Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

[AEG] Karabiny wyborowe seria M14 (GB v7)


Recommended Posts

Nie będę się kłócił co do długości cylindra bo nie trzymałem G&P w rękach ale jeśli cylinder jest standardowej długości to znaczy że G&P nie jest standardowym V7. Prawdziwe V7 od TM jak i kopia Cymy mają cylinder dłuższy o około 5mm od standardowego cylindra V2/V3. Tak, mam zarówno V7 TM jak i CM.

Też zakładałem uszczelkę BU na zwykłą głowicę tłoka. Owszem, uszczelni się ale nie całkowicie, zawsze jest kilka FPS straty. Chronowałem.

 

a ja Cię zapewniam ,że zwykła głowica tłoka, w zestawie "borap" - uszczelni się bez absolutnie żadnej straty fps. Miałem tak u siebie. Też chronowałem ;)

 

Bez bicia przyznaję, że nie mierzyłem cyl w TM/CYMA. Ale G&P mierzyłem. Mam G&G na serwisie - też sprawdzę w tym tyg. W każdym bądź razie, nie ma się co rozwodzić nad tym rozwiązaniem, bo nie jest to zabieg dla niedoświadczonego serwisanta i rozwiazanie bardzo niestandardowe. Natomiast cylindry Systemy stalowe (zwykłe - nbu) też potrafią trochę podnieść fps i takie rozwiązanie polecam do wykonania samemu.

Over.

Link to post
Share on other sites
  • Replies 176
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

a ja Cię zapewniam ,że zwykła głowica tłoka, w zestawie "borap" - uszczelni się bez absolutnie żadnej straty fps. Miałem tak u siebie. Też chronowałem :icon_wink:

Zatem widać zależy to od głowicy tłoka i/lub uszczelki. Zapewne szerokość i głębokość rowka na głowicy tłoka oraz grubość i średnica oringa mają znaczenie.

Link to post
Share on other sites

Bardzo możliwe. Mała edyta: M14 G&G również ma najnormalniejszy w świecie cyl. pasujący z V.2/V.3 Na GB G&G jest ta charakterystyczna blacha i zastanawiam się ,czy wsadzając cyl BU, nie zaczepimy tą blachą o cyl. ale tak czy inaczej - jeśli ktoś chce pokombinować - to jest też taka możliwość.

Link to post
Share on other sites
  • 1 year later...

Pozwólcie, że odkopię temat.

 

Cześć. Interesuje mnie poniższa replika, bo kusi niską ceną i wyglądem, który mi się po prostu podoba.

 

http://zbrojownia.linuxpl.com/product_info.php?products_id=2132

 

W kwestii bebechów/tuningu, a zwłaszcza M14stek jestem zielonkawy, więc mam parę pytań.

 

Czy ta M14, do której link podałem, jest dobrą bazą pod cichą, niezawodną i w miarę precyzyjną replikę z około 500 fps?

 

Jeśli tak, to ile mniej-więcej kasy muszę w to wpakować? Co do wymiany? Chcę też wstawić wyciszony zespół głowicy tłoka i cylindra. I przykręcić tłumik. Żeby było jak najciszej.

 

A jeśli nie, to co będzie lepszą bazą? Niekoniecznie M14, ważne żeby to był AEG.

 

Czy do uzyskania dobrego skupienia muszę zamontować lufę dłuższą niż stockowa? Bo 460 jak na snajperkę to chyba trochę mało. Jeśli tak, to jak długą? Bo słyszałem opinie, że w replikach długość lufy nie ma większego znaczenia. Ale nie wiem, ile w tym prawdy. Bardzo by mi odpowiadała ta stockowa krótka lufa, bo jestem człowiekiem niskiego wzrostu.

 

Repliki oczywiście (jeszcze?) nie kupiłem, dopiero tak powolutku zaczynam się przymierzać.

 

Pozdrawiam.

Link to post
Share on other sites

Lufa 460mm starczy, sam takiej używałem i trafienie w głowę ( :icon_lol:) z 70m za pierwszym strzałem nie było problemem (a nie miałem nawet typowej precki tylko 6,05 g&p).

 

Miałem okazję trzymać w rękach trochę części od karta i nie ma tragedii, trzyma to w miarę poziom cymy. JAE-100 to definitywnie najładniejsza wersja łoża do m14 (w przypadku palnej, produkowana przez małą amerykańską firmę J. Allen Enterprises, Inc. (JAE) ), moje niespełnione marzenie za czasów kiedy jeszcze m14 miałem ;)

 

JAE100-G2-03.jpg

 

Tak czy inaczej, single-only, 500fps nie powinno być problemem (z tym, że GB w standardzie TM (cyma, g&p, kart) nie jest nawet w połowie tak nieśmiertelny jak GB G&G).

 

Jednakże, w celu poskładania tego na 500fps będziesz musiał prawdopodobnie wymienić absolutnie każdą część w gb oprócz listwy popychacza dyszy ;) Zależnie od części na jakie się zdecydujesz może to kosztować od ~400 do nawet 1000zł.

 

- Najlepszymi zębatkami jakie zostały stworzone do tego GB są prometheusy double torque up'y v7, shsom bym nie ufał w tym przypadku.

- Fajnie byłoby włożyć jakiś lekki tłok z jednym max 3 metalowymi zębami (słabe ogniwo - jak coś ma się spieprzyć niech będzie to tani tłok)

- stalowy cylinder potrafi podnieść fpsy, warto w niego zainwestować aby zwiększyć odstęp czasowy między przeglądami (mosiężne ścierając się syfiąc oring tłoka)

- łożyskowana prowadnica sprężyny to konieczność aby zmniejszyć troszkę naprężenia (także musi być dedykowana do v7)

- głowica cylindra z pewnością nie pogardziłaby sorbopadem (musi być dedykowana do v7)

- itd itp.

- Szczelność układu gearbox -> komora hu jest tutaj kluczowa dla żywotności gb.

 

Jednym słowem: Da się, nie jest tak źle jak to wygląda. M14 jest piękne a więc warto ;)

Edited by lech
Link to post
Share on other sites

Dzięki za odpowiedź :)

 

Czyli mam rozumieć, że to M14 KART jest w zasadzie najlepszą bazą do cichego precyzyjnego AEG-a z około 500 fps? Nie ma żadnych lepszych alternatyw pod względem ekonomicznym? Też mi się zajebiście podoba to łoże JAE, ale jeśli by była jakaś opłacalna opcja, to bym się pewnie obszedł smakiem.

 

Na jakiej sprężynie osiągałeś te headshoty na 70 metrach?

 

Jakiej emczternastki sam używasz/używałeś?

 

Jeśli o tuning chodzi, bardzo bym prosił o wdanie się w szczegóły "jak dla debila", bo jak już wspominałem, słabo się znam na grzebaniu w GB v7. Więc nie używaj sformułowań "- itd itp." :D

 

Na Capri jest szkielet v.7 M14 od G&G. Co o tym sądzisz/sądzicie? Skoro już wymieniać wszystko, to chyba warto zainwestować w pancerny szkielet. Chyba że ten szkielet nie pasuje do łoża KART?

 

A jeśli nie pasuje, to czy może zakup M14 G&G nie byłby bardziej opłacalną opcją?

Edited by Obi-Wan
Link to post
Share on other sites

Kart jest dziwnym mixem. Wszystko i nic, nie wiadomo co.

Cześci wewnętrzne:

cylinder zwykłej długości (teoretycznie plus bo jest spory wybór)

głowica cylindra od v7 standard TM - aluminiowe głowicę mozna kupic za niecałe 40zł (warto założyć sorbo)

popychacz - niestandardowy, jak pęknie to kaplica, typowy od v7 nie pasuje (inna długość) kolejna rzecz - mocowanie dyszy - szersze niż zwykłe - ok 2mm, zwykłe ma ok. 1mm, przez co jest problem z dyszą - ewentualnie sfrezować popychacz w miejscu mocowania dyszy do standardu ogólnego i bangla

zębatki - zwykłe v2/v3 - wybór ile dusza zapragnie

prowadnica sprężyny - v7, można kombinować z przeróbka od v3 ale nie ma sensu (mam stalową łożyskowana do v7 na spyl jak chcesz)

tłok standard

łożyska 6mm - u mnie były od razu stalowe ślizgowe.

Silnik - typ krótki

Kostka - typowa do v7 pasuje od cymy lub G&P.

Przerywacz - ze stalowym shs był problem z włożeniem - do cymy stalowy pasował ale wymagał dopieszczenia

 

Sprzedałem gb karta, wstawiłem od cymy do swojej m14 ebr. Da się go zrobic na prawde cichego zabójcę :)

Link to post
Share on other sites

Powiem tak: replika M14 ebr kart - nówka na specshopie była za 400zł.

Ostatecznie wyniosła mnie ponad 2200zł i ciagle się z nią bawię w poprawki, dłubanie, brak czasu na złozenie, kombinacje alpejskie, szukanie części, użeranie się ze sklepami. Jutro moze będę miał silnik wiec pójdzie do złożenia dopiero. Ale wygląda już fajnie :D

Link to post
Share on other sites

Właśnie podejrzewałem, że kupno G&G będzie znacznie bardziej opłacalne. Dzięki seger za te trzy grosze.

 

Stockowa lufa w G&G jest dobra? Nawet o długości 40 cm?

 

Jak z magazynkami? Pasują innych firm? Bo jak nie, to mam przekichane, skoro głupi hi-cap kosztuje 120. Z drugiej strony, do zabawy w snajpienie wystarczy spokojnie jeden stockowy hajkap

 

Mam rozumieć, że na dzień dobry do stockowego M14 G&G mogę wpakować potężną sprężynę?

Jaką najmocniejszą wytrzymają stockowe podzespoły?

 

Da się w tym zamontować wyciszony zespół głowicy tłoka i cylindra?

Edited by Obi-Wan
Link to post
Share on other sites

plusem karta czy cymy sa tez tanie magi. Lowy, midy, hi-capy, elektryczne boxy. Do G&G i Ca odwrotnie - mało i drogo :)

Zauważyłem ze magi np. cymy nie chciały zatrzaskiwać się w karcie - wystarczyło podcięcie na równo zatrzasku (fabrycznie jest trapezem, trzeba zrobic prostokąt i pieknie z kliknieciem wchodzą).

Link to post
Share on other sites

 

Mam rozumieć, że na dzień dobry do stockowego M14 G&G mogę wpakować potężną sprężynę?

Jaką najmocniejszą wytrzymają stockowe podzespoły?

 

Da się w tym zamontować wyciszony zespół głowicy tłoka i cylindra?

 

Bardzo proszę o udzielenie odpowiedzi na moje pozostałe pytania

 

Dziękuję :)

Link to post
Share on other sites

Sprężynę zmienia się po wyciągnięciu maksymalnego potencjału obecnej sprężyny ;) Zasadniczo możesz zrobić wszystko, szkielet jest twardy. Jednakże, każda nieszczelność w układzie, szczególnie na połączeniu dysza -> komora HU wystawia GB na większe siły.

 

Więc o ile sam nie ogarniasz zostaw tą kwestię serwisantowi, albo zacznij zgłębiać wiedzę ;)

Link to post
Share on other sites

Samo grzebanie w replice od zawsze zostawiam serwisantowi i tego nie zamierzam zmienić, bo mam dwie lewe ręce. Tylko po prostu chciałbym wiedzieć, jakie części kupić i dać serwisantowi. Bo serwisant nie wyczaruje z powietrza pożądanych części

 

Mówisz o nieszczelnościach. Czy coś tam jest do wymiany na start w celu uzyskania dobrej szczelności?

Link to post
Share on other sites

Wie ktoś może czy szkielet v.7 AGM będzie pasować do cm.032? W AGM można zastosować standard zębatki a posiadam takowe mocne, tylko nie wiem czy inne części się zgrają .
Mam jeszcze popychacz AGM ( Sprężynka od CYMY będzie pasować? )Kojarzy ktoś czy dysza dedykowana SHS do m14 pasuje do cym? Czyli ogólnie co z gb cymy będzie pasować do gb AGM, albo co nie pasuje :icon_smile:
Edited by Rikardo015
Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...