Lee Posted June 27, 2022 Report Share Posted June 27, 2022 Przez 90% gier ASH jeździłem z karabinem z lunetą 530fps. Zdarzały się gry, że PM na full auto, lobem do mnie dostrzeliwal. Niezbyt celnie, ale to był taki "deszcz kulek" który mógł trafić. Chce przez to powiedzieć, że czterotakty maja sens gdy maja te co najmniej 100fps zapasu. Gdy maja tyle samo co PM, to nikt kto będzie znał zasady, nie będzie biegał z 4t. Dziwnym byłoby zrobienie 4t na 500fps i kategorii "super 4t snajper" na 550fps. Odniosę się do zasad z MA, bo już były kilka razy wskazywane jako wzór. Przeliczę dla ułatwienia na fps i podpiszę tryby ognia, żeby każdy wiedział jak to wygląda. 350fps (1,19J) - w większości środowisk ASG jest to broń używana na najbliższych dystansach, określana na MA jako broń boczna, do strzelania "od 0m". 450fps (1,9J) - określana w MA jako broń szturmowa, to nic innego jak broń z trybem FULL AUTO (MP40, Sten, Thompson, PPSh-41), broń zasilana z taśmy to oczywiście tzw karabiny maszynowe. 530fps (2,6J) - określana w MA jako DMR to broń SEMI-AUTO (Garand, SWT, Gewehr 43) 600fps (3,4J) - określana w MA jako snajperska, to broń czterotaktowa (dwutakt pewnie też) (Kar98, Mosin, Springfield). Zasady na MA dobrze działają, ale są dopasowane do współczesnych replik i całej jej dostępności. Głównie chodzi mi o słabą komercyjna dostępność Garanda, SWT, Gewher 43. Widoczna jest także różnica w FPS między czterotaktem, a karabinem full auto - 150fps. Mówiłem już, że 100 fps to pewne minimum dla sensownej gry. Dodatkowo każdy kto chce, na MA (jak i pozostałych modernach), może montować sobie optykę na replikach bez żadnych przeszkód. Jeśli na ASH chcielibyśmy wprowadzić podział jak na MA i żeby w kar98 każdy mógł mieć 600fps, to trzeba przemyśleć sens czegoś takiego, skoro nie każdy będzie mógł zamontować sobie lunetę, bo snajperzy to będą "wybrańcy". W tym temacie ASG nijak ma się do rzeczywistości. W rzeczywistości na 100m z przyrządów mechanicznych wycelowałbym trochę poniżej głowy i kula przeszła by przez deski/pustaki/dyktę/blachę trafiając w cel. Co najłatwiej zrobić wtedy w ASG, jak ktoś jest za taka osłonę? Podbiec nieco bliżej, żeby lepiej wycelować... Ja widzę możliwe limity albo jako zachowanie tych podobnych do MA (z założeniem, że każdy może osadzić historyczną lunetę na czterotakcie), albo obniżenie je na trybie FULL AUTO do tych 350fps, żeby zejść z mocy dla pozostałych (430fps SEMI i 500fps dla repetierów). Dobrze też powiedział Corporal odnośnie posiadania replik. Nie oszukujmy się, że czasami widać żonglowanie replikami w miarę zmieniających się zasad. Sam po ostatnim roku, gdzie ustalono "lunety dla snajperów" uznałem, że czterotakt z żelaznymi przyrządami to jest pomyłka i kupiłem sobie Stena. Snajperzy i karabiny maszynowe są limitowane itd. Ogólnie chciałbym, żeby nie było takich limitów, tylko, żeby były wyrównane zasady pozwalające się cieszyć każdemu na strzelaniu taką historyczną repliką jaką posiada. Jeśli są stosowane ze względu na historyczność (grupa 10 MG to coś dziwnego), to należałoby uniknąć również dużego nasycenia pistoletami maszynowymi. Ale czy jest sens to limitować? Może lepiej wyrównać możliwości gry poszczególnymi replikami? We wcześniejszych wątkach pisałem o 350fps dla full auto i 450fps dla reszty z powodu uproszczeń w zasadach, gdyż obecnie nie ma zbyt wielu Garandów i SWT (ogólnie semi-auto). Jednak jeśli by takie zasady zostały wprowadzone, nie wykluczone, że zaczęły by się pojawiać jako repliki dające największą przewagę "Dzidy Laserowe Pola Walki". W końcu z Garanda czy Gewehr43 z mocną baterią i szybkim palcem można by strzelać "prawie" jak z MP40. Niby nie ma zagrożenia, ale takimi DLPW były już Stg i karabiny maszynowe. Temat kończę bez propozycji limitów, tylko zwracając uwagę na pewne problemy odnośnie fps i poszczególnych trybów (semi/full auto/repetier) oraz balansu rozgrywki, bo tu jest pies pogrzebany. Quote Link to post Share on other sites
Domin007 Posted June 27, 2022 Author Report Share Posted June 27, 2022 Koledzy, dziękuję za wszystkie głosy w tej dyskusji. Kuba słusznie zauważył, że to do organizatorów należy ostatnie słowo w kwestii ograniczeń. To rzeczywiście jest argument ultima, lecz po to tutaj rozmawiamy, by podnieść jakość naszych spotkań i każdy z nich wrócił zadowolony. 1. Ograniczenia jakie proponują rozmaici organizatorzy służą zatem kilku aspektom i muszą znaleźć środek trójkąta: a) bezpieczeństwo, b) podniesienie realizmu rozgrywki, c) zbalansowanie rozgrywki. Oczywistym jest, że chcemy by było nas jak najwięcej, ale też - chyba dla wszystkich - oczywistym jest, że chcemy się bawić (bo pamiętajmy, że to nie jest prawdziwa wojna) bezpiecznie i to jest priorytet. Zasady muszą też być na tyle nieskomplikowane, by przeciętny gracz zapoznał się z nimi, zapamiętał je i stosował. Powinny także być także - co słusznie zaproponował Adrian - ujednolicone, bo to by zapewnić pewną przewidywalność, by uczestnicy naszych rozgrywek wiedzieli czego się spodziewać. Ponadto jeżeli coś jest stosowane od x czasu to w pewnym momencie wchodzi to do głowy samoistnie, jak jazda na rowerze czy język obcy. 2. Jakie kwestie "trudne" zidentyfikowała nasza dotychczasowa dyskusja: a) "ograniczenie wolności" czyli niechęć części środowiska do noszenia ochraniaczy na zęby. b) jak dać snajperom przewagę nad karabinami powtarzalnymi i maszynowymi, c) jak zrekompensować kaemistom trud dźwigania 8-kilogramowego wiosła, konieczność każdorazowego rozstawiania karabinu na dwójnogu i ograniczone pole ostrzału, d) problem tego, że część replik (różnych typów broni) nie mieści się w najczęściej proponowanych limitach, Ad. 2. a) Nie zgadzam się z tym, że noszenie maski czy ochraniacza na zęby to ograniczenie wolności - z koniecznością noszenia okularów nikt nie dyskutuje. To jak z pasami bezpieczeństwa - to, że nie wolno jeździć bez zapiętych pasów, nie znaczy, że nie można, ale czy jest to rozsądne? Bez zapiętych pasów nawet przy 60 km/można sobie załatwić L4 in secula seculorum. Przypominam, że na "Dieppe 1942" - w myśl argumentu jaki przytoczył Kuba - ochrona zębów będzie przeze mnie wymagana. Ad. 2. b) Jak pisałem wcześniej, przewagę snajperom daje wyszkolenie, kamuflaż i optyka na broni. Od jakiegoś czasu standardem jest, że tylko snajper może mieć lunetę - w myśl podnoszenia realizmu. Jednak z rozmów i argumentów Kolegów, którzy bawią się w "myśliwych" wynika, że to za mało by mieć "realną" przewagę nad zwykłą piechotą. Co więcej, Seph podał argument, że snajper jest z gatunku broni "specjalnych" i w ten sposób trzeba by się zastanowić w jaki sposób zaznaczyć ten charakter, ergo w jaki sposób dać snajperowi (prócz atutów optyki i kamuflażu) nieco przewagi. Ad. 2. c) W przypadku karabinów maszynowych siła ognia wynika z dwóch rzeczy - szybkostrzelności i zapasu amunicji (600-900 kulek w porównaniu do 300 kulek w przypadku PM-ów). Niemniej fakt, że KM-ów też jest mało w użyciu (de facto tylko 4 sztuki MG 42, bo Browning jest 1, a BAR bardziej pasuje do kategorii karabinów szturmowych jak StG) i z powodów, o których wspominał przede wszystkim Seph, a które wymieniłem wyżej - też trzeba się zastanowić czy dodać KM-om jeszcze jeden atut - bądź w postaci cięższych kulek, bądź większych FPS-ów. Ad. 2. d) To jest najtrudniejszy orzech do zgryzienia, bo jak już pisałem wyżej, nie chcemy by ktoś musiał rezygnować z zabawy dlatego, że nabył replikę podkręconą przez poprzedniego właściciela. Niemniej tacy gracze też powinni wziąć pod uwagę, że priorytetem dla każdego, a przede wszystkim organizatorów, powinno być bezpieczeństwo. Sam miałem mieszane odczucia kiedy oddawałem do zmniejszenia mocy (na gry pierwszowojenne) swój sztucer. Problem z tej kategorii jednak dotyczy w pierwszym rzędzie PM-ów. Największym atutem PM-u w airsofcie jest szybkostrzelność i mobilność. PM o wysokich FPS-ach, strzelający ciężkimi kulkami zasięgiem dorównuje karabinom powtarzalnym i samopowtarzalnym. Ktoś kto startuje z Mauserem/Lee Enfieldem na gościa z Thompsonem/PPSz o porównywalnych parametrach ma raczej małe szanse. Zatem tu dotykami kwestii zbalansowania rozgrywki i jej realizmu, bo jak słusznie zauważył Lee, gros broni w rękach żołnierzy podczas II WŚ to były karabiny powtarzalne. Nie chcąc zmuszać nikogo do nabycia czterotakta (choć naprawdę warto, z pewnością poprze mnie duże grono ich posiadaczy) musimy zatem zastanowić się jak rozwiązać kwestię "zbyt dużej siły ognia" PM-ów. Przewagę daje zarówno prędkość wylotowa pocisku jaką daje replika i masa kulki, a w dalszej kolejności zapas amunicji w dyspozycji i tryb ognia. 3. Biorąc pod uwagę powyższe, co bym zaproponował: a) PM-y - 360 FPS i masa kulki maks. 0,25g; b) karabiny samopowtarzalne, szturmowe - 450 FPS, masa kulki maks. 0,3g, ograniczenie do 2 karabinów szturmowych na oddział; c) karabiny maszynowe - 450 FPS, masa kulki maks. 0,35g, limit amunicji 900 kulek w boksie, działa bez amunicyjnego; d) karabiny snajperskie - 500 FPS, masa kulki maks. 0,4g, ograniczenie do 1 snajpera na oddział. e) zalecana ochrona na zęby Dajcie proszę znać co myślicie. Quote Link to post Share on other sites
Młody_brt Posted June 27, 2022 Report Share Posted June 27, 2022 22 minuty temu, Domin007 napisał: a) PM-y - 360 FPS i masa kulki maks. 0,25g; - tu ewentualnie można pomyśleć nad "rozbiciem" zakładając że gramy zarówno las jak i ubrana coś co sprawdzała się w modernie. np: max limit dla PM 380/390fps ( ze względu na rozrzut chińskich stocków ) ale full auto max do np . 340/350fps powyżej jedynie single fire 22 minuty temu, Domin007 napisał: b) karabiny samopowtarzalne, szturmowe - 450 FPS, masa kulki maks. 0,3g, ograniczenie do 2 karabinów szturmowych na oddział; Tu proponuje j.w ale z innymi limitami do 400fps auto powyżej single, bez limitów na oddział 22 minuty temu, Domin007 napisał: c) karabiny maszynowe - 450 FPS, masa kulki maks. 0,35g, limit amunicji 900 kulek w boksie, działa bez amunicyjnego; Rozsądna opcja 22 minuty temu, Domin007 napisał: d) karabiny snajperskie - 500 FPS, masa kulki maks. 0,4g, ograniczenie do 1 snajpera na oddział. Rozumiem, że to ma się tyczyć wszystkich 4t , 520/530fps - chiński stock po wstawieniu samej precki i gumki może tyle osiągnąć 22 minuty temu, Domin007 napisał: e) zalecana ochrona na zęby - zalecana ale nie narzucana Quote Link to post Share on other sites
Mati86 Posted June 27, 2022 Report Share Posted June 27, 2022 (edited) A propos bezpieczeństwa, jeśli ktoś złamie nogę wprowadzimy zakaz biegania, prawda? Jak mam jechać pół Polski i dowiedzieć się, że mój mp40 posiadający 400 FPS jest za bardzo zabójczy to to się mija z celem. Możecie wprowadzić limit nawet taki jak w WWI, frekwencja zweryfikuje. Tylko nie marudzić jak przyjedzie po dziesięć osób na stronę. Edited June 27, 2022 by Mati86 Quote Link to post Share on other sites
Domin007 Posted June 27, 2022 Author Report Share Posted June 27, 2022 28 minut temu, Mati86 napisał: A propos bezpieczeństwa, jeśli ktoś złamie nogę wprowadzimy zakaz biegania, prawda? (...) Po raz kolejny powtórzę, bo chyba nie zrozumiałeś. Przeczytałeś, ale nie zrozumiałeś. Spróbuję zatem nawet napisać to tłustym drukiem i wielkimi literami, może dotrze: chcemy ZMINIMALIZOWAĆ RYZYKO, BO doskonale zdajemy sobie sprawę, że NIE WYELIMINUJEMY GO CAŁKOWICIE. Czy jest to dostatecznie zrozumiałe, czy mam jeszcze raz powtórzyć? Posługując się Twoją logiką wypadałoby zakazać samochodów, bo można zabić w nich siebie i kogoś innego, ale nikt tego nie robi - bo po to są ograniczenia prędkości i inne przepisy - by zminimalizować ryzyko wypadków i ich skutki. Czy tak trudno Ci to zrozumieć? 37 minut temu, Mati86 napisał: (...) Jak mam jechać pół Polski i dowiedzieć się, że mój mp40 posiadający 400 FPS jest za bardzo zabójczy to to się mija z celem. (...) Czyli ważniejsze dla Ciebie jest posiadanie 400 FPS w MP 40 i brak udziału w rozgrywkach ASH niż zmniejszenie mocy repliki do akceptowalnych poziomów i aktywny udział w tych rozgrywkach z repliką historyczną. OK. 43 minuty temu, Mati86 napisał: (...) Możecie wprowadzić limit nawet taki jak w WWI, frekwencja zweryfikuje. (...) Chwilunia, a na ilu grach ASH w ciągu ostatnich 3 lat Twoja obecność podbijała frekwencję? Bo póki co obowiązują podwyższone limity i jakoś nie widać wielkiego przypływu. Ale podpowiem, że Ty też możesz zorganizować grę i - uwaga! - nawet dać limity z "Misji Afganistan". Naprawdę! Zobaczymy jak wtedy będzie z frekwencją. 48 minut temu, Mati86 napisał: (...) Tylko nie marudzić jak przyjedzie po dziesięć osób na stronę. Zaskoczę Cię, bo frekwencja po 10 osób na stronę często działa in plus - wyższa kultura rozgrywki, większa zabawa, bardziej rodzinna atmosfera. Weterani gier pierwszowojennych czy uciekinierzy z Wyspy Ośmiornicy albo fiordów z pewnością się pod tym podpiszą. Quote Link to post Share on other sites
Mati86 Posted June 27, 2022 Report Share Posted June 27, 2022 Zakaz biegania lepszy pomysł. Quote Link to post Share on other sites
Pazur88 Posted June 27, 2022 Report Share Posted June 27, 2022 48 minut temu, Mati86 napisał: A propos bezpieczeństwa, jeśli ktoś złamie nogę wprowadzimy zakaz biegania, prawda? Nie. Ale przedystutujemy temat oznakowania miejsc niebezpiecznych, misji nocnych, doboru obuwia, wyboru miejsc na starcia. 53 minuty temu, Mati86 napisał: Jak mam jechać pół Polski i dowiedzieć się, że mój mp40 posiadający 400 FPS jest za bardzo zabójczy to to się mija z celem. Jeśli dopiero na grze dowiadujesz się, że Twoja replika nie mieści się w limicie to znaczy iż nie przeczytałeś zasad. Świadczyć to może o szacunku do organizatora i innych graczy. 56 minut temu, Mati86 napisał: Możecie wprowadzić limit nawet taki jak w WWI, frekwencja zweryfikuje. I Wojna to nie jakiś démon czy chłopiec do bicia. Wątek z zasadami tych gier nie jest zamknięty, śmiało można rzucać propozycje ulepszenia/zmiany. 58 minut temu, Mati86 napisał: Tylko nie marudzić jak przyjedzie po dziesięć osób na stronę. Postaram się już nigdy, czy to na forum czy w rozmowach w domowym zaciszu, nie narzekać na frekwencję gier ash. 10 osób na stronę to całkiem ładny wynik swoją drogą :) Quote Link to post Share on other sites
Vlad Posted June 27, 2022 Report Share Posted June 27, 2022 (edited) 3 godziny temu, Domin007 napisał: 3. Biorąc pod uwagę powyższe, co bym zaproponował: a) PM-y - 360 FPS i masa kulki maks. 0,25g; b) karabiny samopowtarzalne, szturmowe - 450 FPS, masa kulki maks. 0,3g, ograniczenie do 2 karabinów szturmowych na oddział; c) karabiny maszynowe - 450 FPS, masa kulki maks. 0,35g, limit amunicji 900 kulek w boksie, działa bez amunicyjnego; d) karabiny snajperskie - 500 FPS, masa kulki maks. 0,4g, ograniczenie do 1 snajpera na oddział. e) zalecana ochrona na zęby Dajcie proszę znać co myślicie. Ad a Zgoda większość PM ma takie osiągi a jak nie posiada to łatwo zrobić upgrade bez wpływu na gearbox = przeciążenia i uszkodzenia. Masa kulek max 0,28 g ---> bardziej stabilna w locie Ad b Zgoda Ad c Zgoda z zastrzeżeniem do masy bb 0,3g i możliwość dostarczenia taśmy przez amunicyjnego w metalowej skrzynce. Strzelanie nie wymaga obecności amunicyjnego. Ad d Zgoda bez problemu Ad e Ogólnie zalecana ( maski lub wkładki ochraniające dobrowolne) Przy małych dystansach CQB obowiązkowa. Edited June 27, 2022 by Vlad Quote Link to post Share on other sites
Guzol1 Posted June 27, 2022 Report Share Posted June 27, 2022 2 godziny temu, Vlad napisał: Ad a Zgoda większość PM ma takie osiągi a jak nie posiada to łatwo zrobić upgrade bez wpływu na gearbox = przeciążenia i uszkodzenia. Masa kulek max 0,28 g ---> bardziej stabilna w locie Ad b Zgoda Ad c Zgoda z zastrzeżeniem do masy bb 0,3g i możliwość dostarczenia taśmy przez amunicyjnego w metalowej skrzynce. Strzelanie nie wymaga obecności amunicyjnego. Ad d Zgoda bez problemu Ad e Ogólnie zalecana ( maski lub wkładki ochraniające dobrowolne) Przy małych dystansach CQB obowiązkowa. Ubiegłeś mnie, bo miałem identyczną propozycję co do amunicyjnego. :D Co do reszty sugestii to ode mnie pełne poparcie. Quote Link to post Share on other sites
arkusz86 Posted June 27, 2022 Report Share Posted June 27, 2022 (edited) 8 godzin temu, Domin007 napisał: d) karabiny snajperskie - 500 FPS, masa kulki maks. 0,4g, ograniczenie do 1 snajpera na oddział. Pod tę kategorię podchodzą wszystkie czterotakty, a wyróżnikiem dla snajpera jest niestandardowe umundurowanie, maskowanie i luneta, zgadza się? Co z przywołanymi przeze mnie replikami broni krótkiej na co2 i gg? Te oscylują często w stocku w okolicach przekraczających 360fps. Temat dotyczy każdej ze stron, bo w arsenale mamy zarówno Colty, jak i Lugery, rewolwery, TT itd. Edited June 27, 2022 by arkusz86 Quote Link to post Share on other sites
KubaJozefek Posted June 27, 2022 Report Share Posted June 27, 2022 9 hours ago, Domin007 said: dziękuję za wszystkie głosy w tej dyskusji. Kuba słusznie zauważył, że to do organizatorów należy ostatnie słowo w kwestii ograniczeń. To rzeczywiście jest argument ultima, lecz po to tutaj rozmawiamy, by podnieść jakość naszych spotkań i każdy z nich wrócił zadowolony. Niestety Dominiku, nigdy wszystkich nie zadowolisz. Zawsze się znajdzie maruda. Dlatego jestem w kwestii organizacji za totalnym autorytaryzmem/despotyzmem. Organizujesz? Decydujesz. Nie podoba się? Nie przyjeżdżaj. Orgowie nie są w ciemię bici, dlatego ufam im, że zorganizują coś na co przyjedzie jak największa liczba ludzisków. Zauważam, że znowu zaczynacie rozbijać te fpsy, a to 350, a to 400, a ten 360/380. Spamiętacie to wszystko? Nie sądzę. Jak dla mnie prosta zasada: coś, co strzela nabojem pistoletowym - 350 fps (przykładowo/pod dyskusję) Coś co strzela karabinowym - 450 fps (przykładowo/pod dyskusję) Czemu tak? I gdzie przewagi dla danej repliki? Można to prosto wytłumaczyć na zasadzie: zalety(Z)/wady(W) PM: (Z) w miarę lekki, w miarę ilość ammo, szybkostrzelny; (W) mały zasięg Karabin semi/powtarzalny: (Z) większy zasięg, średnio masa; (W) mała szybkostrzelność, mniej ammo RKM/CKM: (Z) dużo ammo, duża szybkostrzelność, większy zasięg; (W) duża masa, mała mobilność Snajperka: (Z) zasięg, luneta, średnia masa; (W) mała szybkostrzelność, mało ammo, ograniczona ilość Jak widzicie, to co napisałem to coś co wie każdy, ale pokazuje, że wszystko ma swoje wady i zalety. Nawet jak ustalimy tylko dwie kategorie fpsowe, to wady i zalety danej repliki sprawiają, że możesz mieć przewagę nad jedną i dostać wpiernicz od innej. Dzięki ujednoliconym FPSom oraz kuleczkom, to czy ktoś wygra czy też nie, będzie zależało od umiejętności i współpracy, a nie że on ma snajpę 550 fps i ściąga każdego z 60m. Ograniczenia działają dla nas na korzyść. Moim zdaniem. 7 hours ago, Mati86 said: A propos bezpieczeństwa, jeśli ktoś złamie nogę wprowadzimy zakaz biegania, prawda? Jak mam jechać pół Polski i dowiedzieć się, że mój mp40 posiadający 400 FPS jest za bardzo zabójczy to to się mija z celem. Możecie wprowadzić limit nawet taki jak w WWI, frekwencja zweryfikuje. Tylko nie marudzić jak przyjedzie po dziesięć osób na stronę. Jest limit 350 fps na PMy a masz 400? Nie wejdziesz. Proste. Jeśli ci się nie podoba, zorganizuj na swoich zasadach i swoich ustaleniach. Quote Link to post Share on other sites
Guzol1 Posted June 27, 2022 Report Share Posted June 27, 2022 9 minut temu, KubaJozefek napisał: Jak dla mnie prosta zasada: coś, co strzela nabojem pistoletowym - 350 fps (przykładowo/pod dyskusję) Coś co strzela karabinowym - 450 fps (przykładowo/pod dyskusję) PM: (Z) w miarę lekki, w miarę ilość ammo, szybkostrzelny; (W) mały zasięg Karabin semi/powtarzalny: (Z) większy zasięg, średnio masa; (W) mała szybkostrzelność, mniej ammo RKM/CKM: (Z) dużo ammo, duża szybkostrzelność, większy zasięg; (W) duża masa, mała mobilność Snajperka: (Z) zasięg, luneta, średnia masa; (W) mała szybkostrzelność, mało ammo, ograniczona ilość Szczerze powiedziawszy to wg mnie brzmi interesująco i przejrzyście. Gdyby dodać niektóre "cechy" (np. wspomniany przez Vlada bonus za obecność amunicyjnego, domyślna możliwość uczestnictwa strzelb, PM-ów i pistoletów w starciach typu CQB i etc.) to jestem kupiony. Biorąc pod uwagę genezę ponownej dyskusji o limitach mocowych (bezpieczeństwo) to moim zdaniem podane wartości (350 i 450) też nie brzmią źle. Quote Link to post Share on other sites
Meister Posted June 27, 2022 Report Share Posted June 27, 2022 13 godzin temu, arkusz86 napisał: Co z przywołanymi przeze mnie replikami broni krótkiej na co2 i gg? Te oscylują często w stocku w okolicach przekraczających 360fps. Temat dotyczy każdej ze stron, bo w arsenale mamy zarówno Colty, jak i Lugery, rewolwery, TT itd. Większość klamek na CO2 z blowbackiem ma właśnie 360-380fps, ale też mało amunicji w magazynku i małą szybkostrzelność, oraz krótką lufę. Z samym boczniakiem łatwiej się przemieszczać w CQB, mając lufę na wysokości czyjejś klatki lub niżej, więc myślę, że nie ma co ich banować/ograniczać szczególnie, bo to dosyć małe zagrożenie. Ewentualnie wagę kulek ograniczyć do 0,25g. Od biedy można też wystrzelić jeden magazynek w glebę by obniżyć ciśnienie w kapsule. Wyjątkami są oczywiście repliki z ograniczonym blowbackiem (np. M712 KWC) lub jego brakiem (np. Rewolwery). One potrafią wymieść od 450 do 500+ FPS, ale to już oddzielny temat; Akurat rozpisane zasady FPSów/Dżuli i innych rzeczy związanych z repliką to dla mnie nie jest jakiś zły pomysł. Bo przecież każdy jedzie na grę ze swoją repliką, której będzie używał (obviously), więc musi znać limity tylko do niej -> jedną, krótką linijkę tekstu. Zabierasz thompsona? Po co Ci wiedzieć, ile inne klasy replik mają swojego limitu... W tym temacie tylko dodam, że na pewno bym nie dawał 4taktów w tej samej grupie co karabiny samopowtarzalne. Argumenty o fabrycznych FPSach do mnie osobiście nie przemawiają. Od jakiegoś czasu Taiwangun ostro idzie w repliki historyczne. Mają też chyba najtańszy asortyment i do tego opcję wyboru sprężyny (dlatego też ostatnio zakupy robiłem tylko u nich). Można spokojnie kupić replikę o obniżonej mocy. A jeśli nie to i tak większość stockowych chińczyków jest na tyle beznadziejna, że powinno się je od razu dawać do serwisu lub obcykanego kumpla, który wymieni kable, spodkładkuje gearbox i zamieni śmierdzący chiński smar na coś porządnego, więc można przy okazji wymienić też sprężynę. Nie pamiętam czy już poruszałem w tej dyskusji, ale na pewno w którejś poprzedniej tak. Argument "replika do tego i tego". Czasem nie da się zjeść ciastka i mieć ciastka. Moderny niestety są wyścigiem zbrojeń i szczytem spocenia, a ASH jest czymś przeciwnym. Jak już człowiek kupuje szpej i replikę historyczną to (przynajmniej dla mnie i moich bliskich znajomych ze "szczelania") robi się ten zestaw pod gry historyczne. Jak się wkracza w jakieś środowisko to się stara przystosować do ich zasad, a nie rzuca argumentem "bo gdzie indziej jest tak i c..j, a teraz zmieniajcie zasady pode mnie", chociaż w tym wypadku, trafniejsze jest stwierdzenie "nie zmieniajcie demokratycznie zasad, bo nowe mi się nie podobają... i c..j". Zresztą, jak ktoś ma kasę, żeby porządnie podkręcić replikę historyczną do standardów modernowych to równie dobrze go stać na nową replikę pod CQB xDDDD PS.@Mati86 Mati, nie świruj :D. Masz Stga i jeszcze repliki modernowe. Zrób to MP40 pod CQB i wbijaj. Jonek - dziękuję za głos w dyskusji, ale nie będę za każdym razem wykropkowywał kolokwialnego określenia męskiego przyrodzenia na cztery litery, pisanego z "C" z przody po to by był dłuższy. Uprzejmie proszę o tym pamiętać. - D. Quote Link to post Share on other sites
Mekar Posted June 28, 2022 Report Share Posted June 28, 2022 Ja tylko przypomnę. SW kar maksymalnie ze sklepu stokowy generuje 380 fps. Po moim doszczelnieniu 390. Zestaw od airsoft pro da 430-450 w zależności od wersji sprężyny. Zestaw tnt to równe 500 i to jest absolutne max dla tej repliki. To tak odpowiadając na bule, że chłop w thompsonie musiałby mu sprężynę wymieniać żeby mógł grać, podczas gdy chłop z mauzerem musi 300 zł pakować na 430 albo nerke szykować na zamianę na tnt. Będą gry polegajace na starciach na bardzo niskim dystansie- praktycznie wręcz. Chcecie się pifpafać jak dzieciaki z podwórka czy robimy airsoft, ogarniamy giwery i broń białą? Quote Link to post Share on other sites
Domin007 Posted June 28, 2022 Author Report Share Posted June 28, 2022 18 godzin temu, Mati86 napisał: Zakaz biegania lepszy pomysł. Nihil novi sub sole - zwracam Twoją uwagę, że w zasadach leczenia standardowo przyjęto, że ranny w nogę nie może biegać. Także ten "lepszy pomysł" już jest wykorzystany. Ale jeszcze lepszym pomysłem jest wyjście z domu i zorganizowanie gry dla środowiska ASH. Quote Link to post Share on other sites
Loczekk96 Posted July 2, 2022 Report Share Posted July 2, 2022 (edited) Powiem tak, na swoim przykładzie ograniczenie wagi kulek dla snajpera= brak snajperów lub snajperzy totalnie niecelni. O bezpieczeństwo twarzy oczu zębów każdy powinien zadbać sam nie interesuje mnie kto co stracił sory ale każdy wie jak jest ząb można stracić przy 600fps i równie dobrze przy 300fps. Budowałem replikę pod 550fps jak było przyjęte dla snajperów spędziłem nad tym 3 miesiące i wydałem kupę kasy zanim znalazłem złoty środek żeby w tej mocy zrobić świetny zasięg, używam 0.46g jak zostana ograniczone kulki do 0.4 zwyczajnie sprzedam replikę bo po co mi snajperka której nie jestem w stanie wykorzystać.... I raczej odpuszcze ASH bo tylko to mnie trzyma że mogłem bez spiny fajnie pograć... Mimo iż większość "zwykłych" 4taktow mnie doganiała i przewagą była tylko luneta.... Dla mnie rozwiązaniem najlepszym jest mierzenie w Joulach na limitach MA. Działa to od wiek wieków w normalnym airsofcie i niema żadnych kwasów w Krk na arenie u nas pięknie działają te limity każdy jest zadowolony, repliki są mierzone na docelowych kulkach. Każdy build repliki jest inny wiec i wagomiary będą się różnic. Zaczyna się robić z tego pluszowy airsoft bo ktoś nie chce nosić osłony na zęby... zrobicie jak uważacie ale zmniejszając limity robi się problem a zwłaszcza już przy ograniczeniu wagi kulek 4takty (nie snajperki) umieścił bym w limitach karabinów maszynowych. Dla mnie takie limity mają sens. Pozdrawiam Edited July 2, 2022 by Loczekk96 Quote Link to post Share on other sites
Andej997 Posted July 2, 2022 Report Share Posted July 2, 2022 Mimo, że w szpitalu to na tyle kontaktuję, że się udzielę. Czytam czytam i... k&rwica mnie strzela, tak po prostu k&rwica. Jeden się boi o zęby i nie lubi masek, inny nie chce biegać bo się połamie... Ludzie, jakbym czytał "asgjunior" dla dzieciaków po 12 lat. Myślałem że średnia wieku jest wyższa, a ja ze swoimi 26 krzyżykami jestem jednym z młodszych... Wspólne limity fps/J na ASH? Jakiś mit i śmiech na sali, co impreza to inne limity wzięte dosłownie z d8py.. Na jednej PM max 350 fps, na innej max 450 fps. Podam swój przykład, mam jedną JEDYNĄ replikę na ASH. Jest to sten od AGM'a. Ma zabójcze i zawrotne 340 fps. Strzelam kulkami 0,25, są wolne, ale celne. Czemu piszę o celności? Bo wiem, że nawet jak będę strzelał na 30 m na wysokości pasa to tam polecą. 0,2 miały tendencję do podnoszenia się i celując ciut wyżej mógłbym trafić w twarz. Zasięg jest relatywnie krótszy (o dobre 8 m) ale w dupie, BHP i uczciwość względem kolegów ważniejsza (teraz to czytam i zastanawiam się po co, skoro są tacy co z góry zakładają, że chcę uprawiać powergaming) Doczytałem dziś, że na Bzurze limit wagi kulek to 0,3g. Świetny pomysł, wręcz rewelacyjny, przy 450 fps będą latać jak chcą już na 20 m. Ale spoko ;) zęby nie ucierpią, oczy też nie :) jeśli wezmę PM to to ograniczenie ani mnie ziębi ani grzeje. Zaczynam mieć wątpliwość co do inwestowania w 4 takt. Bo po prostu prędzej czy później komuś stanie się krzywda, będzie celować w brzuch, trafi w ryło i potem znów będziemy się tu pałować i "hur dur za duszo efpesów!!!". Jeśli uda mi się ogarnąć 4 takt, to na pewno nie będą to kulki 0,3, prędzej 0,36, albo i 0,4. Bo wolę żeby kulka leciała wolniej, miała nawet mniejszy zasięg, miała mniejszą skuteczność (bo ktoś się uchyli), ale żeby leciała tam gdzie chcę, a nie byle gdzie. Jeśli ktoś skończył ogólniak (zakładam że 99% z nas) to zna fizykę na tyle, żeby wiedzieć jedną za*biście ważną rzecz. Jeśli replika generuje na kulkach 0,2 550 fps, to na 0,4 wygeneruje odpowiednio mniej (strzelam, że koło 380). Oczywiście mógłbym wrzucić wykresy balistyczne dla kulek (bo to nie problem nawet w excelu to ogarnąć) z podziałem na rozkład energii, wytracanie prędkości itd), tylko po co? 10 min na yt i amerykanie pięknie pokazują jak działa balistyka w ASG. Tak jak pochwalałem pomysł z tracerami, ze smugaczami, tak jak zaczynając (w kiepskim czasie bo sesyjno-covidowym) przygodę z ASH. Tak Pogranicze w Ogniu, Budapeszt, wywołują naprawdę miłe wspomnienia i uśmiech na gębie. Ale czytając to co tu jest napisane, znów się zastanawiam, czemu ASH ma te same problemy co modern 10 lat temu. Przy okazji pojawia się kolejna odpowiedź czemu w ASH nie ma nowych twarzy. Bo zamiast stosować ograniczenia ogólnie przyjęte tworzycie swoje na siłę. I serio, jak będę miał kaprys to wsadzę do stena z morderczymi 340 fps i kulki 0,5, mój problem że będę miał może 15 m zasięgu :) Quote Link to post Share on other sites
Borec Posted July 2, 2022 Report Share Posted July 2, 2022 Mądrego to i dobrze posłuchać tj. poczytać...Loczek dobrze mówi! Jeżeli dostaniesz bezpośrednio w płytkę zębową to nie ma większego znaczenia czy jest to 350 czy 550 FPS - efekt w 90% przypadków będzie taki sam. Remedium jest natomiast bardzo proste - chcesz się bawić bezpiecznie - to się zabezpieczaj. Wolisz dreszczyk adrenaliny? To licz na swoja szczęśliwą gwiazdę i baw się dobrze. Wybór każdy ma i każdy ponosi jego konsekwencje. Decydującymi czynnikami ryzyka jest to, jak wiele kulek właśnie zmierza do ciebie w jednostce czasu i którą część ciała wystawiłeś jako ich cel, a także - jak dobrze ową część ciała zabezpieczyłeś. To z jakiego typu repliki zostały wystrzelone, jest w gruncie rzeczy bez znaczenia. Dlatego uważam, że wprowadzanie różnych limitów mocy dla poszczególnych replik w ASH, powinno wynikać bardziej z chęci oddania możliwości jakie stwarzały ich oryginalne odpowiedniki. Wprowadzanie do istniejących ograniczeń FPS, kolejnego kryterium jakim miała by być waga kulek i tłumaczenie tego względami bezpieczeństwa jest wg. mnie jedynie niepotrzebnym komplikowaniem życia innym graczom, przynajmniej na części z nich wymuszającym zmiany w posiadanych przez nich replikach. Z reguły zmianach na gorsze... W imię niejasno sprecyzowanego "minimalizowania ryzyka" wyników którego, ocenić się zwyczajnie nie da. Ostatecznie, sprowadza się to więc do poprawy samopoczucia jednych graczy, kosztem innych. I to jest jedyny pewny wynik, tego całego zamieszania. Panowie orgowie, chcecie robić pomiar wg. J a nie FPS, jako bardziej miarodajny? Ok, to go róbcie -pomysł nie jest zły, ale róbcie to porządnie i na jasnych zasadach - w określonych limitach J dla danego typu repliki, bez względu na to jakimi kulkami ktoś sobie zasypuje magazynki. Bez względu na to czy kulki będą różowe, białe czy w ciapki, czy 0.2g czy 0,42 - to nikogo nie powinno obchodzić, poza użytkownikiem danej repliki. Skoro ma być limit J, to niech tak będzie, ale zostawcie resztę w gestii każdego gracza - czy woli używać lżejsze i "szybsze" kulki czy tez preferuje mniejsze FPSy, ale stabilniejszą trajektorię lotu. Nie jest was wielu, więc ustalcie w końcu między sobą jednolite zasady "mocowe" dla poszczególnych typów replik- im prostsze tym lepsze. Nie wiecie jakie jeżeli chodzi o Joule? - zasady z MA mogą być "inspiracją", ale nie wymyślajcie koła na nowo i nie róbcie jakich dziwnych i skomplikowanych krzyżówek FPS-ów i wagi kulek, bo "na oko" - tak będzie bezpieczniej. Nie będzie, co najwyżej niektórym się poprawi samopoczucie, do czasu kolejnego "przypadku stomatologicznego" z czterotaktem w roli głównej, tak jak w przykładzie który zapoczątkował bieżącą dyskusję. Bo na razie to wygląda na to, że ten "czterotaktowy" przykład, będzie przyczynkiem, by dowalić graczom z PM-ami i snajperkami. Jak w pewnym przysłowiu - "Kowal ukradł, a cygana powiesili..." Moje postulaty jako podsumowanie, po tej beletrystyce: 1. Ustalmy jasną klasyfikację replik ze względu na ich rodzaj: boczniaki/PMy - Karabiny - KMy- Snajperki lub jeszcze prościej - w oparciu o rodzaj amunicji jaką wykorzystywał oryginał: pistoletowa, karabinowa, pośrednia (dla STG) - osobiście uważam, że ta ostatnia była by dla ASH ciekawym wyróżnikiem... 2. Ustalmy jasne, proste zasady ograniczeń mocowych poszczególnych typów replik, wyrażone albo w FPS albo w J (i tylko w tych jednostkach. 3. Niech każdy przyjmie do wiadomości, ze za swoje decyzje, bezpieczeństwo i zdrowie odpowiada samodzielnie odkąd skończył 18 rok życia - skoro decydujesz się na grę ASG/ASH, to musisz wziąść pod uwagę, że istnieje spore prawdopodobieństwo, że kiedyś, jakaś kulka cię trafi i może nawet będzie bolało. Co z ta wiedzą zrobisz, to twoja sprawa... 4. "NIe" dla zasady "PIf-paf" - nie jesteśmy dziećmi i nie biegamy z kijkami, tylko z replikami, które jednak czymś strzelają. A może by tak demokratycznie, przeprowadzić głosowanie w formie ankiety nad tymi najbardziej podstawowymi kwestiami/zasadami? Vox populi, vox dei - i była by jasność czego większość z nas oczekuje od ASH i orgowie mieli by może mniej rozterek? :) Quote Link to post Share on other sites
Loczekk96 Posted July 3, 2022 Report Share Posted July 3, 2022 W mojej opinii jak wspominałem najlepsza opcja są zasady z MA tylko np nwm jak mówiłem jako dmr czy km utknąć zwykle 4 takty. Przyciągnie to najwięcej nowych twarzy patrząc na limity bo są zwyczajnie "ludzkie". Quote Link to post Share on other sites
Lee Posted July 3, 2022 Report Share Posted July 3, 2022 3 godziny temu, Loczekk96 napisał: W mojej opinii jak wspominałem najlepsza opcja są zasady z MA tylko np nwm jak mówiłem jako dmr czy km utknąć zwykle 4 takty. Przyciągnie to najwięcej nowych twarzy patrząc na limity bo są zwyczajnie "ludzkie". Czyli wszystkie karabiny snajperskie (czterotakty) z zasad MA przesunąć o 80fps niżej jako DMR (tam gdzie sa SWT, Gewehr43 itd)? Po co? Żeby snajperom łatwiej się strzelało? To może zróbmy 700fps dla "snajperow" i limit po jednym snajperze na strone. Żeby byli już pewni i bezpieczni że nikt ich nie zastrzeli z wyjatkiem kolegi po fachu. Jakie jest racjonalne uzasadnienie zwiększenia fps dla snajperów poza >>ułatwieniem im gry<<? Poza tym sam pomysł limitowania snajperów albo KM-ów, to jest słaba sprawa. Ktoś ma replikę i chce z nią przyjechać? Mieści się w limitach? To niech przyjeżdża. Quote Link to post Share on other sites
Loczekk96 Posted July 3, 2022 Report Share Posted July 3, 2022 Przecież wyraźnie napisałem zwykle 4takty xd czyli nie snajperki xd Dla mnie to ma sens bo snajper musi się napocić o wiele więcej żeby coś zdziałać no z reguły gra sam, muszę się dużo czołgać skradać żeby co kolwiek ugrać... Na Bliski dystans mam tylko pistolet gdzie wy pm km ciul nie wie co. Chcecie gracie w pluszowy airsoft, ale ja spadam Quote Link to post Share on other sites
Lee Posted July 3, 2022 Report Share Posted July 3, 2022 5 godzin temu, Loczekk96 napisał: Przecież wyraźnie napisałem zwykle 4takty xd czyli nie snajperki xd Dla mnie to ma sens bo snajper musi się napocić o wiele więcej żeby coś zdziałać no z reguły gra sam, muszę się dużo czołgać skradać żeby co kolwiek ugrać... Na Bliski dystans mam tylko pistolet gdzie wy pm km ciul nie wie co. Chcecie gracie w pluszowy airsoft, ale ja spadam Czytasz, ale nie rozumiesz co napisalem. Wszystkie karabiny snajperskie według zasad MA (są nimi Mosiny, mausery wszystkie czterotakty) mają zostać osłabione do takich fps jak mają DMR (bo limit 450fps jak dla KM to chyba żart?). Ty to właśnie proponujesz. Powód? Bo snajper ma wyjątkowy karabin z lunetą i mu fps rosną jak lunete zakłada... Więc teraz kupie sobie dwa mausery. Jeden z luneta na 600fps i drugi bez lunety na 530fps. Przyjemnie będzie się grało czterotaktem z 530fps, jak ktoś będzie strzelał na singlu do mnie z Garanda w 530fps. Bardzo mądre. Poza tym jak snajper nie umie grać w drużynie to jest problem snajpera, a nie drużyny (choc różnie to bywa). Można wtedy zmienić sobie snajperkę na PM skoro taka rola ciąży. A no i sory, snajper ma tylko pistolet na bliski dystans. A ja do Kar98 biorę jeszcze MP40, StG i dwa wiadra granatów. Jednak tylko wtedy, kiedy nie zamierzam z niego strzelać ludziom z przyłożenia ;) Quote Link to post Share on other sites
Loczekk96 Posted July 3, 2022 Report Share Posted July 3, 2022 Problem asg jest taki że strzelcy na 60m i dlatego snajperzy powinni mieć większą moc żeby mieć większy zasięg w normalnym świecie tym samym karabinem z luneta i bez nie trafisz tak samo ;) taka drobna różnica Quote Link to post Share on other sites
Lee Posted July 3, 2022 Report Share Posted July 3, 2022 (edited) Godzinę temu, Loczekk96 napisał: Problem asg jest taki że strzelcy na 60m i dlatego snajperzy powinni mieć większą moc żeby mieć większy zasięg w normalnym świecie tym samym karabinem z luneta i bez nie trafisz tak samo ;) taka drobna różnica Problem asg to jest taki, że to jest zabawa. A niektórzy muszą nałapać fragów żeby dobrze się bawić. Snajper w asg to nie jest "nie umiem w snajpera, ale bardzo chcę, muszę więcej fps żeby były fragi bo inaczej smuteczek". To jest zabawa dla wszystkich. Dlatego zasady z MA się ogolnie przyjęły. To co chcesz wprowadzić to jest patologia. Danie lunety, kamuflażu i 100fps więcej, żebyś Ty miał dobrą zabawę i dużo fragów, nie patrząc na jakikolwiek balans gry. Jeszcze z limitem snajperów. Wiec tylko niektórzy będą mogli się bawić, a reszta będzie tłem. Świetne rozwiązanie. Bić brawo. Przy 600fps powinieneś mieć więcej zasięgu niż 60m. Złóż lepiej replikę bo ludzie wyciągają pod 90m. Wiec jak się strzela na dystansie 80m to luneta robi różnicę. Jak nie robi, to po co była bitwa o lunety "tylko dla snajperow"? Trzeba było pisać, że to bez sensu bo to asg i my tu na 60m strzelamy max. W normalnym świecie nie strzelisz tak samo z karabinu z lunetą i bez lunety. Dobrze, że to napisałeś. Dziękuję za uchylenie rąbka tajemnicy. Na szczęście w tym "normalnym swiecie" strzelisz tak samo z repliki ASG z lunetą i bez lunety. Taka droba różnica ;). Tak to wygląda w Twoim "normalnym swiecie"? Ale lunety są tylko dla snajperów, bo to za duża przewaga. Nie wiem czy płakać czy śmiać się z tych kolejnych wykluczających się argumentów. Snajperzy w ASH to męczennicy. Ogolnie gra się gorzej jako snajper, nosi się ciężką broń, z niepotrzebną lunetą i w ogóle jest przerąbane. Jak tak źle to czas pograć z PM albo karabinem, wszystkim będzie lżej. Edited July 3, 2022 by Lee Quote Link to post Share on other sites
Domin007 Posted July 3, 2022 Author Report Share Posted July 3, 2022 Chłopcy, bez wycieczek osobistych uprzejmie proszę, orajt? 22 godziny temu, Andej997 napisał: Wspólne limity fps/J na ASH? Jakiś mit i śmiech na sali, co impreza to inne limity wzięte dosłownie z d8py.. Na jednej PM max 350 fps, na innej max 450 fps. (...) Andrzeju, właśnie po to jest ta dyskusja, żeby spróbować to ujednolicić, żeby w końcu ustalić jakiś constans i skończyć z tymi zmianami. Jeżeli Ci nie odpowiadają limity jakie obecnie ustalają organizatorzy - zrób własną grę i zaproponuj swoje. 22 godziny temu, Andej997 napisał: Doczytałem dziś, że na Bzurze limit wagi kulek to 0,3g. Świetny pomysł, wręcz rewelacyjny, przy 450 fps będą latać jak chcą już na 20 m. Ale spoko ;) zęby nie ucierpią, oczy też nie :) (...) J.w. - chcesz własnych limitów, zrób własną grę. Nikt Cię nie zmusza byś zaakceptował MOJĄ propozycję i przyjeżdżał jeżeli Ci nie pasują MOJE zasady. 22 godziny temu, Andej997 napisał: I serio, jak będę miał kaprys to wsadzę do stena z morderczymi 340 fps i kulki 0,5, mój problem że będę miał może 15 m zasięgu :) Nie, nie wsadzisz, bo jeżeli organizator nie dopuści do gry takich kulek, to niestety, ale zostanie tylko fantazjowanie o nich. 21 godzin temu, Borec napisał: Jeżeli dostaniesz bezpośrednio w płytkę zębową to nie ma większego znaczenia czy jest to 350 czy 550 FPS - efekt w 90% przypadków będzie taki sam. (...) Krzysztof, ale zauważ, że casus który zapoczątkował tą dyskusję dotyczył sytuacji w której ząb nie został trafiony bezpośrednio. Sikor napisał, że miał zamknięte usta, czyli jakaś osłona była. Zatem możemy chyba założyć, że gdyby ten feralny pocisk miał mniejszą energię to nie wyrządziłby takiej szkody? 21 godzin temu, Borec napisał: (...) Dlatego uważam, że wprowadzanie różnych limitów mocy dla poszczególnych replik w ASH, powinno wynikać bardziej z chęci oddania możliwości jakie stwarzały ich oryginalne odpowiedniki. Wprowadzanie do istniejących ograniczeń FPS, kolejnego kryterium jakim miała by być waga kulek i tłumaczenie tego względami bezpieczeństwa jest wg. mnie jedynie niepotrzebnym komplikowaniem życia innym graczom, przynajmniej na części z nich wymuszającym zmiany w posiadanych przez nich replikach (...) Ku temu się skłaniamy - by karabiny powtarzalne wrzucić do jednego wora, bo jak pisałem wcześniej, np. snajperzy strzelali przecież ze standardowych karabinów. Natomiast nie bardzo wiem o jakich zmianach w replikach piszesz, bo jak już parokrotnie wskazywałem wcześniej, fabryczne wartości FPS najpopularniejszych replik mieszczą się w przedziałach zaproponowanych w dyskusji. Więc nie trzeba nic modyfikować. 21 godzin temu, Borec napisał: (...) Nie jest was wielu, więc ustalcie w końcu między sobą jednolite zasady "mocowe" dla poszczególnych typów replik- im prostsze tym lepsze. (...) Po to dyskutujemy Krzychu, by wprowadzić takie zasady, dadzą jako-taką pewność tego z czym możemy grać. I też jestem zwolennikiem upraszczania zasad, ale z zachowaniem priorytety bezpieczeństwa i realizmu rozgrywek. Dlatego StG jako osobna klasa mi nie pasuje, nie mnóżmy bytów ponad miarę. 21 godzin temu, Borec napisał: (...) Bo na razie to wygląda na to, że ten "czterotaktowy" przykład, będzie przyczynkiem, by dowalić graczom z PM-ami i snajperkami. Jak w pewnym przysłowiu - "Kowal ukradł, a cygana powiesili..." (...) Od x czasu słyszymy od graczy używających czterotaktów, karabinów snajperskich i maszynowych, że PM-y są za mocne i faktycznie osiągi mają na poziomie słabszego karabinu. Że bez sensu jest grać czterotaktem, który w rzeczywistości strzelał mocnym nabojem karabinowym, bo nie ma się szans przeciwko broni, która strzelała słabym nabojem pistoletowym. Chcąc zatem promować karabiny powtarzalne - w imię podnoszenia realizmu i wynagrodzenia trudu np. kaemistom musimy przemyśleć czy rzeczywiście PM-y nie są "przemocowane". Bo mocniejsze PM-y wymuszają podkręcenie czterotaktów, snajperek i kaemów, a to z kolei rodzi w "szturmowcach" frustrę i kolejne podkręcanie i tak zaczynamy wyścig zbrojeń. 10 lat temu każdy grał repliką wyjętą z pudełka i nie było mowy o podkręcaniu. Komu to przeszkadzało? Powtórzę moje pytanie do wszystkich wypowiadających się? O co chodzi, skąd taki opór materii w kwestii propozycji zmniejszenia osiągów? Czy o to, że niektórzy mają tylko jedną replikę i musi im ona wystarczyć na ASH i starcia z podkręconymi modernami, czy też o to, że nie chce się wykonać czegoś na rzecz podniesienia bezpieczeństwa. I bardzo proszę, bez szantażu w stylu "jak obniżycie limity to ja się wypisuję", darujcie sobie też sarkazm, rozmawiajmy merytorycznie. W Wielkiej Brytanii limity FPS są sztywno ustalone na maks. 360. I nikt z tym nie dyskutuje, a airsoft (także historyczny) na Wyspach ma się całkiem dobrze. I zanim ktoś w porywie ułańskiej fantazji wyskoczy z kolejnym "hurr-durr" to uprzejmie przypominam, że na razie rozmawiamy tylko o pewnych PROPOZYCJACH. Nikt nikomu niczego nie narzuca, każdy może zorganizować grę według własnych zasad, w myśl organizatorskiej dyktatury "My board, my rules, my game". 21 godzin temu, Borec napisał: A może by tak demokratycznie, przeprowadzić głosowanie w formie ankiety nad tymi najbardziej podstawowymi kwestiami/zasadami? Vox populi, vox dei - i była by jasność czego większość z nas oczekuje od ASH i orgowie mieli by może mniej rozterek? :) A najuprzemiej proszę, myślę, że na pewno to pomoże nowym, potencjalnym organizatorom (bo stara gwardia wie już najlepiej, okopała się na swoich stanowiskach i nie ma co z nią dyskutować ;) Serio, możemy zrobić ankietę, tylko zaproponujcie proszę jakieś pytania. Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.