wstawialiby tam uszczelki, nie sądzisz?? :icon_rolleyes: I tak, co do tego że takie coś działa jak dystans i odsuwa komorę od szkieletu i może tworzyć nieszczelności Rodnath też ma rację. PS: Tą poprawę którą zauważyłeś to na chrono sprawdzałeś czy na oko?? Bo mam wrażenie że to drugie :icon_rolleyes: Link to post Share on other sites
Tomek_GGRS Posted March 27, 2011 Report Share Posted March 27, 2011 W sumie możesz mieć rację Majorze, iż być może by wstawili. Choć King Arms to właśnie zrobił :icon_razz2: Ja nie mam problemu z nieszczelnościami. PS. na chrono :icon_razz2: A w replice MP5 navy od JG zauważalna różnica była gołym okiem. Nie było Bóg wie ilu przybytku fps'ów tylko tak 5-8fps więcej. Skoro w jednej z replik przed montażem uszczelnienia miałem wyniki około 460fps (0,2g kulka), zaś po montażu około 470pfs (również 0,2g kulka) Pozdro :) Link to post Share on other sites
KicpA Posted March 27, 2011 Report Share Posted March 27, 2011 (edited) Tomek ty chyba nie wiesz co piszesz a tym bardziej co robisz. To co nazywasz twoim uszczelnieniem jest zwykłą stabilizacją komory i tyle. W tym miejscu w prawidłowo złożonej replice nie ma powietrza. Droga jaką pokonuje powietrze jest taka: Cylinder => głowica cylindra => dysza => gumka HU => lufa. Które z tych połączeń uszczelniasz? W dobrze złożonej replice komora HU nie ma styczności z powietrzem sprężonym w cylindrze. Edited March 27, 2011 by KicpA Link to post Share on other sites
Kocur666 Posted March 28, 2011 Report Share Posted March 28, 2011 Tomek - jakbys chwile pomyslal to zauwazylbys ze uszczelka na komorze king armsa w tym miejscu ma tylko jedno zadanie. Ustabilizowac komore w gearboxie i spowodowac zeby piasek czy woda nie wlatywaly w komore od tego miejsca. Nic wiecej. Twoj sposob nie poprawia szczelnosci ukladu co juz napisal Kicpa. I kazdy kto choc troche rozumie zasade dzialania ukladu w elektryku ci to powie. A to ze WYDAJE ci sie ze to poprawia szczelnosc ... Efekt placebo. Link to post Share on other sites
Marcinek83 Posted March 28, 2011 Report Share Posted March 28, 2011 Wszystko o czym pisał Kicpa i Kocur czy Major to prawda. Dodam od siebie że takie pomysły mogą rodzić się z opisów komór King Arms i bezsensownym dodawaniem oringów w miejscach gdzie są one totalnie zbędne. Teraz tylko czekać aż zaczną oklejać GB w celu uszczelnienie układu :hahaha: Link to post Share on other sites
AnR Posted March 28, 2011 Report Share Posted March 28, 2011 Śmiejecie się. Najpopularniejszym teflon fixem jest owiniecie komory teflonem. Po co? Nie wiem. Tomaszku, bzdury prawisz dość solidne. Ale takich przed Tobą było tysiące i po Tobie będą miliony. Link to post Share on other sites
rodnath Posted March 28, 2011 Report Share Posted March 28, 2011 Tomku... wypowiedziało się kilku uznanych serwisantów i jeden mniej (czyt. ja) na temat Twojego wynalazku. Dodam, że wszyscy zgodnie stwierdzili jego nieskuteczność już w samym założeniu uszczelnienia połączenia zespołów cylindra i komory hop up. Kicpa Ci to dokładnie przedstawił. Teflon fix jaki się stosuje i to nie zawsze, to ten na głowicy cylindra i na lufie pod guma hopa. O ringi na komorze king armsa to pic na wodę fotomontaż. I już to komuś tłumaczyłem że na każdej dobrze doszczelnionej komorze będziesz mieć podobne wyniki. Ja osobiście nie miałem żadnych różnic miedzy CA i KA. Na Boyi też było dobrze, ale szwankowały otwory pod pokrętła (były z deko za duże i na trybikach przeskakiwało). Link to post Share on other sites
RADOMASTER Posted March 28, 2011 Report Share Posted March 28, 2011 no to może ktoś powie jak porządnie od A do Z uszczelnić calutki układzik ?? :) mi to by się nawet przydało bo sam mam problem gdyż o-ring w dyszy mi nie trzyma (albo mi się wydaje) a tak owego się nie kupi... więc prosił bym o listę sposobów na poprawienie szczelności a potem komentarze co jest ok a co bzdet :) Link to post Share on other sites
KicpA Posted March 29, 2011 Report Share Posted March 29, 2011 Jak to nie kupisz uszczelki do dyszy? Przecież to najzwyklejszy oring. Link to post Share on other sites
rodnath Posted March 29, 2011 Report Share Posted March 29, 2011 Oczywiście, że idzie taka uszczelkę kupić, trzeba tylko pobiegać trochę po sklepach i coś dopasować. Ewentualnie jak jesteś leń to asgshop ma takie uszczelki po 9 zł :) Link to post Share on other sites
Tuksiak Posted March 29, 2011 Report Share Posted March 29, 2011 Że nie wspomnę ile razy sam pisałem o tym jak sprawdzać i gdzie czym uszczelniać, żeby mieć maksymalną szczelność. Wystarczy poszukać, tak samo jak oringów. ;-). Link to post Share on other sites
Recommended Posts