Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

M-ki [Specna Arms]


Recommended Posts

Dziwne, specny nie telepią się ani na korpusie ani na risach czy coś. Tylko kolba lata na prowadnicy :icon_smile:

 

- Nie masz luzów pomiędzy połówkami body?

- Jak masz zdjęty upper, nie jesteś w stanie przechylać na boki front gearboxa?

- Jak trzymasz mocno replikę za magwell, nie jesteś w stanie odchylić gearbox w body ruszając chwytem pistoletowym?

 

U mnie wszystkie te miejsca wymagały poprawek:

 

Upper:

 

3mXmk3j.png

 

Zablokowanie frontu gearboxa:

 

itCFAFu.jpg

 

Zablokowanie dołu gearboxa:

 

p28ONH1.png

 

Może nie doczytałem i otrzymałem wersję z gearboxem typu free-float.

Edited by matrigs
Link to post
Share on other sites
  • Replies 1.2k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Mam w teamie 3 specny z różnych partii, bo odstęp zakupowy to około pół roku. Żadna z nich nie ma ani jednego luzu oprócz tego na kolbie. Wszystko siedzi sztywno i nie lata na wszystkie strony. Fakt faktem zdarzają się sztuki, które się proszą o 'dopasowanie'. Tak to już jest z małymi rączkami. Jedni robią dobrze, drudzy się opierdzielają.

Link to post
Share on other sites

Moje obydwie bez luzów. Co do wad, to w B04 miałem jedynie mały nadmiar materiału w upperze od wewnątrz, na grzbiecie i póki się nie wyrobił, to nie chciał się posłusznie i szybko zsuwać z lowerem, potrzeba było odciągnąć rączkę przeład. i nieco nim pomanewrować. Właściwie dużo opisywania, ale sam problem to bzdet, który po prostu dawał dodatkowe kilkanaście sekund podczas składania repliki. Teraz grzbiet się dotarł i wszystko gra :)

Ja pod względem spasowania jestem zadowolony z SA. Czasem przychodzi chęć na coś z prawdziwego, anodowanego Alu, a nie malowanego proszkowo "gównolitu", ale u mnie i tak wszystko wypsikane Fosco, więc faktura powierzchni nie gra roli, ważne że nie ma szpar i stop nie sypie się jak w niektórych Cymach.

 

 

Dodano przez Tapatalk. Post zatwierdzony przez Europejską Komisję do Zatwierdzania Postów - podwydział Wojskowości i Ogrodnictwa

Link to post
Share on other sites

Może nie doczytałem i otrzymałem wersję z gearboxem typu free-float.

 

Jedna jaskółka wiosny nie czyni. Jeśli Ci nie pasował egzemplarz, mogłeś reklamować.

 

Przerobiłem bardzo dużo, bardzo dużo Specn. Uważam, że to dobre albo bardzo dobre repliki.

 

Najnowsze partię na rynku nie mają już luzu na kolbie, chodzą bardzo sztywno.

Link to post
Share on other sites

 

Najnowsze partię na rynku nie mają już luzu na kolbie, chodzą bardzo sztywno.

 

Nie tak sztywno, ale całkiem dobrze siedzi - uważam że tak jak ma być. Co do luzów na GB i międy górną a dolną częścią korpusu - nie ma tam luzu i wszystko ładnie spasowane.

Link to post
Share on other sites

Jedna jaskółka wiosny nie czyni. Jeśli Ci nie pasował egzemplarz, mogłeś reklamować.

 

Była to moja druga replika w rękach (po AUGu) i po prostu zdawało mi się że tak ma być.

 

Powiem że po tych wszystkich chwalebnych wypowiedziach kusi mnie zamówienie i pomacanie kolejnej Specny z Gunfire i porównanie z moim modelem (kupionym Maj 2014, białe plastiki w środku).

Edited by matrigs
Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Witam,

Jestem początkującym graczem i zanim kupiłem replikę przeczytałem temat o M4 i o Specnach (tzn ten o Specnach i o tuningu), ale to sporo informacji dla początkującego i trochę mam już mętlik w głowie, oraz nie jestem w stanie przeczytać wszystkiego, a po drugie zamiast siedzieć ciągle przed kompem chciałem wreszcie zacząć grać, więc po w/w lekturze, w styczniu br kupiłem SA-B02 z systemem E&C.

Serwis wymienił gumkę ze stock'owej na czarną Systemy od razu przy zakupie. Serwis powiedział, że na sprężynie 90 było około 300 fps, a na 120 około 400 fps...

Sam wymieniłem prowadnicę sprężyny na łożyskowaną i tu zonk... Po krótkim czasie sprzęt się zaciął. Okazuje się, że głowica tłoka też jest łożyskowana i zrobiło się mniej miejsca dla tłoka i dlatego się on zacina. Serwis wymienił tłok na taki bez łożyskowanej głowicy i jest OK.

 

Po około miesiącu sam, po kilku sesjach na YT wymieniłem lufę na precyzyjną Guarder'a 363 mm. Zasięg na pewno się poprawił (nie mierzyłem zasięgu ani na poprzedniej ani na nowej, może to źle) ale celność jakoś super nie wzrosła.

 

Chciałem zapytać czy do takiej lufy powinienem wymienić cylinder, dyszę, komorę HU lub jeszcze coś innego? Chodzi mi o to czy węższa lufa potrzebuje więcej mocy, albo jeszcze czegoś innego? Ewentualnie czy ktoś kto ma Specnę może coś na ten temat powiedzieć?

Będę wdzięczny za wszelkie podpowiedzi jak usprawnić działanie repliki, ale zaznaczę, że nie chcę zrobić z niej jakiejś kosiarki (MOSFET'y i takie tam bajery na razie nie wchodzą w grę), bo mnie na razie na to nie stać, ale chcę, żeby była bardzo celna na dystansie do 50 m, gdyż głównie na takim gram.

 

Podzielę się też swoimi odczuciami na temat tego sprzętu, może komuś to się przyda:

U mnie nic nie lata, nie trzeszczy, a nawet ta słynna latająca kolba, jak dla mnie nie lata jakoś strasznie, naprawdę minimalnie. Miałem już w rękach gorsze pod tym względem repliki.

Mam tak jak u jednego z Kolegów powyżej konieczność lekkiego odciągnięcia dźwigni przeładowania, żeby rozebrać korpus, ale to też mi nie przeszkadza.

Jest delikatny odstęp między górnym i dolnym korpusem, z przodu, nie więcej niż pół milimetra, ale nic nie lata (może się nie znam, ale nie wydaje mi się, żeby to miało jakiś wpływ na działanie repliki). Lekkim zgrzytem jest różnica wysokości około milimetra pomiędzy szyną na frontgrip'ie i na korpusie, ale to też przeżyję.

Niestety potwierdza się opinia, że śrubki chwytu pistoletowego są kiepskiej jakości. Po około 6-8 odkręceniach chwytu pistoletowego gwint jednej ze śrub mocujących go do gearbox'a wyrobił się na tyle, że śrubka najpierw wchodzi w gniazdo na około dwa milimetry a potem się dopiero zaczyna wkręcać, oraz nie dokręca się, tzn wkręca się do końca, ale nie łapie oporu, kręci się cały czas. Szybko wyrabiają się łebki śrub pokrywy silnika, tzn krzyżyki. Trzeba być ostrożnym.

Jak na mój gust kable nie są wcale takie sztywne. U mnie układają się całkiem dobrze w prowadnicy kolby.

Kupiłem baterię Li-Po 7,4 2200 i jestem mega zadowolony :icon_razz2: jeszcze mi się nie zdarzyło zejść z pola z powodu braku zasilania.

 

Wystrzeliłem już około 20-25T kulek i generalnie, na początek, jestem zadowolony.

 

Jeśli coś "narozrabiałem" jeśli chodzi o temat, itp, to przepraszam Administratorów i innych Użytkowników.

Z góry dzięki za sugestie, odpowiedzi i podpowiedzi :icon_wink:

Link to post
Share on other sites

Przy tej długości lufy nie ma potrzeby wymiany cylindra na inny typ. Możesz natomiast pomyśleć nad wymianą tej lufy 'precyzyjnej' na coś, co faktycznie poprawi celność. No i pytanie jakimi kulkami strzelasz, bo lepszej jakości kulki dają lepsza powtarzalność.

 

Offtop: Przepraszam, udało Ci się wystrzelić 25 TESLI kulek? :icon_wink:

Edited by Majkhel
Link to post
Share on other sites

Tak, zużyłem 6 paczek kulek 0,25g G&G, tych pakowanych po 4.000 sztuk, lub jak mawiają inni- kilogramowych. Daje to około 20-25 tysięcy kulek, gdyż czasem pożyczyłem trochę Koledze, a czasem On mi. Innych nie używaliśmy, jeszcze :-)

To dużo czy mało?

 

Proszę rozwiń ten temat czegoś, co da lepszą celność.

Koledzy w tematach o Specnie pisali o lufach Guarder'a, MadBull'a czy JBU.

Kupiłem Guarder'a, gdyż pojawiał się najczęściej, oraz była wtedy promocja, 25% obniżki i sklep, gdzie kupiłem replikę też polecał tego producenta... Może się pospieszyłem...

Czy ten Prometheus/Promyk/LAYLAX to jest to samo? I czy jest to najlepszy produkt na naszym rynku? Ewentualnie co jest lepsze od Guarder'a?

 

Mogę jeszcze podpytać o używanie taśmy teflonowej?

W sklepie powiedzieli mi, że tego się nie robi, chyba że się jakaś awaria przydaży, bo to jest prowizorka, ale jak wyjąłem stock'ową lufę z komory i zdjąłem gumkę HU to znalazłem tam taśmę... Ja jej nie założyłem wraz z tą nową lufą. Hop Up ustawiam całkiem podobnie jak poprzednio. Nie zauważyłem różnicy, że muszę go bardziej podkręcić, albo mniej, jest raczej tak samo, ale mam w tym małe doświadczenie.

Link to post
Share on other sites

LayLax to firma, która produkuje lufy z serii Prometheus, a my w skrócie mówimy na nie Promyki. Także to jedno i to samo. W każdym razie są o niebo lepsze od Guarderów i reszty którą wymieniłeś. Guardery są najczęściej wspominane, bo są tańsze, więc więcej osób je kupuje. Wielu wystarcza nalepka "lufa precyzyjna" i nie bardzo interesuje ich jakość tej precyzji, więc biorą najtańszą opcję np. Guardery, które cyców nie miażdżą, ale złe nie są. Jeśli chodzi o najlepszą obecnie propozycję wśród luf, to chyba niezmiennie góruje tu PDI (ale nie seria Raven, to crap)

Teflonem bawi się wtedy kiedy gumka sama z siebie nie uszczelnia się z komorą.

Link to post
Share on other sites

Emcet, bardzo dziękuję za odpowiedź i wyjaśnienie. Teraz wiem więcej.

 

Majkhel, teraz zauważyłem, że podesłałeś link'a do temu o lufach precyzyjnych, bo wcześniej czytałem i pisałem na telefonie i jakoś nie skumałem. Dzięki, na pewno przeczytam :icon_smile:

Link to post
Share on other sites

*Wschodnich sąsiadów :) to tylko kolejne alter ego ACMu. Komory jest sens zmieniać tylko wtedy kiedy są problemy ze szczelnością, kupiliśmy inną super mada faka dyszę i szkoda nam jej piłować lub trafi się kijowa regulacja. Akurat komory w specnach nie są złe. Nie zawsze trzeba je zmieniać, warto najpierw rzucić okiem jakie osiągi zapewniają.

 

 

Dodano przez Tapatalk. Post zatwierdzony przez Europejską Komisję do Zatwierdzania Postów - podwydział Wojskowości i Ogrodnictwa

Link to post
Share on other sites

Dzięki za info i rady :-D

Venom-X, a jakiej lufy Ty używasz? I czy zmieniałeś dyszę, cylinder lub nawet cały zespół cylindra, jak tak to na jakie i jakich producentów?

Czytałem wcześniej, że wiele osób wzięło się za zmianę dyszy, a potem okazało się, że jest zbyt krótka lub zbyt długa...

Tutaj już wiem, że jak coś jest do M4 to niekoniecznie do mojego M4 ;-)

 

Wymyśliłem sobie, że jak już brałbym się za wymianę komory HU to wymieniłbym też dyszę, a nawet cylinder i resztę z nim związaną, ale chciałbym włożyć wszystko tego samego producenta, ponieważ wydaje mi się, że wtedy uniknął bym kłopotu, że coś nie będzie do siebie pasować. Niestety w moim sklepie/serwisie nie mają takich całych "zestawów", i musiałbym część rzeczy kupować w kilku sklepach, a to będzie więcej kosztować ze względu na przesyłki...

 

Panowie, a jak sprawdzić szczelność komory HU?

 

 

Link to post
Share on other sites

Ja mam lufę laylax prometheus 363mm i komorę AirsoftPro nic więcej nie musisz zmieniać !

Komora specny nie jest zła, ale nie trzyma ustawień, to jest irytujące.

Zrobiliśmy tak dwie Specny i działa świetnie - zadowalająca celność i dystans

No chyba że chcesz dłuższą lufę ale imho to bez sensu.

Edited by Venom-X
Link to post
Share on other sites

Nie, nie! Nie mam zamiaru na razie nic zmieniać, pytam z ciekawości :icon_razz2: chcę wiedzieć co do siebie pasuje hehe

Wymieniłem lufę i na razie wystarczy. Dojadę to co jest w środku, w tym czasie pozbieram hajs i potem powymieniam środek.

 

Jak mogę sprawdzić szczelność komory? To się "objawia" poprzez stabilność fps'ów, tzn "schronować" replikę i jak będzie stabilnie to jest OK , a jak rozpierdziel fps'ów to lipka z komorą?

 

I jeszcze z ciekawości: taką komorę?

 

http://azteko.pl/airsoftpro-kompletna-komora-hop-up-cnc-do-replik-typu-m4m16-gen2-p-11865.html

Link to post
Share on other sites

Tak, najlepiej strzelić na chronografie. Przy składaniu pneumatyki ogarniasz czy nie ma nieszczelności na zestawie cylindra, tu łatwo, bo po zatkaniu dyszy paluchem, tłok powinien momentalnie stanąć przy wciskaniu, jak w strzykawce.

Jeśli tu jest ok, a potem na chrono wychodzą skaczące fps, lub jest ich za mało w stosunku do wmontowanej sprężyny, to coś nie bangla w komorze.

 

 

Dodano przez Tapatalk. Post zatwierdzony przez Europejską Komisję do Zatwierdzania Postów - podwydział Wojskowości i Ogrodnictwa

Link to post
Share on other sites

Jak komora w takich pieniądzach, to chyba jednak najlepiej firmy Pro Win (~150zł). No i wtedy stockowa dysza już będzie na bank za krótka.

Jak bardzo Cię nosi, żeby pogrzebać w niej, ;) to daj dobremu serwisantowi gearbox do spodkładkowania (zębatek).

Link to post
Share on other sites

Hej!

Na razie mam gwarancję, więc nie chcę sam dłubać w gearbox'ie, choć większość ludzi i tak mówi, że wiele ona nie daje...

 

Nie znam jeszcze zbyt wielu, ludzi zajmujących się ASG i nie mam jeszcze rozeznania kto jest ogarnięty w temacie.

 

Może znacie kogoś z okolic Warszawy?

 

W moim serwisie nie chronują przy kliencie, tylko w odrębnym pomieszczeniu, więc sam nie wiem dokładnie jak to się przedstawia, ale w tą niedzielkę jadę na strzelankę gdzie organizator bezwzględnie wszystkich chronuje to poproszę o konkretniejszą sesję ;-)

 

Jestem w trakcie czytania tematu o preclufach, ale jestem jeszcze na postach z 2008 roku, a do dziś pewnie się trochę zmieniło ;-)

 

Dzięki wielkie za pomoc i wyjaśnienia, na prawdę mi pomogliście.

Będę śledził temat i jak coś to będę się udzielał ;-)

Link to post
Share on other sites

ProWin kosztuje teraz ledwo ponad stówkę, więc popieram. Nie ma co kupować droższych (lol) pseudo CNC od SHSów, ASpro i całej reszty. Chińczyki i tak robią odlewy, a na CNC to jedynie szlifują i widać to gołym okiem.

Na przykład u mnie w ASpro był bombel w odlewie, potem to szlifneli i mam lekki ubytek w komorze.

Podróba ProWina od SHS była tak kijowo wyfrezowana, że nawet nie dało się przepuścić kulki przez komin... I nie były to małe różnice, a ponad mm na średnicy otworu.

 

 

Dodano przez Tapatalk. Post zatwierdzony przez Europejską Komisję do Zatwierdzania Postów - podwydział Wojskowości i Ogrodnictwa

Link to post
Share on other sites

Miesiąc temu zakupiłem M4 SA A03 od Specna Arms i jestem z niej zadowolony , możliwość wymiany sprężyny jest jak najbardziej realny i zajmuję mi ok 40sec . Wysoka jakość wykonania , bardzo dobrze spasowane części no i w miarę niska cena daję sto procent stysfakcji z zakupu.

moja ocena; 5

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...