GuloGulo Posted August 25, 2015 Report Share Posted August 25, 2015 Mogą być najmniejsze dostępne. Akurat tam są bardzo małe prądy. czyli może być 1/8W np. ten Quote Link to post Share on other sites
-MARIO- Posted August 25, 2015 Report Share Posted August 25, 2015 Ok :) dzięki Quote Link to post Share on other sites
Ślepak Posted September 4, 2015 Report Share Posted September 4, 2015 Panowie, szukam na avt.pl rezystora 100ohm i albo jestem ślepy, albo go nie ma. Może ktoś pomoże nieudacznikowi? Quote Link to post Share on other sites
EndeBeats Posted September 4, 2015 Report Share Posted September 4, 2015 Powinny być, bo kupowałem 3 dni temu. Quote Link to post Share on other sites
Ślepak Posted September 4, 2015 Report Share Posted September 4, 2015 Może to wina szukania przez telefon. A jak z przewodami? Jakie stosujecie do mosfetów? Ja szukałem 16AWG 1,5mm2 i 0,5mm2, ale też w tym sklepie nie widzę. Quote Link to post Share on other sites
wiciok Posted September 4, 2015 Report Share Posted September 4, 2015 Panowie, szukam na avt.pl rezystora 100ohm i albo jestem ślepy, albo go nie ma. Może ktoś pomoże nieudacznikowi? Wpisz w szukajkę R100. Quote Link to post Share on other sites
Ślepak Posted September 4, 2015 Report Share Posted September 4, 2015 O, wielkie dzięki wiciok. :) Brać te 1/8W? Czy jakieś inne? Wyżej poleciliście koledze takie brać. Quote Link to post Share on other sites
glan_ik Posted September 6, 2015 Report Share Posted September 6, 2015 Hej, z tego co przejrzałem temat moglibyśmy mośki podzielić ze względu na prąd pełnego otwarcia bramki. Mi osobiście by pomogło takie zestawienie, ponieważ wykonałem dla siebie i mam zamiar kilku znajomym złożyć takie cudeńka - co replika, to inne batki (7,4 - ~14V). Przyznam, że datasheetów najwidoczniej nie potrafię czytać, albo nie znajduje się tam informacja o tym, jakie napięcie otwiera bramkę w pełni. Wydawało mi się, że jest to Vgs(th). Jednak w datasheet jest to 1-2,5V, a wg. Waszych wpisów to coś koło 4V (dla IRL3713). Stąd też pytanie: wspomnianego IRL3713 można pakować do replik 11,1V+, czy zaleca się inny układ? Quote Link to post Share on other sites
shamoth Posted September 6, 2015 Report Share Posted September 6, 2015 Idealnie by było gdyby mośki dobierać z prądem otwarcia na granicy rozładowania pakietu, takie wbudowane zabezpieczenie przed rozładowaniem ;) Quote Link to post Share on other sites
relativy Posted September 6, 2015 Report Share Posted September 6, 2015 Niesie to za sobą szereg komplikacji. Po pierwsze wcale nie tak łatwo znaleść odpowiednie tranzystory dużej mocy. Kolejna sprawa, to zwyczajnie zmiana akumulatora, komuś się wyładuje, pożyczy etc i może mieć problem jak strzela na 11.1 a musi podłączyć 7.4 lub jakiego ni-mh'a. Quote Link to post Share on other sites
shamoth Posted September 6, 2015 Report Share Posted September 6, 2015 Wiem, dlatego napisałem że było by idealnie a jak wiemy ideałów nie ma ;) W praktyce i tak jak ktoś chce to używa zabezpieczenia między mośkiem a pakietem. Quote Link to post Share on other sites
relativy Posted September 6, 2015 Report Share Posted September 6, 2015 Lepszym rozwiązaniem jest układ procesorowy, który wykrywa napięcie baterii i wyłącza replikę kiedy trzeba. Więc ideał jest, tylko wykonany trochę inną metodą niż to co proponujesz. Quote Link to post Share on other sites
glan_ik Posted September 7, 2015 Report Share Posted September 7, 2015 Wszystko ładnie, pięknie... tylko co z odpowiedzią na moje pytanie? :> Czy wspomnianego IRL3713 można pakować do replik 11,1V+, czy zaleca się inny układ? Quote Link to post Share on other sites
mike88 Posted September 7, 2015 Report Share Posted September 7, 2015 ja mam 3713 u siebie w paru replikach i działają bez zarzutu Quote Link to post Share on other sites
FLAq Posted September 7, 2015 Report Share Posted September 7, 2015 ja mam w IRF1404, otwiera się poprawnie w pełnym zakresie napięć 7 - 14V (testowane). Quote Link to post Share on other sites
glan_ik Posted September 7, 2015 Report Share Posted September 7, 2015 @mike88 rozumiem zwięzłość wypowiedzi, jednak czułbym się pewniej, jakbyś napisał na jakim zasilaniu ten mosiek śmiga :) Quote Link to post Share on other sites
shamoth Posted September 7, 2015 Report Share Posted September 7, 2015 Glanik, pytanie jak replika. Leki tjunig 1404 wytrzyma ale jak chcesz mieć większy margines na grzanie feta to 3713... Quote Link to post Share on other sites
relativy Posted September 7, 2015 Report Share Posted September 7, 2015 Glanik, pytanie jak replika. Leki tjunig 1404 wytrzyma ale jak chcesz mieć większy margines na grzanie feta to 3713... Lub przemyślane odprowadzenie ciepła... U mnie 1404 lata już drugi rok (ponad 30k kulków) na 470fps. Quote Link to post Share on other sites
hindus Posted September 7, 2015 Report Share Posted September 7, 2015 Metalowy korpus = bdb radiator :D Quote Link to post Share on other sites
relativy Posted September 7, 2015 Report Share Posted September 7, 2015 Ja w P90 mam trochę inny patent, może nie najlepszy z możliwych, ale koszyk silnika + gruby kabel do drenu. Quote Link to post Share on other sites
glan_ik Posted September 8, 2015 Report Share Posted September 8, 2015 U mnie body to plastik (AUG JG), więc zdecyduje się na IRL3713, bo w zamyśle mam tuning mocowy, żeby zrobić z niego parasnajpe (m150, 11,1V, ultra torque). 1404 odpuszczę sobie, bo poskładanie nam wszystkim na tych samych podzespołach, to dodatkowy plus - te same mośki w zapasie. Jeżeli dobrze zrozumiałem, 3713 jest pod tym względem bardziej uniwersalny - obsłuży większe napięcia i obciążenia, bez nadmiernego nagrzewania się, przy niskim prądzie otwarcia w pełni bramki (co z kolei przyda się osobnikom, które będą jechać na 7,4 batkach i nie będą iść w zwiększanie FPS). Quote Link to post Share on other sites
relativy Posted September 8, 2015 Report Share Posted September 8, 2015 Zarówno 3713 jak i 1404 będą się dobrze sprawować i mogą być wzajemnie wymienne, więc rób na którym ci po prostu wygodnie. Quote Link to post Share on other sites
glan_ik Posted September 8, 2015 Report Share Posted September 8, 2015 OK, dzięki. Rozwialiście moje wątpliwości :) Quote Link to post Share on other sites
Ślepak Posted September 8, 2015 Report Share Posted September 8, 2015 Panowie, nic się nie stanie, jak wsadzę kable niskooporowe 1,5mm2 i 0,5mm2 (sterujące), kolejno AWG15 i AWG20? Czy to muszą być te AWG16? Quote Link to post Share on other sites
glan_ik Posted September 8, 2015 Report Share Posted September 8, 2015 (edited) Proponowałbym dowiedzieć się pierw czym jest AWG :icon_wink: https://pl.wikipedia...ican_wire_gauge ...czyli AWG, to odpowiednik naszych oznaczeń mm^2, chociaż numeracja AWG idzie w przeciwnym kierunku :) Edited September 8, 2015 by glan_ik Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.