Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

Realizm w wyglądzie repliki. (Wybór repliki )


Recommended Posts

Witam !

 

Od pewnego momentu zainteresowałem się kupnem kałacha trochę droższego od cm.028. Zastanawiam się pomiędzy CM036 , cm.048 , RK-10 a RK-10S. Najbardziej z tych wszystkich podoba mi się cm.048. Ale nie wiem czy to będzie najlepsze rozwiązanie. Z tego co czytałem jest on nieśmiertelny. Ale obawy co do tego karabinu są w konstrukcji zewnętrznej. Nie wiem czy to prawda ale podobno lufa się chwieje itp. A jednym z zamiarów co do nowej repliki będzie tuning zewnętrzny. I tu moje pytania:

 

Znacie jakieś strona z poradami jak ulepszyć np. drewno (efekt korników), efekt przetarć itp.

 

Czy cm.048 będzie dobrą repliką do tych przeróbek ?

 

Czy cm.048 posiada zadowalające osiągi ?

 

Jeżeli nie cm.048 to jaka replika będzie lepsza ?

 

Czy opłaca się kupować używane cm.048 (jest ich pełno)

 

 

Resztę pytania wyjdą w praniu.

 

Pozdrawiam Kceur

Link to post
Share on other sites

Z tych trzech do przeróbek wziąłbym RK-10S, ewentualnie składałbym AKM na bazie RK-06 z użyciem części oryginału. W przypadku 048 problem może wystąpić na obsadzie lufy, wszystkie modele, które miałem w rękach miały luźne nitowanie tego elementu. Dodatkowo za bojem 06 przemawia stal - po obtarciu części będą rdzewieć tak samo jak korpus, w 048 niekoniecznie.

 

Stockowo repliki są podobne, jeśli chodzi o osiągi, Cyma ma większy potencjał tuningowy, dzięki mocniejszemu silnikowi, Boyi na starcie ma większą szczelność dzięki innemu niż w Cymie rozwiązaniu kwestii hopka (048 ma komorę mocowaną do lufy zewnętrznej, co w połączeniu ze słabym mocowaniem obsady potrafi czasem namieszać).

 

Najlepszym sposobem "zniszczenia" repliki jest przeciągnięcie jej po betonie na sznurku za rowerem, po czym zakopanie jej w ziemi na dwa dni. Przeciągania nie polecam z Cymą, bo się posypie, stalowy Boj wytrzyma. Oczywiście najpierw trzeba wyjąć gejbox :)

Link to post
Share on other sites

 

Najlepszym sposobem "zniszczenia" repliki jest przeciągnięcie jej po betonie na sznurku za rowerem, po czym zakopanie jej w ziemi na dwa dni. Przeciągania nie polecam z Cymą, bo się posypie, stalowy Boj wytrzyma. Oczywiście najpierw trzeba wyjąć gejbox :)

 

Widziałem filmik na którym cm 0.48 działał po zakopaniu i zatopieniu.

 

Aczkolwiek gearboxa bym wyciągnął przed Tymi zabiegami.

Link to post
Share on other sites
Znacie jakieś strona z poradami jak ulepszyć np. drewno (efekt korników), efekt przetarć itp.
Najlepiej wstawić drewna od ostrego. W cm.048 i rk-10 to nie jest trudne, natomiast cm.036 wymaga dużo większych modyfikacji drewien.

Jeśli nie masz zamiaru wymieniać drewien, a jedynie chcesz poprawić te standardowe, to zetrzyj farbe/lakier aż drewno będzie białe i pomaluj lakierobejcą albo lepiej- szelakiem. Możesz też je gotować w zużytym oleju silnikowym.

 

Czy cm.048 będzie dobrą repliką do tych przeróbek ?
Tak. Wszystkie elementy na lufie są zakołkowane jak w ostrym i nie będzie problemu z ich wymianą na te z ostrego.

 

Jeżeli nie cm.048 to jaka replika będzie lepsza ?
Mam "stalowego" AKMS boyi (RK-10S). Niektórzy twierdzą, że jest lepszy, bo ma "stalowe" części. No cóż.. żeliwo to nie stal, a w odwzorowaniu oryginału też nie jest jakoś wybitnie lepszy od cymy. Na przykład standardowe drewna gorzej wyglądają od tych z CM, co oczywiście nie znaczy że te z CM są jakieś wybitne bo jedne i drugie nie trzymają wymiarów/kształtów prawdziwka. Przewód skośny w RK na starcie jest do wymiany, ewentualnie do przeróbek wiertarką bo brakuje w nim 4 otworów jak tu

AKM%2047%20GAS%20BLOCK.jpg

 

Uchwyt z AKM CM stara się imitować śliwkowy albo ciemniejsza odmianę bakelitu, a ten co miałem w boyiu nie przypominał nic co by występowało kiedykolwiek w AKMS jakiejkolwiek produkcji. Dopiero po terapii dremlem i lakierobejcą udało się to to upodobnić do bakelitu.

Tak samo nie rozumiem patentu Boyi na mocowanie gwintu do muszki jak w stareńkich AK marui.

 

 

Także cudów nie ma - cokolwiek wybierzesz i tak będzie z tym roboty żeby zrobić ful-koszer AKMS.

 

No chyba że ja mam jakieś wygórowane wymagania co do naszych zabawek hehe

Link to post
Share on other sites

Z doświadczenia powiem to samo co Lesio. Miałem osobiście chyba cztery własne Boje i dwie Cymy, nie licząc tych, które przewinęły się przez moje łapy, gdy bawiłem się w robienie Beryli. Powiem tyle, że Cyma jest lepsza jedynie silnikiem w gearboxie. Z zewnątrz wygląda jak kupa, jest kiepsko spasowana, a jakość znalu użytego do odlewu jest mierna. Porównywanie drewienek, przy założeniu, że będzie się z tego robić jak najładniejszą replikę jest podobną głupotą, jak porównywanie jakości stalowych fabrycznych felg na forum miłośników tjuningu Volkswagena Passata w temacie o alusach. Niech drewna będą sobie nawet z papieru i tak idą na wymianę.

 

Co do kolanek i muszek, to w obu powinny pójść do wymiany - w 048 dlatego, że są z kupolitu, a w Boju dlatego, że oryginalne są ładniejsze. Wszystko rozbija się o nieszczęsną obsadę lufy i mocowanie hopka, które w Cymie są zwyczajnie biedne.

Link to post
Share on other sites

Ale z tego co słyszałem cyma ma o wiele lepsze osiągi. Plus bardzo dobry gear box. Przy okazji można dorwać używkę w bardzo dobrej cenie. RK-10S jest droga i przy okazji nigdzie nie ma używek. A co myślicie ok RK-10 ? Z tego co czytałem wiem że różni się od RK-10S tylko materiałem wykonania. A jest o 150 zł tańsza.

Link to post
Share on other sites

Minimalnie lepsze osiągi. W stocku bardzo zbliżone do Bojowskich. Natomiast owszem, jest bardziej podatna na tuning, ale trudniej jest zrobić szczelną replikę, jeśli Chińczyk coś spartolił.

 

Polecałem Ci RK-10S właśnie ze względu na materiał wykonania. RK-10 jest ze znalu, co prawda lepszego niż w Cymie (Cyma zamiata chyba znal z podłogi i wrzuca do tygla razem z kurzem), no ale wytrzymałość ma sporo niższą niż 10S. Tym bardziej, jeśli chodzi o realizm - jeśli chcesz przecierać replikę, to unikaj znalowych replik! Nie dość, że estetyka mniejsza (znal nie rdzewieje i ma inny kolor, niż body), to odsłonięty znal ma tendencję do samorzutnego tracenia wytrzymałości.

Link to post
Share on other sites

Utlenianie się aluminium. ;)

 

Produktem utlenienia się aluminum jest warstwa tlenków, odpornych na dalsze procesy korozyjne, osiadających na powierzchni, nic więcej. Jest to tzw. proces pasywacji charakterystyczny dla niektórych pierwiastków i ich stopów.

 

Znal traci na udarności (odporność na pękanie i dynamiczne uderzenia, wytrzymałość związana jest w skrócie z wyginaniem, skręcanie, czy rozciąganiem etc.), z powodu samorzutnego starzenia się (utwardzenia się i zwiększenia wytrzymałości, kosztem plastyczności i udarności) w pokojowych temperaturach pracy. Proces przyspiesza, gdy się zetrze z niego warstwę wierzchnią, czyli właśnie te produkty utleniania się stopów glinu oraz powłoki malarskie, czy elektrochemiczne.

 

 

Edit:Literówka

Edited by Lookit
Link to post
Share on other sites

W ramach jasności wyjaśniam, że znal pęka w zimie, ponieważ już uległ procesowi starzenia i niska temperatura może doprowadzić do chwilowego zwiększenia kruchości. Po osłabieniu według powyższego mechanizmu, uderzenia na jakie może być narażony, podczas naszej gry, mogą przekroczyć udarność schłodzonego, postarzanego znalu.

Link to post
Share on other sites

Ja podtrzymuję to co napisałem wcześniej, czyli że w oba modele(RK i CM) trzeba włożyć trochę pracy, że by w przyzwoitym stopniu odzwierciedlały ostre odpowiedniki AKM lub AKMS.

 

Po za tym chciałbym Kceur, żebyś zwrócił uwagę, że ja tak naprawdę nie polecam żadnej repliki z wyżej wymienionych, a jedynie zwracam uwagę na różnorakie niuanse konstrukcyjne. Nie wiem w jakim stopniu chcesz modyfikować swój przyszły kbk AKM(S), sugerując się, być może błędnie, tytułem tematu założyłem, że chcesz produkt który po wyjęciu z pudełka najlepiej oddaje wygląd zewnętrzny. Nie wiem jakie masz pod tym względem kryteria, dlatego nie jestem w stanie Ci polecić żadnego z wyżej wymienionych. Nie znam również Twoich możliwości co do modyfikacji np. możliwość wytoczenia nowej lufy zewnętrznej i wyfrezowanie rowków na kołki, ponowne zanitowanie obsady lufy itd. Nie mam również zielonego pojęcia jaki masz dostęp do części z prawdziwka.

 

Jeżeli mielibyśmy rozmawiać o moich kryteriach, to dla mnie żaden z w/w w stopniu satysfakcjonującym nie odzwierciedla oryginału i w obu bym coś zmieniałem. W jednym więcej, w drugim mniej, a być może po tyle samo. Z lenistwa i tak tego było niewiele.

To że wypisałem wady jakie zauważyłem w RK wcale nie znaczy, że polecam CM!

 

Co do słuszności porównywania drewien, to nie wiem co napisać, ale na pewno konsekwencja to podstawa. Jeżeli zakładamy, że robimy mega koszerną "najładniejszą replikę" , to z stocka tak naprawdę zostanie nam w jedynie komora zamkowa (bez obsady lufy), bo wszystkie żeliwne części od boja i znalowe od cymy idą na żyletki. Ale to oczywiście jest skrajność. A jeżeli bierzemy po uwagę bardziej praktyczne podejście do sprawy i mamy zamiar zostawić obsadę lufy, to co stoi na przeszkodzie w przypadku cymy ściąć nity i zanitować ponownie? Dalej można się przyczepić, że obsada w prawdziwku nie jest ze Znalu, ale jednocześnie chciałbym co niektórym zwrócić uwagę, że z żeliwa też nie, jak to ma miejsce w RK. Temat rzeka. Wszystko zależy od stopnia w jakim ktoś planuje zmiany.

 

 

Dlatego podsumowując moje przesłanie jest takie jak pisałem wcześniej

Także cudów nie ma - cokolwiek wybierzesz i tak będzie z tym roboty żeby zrobić ful-koszer AKMS.

które chciałbym jeszcze rozwinąć o kwestie znajomości tematu, dostępu do narzędzi i części z ostrego.

Link to post
Share on other sites

Pierwszym moim zamiarem po kupnie nowej repliki było wymiana drewien i kolby oraz tych części które łatwo byłoby wymienić z ostrego. Drugie to przerobienie drewien oraz nadaniu replice efektu zużycia porysowania itp. i tyle. Nie mam zamiaru toczyć frezować ani nic podobnego. Po pierwsze się na tym ni znam a po drugie koszty. W to mogę się bawić za kilka lat jak skończę studia i pójdę do pracy :D Dlatego jaka replika będzie najbardziej pasowała do tego typu przeróbek zważając na koszty i dostępność repliki oraz części.

Link to post
Share on other sites

Każda z serii RK. W Cymie musisz jeszcze obsady wymienić na stalowe i zanitować. Ten temat był poruszany kilkanaście razy w ciągu ostatnich 2 miesięcy.

 

EDIT:

 

nim się weźmiesz za "efekty zużycia", to pooglądaj zdjęcia i upewnij się, że wiesz jak to zrobić. Bo na forum jest masa fotek na których widać spartoloną replikę, zniszczoną papierem ściernym poprzez darcie setką w kretyńskich miejscach, ścieranie na szlifierce, nazwaną "postarzoną", "talibską", "afgańską", "czeczeńską", "dolnołużycką" wersją.

Edited by Lesio
Link to post
Share on other sites

Nie przesadzajcie z tym, że CM048 wygląda jak kupa. Jak kupa to wygląda CM028, natomiast 048 wygląda ok. Boyi jest faktycznie wizualnie lepszy. Przypomnę tylko wypowiedź na tym forum pewnego kolegi, który wyszedł z wojska, chciał kupić sobie replikę asg, kupił 048 i powiedział, że wygląda prawie jak oryginał. :cool:

 

Jeśli replika ma wisieć na ścianie - bierz Boyi. Jeśli ma ciężko pracować co tydzień - moim zdaniem lepiej mieć pancerny gearbox Cymy i dokupywać resztę lepszych części (oryginały lub używki, jest tego sporo). Ja tak zrobiłem i jestem zadowolony.

Link to post
Share on other sites

Nie przesadzajcie z tym, że CM048 wygląda jak kupa. Jak kupa to wygląda CM028, natomiast 048 wygląda ok.

 

Wygląda świetnie w porównaniu z CM.028, czy z tworami JG, ale przy Boyi jest po prostu be.

 

A ja znam jednego takiego, co właśnie o CM.028 powiedział, że identyczne z oryginałem jest :D a jakoś wątpię, by z AK, a nie AKMSem biegał...

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...