Manis Posted February 4, 2012 Report Share Posted February 4, 2012 Dlatego podałem linki do dwóch specyfików wynalezionych (podobno) dla US Army, a od jakiegoś czasu sprzedawanych na rynku cywilnym. Quote Link to post Share on other sites
Nitro Posted February 4, 2012 Report Share Posted February 4, 2012 Trochę tematów z tym specyfikiem jest poczytaj tu :) alumweld Quote Link to post Share on other sites
Dread Posted February 4, 2012 Report Share Posted February 4, 2012 Teoretycznie alumweldem się da, ale potrzeba laboratoryjnych niemal warunków. Temperatura topnienia dla znalu i dla lutu jest niemal identyczna, więc przy podgrzewaniu element w większości przypadków spłynie, zanim zdołamy prawidłowo roztopić alumweld. Prościej kupić nową lufę. Sam znal da się lutować, ale w przypadku lufy nie będzie to możliwe, ani trwałe. Quote Link to post Share on other sites
Ero-senin Posted February 5, 2012 Report Share Posted February 5, 2012 Mam Alumwelda i potwierdzam że znal-u sobie tym nie pospawasz , nie ma nawet co próbować . Quote Link to post Share on other sites
KicpA Posted February 5, 2012 Report Share Posted February 5, 2012 Wieki temu próbowałem tym lutować przelotkę do zatrzasku maga w GB v2... xD :teet: pierwsze co zaczęło się topić to był GB xD Quote Link to post Share on other sites
Mikolajski Posted January 11, 2014 Report Share Posted January 11, 2014 (edited) Jakoś tak wyszło że w mojej cymie cm031 wyłamał się górny "język"od mocowania kolby, próbowałem cholerstwo skleić Metalem plastycznym, nie udało się. Podobnie zwykłym super glue (w czego powodzenie akurat nie wieżyłem :icon_razz:), pytanie; zna ktoś jakiś inny specyfik do sklejenia tego miejsca czy pozostaje mi smutnie pierwiercić na wylot i skręcić śrubą razem z kolbą mocowanie z którego wychodzą kable? PS: obecnie w ruch poszedł Rakoll ale wydaje mi sie że znowu dodałem sobie roboty w postaci szlifowania. Edited January 11, 2014 by Mikolajski Quote Link to post Share on other sites
Dread Posted January 11, 2014 Report Share Posted January 11, 2014 Nie ma sposobu na klejenie znalu. Da się to lutować ale nie w cymie. Quote Link to post Share on other sites
Mikolajski Posted January 11, 2014 Report Share Posted January 11, 2014 Lutować? Oby tylko ten śmieszny stop nie zaczął mi się wcześniej topić niż samo lutowie(bo generalnie aluminium topi sie w niższej temperaturze niż Cyna), w takim wypadku pytanie innego rodzaju; czy to aby na pewno jest ZnAl? A może to jest porządniejszy stop? Quote Link to post Share on other sites
mikadorus Posted January 11, 2014 Report Share Posted January 11, 2014 JB Weld - Body kiedyś na to kleiłem. Co prawda nie w cymie. Jak masz dostęp to warto próbować do sprawdzania "na ślepo" to trochę bez sensu bo klej drogi. Quote Link to post Share on other sites
Dread Posted January 12, 2014 Report Share Posted January 12, 2014 Cyną i tak tego nie złapiesz. Znal da się lutować ale tylko ten wysokoglinowy, w cymie wszystko popęka. Quote Link to post Share on other sites
Dziećka Posted January 12, 2014 Report Share Posted January 12, 2014 A jakiś inny klej dwuskładnikowy? Quote Link to post Share on other sites
szymx1 Posted January 12, 2014 Report Share Posted January 12, 2014 Czas temu w G36 Aresa kleiłem blachę co dociska blokadę spustu w GB ułamała się końcówka. Kleiłem 2 składnikowym epoxy do metalu i na to jeszcze blacha do wzmocnienia i trzyma już rok i nie nie pada. Dobrze odtłuścić zerwac farbę i też zabezpieczyć blachą i wytrzyma. Quote Link to post Share on other sites
Mikolajski Posted January 12, 2014 Report Share Posted January 12, 2014 (edited) A butapren kurcze nie wiem. Można kupić ten elelement mocujący luzem? Edited January 12, 2014 by Mikolajski Quote Link to post Share on other sites
hellmans Posted January 15, 2014 Report Share Posted January 15, 2014 Butapren to całkiem inna bajka. Jeżeli nie powiodło się dwuskładnikowymi żywicami to wydaje mi się, że ratuje cię: 1. przewiercenie kawałka body o czym wspomniałeś wyżej 2. wstawienie blachy po bokach body i kolby. W body blacha na krótkich kołeczkach czy wkrętach od środka a do kolby od zewnątrz wkręty. Na całość szpachla i malowanie. Troche drastyczny sposób niestety, ale i pęknięcie w dość nieodpowiednim miejscu. Pozdrówki Quote Link to post Share on other sites
Adamf Posted January 20, 2014 Report Share Posted January 20, 2014 Czy ZnAl da się spawać? Quote Link to post Share on other sites
UberSoldier Posted January 20, 2014 Report Share Posted January 20, 2014 Nie da się - znal z replik (bo pewnie o taki chodzi) stopi się szybciej niż spoiwo ze spawarki. Pokaż miejsce gdzie Ci się coś ułamało to może coś uradzimy. Quote Link to post Share on other sites
samuraj13 Posted January 20, 2014 Report Share Posted January 20, 2014 Teoretycznie się da. Są do tego specjalne spawarki dedykowane do aluminium. Ale jest to sprzęt specjalistyczny i nie sądzę, zbyś znalazł gdzieś taką. Quote Link to post Share on other sites
Andrie Posted January 20, 2014 Report Share Posted January 20, 2014 ZnAl sam w sobie jest spawalny, na zasadzie: Nadlejemy metr to może się będzie trzymać. Ogólnie przy spawaniu produktów, które są odmianą ZnAlu trzeba się liczyć z tym, że: po spawaniu będzie struktura porowata, będzie się to kruszyć jak cholera oraz jeśli element jest z cienkiej blaszki, to się po prostu przepali od palnika. TL:DR - nie spawamy ZnAl, nie ma to sensu, a czasami nawet możliwości. Quote Link to post Share on other sites
Said Posted January 20, 2014 Report Share Posted January 20, 2014 Jeżeli chodzi o peknięty szkielet ze znalu to zapomnij. Kiedyś kleiłem to jakimś dwuskładnikowym klejem do połączeń giętkich i wytrzymał całe 10 strzałów. Quote Link to post Share on other sites
Boanerges-Jastrząb Posted January 20, 2014 Report Share Posted January 20, 2014 kupiłem tanio AK RK 103 G&G z odłamanymi uszami ( ZnAl) mocującymi kolbę, spawania nikt się nie podjął, kleje nie dawały rady. Kolega na Politechnice podocinał stalowe blaszki, nawiercił, poskręcał i wszystko śmiga :-) Quote Link to post Share on other sites
tred211 Posted February 19, 2014 Report Share Posted February 19, 2014 Jeszcze prostszym sposoben na naprawę uszu w górnym body, jest zrobienie bolcy na wzór Body w CA. Nawiercamy wstawiamy grube sztywne pręty. Nawiercamy dolne body i koniec. Quote Link to post Share on other sites
R41nM4n Posted March 16, 2014 Report Share Posted March 16, 2014 Co do klejenia ZnAl'u to próbował ktoś żywic epoksydowych termoutwardzalnych? Szkielet GB nie powinien się raczej deformować w temp. 120-130 stopni Celsjusza skoro body wytrzymuje i 200 bez większych problemów. Quote Link to post Share on other sites
Mikolajski Posted April 5, 2014 Report Share Posted April 5, 2014 Hej! Nabyłem troszkę doświadczenia w klejeniu cymowskiego ZnAlu (od cm 031). Moje spostrzeżenia: -Dwuskładnikowy Topex, w dwóch małych tubkach połączonych ze sobą nie sprawdził się; efekt mieszaniny był przeźroczysto biały, prawdę mówiąc wyglądał zachowywał się jak zwykłe Super Glue -Polecam zaś dwuskładnikowy klej marki Dragon; jego pierwszy składnik był błyszcząco srebrny, drugi standardowo szaro budyniowy. Efekt tego drugiego na prawdę zadowalający; przy powierzchni klejącej około 1cm kwadrat skleił wystające zaczepy do kolby w systemie VCF tak że kolba własnej roboty ważąca 0,7 Kg trzyma się do dziś bez problemu. Materiał kleju po zaschnięciu szaro-srebrny, zdolny do gwintowania i wiercenia. Cena w Leroy Merlin: ~20zł. http://www.cyfronika.com.pl/art72/um900_new.jpg jest to ten klej. Pozdrawiam Mikołaj. Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.