XrayPl Posted January 25, 2022 Author Report Share Posted January 25, 2022 (edited) 2 godziny temu, Vlad napisał: Przy pierwszym trafieniu jesteśmy ranni. Czy jeśli drugi raz ktoś nas trafi po tym 1 trafieniu liczymy to jak drugą ranę ? Rozumiem, że masz na myśli, że ktoś oberwał - leży - nie zdążono go opatrzeć - obrywa drugi raz? Jeśli tak, to ogólnie nie można strzelać do rannych leżących osób. Ewentualnie dobić je z bliska strzałem obok w ziemię. Rana ciężka, jest tylko wtedy, gdy już raz uleczona osoba, została ranna ponownie. 2 godziny temu, Vlad napisał: Przy drugim trafieniu musimy usztywnić czymś kończynę. Co dalej ma robić gracz w ten sposób zaopatrzony? Może walczyć czy nie i jak szybko wraca do gry? Usztywnienie ma być zrobione tak, by dana osoba nie mogła zginać nogi w kolanie (czyli tak jak w rzeczywistości powinno to być). Usztywnienie zostaje aż do śmierci tej osoby. Usztywnienie samo w sobie jest utrudnieniem i nie narzuca innych ograniczeń. Ranny wraca do gry natychmiast po wykonaniu wszystkich czynności przez medyka. Niezależnie od tego która i jaka to była rana. 2 godziny temu, Vlad napisał: Drugie pytanie czy warto w ogóle stosować usztywnienie kończyny ? Czy nie lepiej byłoby wycofać gracza na tyły ( np ewakuacja przez medyka, kolegę pod rękę ) i odczekanie jakiegoś czasu? Warto ;) System jest zrobiony tak by właśnie nie było takiego niepotrzebnego czekania w jakimś miejscu przez określony czas. Jako medyk możesz we własnym zakresie załatwić sobie przed grą jakieś usztywnienia (np. Szyny kramera), by nie zbierać patyków czy prętów na miejscu. Od razu też zaznaczam, że jeśli usztywnienie będzie wykonane niedbale (pacjent normalnie chodzi bo był użyty wąski patyk, który pękł, albo bandaż się rozwiązał i usztywnienie odpadło), to będę takich rannych odsyłał na respa jako, pacjenci którzy zginęli na wskutek źle udzielonej pomocy przez medyka. Na Linii Arpada były takie przypadki, ale była to pierwsza gra z tym systemem i ogólnie było znacznie więcej chodzenia niż tu będzie, więc przymykałem na to oko. Edited January 25, 2022 by XrayPl Quote Link to post Share on other sites
Domin007 Posted January 26, 2022 Report Share Posted January 26, 2022 A to nie będzie operacji jak na "Linii Arpada"? UEeeee... Rozumiem, że usztywniamy nogę tylko w wypadku jeżeli gracz został ranny w nogę - jako miejsce drugiego trafienia? Skoro, jak wynika z tabelki, temblaki są dla ran tułowia i rąk, to chyba jednak te usztywnienia są lepszym pomysłem niż odsyłanie kogoś na tyły... Quote Link to post Share on other sites
XrayPl Posted January 26, 2022 Author Report Share Posted January 26, 2022 Godzinę temu, Domin007 napisał: A to nie będzie operacji jak na "Linii Arpada"? UEeeee... Będą operacje. Nadal trzeba będzie podać morfinę, osocze, wyciągnąć kulę itd. Ale na koniec założyć właśnie usztywnienie, temblak czy bandaż na oko. Godzinę temu, Domin007 napisał: Rozumiem, że usztywniamy nogę tylko w wypadku jeżeli gracz został ranny w nogę - jako miejsce drugiego trafienia? Skoro, jak wynika z tabelki, temblaki są dla ran tułowia i rąk, to chyba jednak te usztywnienia są lepszym pomysłem niż odsyłanie kogoś na tyły... Tak, pierwsza rana zawsze jest leczona przez zawiązanie bandaża (tylko to, nic więcej). Jeśli gracz który już był raz ranny (ma zawiązany bandaż) został zraniony ponownie, kładzie sie na ziemi i czeka na pomoc medyczną. Mówi sanitariuszowi gdzie oberwał (np. W nogę, rękę czy w głowie). Medyk, wedle tego przeprowadza operacje i zakłada np. usztywnienie jeśli była to rana nogi. Dokładne zasady leczenia chce powiedzieć na szkoleniu medyków przed grą. Zwykły gracz ma wiedzieć, że może być ranny 2 razy, a to jak się leczy to już sanitariusze będą wiedzieć. Nie ma 3 rany. Gracz od razu idzie na respa, zdejmuje wszystkie bandaże, usztywnienia, temblaki czy co tam ma i o wyznaczonej godzinie wraca do gry w pełni zdrowy. Quote Link to post Share on other sites
Vlad Posted January 26, 2022 Report Share Posted January 26, 2022 W dniu 25.01.2022 o 16:50, XrayPl napisał: Usztywnienie ma być zrobione tak, by dana osoba nie mogła zginać nogi w kolanie (czyli tak jak w rzeczywistości powinno to być). Usztywnienie zostaje aż do śmierci tej osoby. Usztywnienie samo w sobie jest utrudnieniem i nie narzuca innych ograniczeń. Ranny wraca do gry natychmiast po wykonaniu wszystkich czynności przez medyka. Niezależnie od tego która i jaka to była rana. Czyli ranny ma chodzić z usztywnieniem do czasu kolejnego trafienia i resp? Jeśli go nie trafią to kiedy może zdjąć usztywnienie? Quote Link to post Share on other sites
XrayPl Posted January 26, 2022 Author Report Share Posted January 26, 2022 Chodzi z usztywnieniem tak długo aż zostanie zabity i pójdzie na respa je zdjąć. Quote Link to post Share on other sites
Vlad Posted January 26, 2022 Report Share Posted January 26, 2022 No to kupuję łupki, szyny i będzie cie się kuśtykać ;) Quote Link to post Share on other sites
SPAWACZ88 Posted January 30, 2022 Report Share Posted January 30, 2022 Wiadomo coś nowego z miejscami po stronie OSI , czy wszyscy opłacili ? Może jakieś miejsce się znajdzie ;p Quote Link to post Share on other sites
XrayPl Posted January 30, 2022 Author Report Share Posted January 30, 2022 55 minut temu, SPAWACZ88 napisał: Wiadomo coś nowego z miejscami po stronie OSI , czy wszyscy opłacili ? Może jakieś miejsce się znajdzie ;p Jak będą nowe miejsca to napiszę tutaj na wmasgu. Na razie nadal brakuje ruskich by dodać nowe miejsca. Wszyscy Niemcy opłacili wpisowe więc nie będzie anulacji zgłoszeń. Quote Link to post Share on other sites
Grisza1122 Posted January 31, 2022 Report Share Posted January 31, 2022 Dla tych co chcieliby wstąpić do niezwyciężonej Armii Czerwonej mam do udostępnienia. -Maskałat Ameba(Piaskowy) -Maskałat Abeba(Zielony) -Gimnastiorka, Bryczesy + sort zimowy Nakrycia głowy: -hełm obr.40 2 sztuki -furażerka roz.57 -uszanka roz.57 -kubanka roz57/58 -budionnówka roz.57/58 Jakieś tam elementy wyposażenia też podrzucę. Jeśli ktoś chętny pisać na PW. Quote Link to post Share on other sites
XrayPl Posted February 1, 2022 Author Report Share Posted February 1, 2022 (edited) Jest dzisiaj pierwszy lutego, zatem przypominam, że wpisowe wynosi 70zł, niezależnie od tego czy zgłoszenie było wysłane wcześniej czy nie. Na ten moment mamy 22 osoby po stronie Osi i 24 po stronie radzieckiej. W osi nadal brakuje dowódcy. Jeśli byłyby osoby zainteresowane tą fuchą i chcące uzyskać więcej informacji, to zapraszam na priv. Jeśli komuś brakuje szpeju, to byłbym w stanie coś pożyczyć. Jeśli uzbiera nam się 30 opłaconych Rosjan, dodam 3 miejsca po stronie Osi. Raczej będą to jedyne nowe miejsca, bo patrząc po frekwencji RKKA z poprzednich gier, 30 osób to i tak bardzo dużo. Znacznie więcej osób zgłaszało się do mnie i pisało w sprawie wakatu po stronie niemieckiej niż te 3 miejsca, które ewentualnie dojdą. Jeśli chcąc wziąć udział w grze, to niestety muszą albo liczyć na szczęście, albo przejść do Armii Czerwonej (np. jako partyzant - pas, szelki, ładownice, buty itp. mogą być niemieckie). Jeśli zostaną dodane te miejsca w Osi, informacja o nich zostanie podana tylko na wmasg i na fb. Nie będę do nikogo personalnie pisał, że się zwolniło miejsce. Nie pisałem tego wcześniej, ale oczywiście zebraliśmy minimum osób potrzebnych do gry. Teren jest już częściowo opłacony i zarezerwowany, zatem gra się odbędzie ;) Edited February 1, 2022 by XrayPl Quote Link to post Share on other sites
Domin007 Posted February 1, 2022 Report Share Posted February 1, 2022 2 minuty temu, XrayPl napisał: Jest dzisiaj pierwszy stycznia (...) Benk! Za jednym zamachem przenieśliśmy się w czasie o miesiąc. ;) Fajnie, że mamy kworum, fajnie, że gra się odbędzie. Dla niezdecydowanych @SPAWACZ88 - chodź z nami do Armii Czerwonej. Grisza pożyczy Ci maskałat, więc pod spód tylko jakieś ciepłe rzeczy, na głowę furażerkę albo uszankę, a szpej może być niemiecki. U Sowietów jest klimat. Do obywateli-towarzyszy (bo ja jestem niepartyjny ob. komisarzu). Jak ktoś ma małą harmoszkę, albo bałałajkę to niech weźmie. Będziemy po nocy śpiewać. ;) Quote Link to post Share on other sites
SPAWACZ88 Posted February 1, 2022 Report Share Posted February 1, 2022 hmmm kurde , jakoś Sowiety mi nie leżą xd ale dzięki za propozycje . Myślałem o dowódcy w OSI hmmm Duzo tam obowiązków - postrzela człowiek ;p ? Quote Link to post Share on other sites
Domin007 Posted February 2, 2022 Report Share Posted February 2, 2022 12 godzin temu, SPAWACZ88 napisał: (...) Myślałem o dowódcy w OSI hmmm Duzo tam obowiązków - postrzela człowiek ;p ? Zależy od człowieka... Quote Link to post Share on other sites
Seph Posted February 2, 2022 Report Share Posted February 2, 2022 15 godzin temu, SPAWACZ88 napisał: hmmm kurde , jakoś Sowiety mi nie leżą xd ale dzięki za propozycje . Myślałem o dowódcy w OSI hmmm Duzo tam obowiązków - postrzela człowiek ;p ? Miałem niedawno okazję zawalczyć na battle arenie i doświadczyć jak wygląda tam walka właściwie bez dowódcy, a jak z dowódcą (wszystko w trakcie jednej gry, bo na początku dowódca chciał właśnie postrzelać) i powiem tak, dowódca musi dowodzić, inaczej robi się kisznik totalny. Coś tam postrzelać może, w niektórych sytuacjach, ale ogólnie rzecz biorąc, to raczej mało. W naszym wypadku, myślę, że dowodzenie nie byłoby koniecznie ze sztabu (chyba, że scenariusz tego wymaga), a bardziej zza linii frontu ale jeżeli zakładamy działanie na rzecz wygranej, to raczej dowódca za wiele strzelać nie będzie, chyba, że będzie ostatnią osobą, która może wypełnić jakiś krytyczny odcinek naszej linii. Quote Link to post Share on other sites
Domin007 Posted February 2, 2022 Report Share Posted February 2, 2022 Ja tylko dodam, że wg pomysłu Marka dowodzenie ma się odbywać za pomocą pisemnych rozkazów przekazywanych przez gońców. Także, ten... Quote Link to post Share on other sites
XrayPl Posted February 2, 2022 Author Report Share Posted February 2, 2022 Raczej zgłaszając się na dowódcę trzeba wiedzieć, że jedzie się przede wszystkim dowodzić, a strzelanie to tylko opcjonalny dodatek. Dowódcy nie będą mieć zakazu wychodzenia ze sztabu. To oni dowodzą i chce im dać możliwie jak najwięcej swobody w działaniu. Jak chcą, to pójdą w pole, ale będą oczywiście świetnym celem przeciwnika, a wyeliminowanie dowódcy (który będzie miał baaardzo długiego respa), bardzo osłabi konkretną stronę. Rozkazy mają być wydawane pisemnie (aczkolwiek na pewno będzie od tego jeden wyjątek), więc najwygodniej będzie to robić ze sztabu, ale też dowódcy będą mogli dowolnie te sztaby przenosić i wydawać rozkazy praktycznie z linii frontu (jednak Battle Arena jest na tyle mała, że wątpie by dowódcy chcieli często przenosić sztaby, o ile w ogóle). Pisemny rozkaz jest również upoważnieniem do podjęcia określonych działań w oczach komisarza/żandarma. Jeśli jakaś sekcja pójdzie na samowolkę i nie będzie miała rozkazu, to chyba wiadomo jaki czeka ją los (albo co najwyżej starszego grupy jeśli komisarz/żandarm będą mieli dobry humor). Będą też bonusy za przechwycenie wrogich rozkazów noszonych przez gońca (więc, musi on się liczyć z tym, że będzie celem polowania za każdym razem jak gdzieś wychyli głowę ;) ). Quote Link to post Share on other sites
Grisza1122 Posted February 3, 2022 Report Share Posted February 3, 2022 Do wszystkich niezdecydowanych. Towarzysze i obywatele narodów ZSRR. W imieniu Władzy Radzieckiej nawołuję was do podjęcia broni przeciwko faszystowskim ludobójcom. W czerwcu 1941 roku wojska węgierskie napadły na naszą ojczyznę, w czasie tych lat wojny wspólnie z Niemcami dokonali niezliczonych, bestialskich zbrodni na ludności cywilnej ZSRR. Teraz my stoimy u bram ich stolicy i przysługuje nam święte prawo wojny do odwetu i zemsty. Ta brunatna dżuma już nigdy nam nie zagrozi. Zdobycie Budapesztu otworzy nam jednocześnie drogę na zachód Europy gdzie z wytęsknieniem wypatrują nas miliony naszych braci robotników i chłopów więzionych w niemieckich obozach, katowniach i zmuszanych do niewolniczej pracy dla "rasy panów" Pamiętajcie o tym towarzysze. W was jest pokładana cała nadzieja! Wymierzymy sprawiedliwość ludową, będziemy bezwzględni i nie okażemy strachu ani litości. Zwycięstwo jest blisko, naprzód Towarzysze! Quote Link to post Share on other sites
Mekar Posted February 6, 2022 Report Share Posted February 6, 2022 Przypominam osobom zapisanym na grę żeby sie dodali do naszego Discorda. Meister doda do odpowiednich kanałów- m.in. strony konfliktu na tej grze. Coraz bliżej gry, należy się spodziewać ogłoszeń, informacji odnośnie gry i najlepiej mieć te informacje z pierwszej ręki. https://discord.gg/a7KEjQ7XXY Quote Link to post Share on other sites
XrayPl Posted February 15, 2022 Author Report Share Posted February 15, 2022 WAŻNE ANKIETA Do gry zostało nieco ponad 2 tygodnie, dlatego zgodnie ze wcześniejszymi zapowiedziami wstawiam ankietę dotyczącą planowanej godziny dołączenia do gry https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSduhv7CLghP56ez3y4SR6J1ZEWZPPop87UbRhcbCXhaJwWZPw/viewform?usp=pp_url&entry.215472700=ds&entry.1385279286=OŚ&entry.524793501=W+piątek+o+23:00&entry.1927284789=sdf&entry.1293047711=fsd Ze wstępnej ankiety w zgłoszeniu wynikało, że 2/3 graczy zamierza zacząć grę 23:00, a reszta o 9:00. Zachęcam by w miarę możliwości więcej osób spróbowało przyjechać na start gry ;) Jeśli znowu nikt, lub bardzo mało osób będzie chciało przyjechać na 2:00, godzina ta zostanie usunięta. W ankiecie jest też pytanie o planowaną broń. Jest to bardziej informacja dla mnie i dla dowódców czym będą dysponować gracze i czy trzeba będzie wprowadzić jakieś modyfikacje w celu zbalansowania sił. Ankieta jest obowiązkowa dla wszystkich osób które są zapisane na grę i zgłoszenie wysłały przed dniem dzisiejszym. Proszę też o sprawdzenie czy każdy widzi siebie na liście, ponieważ sporo zgłoszeń z różnych powodów była anulowana. W razie wątpliwości zapraszam na priv. Nie ustalam daty do kiedy należy wypełnić ankietę, ale prosiłbym w miarę możliwości jak najszybciej to zrobić. DOWÓDCA OSI Nowym dowódcą wojsk Osi został Ashigara, przeniósł się na to stanowisko z innej funkcji. W związku z tym w armii niemieckiej zwolniło się jedno miejsce na dowolną funkcję. Napiszę tutaj jeśli zostanie zajęte. Inne: Czy jest ktoś w stanie pożyczyć z 1-2 namioty? Potrzeba by takich w typie NS-10 lub podobnych. Niekoniecznie muszą być wojskowe. Będą poza walką, więc nie ma obaw o uszkodzenie ich kulkami lub granatami. Quote Link to post Share on other sites
Mekar Posted February 15, 2022 Report Share Posted February 15, 2022 Jak ktoś chce tracer mojej roboty za kilka złotych (alternatywa do tych wypasionych tracerów za 100 na ali albo 180 na redberecie) to zapraszam do wypełnienia ankiety: https://forms.gle/c9L5pLmKeV73DvC47 w ten sposób o nikim nie zapomnę. Quote Link to post Share on other sites
XrayPl Posted February 15, 2022 Author Report Share Posted February 15, 2022 Ostatnie miejsce w Osi zajętę Quote Link to post Share on other sites
Młody_brt Posted February 21, 2022 Report Share Posted February 21, 2022 Tak się zastanawiam nad zapisem o tracerach ponieważ jakoś mi to wcześniej umknęło. "Każdy gracz musi mieć zamontowany na długiej broni symulator błysku wystrzału (tracer). Tracer musi być uruchamiany poprzez naciśnięcie spustu, lub wylot kulki z lufy. Wszelkie światła chemiczne, czy latarki zapalane „wolną ręką”, nie będą dopuszczone. Pistolety i rewolwery nie muszą mieć zamontowanego tracera" Czyli chcą pobiegać w nocy po ubranie z 4taktem mającym limit CQB muszę jeszcze ( w jakiś cudny sposób ) przedłużać go "tracerem" a biorąc samopowtarzalny pistolet już nie ? Quote Link to post Share on other sites
XrayPl Posted February 22, 2022 Author Report Share Posted February 22, 2022 7 godzin temu, Młody_brt napisał: Tak się zastanawiam nad zapisem o tracerach ponieważ jakoś mi to wcześniej umknęło. "Każdy gracz musi mieć zamontowany na długiej broni symulator błysku wystrzału (tracer). Tracer musi być uruchamiany poprzez naciśnięcie spustu, lub wylot kulki z lufy. Wszelkie światła chemiczne, czy latarki zapalane „wolną ręką”, nie będą dopuszczone. Pistolety i rewolwery nie muszą mieć zamontowanego tracera" Czyli chcą pobiegać w nocy po ubranie z 4taktem mającym limit CQB muszę jeszcze ( w jakiś cudny sposób ) przedłużać go "tracerem" a biorąc samopowtarzalny pistolet już nie ? Tak, wszystkie bronie długie muszą mieć tracera. Boczniaki ich nie potrzebują. Quote Link to post Share on other sites
Młody_brt Posted February 22, 2022 Report Share Posted February 22, 2022 No to lipa. Quote Link to post Share on other sites
wish Posted February 22, 2022 Report Share Posted February 22, 2022 1 godzinę temu, Młody_brt napisał: No to lipa. A dlaczego lipa? Zamontuj latarkę obok lufy. Nic nie przedłużasz, łatwe w instalacji i użytkowaniu. Ja w ppshy czy MG42 tak będę miał zamontowane. Zastanawiam się jeszcze jak oświetlić boczniaka bo moim zdaniem też powinny błyskać lub w jakikolwiek sposób zdradzać pozycję strzelca. Swego czasu zakładałem na pistolet światełko chemiczne wędkarskie, ale pękło w kaburze. Zastanawiam się nad czymś fluorescencyjnym czymś. Tak, żeby już po wyjęciu z kabury było widoczne. Na błysk raczej nie ma co liczyć. Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.