Guzol1 Posted Monday at 05:32 PM Report Share Posted Monday at 05:32 PM "21 Grupa Armii przekroczy teraz Ren. Przeciwnikowi może się wydawać, że rzeka zapewnia mu ochronę. Jesteśmy zgodni, że to wielka przeszkoda, ale pokażemy nieprzyjacielowi, że jest za nią daleki od bycia bezpiecznym. Wielka machina wojenna Sprzymierzonych, koordynując działania sił naziemnych i powietrznych, pewnie poradzi sobie z tym problemem.” - Marszałek polny Bernard Montgomery w liście do żołnierzy 21 Grupy Armii Mazowiecki Airsoft Historyczny (MASH) ma zaszczyt zaprosić Was na naszą inauguracyjną grę (luźno traktującą) forsowanie Renu w Wesel podczas Operacji Plunder w marcu 1945. W związku z taktyką spalonej ziemi większość mostów nad Renem została wysadzonych, drastycznie zawężając Aliantom możliwość przeprawienia się przez rzekę, jednocześnie spowalniając ofensywę w kierunku stolicy Niemiec. Postawiono zatem na budowę prowizorycznego mostu pontonowego w bliskiej okolicy miasta Wesel. Budowa wymagała zabezpieczenia perymetru oraz dostarczenia części niezbędnych do konstrukcji co będzie stanowiło główny cel dla Aliantów. Wojska III Rzeszy jednak tak łatwo nie odpuszczają i za wszelką cenę chcą nie dopuścić do przeprawy. FORMALNOŚCI: Miejsce: Miejsce: Stary PGR w miejscowości Góra k. Nowego Dworu Mazowieckiego (powiat legionowski), https://www.google.pl/maps/place/Stary+PGR/@52.4495941,20.7715608,15.25z/data=!4m5!3m4!1s0x471ebae5aec7c559:0xc6c233c98e9a87c6!8m2!3d52.4504729!4d20.774769 Data: 15 marca 2025 r. (sobota) Czas: 9:00 zbiórka (gracze po stronie niemieckiej będą mogli przyjechać ~1-2h wcześniej celem ufortyfikowania pozycji), 10.00 planowany start gry Wiek: min. 18 lat Wpisowe: 15 PLN/os., płatne przy rejestracji Wyposażenie obowiązkowe: Kamizelka odblaskowa pomarańczowa (będziemy sprawdzać), ochrona oczu. MECHANIKA GRY: A. Ograniczenia co do replik i ich mocy: 1. Repliki będą chronowane. 2. Limity FPS (tabela niżej): Karabiny (powtarzalne, samopowtarzalne) - nabój karabinowy ( .30-06, .303, 7,95mm, 7,62 × 54 mm R): a) 450 FPS, b) 200 szt. amunicji. Przykłady: Wszystkie karabiny 4takt: Springfield 1903, Lee Enfield, Mosin-Nagant, Mauser 98K, Arisaka, Sztucery typu well mb-03, jg-11, cyma .701 etc. Wszystkie karabiny semi-auto: M1 Garand, SWT-40, G41, G43, Karabinki (samopowtarzalne, automatyczne) - nabój pośredni (inny niż pistoletowy i inny niż karabinowy - 0.30cal M1, 7,95 Kurz) a) 400 FPS, b) 200 szt. amunicji, c) zarezerwowane dla funkcyjnych. Przykłady: STG 44, M1/M2 Carbine Pistolety maszynowe - nabój pistoletowy (9mm, 0,45ACP) a) 360 FPS (CQB), b) 200 szt. szt. amunicji, c) bębny do PM-ów działające jak magazynki hi-cap (np. Thompson, PPSH): nakręcenie magazynka tylko po wcześniejszym wyciągnięciu go z gniazda. Przykłady: Thompson, MP-40, PPSH, MAB, Sten, M3 Grease Gun. Type 100, MP-18, MP-34 RKM/Karabiny automatyczne (z magazynkiem pudełkowym) - nabój karabinowy ( .30-06, .303, 7,95mm, 7,62 × 54 mm R): a) 450 FPS b) 500szt. amunicji (bez możliwości korzystania z amunicyjnego), c) brak wymogu strzelania z podparcia, d) limitowana ilość na stronę (ilość graczy na stronę). Przykłady: BAR 1918, ZB 26, BREN, Lewis, DP-28, FG42, Type 96, KM (zasilone taśmą) - nabój karabinowy ( .30-06, .303, 7,95mm, 7,62 × 54 mm R, 0.50cal): a) 450 FPS b) 500szt. amunicji + 500szt. u amunicyjnego, c) konieczne strzelanie z podparcia, d) limitowana ilość na stronę (ilość graczy na stronę), e) minimalny dystans strzału - 10m -> poniżej obowiązkowy boczniak. Przykłady: MG42, MG34, Browning M1919, Browning M2, Vickers, Maxim, Dshk etc. Karabiny snajperskie (karabin z lunetą) - nabój karabinowy ( .30-06, .303, 7,95mm, 7,62 × 54 mm R): a) 450 FPS, b) 200 szt. amunicji, c) limitowana ilość na stronę (ilość graczy na stronę), d) minimalny dystans strzału - 10m -> poniżej obowiązkowy boczniak. Przykłady: Wszystkie karabiny 4takt: Springfield 1903, Lee Enfield, Mosin-Nagant, Mauser 98K wyposażone w lunetę. Strzelby gładkolufowe - nabój śrutowy (.12g, .20g): a) 360 FPS (CQB), b) 150szt. amunicji. Przykłady: wszystkie repliki strzelb gładkolufowych (w tym dubeltówki) Pistolety i rewolwery - nabój pistoletowy/rewolwerowy (9mm, 0,45ACP, .455, 0.38 etc.): a) 360 FPS (CQB), b) limit amunicji: pojemność magazynka (max 2 magazynki). Przykłady: Wszystkie repliki pistoletów i rewolwerów z okresu. UWAGA! Repliki niehistoryczne (nawet po zakamuflowaniu) - NIE GRAJĄ. Wyjątkiem są sztucery grające jako karabiny powtarzalne (Sztucery typu well mb-03, jg-11, cyma .701 etc.). Doładowanie amunicji tylko na respie. Zakaz używania magazynków typu hi-cap (wyjątkiem są magazynki bębnowe wspomniane wyżej). Niżej ww. limity w formie tabeli: C. Pirotechnika: Bezwzględny zakaz. D. Broń biała, cicha śmierć i wezwania do poddania się: Tak, działają. Wyjątkiem jest "bang-bang" (zastąpiony wezwaniem do poddania się), który nie działa. E. Zasady powrotu do gry: 1. Po KAŻDYM trafieniu gracz krzyczy DOSTAŁEM! (nie - DOSTAŁ!) i oznacza się o kamizelką. Ranny może się odczołgać za najbliższą zasłonę, nie mówi, może jedynie wzywać pomocy. Może zostać dobity przez przeciwnika na zasadzie "cichej śmierci". 2. Sanitariusz ma 5 minut na udzielenie rannemu pomocy. Sanitariusze zostaną przeszkoleni w zakresie udzielania pomocy i postępowania z określonym typem ran (system kostkowy znany z poprzednich gier). 3. Drugie trafienie osoby już opatrzonej przez sanitariusza oznacza wyłączenie z walki i powrót na respa. 4. W grze są ruchome punkty powrotu do gry oznaczone znakami. Poruszać się będą wraz z przebiegiem scenariusza. 5. Wyjścia z respa co 20 minut po każdej pełnej godzinie (np. 9:00, 9:20, itd.) lub po zebraniu 5 graczy. F. Łączność: 1. Radiowa, za pośrednictwem PMR/GMRS. Częstotliwości do zaprogramowania radiostacji ustalają radiooperatorzy we własnym zakresie. 2. W każdym oddziale znajduje się radiooperator (mile widziani ochotnicy, w razie ich braku oddział nie ma łączności), który powinien być wyposażony w radio - najlepiej wystylizowaną plecakówkę lub chociaż torbę z radiem i oddzielną słuchawką (gracze ogarniają temat we własnym zakresie). 3. Obie strony będą miały osobno wyznaczone kanały do łączności między swoimi oddziałami. Strony będą mogły się nawzajem podsłuchiwać. G. Snajperzy i karabiny maszynowe: W każdym oddziale może znajdować się 1 (słownie: jeden) strzelec wyborowy wyposażony w czterotakt z lunetą. W każdym oddziale może znajdować się 1 (słownie: jeden) karabin maszynowy (taśmowy) z dwuosobową obsługą (strzelec + amunicyjny) LUB 1 (słownie: jeden) strzelec z karabinem automatycznym/ręcznym karabinem maszynowym (pudełkowy). H. CQB: W pomieszczeniach obowiązują limity oznaczone jako CQB (do 360FPS). Repliki przekraczające limit CQB (tj. powyżej 360FPS) mogą strzelać do budynków w odległości co najmniej 10m. W pomieszczeniach strzelamy tylko ogniem pojedynczym. Nie strzelamy przez otwory, przez które nie widać wylotu lufy (i obszaru przed nią) oraz zza osłony wystawiając samą replikę. I. Saperzy i przeszkody inżynieryjne: Saperzy są jedynymi graczami uprawnionymi do wykonywania przejść w polach minowych i zasiekach. Dotyczy to też ich umieszczania. Zostaną przeszkoleni (weterani "Linii Mareth 1943" nie będą zaskoczeni). UWAGA! Umocnienia i fortyfikacje: tylko stawiane - zakaz kopania i rycia w ziemi 1. Pola minowe - przejście jest dozwolone tylko po wyznaczonej ścieżce wyznaczonej przez saperów 2. Zasieki - nie można przez nie przeskakiwać, rzucać się na nie, odchylać kijem, etc. Muszą zostać przecięte przez saperów. 3. Saper aliancki jako jedyny może przemieszczać skrzynię z częściami do budowy mostu. J. Funkcje do obsadzenia: Oficer - po 2 na stronę. Sanitariusz - po 1 na stronę. Saper - po 1 na stronę. Kaemista (KM lub strzelec z karabinem automatycznym) - po 1 na oddział. Strzelec wyborowy - po 1 na oddział. ORDER OF BATTLE i STYLIZACJA: Obowiązuje podział mundurowy. Gracze zgłaszają się do oddziałów, których umundurowaniem dysponują. Oś: 1. Niemcy: Wszystkie 2. Cywilne (Volkssturm) - (Po wcześniejszym zgłoszeniu) Obowiązkowe materiałowe opaski w kolorze odpowiadającym stronie. Gracze ogarniają opaski materiałowe we własnym zakresie. Mogą używać tylko replik karabinów powtarzalnych, pistoletów i strzelb. Alianci: 1. Brytyjczycy: wszystkie brytyjskie + Commonwealth 2. Amerykanie: stylizacja głównie na piechotę lądową ale wejdą wszystkie amerykańskie (M41, M42 i M43). Zapisy otwieramy na początku lutego. Kworum niezbędne do gry wynosi 20 zapisanych i potwierdzonych graczy. Quote Link to post Share on other sites
małpetti Posted Monday at 09:53 PM Report Share Posted Monday at 09:53 PM Kar z lunetą max 450f i limit min 10m na strzał, a kar bez lunety max 450f i już bez limitu? Quote Link to post Share on other sites
Domin007 Posted Tuesday at 07:12 AM Report Share Posted Tuesday at 07:12 AM Guzol, obrazki się scrashowały. Ja mam z kolei pytanie o stylizacje niemieckie: 13 godzin temu, Guzol1 napisał: 1. Niemcy: Wszystkie 2. Cywilne (Volkssturm) - (Po wcześniejszym zgłoszeniu) Obowiązkowe materiałowe opaski w kolorze odpowiadającym stronie. Gracze ogarniają opaski materiałowe we własnym zakresie. Mogą używać tylko replik karabinów powtarzalnych, pistoletów i strzelb. Serio wszystkie? Czyli Kriegsmarine też? Pytam, bo nie wiem czy nad Renem walczyli krigsmariusze. Co do Volkssturmu to sugeruję by wprost wskazać, że opaski mają być żółte lub czarno-czerwone z napisem "Deutscher Volkssturm Wehrmacht". Były też białe, ale te mogą wprowadzać w błąd, co do statusu gracza (z daleka wyglądają jak bandaż). Quote Link to post Share on other sites
Guzol1 Posted Tuesday at 08:29 PM Author Report Share Posted Tuesday at 08:29 PM Odpowiadając na pytania: 1. Niespójność w zasadach dot. karabinów i karabinów z lunetą: 22 godziny temu, małpetti napisał: Kar z lunetą max 450f i limit min 10m na strzał, a kar bez lunety max 450f i już bez limitu? Faktycznie wkradł się błąd. Dzięki za czujność i za info! ;> Tym samym punkty e) i d) dla KM i karabinów z lunetą uznajemy za nieważne zgodnie z poniższym: KM (zasilone taśmą) - nabój karabinowy ( .30-06, .303, 7,95mm, 7,62 × 54 mm R, 0.50cal): a) 450 FPS b) 500szt. amunicji + 500szt. u amunicyjnego, c) konieczne strzelanie z podparcia, d) limitowana ilość na stronę (ilość graczy na stronę), e) minimalny dystans strzału - 10m -> poniżej obowiązkowy boczniak. Przykłady: MG42, MG34, Browning M1919, Browning M2, Vickers, Maxim, Dshk etc. Karabiny snajperskie (karabin z lunetą) - nabój karabinowy ( .30-06, .303, 7,95mm, 7,62 × 54 mm R): a) 450 FPS, b) 200 szt. amunicji, c) limitowana ilość na stronę (ilość graczy na stronę), d) minimalny dystans strzału - 10m -> poniżej obowiązkowy boczniak. 2. Pytanie o stylizacje strony niemieckiej i sugestia dot. opasek Volkssturmu: 13 godzin temu, Domin007 napisał: Serio wszystkie? Czyli Kriegsmarine też? Pytam, bo nie wiem czy nad Renem walczyli krigsmariusze. Co do Volkssturmu to sugeruję by wprost wskazać, że opaski mają być żółte lub czarno-czerwone z napisem "Deutscher Volkssturm Wehrmacht". Były też białe, ale te mogą wprowadzać w błąd, co do statusu gracza (z daleka wyglądają jak bandaż). Masz rację. Pojęcie "wszystkie" mogło być zinterpretowane zbyt szeroko. W tym wypadku dopuszczonymi stylizacjami niemieckimi będą na: żołnierzy Wehrmachtu (Heer), Luftwaffe (w tym strzelców spadochronowych) i Waffen SS. Co do Volkssturmu to uwaga jest jak najbardziej zasadna i przyjęta. Tym samym obowiązuje: W dniu 27.01.2025 o 18:32, Guzol1 napisał: Oś: 1. Niemcy: Stylizacje na żołnierzy: Wehrmachtu (Heer), Luftwaffe (w tym strzelców spadochronowych) i Waffen SS. 2. Cywilne (Volkssturm) - (Po wcześniejszym zgłoszeniu) Obowiązkowe materiałowe opaski w kolorze żółtym lub czarno-czerwonym z napisem "Deutscher Volkssturm Wehrmacht". Gracze ogarniają opaski materiałowe we własnym zakresie. Mogą używać tylko replik karabinów powtarzalnych, pistoletów i strzelb. 3. Sprawa obrazków: 13 godzin temu, Domin007 napisał: Guzol, obrazki się scrashowały. Szczerze mówiąc nie mam pojęcia dlaczego. Nie wykluczałbym problemu po stronie wmasga biorąc pod uwagę, że potrafi wyświetlać się normalnie na różnych urządzeniach (mobilnych i stacjonarnych) a na innych nie ("Dziwne, u mnie działa" ;>). Na wszelki wypadek załączam ponownie tabelę z limitami (poza aspektem wizualnym to nie różni się treścią od opisu): Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.