MAJOR762 Posted July 31, 2009 Report Share Posted July 31, 2009 Jakbym wiedział czemu ma pasować albo nie to bym nie pytał chyba nie?? :wink: Quote Link to post Share on other sites
KicpA Posted August 2, 2009 Report Share Posted August 2, 2009 Tak będzie pasował. Tak samo do 3713. Quote Link to post Share on other sites
Marek Kiljan Posted August 13, 2009 Report Share Posted August 13, 2009 http://wmasg.pl/forum/index.php?showtopic=55031&st=20 Zajrzyjcie i odpowiedzcie na mojego posta odnoścnie mosfeta Cyrx'a:) Quote Link to post Share on other sites
Cyr4x Posted August 17, 2009 Report Share Posted August 17, 2009 (edited) http://wmasg.pl/forum/index.php?showtopic=55031&st=20 Zajrzyjcie i odpowiedzcie na mojego posta odnoścnie mosfeta Cyrx'a:) Cyrx'a:) Cyr4X !!!!! a jak cos to Cyrax'a ! :killer: :killer: Co do pytania to musi tam byc ten rez. 100 ohm. Bo sluzy do wlonczenia tranzystora ( polaryzuje go ) a przedewszystkim zeby plynol na styki jak naj mniejszy prad. Dlaczego dalem na czerwony ? Niewiem . Gdzie umiescisz rez. tam bedzie. bez znaczeni. Bo i tak prad plynie maly przez caly przewod. Do moda przepraszam za brak polskich znakow. Jestem w niemcach. Edited August 17, 2009 by Cyr4x Quote Link to post Share on other sites
Marek Kiljan Posted August 18, 2009 Report Share Posted August 18, 2009 Zrobiłem jak mówisz i działa:D, tylko muszę zbadać sprawę safe bo jak na niego przełączę to wali full auto;/ Quote Link to post Share on other sites
Pies Posted August 23, 2009 Report Share Posted August 23, 2009 Jak zapakuję do prowadnicy mosfet, bezpiecznik i lipo safer to trochę miejsca zajmie... Co byście powiedzieli o takim wynalazku? Cena spora sam li-po safer trochę kosztuje :/ Quote Link to post Share on other sites
KicpA Posted August 23, 2009 Report Share Posted August 23, 2009 Użyty tam hexfet IRF1324S-7PPbF jest sam w sobie dość drogi bo przy jednostkowych zamówieniach ok 14zł netto. Wg cena jest może o 10zł za wysoka. Quote Link to post Share on other sites
decigner12 Posted August 28, 2009 Report Share Posted August 28, 2009 Mam kilka pytań przepraszam, że pytam się jak głupi, ale jest troszeczkę zielony i będzie to moja pierwsza instalacja w GB od AUG'a. A więc: 1. Na kostce stykowej są wsuwki na kablach, czy mogę w tym miejscu to zalutować?(mam lutolę 45W) 2. W linku gdzie jest pokazany FET bez płytki kable od FET'a wychodzą z obu stron, czy musi tak być? 3. Czy kable z Zasilacza (BeQiet 600W) nadadzą się? 4. Jakiego FET'a zastosować> Jaki IRF? Quote Link to post Share on other sites
ruffin-89 Posted August 28, 2009 Report Share Posted August 28, 2009 1. Tak. 2. Nie, możesz sobie z jednej strony puścić. 3. Nie wiem, bo nie zapamiętuje jakie kable dają poszczególni producenci do swoich produktów, ale komputer nie nie bierze 20A, więc przewody są raczej cienkie i lepiej już kupić sylikonowe. 4. W tym temacie odpowiedź na to pytanie padła minimum 20-30 razy więc szukaj. Quote Link to post Share on other sites
decigner12 Posted August 29, 2009 Report Share Posted August 29, 2009 3. W tym zasilaczu są kable 1,5 mm. 4. Najlepszy będzie IRF1404, IRL1404. Quote Link to post Share on other sites
Zelu Posted November 18, 2009 Report Share Posted November 18, 2009 Mam takie pytanie: Jaki opór "powinien" wskazać miernik w AEGu z zamontowanym mosfetem? Quote Link to post Share on other sites
KicpA Posted November 18, 2009 Report Share Posted November 18, 2009 tzn? W jaki sposób mierzony? Pamiętaj że po drodze jest jeszcze silnik i jego uzwojenia. Quote Link to post Share on other sites
grzechotnik Posted November 18, 2009 Report Share Posted November 18, 2009 Ja tam wolę IRL3713 :) Najlepiej podwójny. Pozdrawiam. Quote Link to post Share on other sites
KicpA Posted November 18, 2009 Report Share Posted November 18, 2009 (edited) Tylko po co? Gumki też zakładasz podwójne? Edited November 18, 2009 by KicpA Quote Link to post Share on other sites
Zelu Posted November 20, 2009 Report Share Posted November 20, 2009 Miernik podpinam we wtyczkę baterii (tak jak przy sprawdzaniu oporu w AEGu bez mosfetu) i opór wychodzi ~221 Ohm. Sprawdzając opór na przewodach łączących silnik z mosfetem otrzymuję wynik <1 Ohm. Moje pytanie wynika z dużej różnicy tych wyników. Quote Link to post Share on other sites
ruffin-89 Posted November 20, 2009 Report Share Posted November 20, 2009 Bo rezystancji nie mierzy się bezpośrednio omomierzem. Quote Link to post Share on other sites
Zelu Posted November 20, 2009 Report Share Posted November 20, 2009 Jestem w tych sprawach laikiem, a kierowałem się artykułem o czyszczeniu styków - LINK - i byłbym wdzięczny za jakieś przystępne wyjaśnienie :) Pozdrawiam! Quote Link to post Share on other sites
Kocur666 Posted November 25, 2009 Report Share Posted November 25, 2009 Witam, Przeczytalem topik jakies 3 razy ... i nadal nie moge znalesc mosfeta BEZ AB ale za to z zabezpieczeniem przeciwko (tu jestem laikiem ale chyba prądom indukowanym - dioda ?). Mosfet jaki chce zrobic - bez AB (wlasciwie chce zeby gearbox wychamowywal sam wiec AB mi przeszkadza bardziej niz pomaga) z soft startem. Soft start chcialbym zrobic z baterii kondensatorow podlaczonych nie do akumulatora ale tuz przed mosfetem. Tak aby przy załączeniu czesc pradu szla na ladowanie kondensatorow. Ogolnie rozumiem ze prostego (bez koniecznosci stosowania licznikow programowalnych) bursta nie bardzo da sie zrobic ? Ideal dla mnie bylby - Soft start, konkretny czas zalaczenia bursta (moze byc tez ze dziala 1 sk po zwolnieniu spustu), soft stop (brak AB). Ktos ma pomysl jak rozwiazac dluzsze otwieranie tranzystora Mosfet prostym sposobem ? Nie musi byc zbytnio precyzyjne. Liczy sie prostota. Quote Link to post Share on other sites
KicpA Posted November 25, 2009 Report Share Posted November 25, 2009 Spróbuj kondensator równolegle do spustu. Będzie się ładował przy naciśnięciu i rozładowywał po jego zwolnieniu. Quote Link to post Share on other sites
Kocur666 Posted November 25, 2009 Report Share Posted November 25, 2009 (edited) Jaka pojemnosc kondensatora wchodzi w rachube ? Plus do plusa minus do minusa ? (chodzi ci o mocne ferrytowe ? ten pomysl juz znam musze tylko kondensatory kupic) Probowalem podlaczyc kondensator do mosfeta i spalilem jednego... MOSFET kupiony z alledrogo wiec ciezko wyczuc czy mocny byl. Pewnie zle podlaczylem polaryzacje ... Druga sprawa nie mam jakos duzo roznych kondensatorow wiec nie wiedzialem czy dziala czy nie. W kazdym razie w pewnym momencie silnik dzialal ... dziwnie. taki dziwny dzwiek wydawal - nie ciagnal sprezyny ale buczal ;) Oczywiscie kondensator nie byl w obwodzzie silnik - bateria, ale w obwodzie - mosfet - trigger. Mozliwe ze sproboje z 555, tylko kwestia czy dostane go i uda mi sie to sklecic ;) Edited November 25, 2009 by Kocur666 Quote Link to post Share on other sites
KicpA Posted December 16, 2009 Report Share Posted December 16, 2009 (edited) Dla ludzi lubiących przesadzać z zastosowanymi częściami to niech się pobawi IRF1324. Pisałem dawno temu że miałem potworka do testów. Nie ma żadnej wyraźnej i odczuwalnej różnicy między IRL3713 ;) Edit: Mówię oczywiście o Hexie ;) Edited December 16, 2009 by KicpA Quote Link to post Share on other sites
koonik Posted February 24, 2010 Report Share Posted February 24, 2010 Zamontowałem tranzystor IRF3205 wg tej instrukcji: Czarny przewód od silnika do środkowej nóżki mosfetu, do prawej nóżki minus z baterii. Czerwony przewód do GB. A ten mały przewodzik z GB do lewej nóżki. I okazuje się, że silnik kręci mi nie w tą stronę. Niby żaden problem, ale warto wcześniej sprawdzić. Co to może być? Kolejny lewy tranzystor? Quote Link to post Share on other sites
szumitek Posted February 25, 2010 Report Share Posted February 25, 2010 Może silnik wcześniej też był podłączony na odwrót? Quote Link to post Share on other sites
KicpA Posted February 25, 2010 Report Share Posted February 25, 2010 Co to może być? Kolejny lewy tranzystor? Tranzystor nie odwróci biegunów. Źle podpięty silnik. Quote Link to post Share on other sites
cziman Posted April 18, 2010 Report Share Posted April 18, 2010 Parę pytań do specjalistów, bo na elektronice znam się na tyle żeby powiedzieć czy urządzenie jest podłączone czy nie: 1) Mam IRF1404 sztuk dwie. Według danych jakie wyczytałem z datasheet'a nie powinien być zły - czy lepiej zamontować jeden czy też dwa równolegle? Zakładamy dużą batkę 9,6 sanyo i systema turbo. 2) Jest sens naklejać radiator? Niestety jako że będzie to w kolbie eMki to do body nie przylepię 3) Zakładając że będę robił http://team-titanium.com/~airsoft/AEGSwitch-NoBrake.gif, jak zamiast 1k wstawię 30k nie będzie robiło żadnej różnicy? (zakładam że przy 2 mosfetach każdy będzie miał własny rezystor) 4) Czy lepiej jest odprowadzać drain od radiatora czy od pina? Ze względu na ograniczenia przestrzeni wolałbym od radiatora ale nie mam pojęcia jak to zrobić - próba lutowania radiatora na układzie skończyła się spaleniem FETa, więc jedyna opcja zostaje na zimno - jak to zrobić żeby było dobrze połączenie? Widziałem gdzieś tam jakieś srebrne kleje elektro-przewodzące, czy przy zastosowaniu tego i dociśnięciu na amen na śrubę byłoby w miarę? 5) Jakim środkiem czy patentem najlepiej przymocować wtyczkę deans'a do płytki? Jako że będzie od czasu do czasu odłączane wolę żeby trzymało się płytki, coby nie oderwać przypadkiem kabla. 6) W układzie http://team-titanium.com/~airsoft/AEGSwitch-NoBrake.gif zakładam że połączenia które muszą być zrobione o maksymalnej grubości kabla i minimalnym oporze to od plusa baterii do silnika a później od minusa baterii do source'a FETa i od source'a FETa do silnika, podczas gdy reszta układu z transilami, kondensatorami itp może być sporo cieńsza, tak? 7) Fajnie byłoby wstawić w układ bezpiecznik - widziałem na schemacie SW-AB polyfuse'a - dobrze byłoby wstawić, jako że układ jest trochę inny niż SW-AB, jakie powinny być parametry tego bezpiecznika? Ewentualnie konkretny model? Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.