WszystkoZajęte Posted July 26, 2012 Report Share Posted July 26, 2012 Dobrze więc, a opisze mi ktoś sposób użytkowania tego imax'a zanim go zakupię? Dochodzi godzina druga, a ja ni ch... nie rozumiem nic, a nic. Jak ustawić, jak poznać, że naładowane i takie tam, wszystko co potrzebne by akumulatora nie wysadzić wraz ze ścianą. Tak tak, jestem głupim newbie, nie musicie mi tego wypominać ;d Quote Link to post Share on other sites
PitBear Posted July 27, 2012 Report Share Posted July 27, 2012 Każdy był początkujący na początku. Tylko czasem trzeba trochę więcej poklikać w Internecie, żeby się wyedukować. Tu masz instrukcję do Imaxa - http://www.heli-team.pl/zasobnik/ladowarki/Imax_B6_Instrukcja.pdf . Pewnie w pudełku dostaniesz też wydrukowaną (ja miałem). Tam nie ma nic trudnego. Wybierasz program, dobierasz parametry ładowania i jedziesz. Quote Link to post Share on other sites
seger Posted July 27, 2012 Report Share Posted July 27, 2012 Chłopie. Opanuj się. Szkoda jeszcze, że tym razem nie napisałeś jaki masz wielki pakiet li-po z wielkim C oraz mega-ładowarkę, bo Imax B6 jest "do dupy". Napisz coś konstruktywnego. Jeżeli ktoś chce uzywac gówna to proszę bardzo. Tylko żeby później nie kwiczał, że pakiet zdycha, pakiet ma dziwne napięcie, nie chce sie ładować. A ile weszło i wyszło z niego podczas ładowania czy rozładowania to też będzie zagadka. Biednego nie stac na zakup gówna. Niestety ta zasada sprawdza się w wielu przedmiotach. Chłopie. Od 4 lat zajmuję się ładowarkami i pakietami li-pol. Prawie codziennie przychodzą do mnie ludzie z i-maxem czy turnigy bo mają problem. Kolejna kwestia w podejsciu ludzi jest złe uzytkowanie akumualtorów. podpiete mierniki non stop czy inne pierdoły, które jakby nie patrzeć żrą prad z głównego akumualtora. Rozładowane pakiety ponizej 3v na ogniwo nawet do 0,8v (wczoraj taki dostałem z płaczem klienta o ratowanie), niezbalansowane cele itd. i to ma być cos dobrego ? Quote Link to post Share on other sites
PitBear Posted July 27, 2012 Report Share Posted July 27, 2012 (edited) Seger. Masz rację. Zgadzam się z tobą niemalże w całej rozciągłości. Widać, że się zajmujesz tematem od dłuższego czasu i dałeś tu wiele cennych rad innym. Tylko zostaje jeszcze temat stosunku jakości do ceny oraz ekonomicznego uzasadnienia danego zakupu. Ile kosztuje twój Fullymax 11,1v 3700mAh 35C? A dobra ładowarka Robbe? Ludzie za to kupują całe repliki, więc nie dziw się, że szukają czegoś bardziej ekonomicznego. Pytają się na forum. Co słyszą w odpowiedzi? Za przeproszeniem - "to do dupy". Kropka. Niefajnie, co? A inną sprawą jest fakt, że ludzie są leniwi. Nie czytają instrukcji, nie czytają tego co ludzie napisali dziesięć razy na forum. Potem są tego efekty jak opisałeś. Nic dodać, nic ująć. Tylko nie popadajmy w przesadę. Trzeba znaleźć jakiś złoty środek. Na forum jest naprawdę wielu ludzi zadowolonych ze swoich Imax-ów czy modelarskich baterii trochę mniej uznanych producentów. Edited July 27, 2012 by PitBear Quote Link to post Share on other sites
wiciok Posted July 27, 2012 Report Share Posted July 27, 2012 PitBear, zastanów się nad faktem, iż Turnigy Nano-Tech 35C 2200mah jest droższy od tego pakietu firmy krzak o 6zł i 9gr. I gdzie tu widzisz jakąś opłacalność tego tańszego? Rozumiem, o co Ci chodzi, ale akurat ten przypadek bynajmniej nie jest dobrym przykładem i nie ma o co kruszyć kopii. Quote Link to post Share on other sites
zuczek Posted July 27, 2012 Report Share Posted July 27, 2012 Generalnie Turingy zbiera pochwały także od modelarzy, a oni użytkują akumulatory dużo bardziej intensywnie niż my. Nie ma co przesadzać ładowarka imaxa czy turingy do naszych zastosowań nadaje się bardzo dobrze. Quote Link to post Share on other sites
seger Posted July 27, 2012 Report Share Posted July 27, 2012 Mój pakiet kosztował 280zł. Szczerze żałuję zakupu jego, ponieważ producent wypał się tyłkiem na kwestie gwarancji swoich produktów i zostałem w kropce, wiec zrezygnowałem z dystrybucji ich. Ale teraz są sporo tańsze i bardzo dobre pakiety. Ładowarki Robbe - fakt, są drogie, lecz większość modeli jakie ma w swojej ofercie - nie ma nikt inny. Mają dobre parametry, 2 lata gwarancji, system kości pamięci i inne bajery. Czego mówię, że tanie ładowarki są do dupy? Bardzo prosta odpowiedź. Złe balansowanie ogniw, niedokładne, kilka ładowarek zdechło bo im się tak zachciało. Nie chcą ładować nawet fabrycznie nowych pakietów lub ładują źle. Soft buntował się. Kolejna kwestia serwisu. Jeżeli zepsuje się - prawie nie ma części zamiennych, nikt nie chce naprawiać. Kupujesz markową ładowarkę, masz support albo producenta, części, serwis, wszystko co trzeba. Podobna kwestia jest z aparaturami do sterowania modelami. Turnigy 9x czy jakieś tam jej klony, niby poprawiane wersje - co raz to nowszy soft i niestety nie w celu dodatkowych funkcji tylko poprawy błędów z poprzednich wersji. Wejdź nawet na forum modelarskie ile masz problemów o takich aparaturach, ładowarkach a ile o markowym sprzęcie. Aparatura firmowa - klient ułamał przełącznik, wysyła maila, pytanie do serwisu, jest przełącznik, kosztuje xx zł, zamawiamy, montujemy albo sam klient montuje i gra gitara. Podam Ci inne przykłady serwisów (z życia wzięte) - klient ustawiał śmigłowiec, miał podpięte wszystkie kable do silnika (nie powinien), zahaczył rękawem o drążek gazu. Model zaczął kręcić wirnikiem dość szybko. Sufit, stół, sufit, stół, ściana, tv, firanka, model klientowi rozcięta ręka (ok 40 szwów), klient bronił się aparaturą przed łopatą o długości 430mm z włókna węglowego, która kręciła się ok 2500obr/min. Rozwalony wyświetlacz, popękana obudowa, powyrywane kable itp. Telefon co robić. Pan wyśle, się zrobi, ale odpłatnie bo wina użytkownika. Ok, wiadomo. Serwis wymienił na nową bez kosztów. Naprawa nieopłacalna. Szczęka do podłogi. Spalony na węgiel regulator od silnika (podpięty odwrotnie pakiet) - wymieniony na nowy, mocniejszy model. Serwo - spalone przez złe podłączenie - wymieniono na nowe. Znajdź taki support w Turnigy czy czymś podobnym. Stawiam flaszkę :) Turnigy nanotech miały być rewolucją jeśli chodzi o jakoś, lecz niestety jest odwrotnie. Znam osobiście bardzo dużo przykładów (nawet własne) gdzie niby tak dobre pakiety, puchły, nie dało się wyrównać napięć na ogniwach, hardcase czyli w twarde obudowanie pękały (mogę jutro wrzucić zdjęcie rozerwanego takiego pakietu). Miały sporo gorsze parametry niż deklarowane. Zamiast 65/130C miał 20/40C. Dzięki... Kolejna kwestia, że większość takich pakietów na allegro to prywatny import, bez podatków vat, cła itd. Kupując od osoby prywatnej, nie odprowadzi ona podatku, a jak wiadomo brak wpływu do budżetu Państwa- brak nowych miejsc pracy. Po kilku takich przygodach, stwierdziłem że nie ma sensu ładować się w taniznę jeżeli chodzi o zasilanie. Przykład: pojechałeś na mil-sim, kilkaset kilometrów od domu, wszystko fajnie jest akcja, robi sie nerwówka, wciskasz spust a tu zamiast wystrzału słyszysz leeedwo obracający się silnik. Dostajesz kulkę, jesteś trupem. wracasz do domu, pograłeś 30 minut, wydałeś sporo kasy na imprezę, dojazd, brałeś urlop w pracy. Ja bym się wkurzył :) Quote Link to post Share on other sites
PitBear Posted July 27, 2012 Report Share Posted July 27, 2012 PitBear, zastanów się nad faktem, iż Turnigy Nano-Tech 35C 2200mah jest droższy od tego pakietu firmy krzak o 6zł i 9gr. I gdzie tu widzisz jakąś opłacalność tego tańszego? Rozumiem, o co Ci chodzi, ale akurat ten przypadek bynajmniej nie jest dobrym przykładem i nie ma o co kruszyć kopii. Zgadzam się. Przecież napisałem, że mam ten pakiet i okiem laika nie widzę znaczących różnic... Nie napisałem, że Desire bardziej się opłaca... Ps. Dolicz deansa lub przejściówkę do Turnigy, bo tam jest XT60 ;-) Quote Link to post Share on other sites
Fedajkin Posted July 28, 2012 Report Share Posted July 28, 2012 Wsparcie ze strony producenta to rzeczywiście miła sprawa ale dla wielu osób jak PitBear wspomniał, zestaw Turnigy i Imaxa jest bardziej niż wystarczający do przeżycia z nim spokojnie dwóch lat. Owszem zdarzają się wpadki jak we wszystkich produktach no ale to już jest losowość. Części zamienne to do siebie mają, że mają się psuć bo ich przeznaczenie od momentu wynalezienia do czasów obecnych uległo ewolucji w stronę zarabiania pieniędzy a nie ułatwiania ludziom życia. Osobiście wolę kupić sobie 4 turnigy niż jedną batkę za 280 złotych nawet jeśli mogę liczyć na jej bezpłatną wymianę w przyszłości. Jak narazie 4 owe baterie Turnigy w moim otoczeniu sprawują się bez zarzutów drugi rok. Padną to za dziesiat złotych kupię kolejną i o ile nie stane się ofiarą kiepskiej jakości to znów będe z pakietu zadowolony. Nie wszyscy ludzie w polsce żyją dość dostatnio by na hobby co miesiąc wyrzucać po 3 stówy. Większość maniaków asg to przeciętni polacy, którzy po prostu fascynują się militariami a asg jest złotym środkiem jeśli chodzi o wybór hobby. Nie sądzę więc by mówienie "gówno" na jakiś przeciętny i sensowny cenowo produkt było dobrą poradą. Quote Link to post Share on other sites
PitBear Posted July 28, 2012 Report Share Posted July 28, 2012 Tak czytam i czytam co piszesz Seger i wszystko fajnie, tylko chyba zjechaliśmy za bardzo na modelarstwo. Tak przez analogię i dobre wsparcie - jest jakiś producent/dystrybutor, który wymieni Ci pakiet Lipo, jak go rozwalisz z własnej winy np. nadmiernie rozładowując? Abstrahując od faktu iż pewnie jest większa szansa uratować firmowy pakiet, po tym jak ktoś go traktował niezgodnie z zasadami obsługi, niż jakiegoś no name'a. Quote Link to post Share on other sites
seger Posted July 28, 2012 Report Share Posted July 28, 2012 Poszło PW :) Kurde - nie było takich problemów jak były stare dobre ni-cd :( Quote Link to post Share on other sites
Ijet Posted August 21, 2012 Report Share Posted August 21, 2012 (edited) Ja zaczynając zabawę z lipo przewertowałem fora modelarskie. Już wtedy wiedziałem, że ładowarki iMaxy i Turingy nie zagoszczą w moim gniazdku - jakieś kalibrowanie balansera co by ogniw nie rozwaliło, Jezuuuu... Dzięki użytkownikowi powyżej zostałem fanem firmy ROBBE :icon_wink: A że nie miałem okazji poznać ich serwisu, to chyba dobze... Teraz mam spoory pakiecik w kolorze białym, który je na śniadanie okoliczne Turingy i inne wynalazki, nieżadko o większym C i mAh Edited August 21, 2012 by Ijet Quote Link to post Share on other sites
szymx1 Posted September 2, 2012 Report Share Posted September 2, 2012 Panowie pytanie z innej beczki potrzebuję lipo 11.1 które zmieści mi się do przedniego frontu w G36C JG ma on być dość wydajny ale nie musi mieć dużej pojemności. Ma wejść do frontu w g36c i mieć powyżej 30C. Quote Link to post Share on other sites
METEOR Posted September 11, 2012 Report Share Posted September 11, 2012 (edited) Szybkie pytanie : Poniżej jakiego napięcia na ogniwie nie można rozładować pakietu lipo ? Edited September 11, 2012 by METEOR Quote Link to post Share on other sites
kosteQ86 Posted September 11, 2012 Report Share Posted September 11, 2012 3v na ogniwo. Ale lepiej już przestać strzelać szybciej bo raz że batka zaczyna mulić a dwa że może się zdarzyć że ogniwa nie będą się idealnie równo rozładowywać. Quote Link to post Share on other sites
meitner99 Posted September 14, 2012 Report Share Posted September 14, 2012 Dostałem dzisiaj zamówionego lipola z asgshopu, dotarł do mnie jednak z defektem. Otoż folia termokurczliwa na jednym z pakietów jest przecięta, jest to raczej przecięcie powierzchowne. Czy może to mieć jakiś wpływ na baterię? Olać i używać, czy jednak starać się zwrócić? Quote Link to post Share on other sites
WszystkoZajęte Posted September 14, 2012 Report Share Posted September 14, 2012 (edited) Szybkie pytanie : Poniżej jakiego napięcia na ogniwie nie można rozładować pakietu lipo ? Do tego najlepiej kupić buzzer, który podłączasz do "tej białej kostki" o ile ją masz, na tyle bzykacza powinna być mała instrukcja po angielsku, ale nawet osoba z podstawową znajomością języka się zorientuje o co chodzi, ale ja mogę przytoczyć informacje ze swojego jako iż robię zdjęcia sprzętu do komisu :) Tak więc: Kiedy sprawdzasz pełną moc (>3.6V) 2S(7.4V) akumulatora Li-Po, powinny świecić się dwie zielone diody LED. Przy jednej należy podłączyć do ładowarki, nie można za mocno rozładować. Kiedy testujesz (>3.6V) 3S(10.8V) powinny świecić się trzy diody. Kiedy została Ci jedna, musisz ją podłączyć. Kiedy testujesz (>3.6V) 4S (14.4V) powinny być zapalone cztery. Kiedy zostały dwie, trzeba podłączyć. Czy coś w tym stylu :P #edit. Mam nadzieję, że dobrze zrozumiałem Twoją wypowiedź. Edited September 14, 2012 by WszystkoZajęte Quote Link to post Share on other sites
kosteQ86 Posted September 15, 2012 Report Share Posted September 15, 2012 Dostałem dzisiaj zamówionego lipola z asgshopu, dotarł do mnie jednak z defektem. Otoż folia termokurczliwa na jednym z pakietów jest przecięta, jest to raczej przecięcie powierzchowne. Czy może to mieć jakiś wpływ na baterię? Olać i używać, czy jednak starać się zwrócić? Możesz zwrócić, ale jeżeli to tylko ta folia jest lekko uszkodzona to nie traciłbym czasu i pieniędzy na to, oklej izolką i już. Inaczej gdyby sama cela była uszkodzona/nacięta. Generalnie Twoja decyzja ale nie wpłynie to na użytkowanie. Quote Link to post Share on other sites
meitner99 Posted September 15, 2012 Report Share Posted September 15, 2012 Zwróciłbym bez zastanowienia, gdyby nie to, że szkoda mi kasy i czasu a po za tym są ogólnie braki w sklepach na lipo o nieco większej pojemności. Tak jak pisałem, przecięta jest ta pierwsza warstwa, bateria działa, miernik na nią reaguje, pokazuje napięcie, tak samo AEG. Prowizorycznie zakleiłem to izolką. Moje obawy wynikają z tego, że podobno lipol podczas ładowania nagrzewa się dość mocno, o ile ta folia może jest przewidziana na wyższe temperatury, izolka chyba już niekoniecznie. Quote Link to post Share on other sites
kugelblitz Posted September 15, 2012 Report Share Posted September 15, 2012 Nagrzewa sie w zależności od tego jakim prądem ładujesz. Przy 1-2 C nie powinno się grzać na tyle żeby było to problemem. Bardziej się grzeje chyba przy intenywnym strzelaniu. Możesz ewentualnie kupić koszulkę termokurczliwą odpowiedniego rozmiaru i nią zabezpieczyć pakiet. Tylko ogrzewać trzeba ostrożnie ;) Quote Link to post Share on other sites
METEOR Posted September 16, 2012 Report Share Posted September 16, 2012 Do tego najlepiej kupić buzzer, który podłączasz do "tej białej kostki" o ile ją masz, na tyle bzykacza powinna być mała instrukcja po angielsku, ale nawet osoba z podstawową znajomością języka się zorientuje o co chodzi, ale ja mogę przytoczyć informacje ze swojego jako iż robię zdjęcia sprzętu do komisu :icon_smile: Tak więc: Kiedy sprawdzasz pełną moc (>3.6V) 2S(7.4V) akumulatora Li-Po, powinny świecić się dwie zielone diody LED. Przy jednej należy podłączyć do ładowarki, nie można za mocno rozładować. Kiedy testujesz (>3.6V) 3S(10.8V) powinny świecić się trzy diody. Kiedy została Ci jedna, musisz ją podłączyć. Kiedy testujesz (>3.6V) 4S (14.4V) powinny być zapalone cztery. Kiedy zostały dwie, trzeba podłączyć. Czy coś w tym stylu :icon_razz: #edit. Mam nadzieję, że dobrze zrozumiałem Twoją wypowiedź. Troszkę źle mnie zrozumiałeś :P . Ale już inny użytkownik odpowiedział mi ,że pakietu lipo nie należy rozładowywać poniżej 3 v na ogniwie. A co do sprawdzenia wartości napięcia na poszczególnym ogniwie to posiadam coś pokroju takiego miernika : http://www.taiwangun.com/akumulatory-i-ladowarki/akumulatory-li-po/alarm-miernik-zabezpieczajacy-akumulatory-lipo-8fields.html , mój był o połowę tańszy ( do kupienia w większości sklepów z modelami RC ) . Quote Link to post Share on other sites
Fedajkin Posted September 17, 2012 Report Share Posted September 17, 2012 Tyle, że za te 30 złotych to można sobie kupić zwykły miernik elektroniczny np taki: http://electropark.pl/multimetry/880-multimetr-uniwersalny-dt-830b-5901000880003.html wyjdzie nawet taniej a działać będzie. Przyda się także do innych pomiarów, nie tylko do sprawdzania ile V ma jeszcze bateria. Ponadto nie zgubisz go co może się przydarzyć z czymś tak małym jak miernik z postu wyżej, możesz go trzymać w samochodzie i użyczyć też komuś innemu na krótkiej przerwie między akcjami, proste rozwiązanie bez jakichś buzzerów, laserów i innych duperelów za krocie. Quote Link to post Share on other sites
METEOR Posted September 18, 2012 Report Share Posted September 18, 2012 Z mojej strony polecam Lipolki z tego sklepu : http://www.rc4max.com/akumulatory,1662,0.html Quote Link to post Share on other sites
Kod3xDPL Posted September 25, 2012 Report Share Posted September 25, 2012 Szukam lipo do CM048M po wymiarach powinny wejść mi te pakiety: 1. http://rc-electrotown.pl/index.php?products=product&prod_id=787 2. http://rc-electrotown.pl/index.php?products=product&prod_id=236 Którą brać? Bo nie mam pojęcia czym się różni nano-tech od zwykłej. Quote Link to post Share on other sites
Kohan warrior Posted September 25, 2012 Report Share Posted September 25, 2012 (edited) Nano-tech zbudowany jest nano-technologii LICO, co przekłada się na wyższy wskaźnik rozładowywania się niż standardowy lipol. Ps... - gęstości energii 7,5 kW / kg. - mniejszy spadek napięcia pod obciążeniem, co zapewnia bezpośrednio większą moc (praktycznie prosta prądu w reakcji pakietu na gaz) - impedancja wewnętrzna 1.2 mOhm w porównaniu do ok.3 mOhm standardowego Lipola - grubość obrzęku podczas ciężkich prób obciążenia przekracza 5%, w porównaniu do 15% normalnego Lipola - większa wydajność ładowania, do 15C w niektórych pojemnościach baterii. - dłuższy cykl życia, niemal dwukrotnie wyższy od standardowego lipola. Pozdrawiam! Edited September 25, 2012 by Kohan warrior Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.