Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

"Market Garden 1944" - Ścinawa nad Odrą, 20 kwietnia 2024 r.


Recommended Posts

Po zakończeniu operacji Market-Garden wojna skończy się do Świąt.

generał Bernard Law Montgomery

ASH Dolnośląskie zaprasza na grę "Market Garden".

Termin: 20 kwietnia 2024 roku (sobota). Scenariusz dzienny, jednodniowy.
Odprawa (obowiązkowa): 9:30-10:00.
Godziny rozgrywki: 10.00 - 16.00.

Godzina 10.00 to wymarsz na pozycje, odprawa 30 min. wcześniej na parkingu.

Miejsce: miejscowość Ścinawa, województwo dolnośląskie
Parking: "Port Ścinawa", przy moście nad Odrą, pod pomnikiem czołgu T-34:

https://www.google.pl/maps/place/Zabytek+techniki+czołg+T-34/@51.4087153,16.4408882,20z/data=!4m9!1m2!2m1!1sport+ścinawa!3m5!1s0x470f793517ef7cf5:0x4c39fb8c623211f3!8m2!3d51.4086012!4d16.4409403!16s%2Fg%2F11h12rxv0p?entry=ttu

Strony:

Alianci:
- brytyjski XXX Korpus (wszystkie mundury zachodnich aliantów),
- 1 Dywizja Powietrznodesantowa (mundury brytyjskie),
- 1 Samodzielna Brygada Spadochronowa (mundury polskie/brytyjskie).

Niemcy:
- 9 Dywizja Pancerna SS „Hohenstaufen”  (mundury Waffen SS),
- 363 Dywizja Piechoty (mundury Wehrmacht),
- 2 Dywizja Strzelców Spadochronowych Fallschirmjäger (mundury strzelców spadochronowych i Luftwaffe).

W przypadku posiadania munduru innych uczestników Osi proszę o kontakt, dopuścimy.

Minimalna liczba graczy: 40 osób.

Mechanika:

1) Limity FPS:
- Pistolety i pistolety maszynowe 400 FPS;
- Karabiny czterotakowe, powtarzalne i karabiny szturmowe strzelające amunicją pośrednią 450 FPS;
- Karabiny maszynowe (ciężkie i ręczne), karabiny snajperskie 500 FPS.

2) Amunicja:
- kulki we własnym zakresie (swoje);
- doładowanie jedynie przy skrzyniach amunicyjnych i respach.

Ilość amunicji którą gracz może mieć przy sobie do repliki głównej (gracz może posiadać przy sobie tylko jedną replikę główną + pistolet):

150 kulek - repliki z zamkiem czterotaktowym, karabiny powtarzalne i na nabój pośredni w palnym odpowiedniku;
300 kulek - pistolety maszynowe;
600 kulek - karabiny maszynowe, ręczne karabiny maszynowe (300 w replice + 300 amunicyjny) - KM może strzelać z pozycji leżącej jak i z biodra.

3) Pirotechnika i granaty: Kupione gotowe dymy i granaty rozpryskowe typu RG-2 bądź PIRO-5M lub Taginn.

4) Broń biała i poddanie się:
Broń biała - tylko repliki gumowe, piankowe, nie zaostrzone, o niskiej masie - podczas odprawy potrzebna konieczna akceptacja organizatora.
Każde uderzenie nie zależnie gdzie trafione zabija, włącznie z umundurowaniem i wyposażeniem czy repliką. Można rzucić bronią białą, przy trafieniu działa jak uderzenie.

Nawoływanie do poddania się - TAK!
Proszę często korzystać z tej opcji, niektórzy gracze w kluczowych momentach gry, dla zachowania spójności scenariusza zostaną uprzedzeni, mogą się poddać. Osoba poddająca się, oznacza się czerwoną szmatą, zmierza na respa. Nie można zatrzymywać takiej osoby, przesłuchiwać, rozmawiać na temat rozgrywki i scenariusza. Osoba taka jest wyłączona z rozgrywki. Każdy gracz może się poddać w dowolnej chwili.

5) Funkcje:

Alianci i Niemcy:
- Dowódca Armii;
- Dowódcy Oddziałów (w przypadku braku chętnych zostaną wybrani na miejscu);
- KM - limit na stronę trzy sztuki;
- Medyk - limit na stronę - dwóch (kostki i apteczki we własnym zakresie, bandaże zapewni organizator);
- Radiooperator - niewymagany, ale zalecany (radio we własnym zakresie), w przypadku braku gońcy.

6) Bunkry i umocnienia:

Umocnienia polowe budowanie z worków, barykady, namioty grają - można do nich strzelać i używać jako zasłon.
Bunkry grają, wnętrze gra.
Każdy bunkier do zdobycia, będzie posiadał flagę zajęcia. Po przejęciu obiektu ustawiamy własną flagę, będą one na obiekcie (nie zabieramy flag).


7) Pojazdy: Na tą chwilę brak.

8) Zasady ogólne:

a) Każda kula zabija, każde trafienie liczy się, włącznie z sojuszniczym postrzałem.
b) Obowiązkowo czerwona szmata lub kamizelka trafień do oznaczenia poległych, będę sprawdzał na odprawie.
c) Obowiązkowa ochrona oczu której nie ściągamy podczas rozgrywki, włącznie z respem.
d) Jeśli granat upadnie w bezpośrednim otoczeniu gracza - zabija (odległość 2 m).
e) Trafieni gracze czekają 5 minut na medyka po czym udają się na respa. Wyjście z respa co 15 minut (10.15 - 10.30 - 10.45 - 11.00).
f) Medyk może opatrzeć jednokrotnie, po czym gracz wraca do akcji w danym miejscu. Drugie trafienie schodzimy na respa.
g) Gońcy - tak grają.

Każdy przyjeżdża już załadowany z ustawionym hopkiem :)

 

Otwieramy zgłoszenia! Aby zgłosić się należy wysłać e-maila na: ash.ds@wp.pl i podać: nick, stronę (Niemcy/Alianci), przydział, funkcja, np.: Mati86/Niemcy/363 Dywizja Piechoty/Medyk czy Patryk, Alianci, XXX Korpus, strzelec.

W odpowiedzi dostaniemy: potwierdzenie rejestracji, numer konta do wpłaty, informację o aktualnej liczbie uczestników.

Przewidujemy kwotę 35 zł od uczestnika na pokrycie kosztów związanych z imprezą.

Pytania poprzez PW lub email: ash.ds@wp.pl

Zapraszam!

Link to post
Share on other sites
  • Domin007 changed the title to "Market Garden 1944" - Ścinawa nad Odrą, 20 kwietnia 2024 r.
  • Replies 94
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Tak! Bardzo chętnie!

Pozwolę sobie jednak już na wstępie zgłosić pewne uwagi co do scenariusza i zasad.

Scenariusz zakłada udział po stronie alianckiej 1 DPD, 82 DPD i 1 SBSpad., czyli wyłącznie jednostek powietrznodesantowych, a to powoduje moje wątpliwości co do następujących kwestii:

1. Denisony i szare berety - brytyjskie wojska powietrznodesantowe i polska brygada umundurowane były w kurtki denison smock. Nie wiem czy mamy tyle tych kurtek w oddziale brytyjskim (DPM-y są już jednak passe) i czy jest nas tylu by obstawić i 1 DPD i 1 SBSpad. Co więcej, nie wiem czy ktokolwiek u nas ma szary beret polskich spadaków.

2. Odsiecz - brytyjska 1 DPD oczekiwała na przybycie Dywizji Pancernej Gwardii albo 43 Dywizji Piechoty "Wessex", a nie na amerykańskich spadochroniarzy. To właśnie siły XXX Korpusu były zwornikiem, który spinał klamrą całą operację po stronie alianckiej i to na pancerzach brytyjskich czołgów Amerykanie ruszyli dalej.
Dlatego proponuję usunąć z listy oddziałów alianckich 1 SBSpad., a w jej miejsce wstawić DPanc. Gwardii. - będzie bardziej historycznie.

3. Battledressy - wstawienie do planu DPanc. Gwardii zamiast 1 SBSpad. umożliwi występ w battledressach Kolegom, którzy nie mają wyposażenia pod wojska powietrznodesantowe.

W odniesieniu do zasad chciałbym zwrócić uwagę na:

4. Proces leczenia - czy nie lepiej zastosować standardowe zasady z kostką? Zwiększają one sanitariuszom współczynnik zabawy i wprowadzają więcej realizmu na polu gry. Jeżeli trzeba mogę zabrać do 5 apteczek z wyposażeniem dla sanitariuszy.

5. Niszczenie schronów - skoro wobec załogi schronu - wewnątrz nie można użyć ani granatów, ani broni ani dymu, to może chociaż będzie można wrzucić piłkę tenisową przez strzelnicę jako imitację granatu?

6. Gońcy - czy to dodatkowa funkcja, a jeżeli tak, to w jakim celu, skoro ma być łączność radiowa.

7. Głównodowodzący stroną - czy będzie miał do dyspozycji sztab (radiooperator, goniec)? W jaki sposób będzie dowodził całością sił?

Food for thought.

Link to post
Share on other sites

Ad 1. 

Wszystkie mundury brytyjskie i amerykańskie niezależnie od formacji zostaną dopuszczone. 

Niestandardowe mundury do akceptacji przez organizatora przed imprezą (np włoskie)

Ad 2. 

Pomysł dobry, do rozpatrzenia i akceptacji. 

Ad 3. 

Jak w ad 1, kwestia by Brytyjczycy i Polacy grali po jednej stronie, Amerykanie drugiej stronie mapy.

Ad 4.

Tak, będzie opis w następnym poście wg standardów ASH

Ad 5. 

Tak, będą przygotowane ładunki niszczące fortyfikacje.

Ad 6.

Tak jak w 1944, dowódcy zostaną poinformowani przed grą odpowiednio wcześniej.

Ad 7. 

Planujemy rozgrywkę w dużym stopniu narracji, rozkazy w kopertach otwierane o konkretnej godzinie, w kopercie 

- sytuacja 

- zadanie 

- mapa z sugerowanym kierunkiem ataku i siłami jakie należy wykorzystać.

Link to post
Share on other sites
W dniu 10.12.2023 o 00:20, Hiszpan06 napisał:

A 101 PD gdzieś się podziała ? 

Będzie mi niezmiernie miło jeśli 101 połączy siły z 82, aczkolwiek obiecuję uwzględnić w kolejnej imprezie :)

 

W dniu 11.12.2023 o 00:22, Zee napisał:

Bardzo chętnie się pojawię. Może założyć wydarzenie na FB w celu powiększenia zasięgu?

Pojawi się w styczniu.

Link to post
Share on other sites
W dniu 6.12.2023 o 17:49, Mati86 napisał:

2) Amunicja
- kulki wspólne dostarczane w skrzynkach amunicyjnych, biodegradowalne BLS o wagomiarze 0,28 0,30 0,36
- amunicja pakowana w woreczkach po 150 sztuk, z oznaczeniem wagi + każda waga będzie miała inny kolor markera na woreczku.
- amunicję pobieramy ze skrzyni amunicyjnej znajdującej się na respie (martwi mogą ładować się przed wyjściem)
lub skrzyń "polowych" i możemy się ładować w terenie do wyczerpania owej skrzyni. Skrzynie polowe można przejmować, transportować.

 

Pytanie, czy te zabawy z amunicją rzeczywiście działają?

Z tych 150 pestek trzeba będzie 50 zużyć na dostrajanie hopa w obu jednostkach broni. Zwłaszcza że chcecie chronować repliki rozkręcając hopka do zera .

A rożne kilki nawet tego samego wagomiaru rożnie latają, więc ustawienia będą konieczne. Zwłaszcza w kontekście karabinów czterotaktowych.

Poza tym np. moja dzida przyjmuje 0.43, ewentualnie 0,4, przy 445fps. Widzę że org. nie przewidział takiego zaopatrzenia.

Proponuję zostawić limity ilościowe, a zaopatrzenie rozwiązać prywatnie.

Trochę zaufania, przecież na tym Airsoft polega. Poza tym jak ktoś będzie chciał oszukać, to mu reglamentowane woreczki nie przeszkodzą.

Link to post
Share on other sites

Cieszę się z pytań.

Zachęcam do e-maili ash.ds@wp.pl

Proszę o cierpliwość do stycznia, kiedy pojawi się reszta mechaniki.

Ze względu na teren musimy używać kulek biodegradowalnych. Pozostałe wagi do ustalenia przy zapisach. 

 

Edited by Mati86
Link to post
Share on other sites
21 godzin temu, AS333pl napisał:

Trochę zaufania, przecież na tym Airsoft polega. Poza tym jak ktoś będzie chciał oszukać, to mu reglamentowane woreczki nie przeszkodzą

Tu nie idzie o kwestię zaufania do graczy tylko funkcjonowanie systemu logistycznego. Amunicja jest dostarczana przez organizację po to wprowadzić do gry kwestię zaopatrzenia. Już nie raz i dwa niektóre natarcia załamywały się a niektóre punkty obronne padały bo skończyła się amunicja a zaopatrzenie nie dotarło.

Link to post
Share on other sites

Ale pamiętasz Dominiku jak kwestie limitów amunicji rozwiązał Wish pod Poznaniem ? Wówczas nie było konieczności szykowania kulek dla graczy, każdy korzystał ze swoich, wcześniej popakowanych i to działało. 

Oczywiście, że jestem za limitem ammo,.ale jako właściciel bardzo wybrednego co do kulek Kara, też mam obawy co do innego rodzaju kulek niż te, na których normalnie strzelam.

Link to post
Share on other sites

Ale gra Wisha była wybitnie specyficzna pod kątem amunicji - tam chodziło o coś zupełnie innego niż w przypadku zasad "standardowego" systemu logistycznego.

Na wstępie @wish kazał załadować magazynki swoją amunicją ale doładowanie odbywało się wyłącznie na respie. Nie było tam logistyki jako takiej - z dostawami na front.

Link to post
Share on other sites
  • 4 weeks later...

U mnie te wszystkie BLS-y tną sie na potęgę zarówno w Tomku jak i karze co prowadzi do frustracji podczas rozgrywek. Może warto rozważyć jakiś pomysł aby każdy mógł oznakować swoje "woreczki " i wrzucić do skrzyń ? Dodatkowo kwestia 4t i snajp które ludzie mają poustawiane pod np 0.4g bb - będą musieli się specjalnie przestawić na 0,36 ?

Link to post
Share on other sites
  • 3 weeks later...

Update zasad:
 

"Po zakończeniu operacji Market-Garden wojna skończy się do Świąt" 

Bernard Law Montgomery

ASH Dolnośląskie zaprasza na grę "Market Garden" 

Termin 20 kwietnia 2024 roku. Scenariusz dzienny, jednodniowy. 
Godziny rozgrywki - 10.00 - 16.00 (sobota)
Miejsce - miejscowość Ścinawa województwo Dolnośląskie
Parking - "Port Ścinawa" przy moście nad odrą pod pomnikiem czołgu T-34

https://www.google.pl/maps/place/Zabytek+techniki+czołg+T-34/@51.4087153,16.4408882,20z/data=!4m9!1m2!2m1!1sport+ścinawa!3m5!1s0x470f793517ef7cf5:0x4c39fb8c623211f3!8m2!3d51.4086012!4d16.4409403!16s%2Fg%2F11h12rxv0p?entry=ttu

Strony 

Alianci:
- brytyjski XXX Korpus (wszystkie mundury zachodnich aliantów)
- 1 Dywizja Powietrznodesantowa (mundury brytyjskie)
- 1 Samodzielna Brygada Spadochronowa (mundury polskie/brytyjskie)

Niemcy
- 9 Dywizja Pancerna SS „Hohenstaufen”  (mundury Waffen SS)

- 363 Dywizja Piechoty (mundury Wehrmacht)
- 2 Dywizja Strzelców Spadochronowych Fallschirmjäger (mundury strzelców spadochronowych i Luftwaffe)

 

Mechanika 

1) Limity FPS
- Pistolety i pistolety maszynowe 400 FPS
- Karabiny czterotakowe, powtarzalne i karabiny szturmowe strzelające amunicją pośrednią 450 FPS
- Karabiny maszynowe (ciężkie i ręczne), karabiny snajperskie 500 FPS

2) Amunicja
- kulki we własnym zakresie (swoje)
- doładowanie jedynie przy skrzyniach amunicyjnych i respach.

ilość amunicji którą gracz może mieć przy sobie do repliki głównej
(gracz może posiadać przy sobie tylko jedną replikę główną + pistolet) 

150 kulek - repliki z zamkiem czterotaktowym, karabiny powtarzalne i na nabój pośredni w palnym odpowiedniku.
300 kulek - pistolety maszynowe 
600 kulek - karabiny maszynowe, ręczne karabiny maszynowe (300 w replice + 300 amunicyjny) - KM może strzelać z pozycji leżącej jak i z biodra.

3) Pirotechnika i granaty

Kupione gotowe dymy i granaty rozpryskowe typu RG-2 bądź PIRO-5M lub Taginn.

4) Broń biała i poddanie się

Broń biała - tylko repliki gumowe, piankowe, nie zaostrzone, o niskiej masie - podczas odprawy potrzebna konieczna akceptacja organizatora. 
Każde uderzenie nie zależnie gdzie trafione zabija, włącznie z umundurowaniem i wyposażeniem czy repliką. Można rzucić bronią białą, przy trafieniu działa jak uderzenie.

Nawoływanie do poddania się - TAK! Proszę często korzystać z tej opcji, niektórzy gracze w kluczowych momentach gry, dla zachowania spójności scenariusza zostaną uprzedzeni, mogą się poddać. Osoba poddająca się, oznacza się czerwoną szmatą, zmierza na respa. Nie można zatrzymywać takiej osoby, przesłuchiwać, rozmawiać na temat rozgrywki i scenariusza. Osoba taka jest wyłączona z rozgrywki. Każdy gracz może się poddać w dowolnej chwili.

5) Funkcje 

Alianci i Niemcy

Dowódca Armii
Dowódcy oddziałów (w przypadku braku chętnych zostaną wybrani na miejscu)
KM - limit na stronę trzy sztuki
Medyk - limit na stronę - dwóch (kostki i apteczki we własnym zakresie) bandaże zapewni organizator. 
Radiooperator - nie wymagany ale zalecany (radio we własnym zakresie),w przypadku braku gońcy.

6) Bunkry i umocnienia

Umocnienia polowe budowanie z worków, barykady, namioty grają - można do nich strzelać i używać jako zasłon. 
Bunkry grają, wnętrze gra.
Każdy bunkier do zdobycia, będzie posiadał flagę zajęcia. Po przejęciu obiektu ustawiamy własną flagę, będą na obiekcie. (nie zabieramy flag).


7) Pojazdy

Na tą chwilę brak.

8) Zasady ogólne (!)

a) Każda kula zabija, każde trafienie liczy się, włącznie z sojuszniczym postrzałem. 

b) Obowiązkowo czerwona szmata lub kamizelka trafień do oznaczenia poległych, będę sprawdzał na odprawie.

c) Obowiązkowa ochrona oczu której nie ściągamy podczas rozgrywki, włącznie z respem.

d) Jeśli granat upadnie w bezpośrednim otoczeniu gracza - zabija (odległość 2 m)

e) Nieżywi gracze czekają 5 minut na medyka po czym udają się na respa. Wyjście z respa co 15 minut (10.15 - 10.30 - 10.45 - 11.00)

f) Medyk może opatrzeć jednokrotnie, po czym gracz wraca do akcji w danym miejscu. Drugie trafienie schodzimy na respa.

g) Gońcy - tak grają

 

Otwieramy zgłoszenia!

Aby zgłosić się należy wysłać e-maila na:

ash.ds@wp.pl

Wpisać 
Nik, stronę Niemcy/Alianci, przydział, funkcja.

Na przykład

Mati86 Niemcy 363 Dywizja Piechoty Medyk
Patryk Alianci XXX Korpus strzelec 

W odpowiedzi odstaniemy: Potwierdzenie rejestracji, numer konta do wpłaty, informację o aktualnej liczbie uczestników.

Przewidujemy kwotę 35 zł od uczestnika na pokrycie kosztów związanych z imprezą.

 

Pytania poprzez PW lub email

ash.ds@wp.pl

Zapraszam

 

 

Zmiany:

1) Kulki własne
2) Brak Saperów
3) Pirotechnika gra
4) XXX Korpus zamiast 82giej
5) Brak pojazdów
6) każdy przyjeżdża załadowany z ustawionym hopkiem :)
7) Godzina 10.00 to wymarsz na pozycje, odprawa 30 min wcześniej na parkingu. 
8) w przypadku posiadania munduru innych uczestników Osi proszę o kontakt, dopuścimy.

Link to post
Share on other sites

Pozwolę sobie zwrócić uwagę P.T. Organizacji na następujące kwestie:

1. Skład aliancki
Cieszy wielka wiara w możliwości Brytyjczyków, ale mówiąc kolokwialnie - nie "roztroimy" się. Jest nas po prostu za mało by działać jako XXX Korpus, 1 DPD i jeszcze bawić się w parasoli od Sosabowskiego. Mówiąc wprost, obawiam się, że SBSpad. zassie gros Herbaciarzy, a do XXX Korpusu trafią wyłącznie Amerykanie. Oczywiście mówię to nie znając założeń scenariusza i bez uszczerbku dla autonomii Organizatorów, ale jeszcze raz zaproponuję rozważenie następującego podziału strony alianckiej:
- XXX Korpus,
- 82 DPD,
- 1 DPD.
Taki skład uwzględnia najbardziej strategiczne miejsca walk, daje Kolegom Amerykanom własny oddział i bierze pod uwagę względnie niską liczebność graczy w mundurach brytyjskich.

2. Liczba sanitariuszy
Każda ze stron będzie składać się z 3 oddziałów. Tymczasem na stronę przypada po 2 sanitariuszy. Oznacza to, że któryś z oddziałów będzie pozbawiony pomocy medycznej. Przyjmując roboczo, że np. po stronie alianckiej oddziałem tym byłaby walcząca w okrążeniu 1 DPD, to bez sanitariusza strona przeciwna mogłaby ją relatywnie szybko zniszczyć. Dlatego proponowałbym by każdy oddział miał w swoim składzie sanitariusza.

3. Dowodzenie całością strony
Zasady przewidują udział "dowódcy armii". Czy dowodzić on będzie ze sztabu - np. w towarzystwie radiooperatora, a jeżeli tak, to czy sztaby te będą ruchome i będzie można je zaatakować?

4. Amunicja do broni bocznej
Czy magazynki pistoletów ładujemy z zapasu amunicji do broni głównej?

5. Zdobywanie umocnień
Czy trzeba wykurzyć załogę ze środka schronu by go zdobyć, czy wystarczy zmienić flagę na dachu? Jeżeli to pierwsze, to czy można korzystać z granatów, np. wrzucając je przez strzelnice?

Link to post
Share on other sites

Topografia terenu skłania nas do podziału terenu na dwa fronty. Respy są dość blisko stąd jeden medyk "na front". 
Sugestia jest również taka, by wszyscy Brytyjczycy zapisywali się do 1DPD i 1SBS, Amerykanie do XXX korpusu. 
W dalszej części rozgrywki obie jednostki, będą miały ze sobą kontakt.

Dowódca będzie dowodził ze sztabu, znajdującego się w pobliżu respa. Sztaby grają. 
Sztab Niemiecki zmieni swoją lokalizację w trakcie gry, Brytyjski zostanie "utworzony" na zdobytym terenie. 
Dowódcy dostaną pierwsze zadania do tygodnia przed imprezą, włącznie z mapami na pierwszą część gry, następne rozkazy w kopertach. 
(zalecamy utworzenie kanałów na Discordzie)
Myślimy czy radiooperator będzie potrzebny.

Przydział amunicji do pistoletów będzie osobno w skrzyniach, magazynki nie ładujemy z przydziału głównego. 
Granaty będzie można wrzucać przez okna namiotów. Betonowe bunkry wystarczy zająć poprzez zmianę flagi. 
Należy poinformować obrońców o zdobyciu obiektu, ci natomiast automatycznie poddają się. 
Proszę nie wrzucać ładunków pirotechnicznych do bunkrów, z troski na bębenki słuchowe. 

Mamy 6 graczy na liście

Link to post
Share on other sites
W dniu 2.02.2024 o 16:56, Mati86 napisał:

(...) Sugestia jest również taka, by wszyscy Brytyjczycy zapisywali się do 1 DPD i 1 SBSpad., Amerykanie do XXX Korpusu. (...)

Dowódca będzie dowodził ze sztabu, znajdującego się w pobliżu respa. Sztaby grają. (...)
Myślimy czy radiooperator będzie potrzebny.
(...)

Jasne, dzięki za wyjaśnienia. Prawie wszystko jest jasne.

Jeszcze ad vocem, tylko nieśmiało zauważę, że XXX Korpus to jednak była formacja brytyjska i warto by jednak część graczy w hełmach Mk II i battledressach mogła tam zagrać, jeżeli będzie chciała. Swetrowcy i denisonowcy zmieszczą się śmiało w 1 DPD.

Natomiast odnosząc się do kwestii dowódców - rozumiem, że teoretycznie dowódcy oddziałów w polu mają mieć swoich RTO, natomiast macie wątpliwości czy RTO będzie w sztabie korpusu. Moja sugestia - tak, będzie potrzebny. Bo o ile na szczeblu taktycznym to nie jest problem się porozumieć, nawet za pomocą gońców, to na szczeblu strategicznym bez radiooperatora to jak bez ręki. I nie wiem jak dowódca strony miałby efektywnie dowodzić wszystkimi podległymi mu oddziałami nie mając z nimi łączności. Sprawdzone na Markowym "Budapeszcie 1945".

P.S. Mateuszu, czy nowe zasady przenieść do pierwszego posta?

Link to post
Share on other sites

Po tygodniu zapisów 

11 graczy zgłoszonych 

Pan Domin007 zgłosił się jako dowódca strony Alianckiej. 

Gratulujemy :)

 

tak proszę uaktualnić zasady post nr 1.

Edited by Mati86
Link to post
Share on other sites
W dniu 2.02.2024 o 16:56, Mati86 napisał:

Sugestia jest również taka, by wszyscy Brytyjczycy zapisywali się do 1DPD i 1SBS, Amerykanie do XXX korpusu. 

Pytanko, czy jako Brytyjczyk mógłbym mimo wszystko wejść w skład XXX Korpusu? W razie potrzeby oczywiście dostosuję się do woli Organizatora i przejdę do 1 DPD.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...