Giermen Posted October 27, 2015 Report Share Posted October 27, 2015 Skilrod, może z twoim doświadczeniem zaczniesz produkować gumki dopasowane (gotowe do wklejenia) już do najczęściej używanych luf czyli wiadomo promyk, pdi itp? Quote Link to post Share on other sites
qbis Posted October 28, 2015 Report Share Posted October 28, 2015 @matrigs - używałem G&G 0.28 Jeśli miałbym używać cięższych kulek to byłoby to zupełnie nie opłacalne - wydam majątek na cięższe kulki. Jeśli za każdym razem (i u każdego) tor lotu kulki tak wygląda, to moim zdaniem nie warto się męczyć. Nie wiem dlaczego u mnie to nie chce działać, ale zraziłem się do r-hopa. Quote Link to post Share on other sites
The-Naturat Posted October 28, 2015 Report Share Posted October 28, 2015 R-hop z zasady jest pod cięższe kulki. 0,28 u mnie przy 440 fps nie dawały rady, to jak przy 518~~ fps mają dawać... 0,30 optymalnie latają. Zawsze jest opcja kupna lufy z łatką wklejoną od HuntSeekera, wprowadził taką opcję. Quote Link to post Share on other sites
matrigs Posted October 28, 2015 Report Share Posted October 28, 2015 @matrigs - używałem G&G 0.28 Jeśli miałbym używać cięższych kulek to byłoby to zupełnie nie opłacalne - wydam majątek na cięższe kulki. Jeśli za każdym razem (i u każdego) tor lotu kulki tak wygląda, to moim zdaniem nie warto się męczyć. Nie wiem dlaczego u mnie to nie chce działać, ale zraziłem się do r-hopa. To jest odpowiedź na pół mojego pytania. R-hop działa z każdą wagą kulek ale wymaga innego podejścia. Przy cięższych kulkach wybacza więcej błędów przy montażu. Quote Link to post Share on other sites
shq Posted January 20, 2016 Report Share Posted January 20, 2016 (edited) Witam. Panowie zainteresował mnie temat R-hop, przejrzałem cały wątek oraz wasze osiągnięcia i problemy. Jeżeli jeszcze ktoś próbuje swoich sił w tym temacie to mam jedną sugestię. W grupie giełda ASG na FB znalazłem ofertę sylikonowej masy plastycznej SUGRU. Może ktoś z was już próbował i ma coś do powiedzenia w temacie. Opcja fajna ponieważ można ją idealnie dopasować do okienka a przy okazji można by spróbować z tego zrobić dystanser do kompletu. Osobiście jestem skłonny wypróbować to rozwiązanie. Najbardziej ciekawi mnie wytrzymałość oraz twardość tej masy. Edited January 20, 2016 by shq Quote Link to post Share on other sites
AnR Posted January 20, 2016 Report Share Posted January 20, 2016 Proszę, daj linka. Quote Link to post Share on other sites
shq Posted January 20, 2016 Report Share Posted January 20, 2016 (edited) Proszę, daj linka. Proszę https://www.facebook...16005018464253/ Można też znaleźć na allegro. Tutoriala ani filmiku z tym niestety jeszcze nie znalazłem, jest tylko parę fotek w ofercie. Znalazłem jeszcze coś takiego: http://airsoftsverig...12216&start=150 http://www.airsoftsv...hp?f=20&t=12216 można użyć tłumacza google ale ostrzegam tragicznie się czyta. Co do samej masy trzeba zwrócić uwagę ponieważ podczas utwardzania minimalnie zwiększa objętość. Jak tylko uda mi się to zadobyć to zrobię hopka ale niestety z testami będę musiał czekać do sezonu ponieważ nie mam warunków. Chyba że ktoś będzie pierwszy to niech się podzieli wrażeniami. Edited January 20, 2016 by shq Quote Link to post Share on other sites
Inqwi Posted March 17, 2016 Report Share Posted March 17, 2016 I jak? Udało się coś wyrzeźbić? Quote Link to post Share on other sites
Jaszcząb Posted March 18, 2016 Report Share Posted March 18, 2016 Próbował ktoś robić z czegoś innego niż wężyk silikonowy lub stockowa gumka? Kiedyś się bawiłem w to tylko łatkę wycinałem z gumki hu i przyklejałem od okna, zysk na zasięgu niewielki ale był. Jakiś czas temu próbowałem z wężyka silikonowego i tu nie mogę jakoś wszystkiego ładnie spasować, nie mam dobrych osiągów. Mam wrażenie że on jest zbyt śliski by być elementem podkręcającym. Quote Link to post Share on other sites
l_isek Posted April 7, 2016 Report Share Posted April 7, 2016 Nie orientuję się za bardzo w temacie. Co w zasadzie daje ten cały R hop (i podobne). Czy jest sens montować w replice 440-450 fps nie zwiększając wagi używanych kulek (0,25- 0,28g)? Przeczytałem temat (żeby nie było) ale natknąłem się głównie na informacje dotyczące samego montażu. Czy ktoś może mi łopatologicznie wytłumaczyć o co chodzi, co to daje i dlaczego. Quote Link to post Share on other sites
karol_alasz Posted April 7, 2016 Report Share Posted April 7, 2016 W związku z tym,że element podkręcający jest kilka razy dłuższy od standardowego, kulka jest dlużej/mocniej kręcona i teoretycznie dłużej powinna utrzymywać prosty tor lotu czyli zwiększa się zasięg. Quote Link to post Share on other sites
Spirit_ Posted April 8, 2016 Report Share Posted April 8, 2016 Daje mniej więcej to samo co miększa gumka albo lepszy/customowy dystanser tylko w tym przypadku jest to chyba łatwiej osiągnąć. W skrócie - zwiększa maksymalnie spin kulki dodając 15-20% zasięgu przy każdym fps. Quote Link to post Share on other sites
Mendi Posted April 8, 2016 Report Share Posted April 8, 2016 Daje mniej więcej to samo co miększa gumka albo lepszy/customowy dystanser tylko w tym przypadku jest to chyba łatwiej osiągnąć. W skrócie - zwiększa maksymalnie spin kulki dodając 15-20% zasięgu przy każdym fps. Przy czym wydaje się, że r-hop optymalnie działa w replikach o mocy 350-480fps - z takimi replikami sa filmiki z pomiarów i testów, gdzie większy docisk na gumkę faktycznie poprawia zasięg. Nie miałem w łapkach, ani samemu nie udało mi się zrobić faktycznie działającego r-hopa w replice o fps 550+. Co oczywiście nie znaczy, że nie jest to możliwe. Skilrod pisał że w replice z 580fps udało mu się to uruchomić. Quote Link to post Share on other sites
Szajnatałn Posted April 8, 2016 Report Share Posted April 8, 2016 Nie daje to "większego podkręcenia" bo to da sie osiągnąć mocniej podkręcając zwykły HU. Wiemy co się wtedy dzieje, kulka leci do góry a nie o to chodzi. Lektura tego wątku oraz pokrewnych o ahopach, ghopach, xhopach czy nie wiem jakich jeszcze hopach wskazuje, że albo działa tu magia albo marketing albo też nic nie działa. Trudno o ostatecznie wiarygodną opinię ale większość informacji jakie wyczytałem to że ludzie na forum próbują i gówno z tego wychodzi ale próbują bo ktoś gdzieś w necie napisał, że widział jak szwagier znajomego zrobił tak, że było łoohoh. Czekam niecierpliwie na pierwsze relacje z zakończonego sukcesem takiego tunningu ale straciłęm już wiarę :D. Quote Link to post Share on other sites
Spirit_ Posted April 8, 2016 Report Share Posted April 8, 2016 Przy mocnym podkręceniu hopa wypustka tworzona przez gumkę blokuje kulkę przez chwile dlatego skok ciśnienia wypycha ją gwałtownie nadając dużo za duży spin. Rhop ma za zadanie podkręcić ją mocniej niż dobrze wyregulowany zwykły hop ale nie tak gwałtownie czyli ma za zadanie dodać górną granicę "używalnego" podkręcania bez zbędnego blokowania kulki. Czyli daje większe podkręcanie/spin. Quote Link to post Share on other sites
l_isek Posted April 8, 2016 Report Share Posted April 8, 2016 Spirit_ Zwykły hopek podkręca za mocno, ale r hopek podkręca jeszcze bardziej, ale mniej czyli więcej.... (wybacz ale nie mogłem się powstrzymać) W zasadzie chodzi mi o to co napisał Szajnatałn, jeśli za bardzo podkręcimy zwykłego hopka to kulka leci w górę, jeśli damy cięższe kulki to mamy większy zasięg ale kosztem prędkości kulki. Nie bardzo widzę tu jakąś rewolucje więc dlatego pytam. FPSy i tak mierzymy przy wylocie lufy więc przy tych samych fpsach raczej nie ma to znaczenia. Gdyby kulka obracała się bardziej to po prostu podbijała by do góry przy samym końcu lotu kulki. Może bardziej chodzi o zwiększenie fpsów przy tej samej konfiguracji GB? A może tu chodzi o charakterystykę ruchu obrotowego? Ale jeśli w normalnym hopku były by jakieś turbulencje to pod koniec lotu kulka by wariowała, albo skręcała, tak się nie dzieje. Quote Link to post Share on other sites
Szajnatałn Posted April 9, 2016 Report Share Posted April 9, 2016 Rhop ma za zadanie podkręcić ją mocniej niż dobrze wyregulowany zwykły hop ale nie tak gwałtownie czyli ma za zadanie dodać górną granicę "używalnego" podkręcania bez zbędnego blokowania kulki. Czyli daje większe podkręcanie/spin. Przykro mi, to jest jakiś bełkot. Ty wiesz jak działa HU? Wiesz co to jest spin? Tak pytam, bo nie jestem pewien. Quote Link to post Share on other sites
mareq Posted April 9, 2016 Report Share Posted April 9, 2016 Moja teoria jest taka: Każdy hopek potrafi nadać takie samo podkręcenie. Przy zwykłym kulka jest mocniej blokowana w pierwszej fazie. Do chwili wypchnięcia kulki poza cycek, ciśnienie w układzie osiąga największą wartość, ponieważ jeszcze nieruchoma kulka blokuje strumień powietrza. W tym przypadku najwięcej tracą ci, którzy mają nieszczelne repliki. Powietrze próbuje znaleźć ujście. Stosując r-hopa czy flathopa ułatwiamy kulce opuszczenie komory, bo dla takiego samego podkręcenia potrzebujemy mniejszego docisku. Trochę mniej energii zużywamy na przepchnięcie kulki, więc większą energia zostanie zużyta na rozpędzenie kulki. Tylko ta niewielka różnica może się przełożyć na niewielki wzrost zasięgu. Przy dobrze wyregulowanym tradycyjnym hopku (zakładając użycie dobrej jakościowo gumki) też da się uzyskać prostoliniowy tor lotu aż do chwili, w której kulka ma już tak niewielką energię, że spada prawie pionowo. Quote Link to post Share on other sites
l_isek Posted April 9, 2016 Report Share Posted April 9, 2016 No tak ale to powinno być widoczne w fpsach. Czyli r hop bardziej wpływa na niewytracanie prędkości przez kulkę, czy dochodzi tu jakieś dodatkowe zjawisko fizyczne wpływające na zasięg (nie licząc prędkości kulki) Quote Link to post Share on other sites
matrigs Posted April 9, 2016 Report Share Posted April 9, 2016 Może po prostu przytoczyć słowa samego pomysłodawcy: And now to reiterate the wobble hypothesis: A spinning object's axis of rotation will ALWAYS pass through its center of mass. A bb's geometric center (as defined by its hypothetically spherical surface) will almost never coincide with its center of mass. Why? There are density variations, bubbles, uneven surfaces, etc which force these two points within the bb apart. By definition then there will be ONE axis of rotation which aligns with both the center of mass and geometric center of the bb. A traditional mound based hop system, aside from its numerous other disadvantages, drives the bb first downward and it then rebounds violently back upward. This would encourage the bb to find an axis of rotation which is far from its geometric center. The R-hop however forces the bb to roll along a flat plane as it applies spin (the bottom of the barrel) and releases it more gently which would encourage the bb to find an axis of rotation which coincides with its geometric center. What does all this mean? Picture a spinning top. A nice new top will spin smoothly, because its center of mass and axis of rotation coincide. This is the R-hop. Now take that top, and drill a hole out of one of its sides or "wings." What happens? The top is still forced to rotate around its center of mass, but this no longer coincides with its geometric center so it appears to wobble. In fact you'll notice it appears to wobble rather violently. This is a bb fired out of a normal hop up. Now what does this mean? Well add forward movement to both tops. Both bbs will TECHNICALLY travel the same distance (in theory) but one will travel straight (because it has no wobbble) while the other will waste some of its available range by oscillating up and down. Think of it this way. The shortest distance between two points is a straight line. Shooting a bb that does not oscillate is as close as we can come to this. Shooting a bb which has this wobble is having the bb follow the path of what looks like a sine wave. In the end both bbs pushed the same amount of air out of the way, but one went further and the other wasted it wobbling. Of course this is just the current hypothesis, and the best explanation we have to describe the phenomena we've observed. This "pseudo-physics" argument some of you are furthering though just doesn't fly. Just because your understanding of physics doesn't encompass an explanation for a phenomena doesn't discredit it. All that said its much easier to just call your video misleading, because observations and hypotheses aside the R-hop increases EFFECTIVE range by every measure which is ultimately all that 99% of users care about. Quote Link to post Share on other sites
l_isek Posted April 10, 2016 Report Share Posted April 10, 2016 Ok trochę się to rozjaśniło, jednak teoria lekko naciągana. Zwłaszcza przy tak precyzyjnych i zaawansowanych technicznie urządzeniach jakimi są repliki ASG. Quote Link to post Share on other sites
Puloman Posted May 7, 2016 Report Share Posted May 7, 2016 A porównywał ktoś rhopa z flat-hopem ;)? Quote Link to post Share on other sites
wiciok Posted May 7, 2016 Report Share Posted May 7, 2016 Tu coś masz: http://forum.wmasg.pl/topic/151507-dystanser-hop-up-maple-leaf-doswiadczenia/#entry1989438 Quote Link to post Share on other sites
qbis Posted May 18, 2016 Report Share Posted May 18, 2016 Ja jestem taki, że zawsze muszę kombinować - kupuję dedykowaną gumę promyka + dystanser "mostek". Zobaczymy czy to naprawdę działa. Quote Link to post Share on other sites
AnR Posted May 18, 2016 Report Share Posted May 18, 2016 Tylko powyższy zestaw to nie Rhop. Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.