Webber Posted March 19, 2018 Report Share Posted March 19, 2018 Panowie jakby ktoś szukał EL'a. Moja laserowa dzida jest na sprzedaż. Mocno doinwestowana. http://wmasg.pl/pl/consignment/show/826836 Quote Link to post Share on other sites
KnightMoritz Posted April 2, 2018 Report Share Posted April 2, 2018 Widzę że ktoś wsadzał już komorę retro do tych emek. A czy ktoś wsadzał prowina? albo airsoftpro? Quote Link to post Share on other sites
micju34 Posted April 9, 2018 Report Share Posted April 9, 2018 Pytanko - bo przeczytałem, że znów w m4 tak jak w kałachach jest ten super, szczelny, jednoczęściowy układ wykonany na cnc - też tak "dobrze" trzyma Fps jak ak? Bo w ak jak to wymieniłem, z 420 zrobiło się 480 na stokowym spirngu :D Pytam się, bo kumplowi idzie jedna, a ja mam zamiar zamówić drugą do siebie i chce części od razu zamówić :D Quote Link to post Share on other sites
Rych33 Posted April 9, 2018 Report Share Posted April 9, 2018 W M4 ELAR MUR ten jednoczęściowy układ cylinder z głowicą jest do niczego. O ile sam cylinder jest dobrze wykonany i dobrze się uszczelnia na stockowym tłoku. To prowadnica dyszy jest wykonana bardzo niestarannie. Jest po prostu chropowata a nie wypolerowana. I choć byś nie wiem jaką dyszę założył. To ucieka tamtędy mnóstwo powietrza. Quote Link to post Share on other sites
wallop Posted April 10, 2018 Report Share Posted April 10, 2018 Tak jak Rych mówi, jednoczęściowe układy sprawiają wiele problemów. Od problemów z dobraniem odpowiedniej dyszy, poprzez problemy z montażem zderzaka, korektą AOE kończąc na problemach z dokładnym wypolerowaniemcylindra. Fps'y to nie tylko zespół cylindra (pneumatyka gearbox'a). W gearbox'ie akurat dość szybko i łatwo da się uzyskać 100% szczelność, jednak problem pojawia się gdy zaczynamy tracić fps'y na połączeniu dysza<>gumka. Nie dojść, że kołnierz i frez dyszy musi się idealnie zgrywać to dodatkowo replika musi być osiowa, a sama dysza musi siedzieć sztywno na głowicy cylindra. Bez tego jest dość duże prawdopodobieństwo utraty fps'ów i ich stabilności. Quote Link to post Share on other sites
micju34 Posted April 10, 2018 Report Share Posted April 10, 2018 Czyli tak samo jak w kałaszkach. Do zrobienia bez większych problemów. Drogi Wallopoie - cieszy mnie ogromnie fakt, że posiadasz bardzo dużą wiedzę, ale mam prośbę - nie wpierdzielaj się tam, gdzie Cię nie potrzebują. Zapytałem tylko o ten jednoczęściowy układ i oczekiwałem konkretnej odpowiedzi, którą dostałem od Rycha, a nie poematu. A po drugie, czego sam nie zrobię, zrobi ko ktoś inny, ktoś, kto na pewno zrobi to lepiej niż Ty - bo wiem, od kogo się uczyłeś. Tyle w temacie. Quote Link to post Share on other sites
Maxwell Posted April 10, 2018 Report Share Posted April 10, 2018 Witam, planuje zakup replik od E&L Sopmod II platinium, jednak mam lekkie wątpliwości co do jakości części wewnętrznych. Z tego co wyczytałem tłok to padaka i należy go od razu wymienić. Tu też mam pytanie, otóż jaki tłok i co jeszcze należy wymienić/zrobić na start? Quote Link to post Share on other sites
wallop Posted April 10, 2018 Report Share Posted April 10, 2018 (edited) Drogi Wallopoie - cieszy mnie ogromnie fakt, że posiadasz bardzo dużą wiedzę, ale mam prośbę - nie wpierdzielaj się tam, gdzie Cię nie potrzebują. Zapytałem tylko o ten jednoczęściowy układ i oczekiwałem konkretnej odpowiedzi, którą dostałem od Rycha, a nie poematu. A po drugie, czego sam nie zrobię, zrobi ko ktoś inny, ktoś, kto na pewno zrobi to lepiej niż Ty - bo wiem, od kogo się uczyłeś. Tyle w temacie. No to oświeć mnie kim jest mój "guru", którego nie ma bo jestem samoukiem :icon_biggrin: A co do odpowiadania, będę odpowiadać tam gdzie uznam to za słuszne. Tak się tylko zastanawiam... jaki serwisant pozostawia klienta samego przy doborze części i zmusza go do samodzielnego zadawania pytań na forum w sprawia ich dobrania? Edited April 10, 2018 by wallop Quote Link to post Share on other sites
CiV_1994 Posted April 10, 2018 Report Share Posted April 10, 2018 Wallop, panowie, ogarnijcie się, bo to kolejny temat, w którym dochodzi do wycieczek osobistych. Okażcie trochę szacunku innym i nie zaśmiecajcie forum. Do załatwiania takich spraw macie między innymi wiadomości prywatne. Quote Link to post Share on other sites
wallop Posted April 10, 2018 Report Share Posted April 10, 2018 Cóż, dodałem tylko swoje zdanie nt. jednoczęściowego cylindra i szczelności w dość sensowny i merytoryczny sposób odpowiadając na pytanie micju34, które zadał publicznie, a nie konkretnej osobie. Jak widać mimo to nadal nagonka :D Quote Link to post Share on other sites
CiV_1994 Posted April 10, 2018 Report Share Posted April 10, 2018 Ciężko jest mi to nazwać nagonką. Tamten post na pewno nie był miły, ale to kolejny temat, w którym widzę przepychankę słowną z twoim udziałem, która finalnie prowadzi do zaśmiecenia tematu. Jeśli to odbierasz jako atak - zgłoś post do administracji albo rozmów się z użytkownikiem. Ja od siebie kończę, żeby nie dokładać do tego swojej cegiełki :) Maxwell, odpowiedź padła na poprzednich stronach (o tłokach była rozmowa na przykład na stronie 11). Quote Link to post Share on other sites
KnightMoritz Posted April 11, 2018 Report Share Posted April 11, 2018 (edited) Witam, planuje zakup replik od E&L Sopmod II platinium, jednak mam lekkie wątpliwości co do jakości części wewnętrznych. Z tego co wyczytałem tłok to padaka i należy go od razu wymienić. Tu też mam pytanie, otóż jaki tłok i co jeszcze należy wymienić/zrobić na start? Modify Quantum Tytanowy albo SHS niebieski. z dziurami lub bez. Tłok to akurat najmniejszy problem przy podkręcaniu repliki. ma mieć stalowe zęby i tyle. generalnie byle by nie był ameliniowy, nie wiem kto wsadza ameliniowe tłoki do replik. A co do gównoburzy (ale w temacie), moje doświadczenie z replikami mówi, że to nie jest aż tak mega precyzyjny układ, żeby się pruć o parę fpsów. Jak nosisz replikę w łapie to ona i tak pracuje, więc tracisz szczelność. Chyba że bawisz się w strzelanie laboratoryjne dla pogłaskania własnego ego. ja ostatnio jak mierzyłem to miałem około 400 ze skokami o 5 fps. I ok, niech sobie tyle jest, pewnie się stockowa sprężyna zbiła, bo nie mam mosfetu AB i replika spała z naciągniętą sprężyną. Rych 33 zauważyłem że Ty masz jakiś cholera chyba felerny egzemplarz :icon_biggrin: Bo ja mam to wykonane całkiem OK. A jeszcze wallop... zauważyłem że gdziekolwiek sie nie wypowiesz to od razu na ciebie naskakują. Może złap hinta, że mówisz prawidłowo, ale w niewłaściwy sposób? Bo mówisz. I z mojego doświadczenia... możesz być najmądrzejszym gościem na świecie, ale jak nie umiesz trafić do ludzi, to nikt nie będzie cię słuchał ani nawet brał na poważnie. Edited April 11, 2018 by KnightMoritz Quote Link to post Share on other sites
wallop Posted April 12, 2018 Report Share Posted April 12, 2018 generalnie byle by nie był ameliniowy, nie wiem kto wsadza ameliniowe tłoki do replik. Gunfire SHS niebieski. z dziurami lub bez. Bez dziur, niebieski lub fioletowy - te z dziurami padają szybko, mają inne zęby i konstrukcję. A jeszcze wallop... zauważyłem że gdziekolwiek sie nie wypowiesz to od razu na ciebie naskakują. Może złap hinta, że mówisz prawidłowo, ale w niewłaściwy sposób? Bo mówisz. I z mojego doświadczenia... możesz być najmądrzejszym gościem na świecie, ale jak nie umiesz trafić do ludzi, to nikt nie będzie cię słuchał ani nawet brał na poważnie. Nie, to są pojedyncze chwasty :icon_smile: Może z 5% ludzi z którymi rozmawiam. Quote Link to post Share on other sites
Alanos Posted May 2, 2018 Report Share Posted May 2, 2018 Panowie, jestem posiadaczem repliki ELAR MA1 w wersji Platinum, z wewnątrz wymieniłem jedynie lufę na pdi i gumkę na jakiś silikon i mam taki problem, że jak podłączam magazynek drum to kulki lecą we wszystkie strony, hopek raz działa tak a raz inaczej. O dziwo fps z tego co pamiętam są normalne. Na midzie z zestawu albo innych hi-capach wszystko działa normalnie. Ktoś ma pomysł jak to naprawić? gdzie podpiłować, dokleić albo co? Quote Link to post Share on other sites
wallop Posted May 4, 2018 Report Share Posted May 4, 2018 Stawiam na zły montaż lufy i gumki, po prostu krzywo i niedokładnie. Rozmontuj układ HU i zmontuj go jeszcze raz. Quote Link to post Share on other sites
Alanos Posted May 4, 2018 Report Share Posted May 4, 2018 Próbowałem nawet na różnych gumkach. Problem musi leżeć w magaznku, a raczej jego niekompatybilności. Podejrzewam, że może odchylać komorę lub coś w ten deseń. Wystarczy że wsadzę inny magazynek I problem znika. Próbowałem nawet na różnych gumkach. Problem musi leżeć w magaznku, a raczej jego niekompatybilności. Podejrzewam, że może odchylać komorę lub coś w ten deseń. Wystarczy że wsadzę inny magazynek I problem znika. Quote Link to post Share on other sites
wallop Posted May 5, 2018 Report Share Posted May 5, 2018 W jaki sposób masz dociśniętą komorę hu do szkieletu? Quote Link to post Share on other sites
Alanos Posted May 5, 2018 Report Share Posted May 5, 2018 Za pomocą sprężynki która była w stocku :) Quote Link to post Share on other sites
wallop Posted May 5, 2018 Report Share Posted May 5, 2018 Dociśnij komorę o-ringami. Przy okazji możesz tą komorę ustawić w odpowiedniej pozycji względem magazynka. Być może pomoże. Quote Link to post Share on other sites
KnightMoritz Posted May 7, 2018 Report Share Posted May 7, 2018 A ja podejrzewam że to dociskanie komory nic nie da. Porównaj kołnierze w magazynkach. Podejrzewam że wysokość kołnierza w drumie jest większa niż w pozostałych i minimalnie odchyla komorę do góry. Zeszlifować i powinno grać. Quote Link to post Share on other sites
Obserw4tor Posted May 13, 2018 Report Share Posted May 13, 2018 Przede wszystkim chciałbym powitać wszystkich zgromadzonych na tym forum i czytelników. Od pewnego czasu jestem prawie zadowolonym użytkownikiem emki od E&La, niestety podczas ostatniego wypadu szkielet gearboxa się poddał. Jest jakiś zamiennik czy źródełko z nowymi? Ktoś już stanął naprzeciw tego problemu? Teraz nie wiem czy nie pozbyć się tego co mi pozostało i zacząć od nowa czy walczyć o jej "życie". Z góry dzięki za wszelkie rady czy wskazówki. Pozdrawiam, Obserwator. Quote Link to post Share on other sites
KnightMoritz Posted May 14, 2018 Report Share Posted May 14, 2018 Może po prostu Mblock? Padł z przodu? Co Ty za sprężynę tam wsadziłeś? :D I zamienników nie ma. Ewentualnie możesz spróbować napisać do E&L czy planują wprowadzenie szkieletów do obiegu. Kompletny V3 jest na GF więc można zakładać że V2 również się pojawi. Quote Link to post Share on other sites
wallop Posted May 14, 2018 Report Share Posted May 14, 2018 (edited) Ciężko będzie dopasować inny szkielet tak aby zachować wszelkie "bajery" jakie ma e&l. Wymiana samego szkieletu nie byłaby problematyczna. Jaki to dokładnie model emki e&l? Można próbować zrobić to na szkielecie G&G/Krytac'a, ale nie wiem czy wszystko byłoby kompatybilne i ile czasu zajęłoby ewentualne dopasowanie szkieletu. Edited May 14, 2018 by wallop Quote Link to post Share on other sites
Obserw4tor Posted May 14, 2018 Report Share Posted May 14, 2018 Dzięki za podpowiedzi. Używałem m120, m130 na specjalne okazje (obie guardera, m130 stara i ubita a m120 nówka kupiona z repliką), tylko semi. Szkielet pękł z przodu zaraz za głowicą cylindra, tam gdzie zaczyna się otwór na cylinder. Mnie najbardziej zaskoczył fakt, że nawet stockowy tłok, który nie ma zbyt pochlebnych opinii wytrwał a szkielet już nie. Całość nie przemieliła jeszcze nawet 10 tysięcy bbsów. Mblock będzie tymczasowym rozwiązaniem, o ile polubi się z komorą hopa. Pacjentem jest Sopmod block II wersji platinium (o ile robi to jakąś różnicę). W środku stock, poza lufą, gumką i mosfetem ale ich nie podejrzewam. Na bajerach E&La mi nie zależy, ze wszystkich użyteczna była tylko szybka wymiana sprężyny, bez której można żyć. Reszta nie działała albo nie będę za nimi tęsknił. Może E&L jednak wprowadzi szkielety na rynek a jak nie to podejmę próbę dopasowania innego. Quote Link to post Share on other sites
Rych33 Posted May 14, 2018 Report Share Posted May 14, 2018 Dziwne że na takich słabych sprężynach to pękło. Ja na co dzień mam m140 od dłuższego czasu. A strzelałem już na m150 i m170. Ale teraz mnie trochę wystraszyłeś. Czy Twój gearbox ma te zgrubienia i podcięcia jak ten EL MUR ? Na zdjęciach zaznaczone czerwonymi strzałkami. Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.