white_pl Posted November 24, 2013 Report Share Posted November 24, 2013 Nie będę się kłócił co do długości cylindra bo nie trzymałem G&P w rękach ale jeśli cylinder jest standardowej długości to znaczy że G&P nie jest standardowym V7. Prawdziwe V7 od TM jak i kopia Cymy mają cylinder dłuższy o około 5mm od standardowego cylindra V2/V3. Tak, mam zarówno V7 TM jak i CM. Też zakładałem uszczelkę BU na zwykłą głowicę tłoka. Owszem, uszczelni się ale nie całkowicie, zawsze jest kilka FPS straty. Chronowałem. a ja Cię zapewniam ,że zwykła głowica tłoka, w zestawie "borap" - uszczelni się bez absolutnie żadnej straty fps. Miałem tak u siebie. Też chronowałem ;) Bez bicia przyznaję, że nie mierzyłem cyl w TM/CYMA. Ale G&P mierzyłem. Mam G&G na serwisie - też sprawdzę w tym tyg. W każdym bądź razie, nie ma się co rozwodzić nad tym rozwiązaniem, bo nie jest to zabieg dla niedoświadczonego serwisanta i rozwiazanie bardzo niestandardowe. Natomiast cylindry Systemy stalowe (zwykłe - nbu) też potrafią trochę podnieść fps i takie rozwiązanie polecam do wykonania samemu. Over. Quote Link to post Share on other sites
MAJOR762 Posted November 29, 2013 Report Share Posted November 29, 2013 a ja Cię zapewniam ,że zwykła głowica tłoka, w zestawie "borap" - uszczelni się bez absolutnie żadnej straty fps. Miałem tak u siebie. Też chronowałem :icon_wink: Zatem widać zależy to od głowicy tłoka i/lub uszczelki. Zapewne szerokość i głębokość rowka na głowicy tłoka oraz grubość i średnica oringa mają znaczenie. Quote Link to post Share on other sites
white_pl Posted November 29, 2013 Report Share Posted November 29, 2013 Bardzo możliwe. Mała edyta: M14 G&G również ma najnormalniejszy w świecie cyl. pasujący z V.2/V.3 Na GB G&G jest ta charakterystyczna blacha i zastanawiam się ,czy wsadzając cyl BU, nie zaczepimy tą blachą o cyl. ale tak czy inaczej - jeśli ktoś chce pokombinować - to jest też taka możliwość. Quote Link to post Share on other sites
Obi-Wan Posted January 23, 2015 Report Share Posted January 23, 2015 Pozwólcie, że odkopię temat. Cześć. Interesuje mnie poniższa replika, bo kusi niską ceną i wyglądem, który mi się po prostu podoba. http://zbrojownia.linuxpl.com/product_info.php?products_id=2132 W kwestii bebechów/tuningu, a zwłaszcza M14stek jestem zielonkawy, więc mam parę pytań. Czy ta M14, do której link podałem, jest dobrą bazą pod cichą, niezawodną i w miarę precyzyjną replikę z około 500 fps? Jeśli tak, to ile mniej-więcej kasy muszę w to wpakować? Co do wymiany? Chcę też wstawić wyciszony zespół głowicy tłoka i cylindra. I przykręcić tłumik. Żeby było jak najciszej. A jeśli nie, to co będzie lepszą bazą? Niekoniecznie M14, ważne żeby to był AEG. Czy do uzyskania dobrego skupienia muszę zamontować lufę dłuższą niż stockowa? Bo 460 jak na snajperkę to chyba trochę mało. Jeśli tak, to jak długą? Bo słyszałem opinie, że w replikach długość lufy nie ma większego znaczenia. Ale nie wiem, ile w tym prawdy. Bardzo by mi odpowiadała ta stockowa krótka lufa, bo jestem człowiekiem niskiego wzrostu. Repliki oczywiście (jeszcze?) nie kupiłem, dopiero tak powolutku zaczynam się przymierzać. Pozdrawiam. Quote Link to post Share on other sites
lech Posted January 24, 2015 Report Share Posted January 24, 2015 (edited) Lufa 460mm starczy, sam takiej używałem i trafienie w głowę ( :icon_lol:) z 70m za pierwszym strzałem nie było problemem (a nie miałem nawet typowej precki tylko 6,05 g&p). Miałem okazję trzymać w rękach trochę części od karta i nie ma tragedii, trzyma to w miarę poziom cymy. JAE-100 to definitywnie najładniejsza wersja łoża do m14 (w przypadku palnej, produkowana przez małą amerykańską firmę J. Allen Enterprises, Inc. (JAE) ), moje niespełnione marzenie za czasów kiedy jeszcze m14 miałem ;) Tak czy inaczej, single-only, 500fps nie powinno być problemem (z tym, że GB w standardzie TM (cyma, g&p, kart) nie jest nawet w połowie tak nieśmiertelny jak GB G&G). Jednakże, w celu poskładania tego na 500fps będziesz musiał prawdopodobnie wymienić absolutnie każdą część w gb oprócz listwy popychacza dyszy ;) Zależnie od części na jakie się zdecydujesz może to kosztować od ~400 do nawet 1000zł. - Najlepszymi zębatkami jakie zostały stworzone do tego GB są prometheusy double torque up'y v7, shsom bym nie ufał w tym przypadku. - Fajnie byłoby włożyć jakiś lekki tłok z jednym max 3 metalowymi zębami (słabe ogniwo - jak coś ma się spieprzyć niech będzie to tani tłok) - stalowy cylinder potrafi podnieść fpsy, warto w niego zainwestować aby zwiększyć odstęp czasowy między przeglądami (mosiężne ścierając się syfiąc oring tłoka) - łożyskowana prowadnica sprężyny to konieczność aby zmniejszyć troszkę naprężenia (także musi być dedykowana do v7) - głowica cylindra z pewnością nie pogardziłaby sorbopadem (musi być dedykowana do v7) - itd itp. - Szczelność układu gearbox -> komora hu jest tutaj kluczowa dla żywotności gb. Jednym słowem: Da się, nie jest tak źle jak to wygląda. M14 jest piękne a więc warto ;) Edited January 24, 2015 by lech Quote Link to post Share on other sites
Obi-Wan Posted January 24, 2015 Report Share Posted January 24, 2015 (edited) Dzięki za odpowiedź :) Czyli mam rozumieć, że to M14 KART jest w zasadzie najlepszą bazą do cichego precyzyjnego AEG-a z około 500 fps? Nie ma żadnych lepszych alternatyw pod względem ekonomicznym? Też mi się zajebiście podoba to łoże JAE, ale jeśli by była jakaś opłacalna opcja, to bym się pewnie obszedł smakiem. Na jakiej sprężynie osiągałeś te headshoty na 70 metrach? Jakiej emczternastki sam używasz/używałeś? Jeśli o tuning chodzi, bardzo bym prosił o wdanie się w szczegóły "jak dla debila", bo jak już wspominałem, słabo się znam na grzebaniu w GB v7. Więc nie używaj sformułowań "- itd itp." :D Na Capri jest szkielet v.7 M14 od G&G. Co o tym sądzisz/sądzicie? Skoro już wymieniać wszystko, to chyba warto zainwestować w pancerny szkielet. Chyba że ten szkielet nie pasuje do łoża KART? A jeśli nie pasuje, to czy może zakup M14 G&G nie byłby bardziej opłacalną opcją? Edited January 24, 2015 by Obi-Wan Quote Link to post Share on other sites
gloomer Posted January 25, 2015 Report Share Posted January 25, 2015 (edited) Chwila chwila. Kart nie jest w standardzie TM. On jest bez standardu :icon_biggrin:. Edited January 25, 2015 by gloomer Quote Link to post Share on other sites
lech Posted January 25, 2015 Report Share Posted January 25, 2015 (edited) ke? http://www.airsoftne...79#.VMS4JihuQ64 komora jak i GB w standardzie TM/G&P/CYMA Odpowiadając na pytanie, G&G to zupełnie co innego. Komora od AUG'a CA, GB G&G niezniszczalny, magi po 9 dych (to jedyna wada tego rozwiazania :icon_razz:) Sam używałem m14 crane proto od g&p, m160 systemy. Edited January 25, 2015 by lech Quote Link to post Share on other sites
seger Posted January 25, 2015 Report Share Posted January 25, 2015 Kart jest dziwnym mixem. Wszystko i nic, nie wiadomo co. Cześci wewnętrzne: cylinder zwykłej długości (teoretycznie plus bo jest spory wybór) głowica cylindra od v7 standard TM - aluminiowe głowicę mozna kupic za niecałe 40zł (warto założyć sorbo) popychacz - niestandardowy, jak pęknie to kaplica, typowy od v7 nie pasuje (inna długość) kolejna rzecz - mocowanie dyszy - szersze niż zwykłe - ok 2mm, zwykłe ma ok. 1mm, przez co jest problem z dyszą - ewentualnie sfrezować popychacz w miejscu mocowania dyszy do standardu ogólnego i bangla zębatki - zwykłe v2/v3 - wybór ile dusza zapragnie prowadnica sprężyny - v7, można kombinować z przeróbka od v3 ale nie ma sensu (mam stalową łożyskowana do v7 na spyl jak chcesz) tłok standard łożyska 6mm - u mnie były od razu stalowe ślizgowe. Silnik - typ krótki Kostka - typowa do v7 pasuje od cymy lub G&P. Przerywacz - ze stalowym shs był problem z włożeniem - do cymy stalowy pasował ale wymagał dopieszczenia Sprzedałem gb karta, wstawiłem od cymy do swojej m14 ebr. Da się go zrobic na prawde cichego zabójcę :) Quote Link to post Share on other sites
Obi-Wan Posted January 25, 2015 Report Share Posted January 25, 2015 Teraz to jestem trochę confused i nie bardzo wiem co robić :D Quote Link to post Share on other sites
Buniek92 Posted January 25, 2015 Report Share Posted January 25, 2015 Ja bym kupił G&G. Miałem Karta, jakaś Cyma się po domu wala i dochodzę do wniosku, że jeżeli kiedyś zdecyduję się na M14 to kupię takie które nie rozwala się od patrzenia. Quote Link to post Share on other sites
Obi-Wan Posted January 25, 2015 Report Share Posted January 25, 2015 Co trzeba zmienić od nowości w M14 G&G? Quote Link to post Share on other sites
Bart_Forrester Posted January 25, 2015 Report Share Posted January 25, 2015 nic. serio nic. najlepsza replika wprost z pudełka, jaką miałem. Quote Link to post Share on other sites
Obi-Wan Posted January 26, 2015 Report Share Posted January 26, 2015 (edited) Jeno sprężynę, żeby uzyskać sensowne efpeesy? Czy pomysł wsadzenia bebechów G&G w body od KART-a (bo mi się po prostu podoba) ma sens? Czy może nie pasuje? Albo jest tandetne? Edited January 26, 2015 by Obi-Wan Quote Link to post Share on other sites
Bart_Forrester Posted January 26, 2015 Report Share Posted January 26, 2015 czy pasuje - nie wiem. ale korpus G&G (przynajmniej starych wersji) jest wykonany BARDZO, BARDZO dobrze. Szary kolor, dużo fosfatowanej stali. a kart to chińska zabawka. więc sensu to nie ma, ale jak kto lubi. :P Quote Link to post Share on other sites
seger Posted January 26, 2015 Report Share Posted January 26, 2015 Powiem tak: replika M14 ebr kart - nówka na specshopie była za 400zł. Ostatecznie wyniosła mnie ponad 2200zł i ciagle się z nią bawię w poprawki, dłubanie, brak czasu na złozenie, kombinacje alpejskie, szukanie części, użeranie się ze sklepami. Jutro moze będę miał silnik wiec pójdzie do złożenia dopiero. Ale wygląda już fajnie :D Quote Link to post Share on other sites
Obi-Wan Posted January 26, 2015 Report Share Posted January 26, 2015 (edited) Właśnie podejrzewałem, że kupno G&G będzie znacznie bardziej opłacalne. Dzięki seger za te trzy grosze. Stockowa lufa w G&G jest dobra? Nawet o długości 40 cm? Jak z magazynkami? Pasują innych firm? Bo jak nie, to mam przekichane, skoro głupi hi-cap kosztuje 120. Z drugiej strony, do zabawy w snajpienie wystarczy spokojnie jeden stockowy hajkap Mam rozumieć, że na dzień dobry do stockowego M14 G&G mogę wpakować potężną sprężynę? Jaką najmocniejszą wytrzymają stockowe podzespoły? Da się w tym zamontować wyciszony zespół głowicy tłoka i cylindra? Edited January 26, 2015 by Obi-Wan Quote Link to post Share on other sites
mikadorus Posted January 26, 2015 Report Share Posted January 26, 2015 Nie ma czegoś takiego jak dobra stockowa lufa do karabinu wyborowego. Quote Link to post Share on other sites
seger Posted January 26, 2015 Report Share Posted January 26, 2015 plusem karta czy cymy sa tez tanie magi. Lowy, midy, hi-capy, elektryczne boxy. Do G&G i Ca odwrotnie - mało i drogo :) Zauważyłem ze magi np. cymy nie chciały zatrzaskiwać się w karcie - wystarczyło podcięcie na równo zatrzasku (fabrycznie jest trapezem, trzeba zrobic prostokąt i pieknie z kliknieciem wchodzą). Quote Link to post Share on other sites
lech Posted January 27, 2015 Report Share Posted January 27, 2015 snajpienie z hajcapem to jak skradanie się w pełnej zbroi płytowej ;) G&G to najlepszy wybór, niestety magi są drogie. Z drugiej strony 2-3 lowy/midy w pełni starczą. Quote Link to post Share on other sites
Obi-Wan Posted January 27, 2015 Report Share Posted January 27, 2015 Mam rozumieć, że na dzień dobry do stockowego M14 G&G mogę wpakować potężną sprężynę? Jaką najmocniejszą wytrzymają stockowe podzespoły? Da się w tym zamontować wyciszony zespół głowicy tłoka i cylindra? Bardzo proszę o udzielenie odpowiedzi na moje pozostałe pytania Dziękuję :) Quote Link to post Share on other sites
lech Posted January 27, 2015 Report Share Posted January 27, 2015 Sprężynę zmienia się po wyciągnięciu maksymalnego potencjału obecnej sprężyny ;) Zasadniczo możesz zrobić wszystko, szkielet jest twardy. Jednakże, każda nieszczelność w układzie, szczególnie na połączeniu dysza -> komora HU wystawia GB na większe siły. Więc o ile sam nie ogarniasz zostaw tą kwestię serwisantowi, albo zacznij zgłębiać wiedzę ;) Quote Link to post Share on other sites
Obi-Wan Posted January 28, 2015 Report Share Posted January 28, 2015 Samo grzebanie w replice od zawsze zostawiam serwisantowi i tego nie zamierzam zmienić, bo mam dwie lewe ręce. Tylko po prostu chciałbym wiedzieć, jakie części kupić i dać serwisantowi. Bo serwisant nie wyczaruje z powietrza pożądanych części Mówisz o nieszczelnościach. Czy coś tam jest do wymiany na start w celu uzyskania dobrej szczelności? Quote Link to post Share on other sites
wiciok Posted January 29, 2015 Report Share Posted January 29, 2015 A propos łoża JAE od karta, to większej tandety chyba nie widziałem. Nawet tanie cymy wyglądają mniej plastikowo. Poza tym, jest cięższe i o wiele mniej poręczne od zwykłego M14. Quote Link to post Share on other sites
Rikardo015 Posted January 29, 2015 Report Share Posted January 29, 2015 (edited) Wie ktoś może czy szkielet v.7 AGM będzie pasować do cm.032? W AGM można zastosować standard zębatki a posiadam takowe mocne, tylko nie wiem czy inne części się zgrają . Mam jeszcze popychacz AGM ( Sprężynka od CYMY będzie pasować? )Kojarzy ktoś czy dysza dedykowana SHS do m14 pasuje do cym? Czyli ogólnie co z gb cymy będzie pasować do gb AGM, albo co nie pasuje :icon_smile: Edited January 29, 2015 by Rikardo015 Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.