Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

WIELKA WOJNA (I WŚ) - zasady ogólne (dyskusja)


Recommended Posts

Jako replikę zapasową można wprowadzić strzelbę. Do pobrania w "magazynie", żeby nie nosić jej przy sobie. Przy czym trzeba powiedzieć, że mój czterotakt przemielił około 5tys kulek zanim zdarzyła się w nim awaria. Wystąpiła ona i tak z powodu nieprzetestowania sprzętu przed wyjazdem (wymiana gumki hopka). Przy tych replikach dysfunkcje zdarzają się bardzo rzadko.

Jeszcze jedno zdanie odnośnie FPS. W trakcie gry nie będzie deklaracji "dostałeś". Jeśli naprawdę nikt nie widzi problemu w 400fps z metra w twarz, poza nami, to na wstępie ustawimy taki limit. Biorę tu pod uwagę ten "najgorszy scenariusz", ale trzeba się z tym liczyć.

Problem z pistoletami jest wówczas, gdy osoba wyznaczona na oficera posiada wyłącznie mocniejszą wersję pistoletu. Czy to problem będzie realny, czy teoretyczny? Może ktoś użyczy słabszej repliki? Jeśli powiedzmy przed grą w temacie, wyznaczona osoba pyta o taką możliwość, a nie dostaje odpowiedzi za lub przeciw są dwie opcje:
- niehistoryczna replika w limicie
- historyczna pozalimitowa

Link to post
Share on other sites
  • Replies 169
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Pytanie organizacyjne co z moich replik wchodzi w grę: Luger 350, Colt 1911 350 fps Shofield 450, Mauser C96 420, Kar 98 450-470 ( też CO2 więc bez downgrade), strzelba 300 fps. Wychodź że  Colt i strzelba więc sylwetka z US Army i odpada bo ich nie było na początku, sylwetka Niemiecko-pruska odpada bo za mocne repliki, co najwyżej zostaje mi nóż albo tasak. Niestety kupno repliki  Boyi  czyli drugiego Kara z przyczyn że mam już jeden jest niemożliwe. Wychodzi że w moim przypadku ten rodzaj ASH odpada z powyższych powodów.

Link to post
Share on other sites

Piszę się na taki projekt

Pozostają jeszcze sprężynowe repliki pistoletów o mocy nie przekraczającej 250fps nie czyszczące za bardzo portfela

i nie dające żadnej przewagi

https://gunfire.com/pl/products/replika-pistoletu-1911-1152210305.html

http://www.hurtownicy.com/pistolet-asg-galaxy-g12-mauser-c96-replika

Lee - Prusy
Hajdi - Prusy
Pazur - Prusy
Cortes - Wielka Brytania
XrayPl - Austro-Węgry

Domino - Wielka Brytania/Rosja Imperatorska

Mareq - Wielka Brytania

Sikor - Wielka Brytania

 Hubert - Wielka Brytania 

Grisza - Rosja Imperatorska

RuskiZił - Rosja Imperatorska

 Kolba - Wielka Brytania/Rosja Imperatorska

miapow - Francja

Bullet Wielka Brytania

Edited by Bullet 83
Link to post
Share on other sites

Jeżeli mogę wtrącić swoje trzy grosze...

Inicjatywa ciekawa, ale zbyt restrykcyjna i obawiam się, że może z tego powodu "nie wypalić"...  Cóż jak to zwykle bywa - "demografia" zweryfikuje, te założenia. Podzielam zdanie Sikora - Limit FPS-ów powinien oscylować w okolicach 400. I broń krótka powinna być szerzej dopuszczona, niż tylko do oficerów. Ewentualnie, gdyby scenariusz przewidywał udział Amerykanów, dopuszczalne byłyby strzelby. Dla ciekawych - ciekawa  lista: http://gunblog.eu/2014/07/lista-kazdej-broni-uzytej-podczas-i-wojny-swiatowej/    

Link to post
Share on other sites

Gregorius - Luger, Colt, strzelba  są ok. To nie jest rekonstrukcja, tylko stylizacja. Jak zabierzesz Lugera jako brytyjski oficer, żeby fps się zgadzały nikt nie zemdleje z przerażenia. Przy tych pistoletach producent deklaruje 350fps. Jeśli będzie rozrzucać fps i dwa razy wyjdzie 348 i trzy razy 354 ja bym dopuścił, to będą dwie repliki na 20 osób. Nie wiem jakiej firmy masz Kar98, czasami są magazynki na green gaz, ale taniej niż 2 takie magazynki wyjdzie kupno budżetowego czterotaktu.

Link to post
Share on other sites
19 godzin temu, Lee napisał:

(...) Jeśli naprawdę nikt nie widzi problemu w 400fps z metra w twarz, poza nami, to na wstępie ustawimy taki limit. Biorę tu pod uwagę ten "najgorszy scenariusz", ale trzeba się z tym liczyć. (...)

Lee, nie tylko Wy to widzicie i sam się podpisze pod zasadami BHP obiema rękami, tylko chodzi mi o to, że zbyt lubię swojego SMLE by bawić się w ciągłe wymiany sprężyny z gry na grę. Prawdopodobnie zainwestuję w coś a la MB 03/VSR 10, które wystylizuję na karabin myśliwski Rossa, lecz będzie też sporo osób, które na taki luksus sobie nie będą mogły pozwolić. Rozumiem Gregoriusa, który pisze, że nie kupi sobie drugiego Mausera, bo już ma jednego.

Dlatego w ramach kompromisów dopuściłbym strzelby na początek wojny, nie tylko dla Amerykanów. Mniej rażą oczy niż Bergmanny czy BAR-y czy broń krótka u co drugiego z graczy. 

Miapow - cieszy widok pierwszego Francuza, nie wykluczam, że być może i ja zasilę szeregi armii Republiki. Pour la Patrie! Pour la France!

Usystematyzuję zatem listę chętnych do projektu "Wielka Wojna":

Państwa Centralne:

1. Hajdi - Niemcy,

2. Pazur - Niemcy,

3. Lee - Niemcy,

4. Gregorius - Niemcy

5. XRayPl - Austro-Węgry,

 

Ententa:

1. Cortes - Wielka Brytania

2. Mareq - Wielka Brytania

3. Sikor - Wielka Brytania

4. Hubert - Wielka Brytania 

5. Bullet - Wielka Brytania

6. Kolba - Wielka Brytania/Rosja

7. Domino - Wielka Brytania/Rosja

8. Grisza - Rosja

9 RuskiZił - Rosja

10. Miapow - Francja

 

Link to post
Share on other sites

Cześć 

Zasady odnośnie replik i limitów fps:

1.Każdy ma przy sobie jedną replikę.
2. Każdy szeregowy posiada czterotakty 350 fps
Nie musi to być replika historyczna. 
3. Każdy oficer( Jeden na stronę) posiada broń krótką. Oscylującą wokół 350 fps. Nie musi być historyczna.
4. Istnieje możliwość awaryjnego użycia repliki strzelby. Czyli po uszkodzeniu repliki głównej w trakcie gry.

Zasady te mają za zadanie wprowadzić nas w klimat epoki. Historyczna mechanika gry ma wg nas większe znaczenie niż historyczna replika. Ponadto będzie nam łatwiej werbować nowe osoby jeśli do zdobycia będzie jedna replika. 

Czy zasady są restrykcyjne? Pewnie z punktu widzenia wieloletnich graczy tak. Pomyślmy jak mogą to widzieć osoby nowe. 

Odnośnie stylizacji. Było by świetnie gdybyśmy byli w stanie stworzyć dwa jednolite oddziały. Ale to zapewne marzenia ściętej głowy.

Już widać, że strona brytyjska ma większość. Tego się można było spodziewać. Jest to dobry prognostyk. 

Zakładając ten wątek liczyłem się z tym, że temat może umrzeć z uwagi na obostrzenia jakie narzucamy. Ewentualnie skończy się na imprezach patrolowych w gronie "parszywej pierwszowojennej dwunastki" lub "ligi niezwykłych dżentelmenów". 

Link to post
Share on other sites

Stanowczo, krótko i na temat - podoba mi się, choć jednak wywaliłbym repliki niehistorycznej krótkiej.

Pytanie 1 - czy oficerstwo też może korzystać z karabinów czy pozostaje wyłącznie rewolwer i pałasz/dragonka?

Pytanie 2 - czy dopuszczamy repliki "dwutaktów", wszak Mannlicher 95 czy Ross Mk III był tego typu zabawką.

Godzinę temu, Pazur88 napisał:

(...) Ewentualnie skończy się na imprezach patrolowych w gronie (...) "ligi niezwykłych dżentelmenów". 

Ale "Ligę..." to Ty szanuj. ;)

Link to post
Share on other sites

Ciekaw jestem waszych testów, bo przy niskich fpsach kulki lubią hamować w długich lufach co wpływa znacznie na celność. Też jestem zdania, że nie trzeba miliona fpsów, ale jak replika ma mi nie strzelać prosto to już wolę z samym bagnetem biegać. 

A jak chcecie zrobić to mundurowo? Demokratycznie wygrywa jedna sylwetka na stronę i ujednolicamy czy każdy jak chce?

Państwa Centralne:
1. Hajdi - Niemcy,
2. Pazur - Niemcy,
3. Lee - Niemcy,
4. Gregorius - Niemcy
5. XRayPl - Austro-Węgry,
6. Meister - Niemcy/Austro-Węgry

Ententa:
1. Cortes - Wielka Brytania
2. Mareq - Wielka Brytania
3. Sikor - Wielka Brytania
4. Hubert - Wielka Brytania 
5. Bullet - Wielka Brytania
6. Kolba - Wielka Brytania/Rosja
7. Domino - Wielka Brytania/Rosja
8. Grisza - Rosja
9 RuskiZił - Rosja
10. Miapow - Francja

 

Link to post
Share on other sites
7 godzin temu, Domin007 napisał:

Stanowczo, krótko i na temat - podoba mi się, choć jednak wywaliłbym repliki niehistorycznej krótkiej.

Skrót myślowy. Pisząc niehistoryczne miałem na myśli Colt1911 w ręku oficera pruskiego w 1914 roku. Takie bym dopuścił, SIG SAUER P226 nie byłby dopuszczony :)

5 godzin temu, Meister napisał:

Ciekaw jestem waszych testów, bo przy niskich fpsach kulki lubią hamować w długich lufach co wpływa znacznie na celność. Też jestem zdania, że nie trzeba miliona fpsów, ale jak replika ma mi nie strzelać prosto to już wolę z samym bagnetem biegać.

To czy replika strzela prosto czy nie, to bardziej złożone zagadnienie. Hamowanie o jakim wspominasz, mogłoby zajść wtedy, gdyby pojemność cylindra byłaby mniejsza od pojemności lufy. Chodzi tu o tą tzw. poduszkę powietrzną lub jej brak. Sama sprężyna wpływa tylko na stopień kompresji powietrza, nie zwiększając jego objętości. Dodatkowo trzeba mieć na uwadze, że większość replik, w tym VSR to kopie japońskich sprzętów. Tam prędkości wynoszą przykładowo 275fps. Czy VSR Tokio Marui strzela źle? Dobra lufa, komora, gumka i odpowiednie złożenie wraz z amunicją, to podstawa celności.

Edited by Lee
Link to post
Share on other sites

Trzeba wziąć pod uwagę, żę nie wszyscy z nas grzebią samodzielnie w replikach i downgrade będzie dla nich problemem. Skoro wymagamy czterotaktów to najtańszy jest chyba MB-02 Wella. Można go kupić za 240zł. TG podaje, że ma on 420fps. To akurat można wsadzić między bajki, bo u mnie realnie miał 370-380. Z tym strzelaniem z metra w głowę to trochę przesadzone. To ma być CQB? Poza tym chyba bardziej realne jest jak karabin ma większą moc niż pistolet. Do tego z pistoletu można znacznie szybciej oddawać strzały.

Link to post
Share on other sites
17 godzin temu, Meister napisał:

(...) A jak chcecie zrobić to mundurowo? Demokratycznie wygrywa jedna sylwetka na stronę i ujednolicamy czy każdy jak chce? (...)

Najlepiej wygląda sekcja/drużyna jednolicie umundurowana. Moim zdaniem można do tego podejść na zasadzie minimum mundurowego. Skoro koni nie mamy, armat też, więc raczej kawaleria i artyleria odpadają, dlatego skupmy się na piechocie. Mogę w krótkim czasie przygotować minimum mundurowe dla brytyjskiej piechoty na I wojnę światową, chwilę potem rosyjskiej i francuskiej.

Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, Domin007 napisał:

Najlepiej wygląda sekcja/drużyna jednolicie umundurowana. Moim zdaniem można do tego podejść na zasadzie minimum mundurowego. Skoro koni nie mamy, armat też, więc raczej kawaleria i artyleria odpadają, dlatego skupmy się na piechocie.

Bardziej mi chodziło o to, że jeśli zadeklaruje się powiedzmy 8 brytoli, 3 ruskich i 1 francuz, to wygrywa sylwetka brytyjska i tego ludzie się powinni trzymać dla jednolitego efektu wizualnego?

 

Link to post
Share on other sites

Ja myślę, że nikogo za burtę nie wyrzucimy, wszak we Francji walczyli też Rosjanie: https://pl.wikipedia.org/wiki/Rosyjski_Korpus_Ekspedycyjny_we_Francji

Co ciekawe w Rosji z kolei Brytyjczycy (lotnictwo morskie, Royal Naval Air Service - sic!) wysłali do Rosji ok. 36 samochodów pancernych Lanchester pod dowództwem komandora porucznika Oliviera Locke-Lampsona zorganizowanych w tzw. Russian Armoured Car Division. Nad Sommą walczyły ramię w ramię oddziały brytyjskie i francuskie, pod Gorlicami oddziały niemieckie i austro-węgierskie, więc chyba da się...

 

Link to post
Share on other sites

Czołem. 

Myślę, że oficer może posiadać również karabin. 

Dwutakty powinny z automatu wchodzić do gry.

Co do terminu. Wszystko zależy od tego czy dojdziemy do porozumienia jeśli chodzi o fundament zasad. Ponadto potrzeba czasu na skompletowanie sprzętu i umundurowania. Jeżeli tylko większość z nas oznaczy się na liście jako "Gotów" to możemy ruszyć z ofensywą już na wiosnę. Wtedy też sprawdzimy czy wszystko działa jak należy oraz jakie modyfikacje i usprawnienia można wprowadzić.

Mam pytanie. Przy założeniu, że posiadamy jedynie karabin oraz broń białą. Po anulowaniu deklaracji "dostałeś". Bo co do tych zasad jesteśmy zgodni. Prawda? :) Jak planujecie rozwiązać kwestię strzelania na krótki dystans  posiadając repliki o mocy od 400 do 450 fps? Dla mnie wydaje się naturalnym obniżenie mocy replik do bezpiecznych 350 fps co też staram się forsować. Spotkania pierwszego stopnia mogą się zdarzać i to często zarówno w okopach, na wzgórzach czy przy obronie gospodarstwa w którym akurat obozujemy.

Broń krótka jest jedynie na wyposażeniu Oficera. To jedna replika na stronę. Panowie baczność bo Oficer idzie. Oficer to nie byle introligator czy szewc ale ktoś ważny. Możliwe że nawet potrafi tańczyć i siedzi w pierwszej ławce w kościele. A gdy zechce to strzeli z rewolweru równie daleko co szeregowy z karabinu. 

Strzelby. Ok możemy iść na kompromis. Wchodzą do gry ale z uwagi na ich szybkostrzelność dostają ograniczenie amunicji. Mam wrażenie, że osoby ze strzelbami mogą zmienić balans starć na bliski dystans np. mając 4 m od siebie kogoś z czterotaktem wiem, że po wystrzeleniu zanim przeładuje ja dam radę go dopaść i zrobić bigos z jego nogi. Atakując z podobnym zamiarem osobę ze strzelbą mogę liczyć jedynie na to, że skończy się jej amunicja.

Stylizacja. Podzielam powyższe opinie czyli byłoby miodnie gdybyśmy mieli dwa jednolite oddziały i do tego możemy dążyć. Szczególnie gdy ogarniemy poradniki stylizacyjne z ich kosztami. Ale jeżeli ktoś chce ginąć za jakiegoś prezydenta a nie cesarza czy króla to nic złego się nie dzieje. 

Saperki, musimy mieć saperki.

Ligę szanuję choć myślami jestem teraz "na zachodzie... bez zmian"

 

Edited by Pazur88
Link to post
Share on other sites

Czołem Waści. Pomysł zacny, choć obawiam się jednego. Póki co z trudem staramy się ogarniać temat II wojny (są osoby, którym brakuje tego i owego a czasem i więcej) a teraz wskakujemy do nowej rzeki. Ale możliwe, że osoby już wyszpejowane w drugą wojnę, z takim samym zapałem i starannością przyłożą się do wojny która miała zakończyć wszystkie inne konflikty. Jeśli chodzi o ograniczenia i wytyczne to nie sądzę by ograniczenia FPS miały sens, bo ludzie będą mieli problem z bronią i szpejem więc nie dokładajmy im kolejnych zmartwień. Co do masek gazowych to trzeba sprawdzić czy rzeczywiście nie da się ich założyć na gogle. Możliwe, że jedno i drugie nie będzie się gryzło. Pozostałe wytyczne jak najbardziej za. Osobiście mam zamiar stanąć po stronie barbarzyńskich hunów. 

Link to post
Share on other sites

Limit FPS i zasada broni krótkiej tylko dla oficera jest wg. mnie całkiem na miejscu i jestem za. 

Proponuję założyć, że to Pazur jest inicjatorem i organizatorem pierwszej gry WW1 i to on ustala reguły. Dyskutować można tylko wtedy, gdy organizator poda temat do dyskusji. Jeśli poda regułę obowiązującą na grze, to temat jest zamknięty. 

Patrząc na listę chętnych, to wydaje mi się, że pierwsza gra to powinien być front zachodni. Sprawdźmy jak to zadziała i wtedy będziemy myśleć o innych teatrach działań. 

Link to post
Share on other sites

Proponuje założyć osobny wątek organizacyjny co do konkretnej gry w klimacie I WW z konkretnym organizatorem, bo jak rozumiem pierwszy wpis Pazura, to wątek na forum  jest założony celem wysondowania naszych opinii. Tu nie rozumiem uwagi Corteza że z organizatorem się nie dyskutuje, bo wychodzi sprzeczność wątku który albo dotyczy konkretnej gry o określonych regułach lub faktyczne jest to temat do dyskusji i uwag. Na koniec dodam  że zbyt skomplikowanie zasad i  sztywne obwarowania mogą i raczej się odbiją na frekwencji, przypomnę że kilka planowanych gier z II WW z tego powodu się nie odbyło. Moim skromnym zdaniem to nie jest rekonstrukcja i osoby zainteresowane powinny mieć możliwość dopasowania się w miarę możliwości co do sprzętu i umundurowania przy określonym minimum a nie maksimum możliwości.   

Link to post
Share on other sites
W dniu 25.10.2019 o 21:19, Pazur88 napisał:

Mam pytanie. Przy założeniu, że posiadamy jedynie karabin oraz broń białą. Po anulowaniu deklaracji "dostałeś". Bo co do tych zasad jesteśmy zgodni. Prawda? :) Jak planujecie rozwiązać kwestię strzelania na krótki dystans  posiadając repliki o mocy od 400 do 450 fps? Dla mnie wydaje się naturalnym obniżenie mocy replik do bezpiecznych 350 fps co też staram się forsować. Spotkania pierwszego stopnia mogą się zdarzać i to często zarówno w okopach, na wzgórzach czy przy obronie gospodarstwa w którym akurat obozujemy.

Strzelby. Ok możemy iść na kompromis. Wchodzą do gry ale z uwagi na ich szybkostrzelność dostają ograniczenie amunicji. Mam wrażenie, że osoby ze strzelbami mogą zmienić balans starć na bliski dystans np. mając 4 m od siebie kogoś z czterotaktem wiem, że po wystrzeleniu zanim przeładuje ja dam radę go dopaść i zrobić bigos z jego nogi. Atakując z podobnym zamiarem osobę ze strzelbą mogę liczyć jedynie na to, że skończy się jej amunicja.

 

13 godzin temu, Kuba088 napisał:

Jeśli chodzi o ograniczenia i wytyczne to nie sądzę by ograniczenia FPS miały sens, bo ludzie będą mieli problem z bronią i szpejem więc nie dokładajmy im kolejnych zmartwień.

 

11 godzin temu, gregorius7 napisał:

Na koniec dodam  że zbyt skomplikowanie zasad i  sztywne obwarowania mogą i raczej się odbiją na frekwencji, przypomnę że kilka planowanych gier z II WW z tego powodu się nie odbyło. Moim skromnym zdaniem to nie jest rekonstrukcja i osoby zainteresowane powinny mieć możliwość dopasowania się w miarę możliwości co do sprzętu i umundurowania przy określonym minimum a nie maksimum możliwości.   

Szpej:
- buty, pas, ładownice  z II wojny lub stylizowane. Nieobowiązkowo, ale dobrze gdyby były - nakrycie głowy, chlebak i puszka z maską przeciwgazową repliki lub stylizowane.
- bluza i spodnie - możliwie wierne, tak żeby pozwalały na jednoznaczną identyfikację strony konfliktu. Jest to naprawdę minimum.
Cały szpej zamyka się w 6 elementach (licząc 2 sztuki ładownic) obowiązkowych lub 9 w wersji wyglądającej "nieźle".

Zasady według mnie są bardzo proste. Jeśli któreś wydają się wam zbyt skomplikowane, to wypiszcie je tutaj.

Ja mam wrażenie, że dyskusja toczy się praktycznie wyłącznie wokół limitu FPS. Cytowany u samej góry Pazur zapytał się co robimy w przypadku zwiększenia FPS? Jakaś alternatywa?

Edited by Lee
Link to post
Share on other sites

Grześku, masz rację, powinien być osobny wątek na temat pierwszej gry, gdzie będzie "rządził" org i ten, ogólny, przeznaczony do dyskusji o całej idei gier WW1. Powinny być też osobne tematy o stylizacjach sylwetek poszczególnych stron.

To uporządkuje dyskusje i pomoże w prfzyszłości wyszukiwanie informacji. 

Link to post
Share on other sites

Według mnie jest resztę jeden  problem. Jest to teren. Jeżeli klimat IWW to zwykły las raczej nie pasuje,  Bemowo miało miejsce gdzie byl nieduży okop i to ma sens ale ja takich miejsc gdzie są instalacje po wojskowe nie znam, miejsca gdzie są fortyfikacje były by dobre. Jeśli jesteśmy przy bliskich m kontakcie i gazie i maskach można rozszerzyć sytuację że w momencie pojawienia się gazu np żółty dym, strony wstrzymują ogień ubierają maski i przechodzą do ataku z użyciem replik o niskim FPS i broni białej, rozwiązuje to problem replik o większej mocy, karabin na plecy i saperka w dłoń albo bagnet na broń. Wpłynie to na walkę w zwarciu. Do porządkowania proponuje też osobny wątek gdzie osoby zainteresowane wpiszą czym dysponują z replik i białej broni. Pozwoli to zbalansować strony ponieważ na tą chwilę jest pewna dysproporcja po stronach konfliktu.

Link to post
Share on other sites

Gregorius, tamte okopy na SD to nie jedyne okopy na Bemowie :D

Kawałek dalej znajduje się poligon Wojskowej Akademii Technicznej gdzie są okopy w których ćwiczą podchorążowie. Dawno mnie tam nie było, ale to nadal stoi i były tam organizowane gry ASG. Sam byłem na jednej na 120 osób. Na Wacie działa kółko ASG, które może by pomogło załatwić pozwolenie.

Jak widzicie na fotkach na terenie znajdują się 2 linie okopów po dwóch stronach pola (które też jest fajne ponieważ w niektórych miejscach są druty kolczaste) które idealnie będzie pasować na ziemię niczyją. 

W tygodniu mógłbym porobić parę fotek bo sam na wacie studiuję. 

Ogólnie jakby ktoś chciał wpaść sam zobaczyć to nie ma z tym problemu. Nie ma tam za bardzo zakazów i nawet w trakcie ćwiczeń cywile tam z psem, na spacer czy na rower idą.

 

dsadssdad.PNG

ddsf.PNG

1024px-POL_Warsaw_transzeja.jpg

dsfdsf.PNG

Edited by XrayPl
Link to post
Share on other sites
W dniu 25.10.2019 o 21:19, Pazur88 napisał:

(...) Jak planujecie rozwiązać kwestię strzelania na krótki dystans  posiadając repliki o mocy od 400 do 450 fps? Dla mnie wydaje się naturalnym obniżenie mocy replik do bezpiecznych 350 fps co też staram się forsować. Spotkania pierwszego stopnia mogą się zdarzać i to często zarówno w okopach, na wzgórzach czy przy obronie gospodarstwa w którym akurat obozujemy.

Broń krótka jest jedynie na wyposażeniu Oficera. (...)

Strzelby. Ok możemy iść na kompromis. Wchodzą do gry ale z uwagi na ich szybkostrzelność dostają ograniczenie amunicji. (...)

Dla mnie OK. Ma być limit 350 FPS ze względu na BHP? Jestem za i popieram. Strzelby z limitem amunicji? Również popieram. Jeden pistolet/rewolwer na stronę? Jestem za. uważam, że to są dobre, sztywne zasady i powinny być fundamentem zestawu reguł według których będziemy bawić się w I WŚ.

W dniu 26.10.2019 o 20:07, Kuba088 napisał:

Czołem Waści. Pomysł zacny, choć obawiam się jednego. Póki co z trudem staramy się ogarniać temat II wojny (są osoby, którym brakuje tego i owego a czasem i więcej) a teraz wskakujemy do nowej rzeki. Ale możliwe, że osoby już wyszpejowane w drugą wojnę, z takim samym zapałem i starannością przyłożą się do wojny która miała zakończyć wszystkie inne konflikty. Jeśli chodzi o ograniczenia i wytyczne to nie sądzę by ograniczenia FPS miały sens, bo ludzie będą mieli problem z bronią i szpejem więc nie dokładajmy im kolejnych zmartwień. Co do masek gazowych to trzeba sprawdzić czy rzeczywiście nie da się ich założyć na gogle. Możliwe, że jedno i drugie nie będzie się gryzło. Pozostałe wytyczne jak najbardziej za. Osobiście mam zamiar stanąć po stronie barbarzyńskich hunów. 

Kuba, patrząc po liście zainteresowanych tematem od razu widać, że nie ma tu przypadkowych ludzi. Nikt nie każe komukolwiek jeździć na wszystkie gry w sezonie. Nie liczymy na to, że ktoś kto zacznie stawiać pierwsze kroki w ASH pójdzie w I wojnę światową. Szeroko otwarte drzwi jak pokazuje przykład gier drugowojennych rzadko przynoszą dobre rezultaty w postaci dużego przypływu świeżej krwi. Stąd mała frekwencja nie będzie problemem - bo przynajmniej na początku wszyscy zakładamy, że będzie nas 16-20 osób w porywach. I to na obie strony. To, że ktoś nie ma szpeju na Ostfront/Pacyfik/I Wojnę Światową ma oznaczać to, ze mamy odmawiać sobie dobrej zabawy, bo ktoś inny nie chce się wystylizować? To mają być przyjemne gry od nas dla nas i w dodatku na poziomie. Więc chyba już czas, żeby chętni zaczęli się przykładać, choć po liście osób, które zadeklarowały zainteresowanie widać, że to Premiership ASH, więc o to jestem spokojny.

Nie mogę się jednak zgodzić z opinią, że ograniczenia FPS nie wydają się mieć sensu. Przecież tu idzie o bezpieczeństwo - podstawę tego sportu. Lee i Pazur przytoczyli - w mojej opinii - bardzo realne przykłady sytuacji w jakich może się okazać, ze 450 FPS w karabinie to za dużo. I stąd pomysł na wymóg by wszystkie zabawki były oparte na 350 FPS. Według mnie bardzo sensowny wymóg. A to, że odbije się one na frekwencji mnie w ogóle nie martwi. Tak jak napisałem wyżej - to mają być gry od nas dla nas.

W dniu 27.10.2019 o 10:02, gregorius7 napisał:

Według mnie jest resztę jeden  problem. Jest to teren. Jeżeli klimat IWW to zwykły las raczej nie pasuje,  Bemowo miało miejsce gdzie byl nieduży okop i to ma sens ale ja takich miejsc gdzie są instalacje po wojskowe nie znam, miejsca gdzie są fortyfikacje były by dobre. Jeśli jesteśmy przy bliskich m kontakcie i gazie i maskach można rozszerzyć sytuację że w momencie pojawienia się gazu np żółty dym, strony wstrzymują ogień ubierają maski i przechodzą do ataku z użyciem replik o niskim FPS i broni białej, rozwiązuje to problem replik o większej mocy, karabin na plecy i saperka w dłoń albo bagnet na broń. Wpłynie to na walkę w zwarciu. Do porządkowania proponuje też osobny wątek gdzie osoby zainteresowane wpiszą czym dysponują z replik i białej broni. Pozwoli to zbalansować strony ponieważ na tą chwilę jest pewna dysproporcja po stronach konfliktu.

Gregor las jak najbardziej pasuje. Zarówno na front zachodni i wschodni. To, że w kulturze popularnej utarło się, że I wojna światowa to była wojna pozycyjna w księżycowym krajobrazie pól porytych przez artylerię to inna bajka. Pierwsza faza - inwazja na Belgię i Francję oraz walki w Królestwie Polskim - to była wojna manewrowa, często w terenach leśnych (Szampania, okręg Verdun, ale też Prusy Wschodnie czy Karpaty). Co do porządkowania wątków - nie mnóżmy ich. Każdy ma możliwość wpisania na profilu swojego arsenału i określenia ile to ma FPS. Ponadto zaproponowałem administracji utworzenie działu I wojna światowa, czekam na rozpatrzenie wniosku. Natomiast jeżeli ktoś chce zorganizować grę to niech założy temat w wątku "Imprezy ASH". Skoro pojawiły się tam tematy gier w klimacie wojny w Wietnamie, to dlaczego miałoby to być złe miejsce dla I wojny światowej?

 

 

Link to post
Share on other sites
  • Domin007 changed the title to WIELKA WOJNA (I WŚ) - zasady ogólne (dyskusja)
  • Domin007 pinned this topic

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...