Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

M249 (PJ249) [P&J]


Recommended Posts

  • Replies 1.7k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

I cóż, chciałem i zrobiłem. Roboty trochę jest, nieco ingerencji w korpus (ot, 2 dziurki i rozebranie oryginalnego dolnego chwytu na części).

Z góry informuje, że niedługo wrzucę lepsze zdjęcia...

Za bazę wykorzystałem rozgiętą ryniennkę z oryginalnego dolnego chwytu, po bokach w powiększone dziurki przykręciłem przycięte blachy o wymiarach 15x2,5cm (wycinane ręcznie i nieco krzywe, co w niczym nie przeszkadza - wynik chwilowego brak diaxy i cierpliwości, za jakiś czas wytnę proste i wymienię). Na to poszły szyny RIS z dystanserami: boczne to długie od G36, dolna to szyna 14cm "ogólnego przeznaczenia".

Modyfikacja trzyma się i owszem, na śrubkach ale wszystko jest stabilne, nie buja się. Boczne szyny mają raczej niższą wielkość obciążenia, ale na to co chciałem - czyli latarkę - w zupełności wystarczy.

Koszt całości to około 80zł: 3 szyny, resztę wygrzebałem z "narzędziowni", czyli śrubki, nakrętki i blachę do wycięcia bocznych podkładów.

dsc08629w.jpg

Link to post
Share on other sites
  • 4 weeks later...
Guest dante44

Poszukuję części łączącej chwyt pistoletowy z korpusem, firma nie ma znaczenia - może być CA/PJ/A&K. Lub zlecę wykonanie ze stali, nie musi wygląda identycznie (może być masywniejszy byle by spełniał swoją funkcję)

Kontakt na PW

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

SAWik po tuningu wewnętrznym i zewnętrznym... Wewnętrznie wymieniono: komorę na CA, gumkę na Systemę, poprawiono montaż okablowania (poprzedni właściciel podobno się "postarał" jak to ujął serwisant :D), zamontowano dyszę i tłok SHS, wymieniono sprężynę na M120 (wcześniej wymieniono także zębatki na stalowe SHS). Efekt jest taki, że przy 410fps'ach (które nie zrobią takiej krzywdy jak 450-500) zasięg i celność jest znakomita i to bez lufy precyzyjnej (w dodatku przyciętej piłką do metalu). ROF na batce 7.4v wynosi lekko ponad 10bb/s co jest w pełni zadowalające, przy czym replika jest dostosowana też do 11.1v, na którym osiąga ROF do 15bb/s. Wg mnie jest to absolutne maksimum dla wsparcia, gdyż powyżej tej wartości zbyt szybko schodzi amunicja i całe wsparcie jest o kant... Stockowy silnik z niebieską dupką w zupełności wystarcza :)

Dość istotna jest jeszcze kwestia boxa, gdyż stockowe PJ/AK zasilane 2 bateriami AA są nieco kłopotliwe. Przeróbce uległ też box - zasilanie główne to LiFe 3.3v 1100mAh (z t-connectem), które zdecydowanie lepiej nakręca niż paluszki. Ponadto działa również gniazdo paluszków, tak awaryjnie. Life i AA podłączać jednocześnie nie będę :P

Jak widać rozwiązania proste i tanie, hiper w kosmos rzeczy to nie są, a oszczędność dla portfela ogromna.

Zewnętrznie z MK2 zrobiło się Para z dolnym RISem.

269255_452933688094187_970671734_n.jpg

Link to post
Share on other sites

IMHO najlepsza jest kolba MK2 pod względem wagi. Posiadam Enchanced Collapsible Buttstock mk46, ale waży to to 1250g. Ze względu na wygodę i możliwość schowania batki zaopatrzyłem się w stałą kolbę, mooooże kiedyś wymienię na standardową mkową jak zużyją mi się duże lipolki i kupię jakoś do RISa (latam z małym boxem, więc tam batka odpada)

Link to post
Share on other sites

Dokładnie. W przyszłości chcę wymienić ją na tę składaną, dedykowaną do M249 lub zrobić coś w stylu DIY WMASG style- XX stron w tył jest pokazane jak zrobić kolbę tego typu ( prowadnica+ kolba od emki ).

 

Kolba typu ICB waży dokładnie tyle co PARA. Jej zaletą jest jednak to, że jest krótsza. Kolbę PARA niby można złożyć, jak się potem do tego złożyć do strzału?

 

Pany, da się wersję MK II jeszcze trochę odchudzić? Pięć kilo na sucho to już ciężko, a co dopiero jak się kulek podsypie :icon_wink:.

 

Postarałem się kiedyś i zważyłem ile M249 waży w opcji minimalnej. Jest to 4,5 kg jak się kolbę zdejmie i zostawi tylko lufę zewnętrzną. Czyli zostaje body, GB, HU i lufa i pusty box. Niżej jak 5 kilo raczej nie ma bata chyba, że ktoś bez kolby będzie biegał.

Link to post
Share on other sites

Wsparcie- dobra replika z dobrym GB + Drum ;)

Wsparcie na replikach typu SAW, M60, PKM, M240 to głównie klimat, duże magi i pancerny GB- jednak to decyduje o jakości "wsparcia".

 

Frager masz rację- kolba para jest o tyle wredna, że w pozycji stojącej podle działa, akurat ja tak to odczuwam.

 

 

Pytanie kolejne- czy do kolby ICB wstawię Lipola? Tzn. wiercąc dziurę na okablowanie i w tyczkę, mam pewność że aku ( podwójny Redox 7,4v 1200mAh ). zmieści się tak jak do innych prowadnic emkowych?

 

 

Ja latam na razie w zestawie:

M249+ dolny ris+ Grip-Pod ( fajna kopia GPS-02 ),+ mały box CA, kolba para, peq2 ( aku może docelowo będzie siedziało w RISie albo...? ).

Link to post
Share on other sites

Do ICB nie wstawisz lipola bez psucia, nie wiem jaki lipol mieści się w prowadnicy kolby jak już ją zepsujesz, ale raczej niewielki.

 

Lepiej latać tak jak teraz masz, z batką w peq. Jak batka padnie i ktokolwiek ma zapasową to ratujesz się izolką jak ja ostatnio.

Przy batce z tyłu czarno to widzę.

 

 

 

Na upartego da radę wcisnąć jakieś małe lipo między lufę a dolny ris.

Link to post
Share on other sites

Co do rączki wymiany lufy to prawdopodobnie się jej pozbędę, bo i tak nie używam, a przeszkadza.

Heat cover - lubię i nie wywalę :)

Kolba Para pasuje mi nawet złożona, trzeba się tylko postarać, zresztą bez oparcia też można strzelać - kwestia przyzwyczajenia i mięsa w łapach :D Zależało mi jednak na kompaktowości broni, masa mi w zupełności nie przeszkadza. Zamieniłbym jedynie duży box na mały, ze względu na wygodę, duży lubi przeszkadzać podczas pozycji leżącej.

Co do kolby MK2 - Frager zapewne się z niej ucieszy :) Jest faktycznie dość wygodna, nie mniej jednak brak możliwości jej złożenia trochę przeszkadza. Ogromnym plusem jest to, że mieścił się w niej nawet large NiHM 2000mAh, natomiast w obecnie posiadanej atrapie AN/PEQ 2 już się nie mieści, a LiPo łączone wchodzi na wcisk (łączony redox 7.4v 2400mAh). W przypadku pojemnika na baterię trzeba wybierać akumulatory z ogniwami rozłączonymi, wtedy wszystko wchodzi cacy. I wymienia się szybciej niż w przypadku batki w kolbie.

 

Teraz muszę popatrzeć za optyką/kolimatorem i stwierdzić w ogóle, czy będzie mi to pasowało. Chętnie wysłucham sugestii co sprawdza się najlepiej.

Link to post
Share on other sites

Mi do m249 pasuje aimpoint,Elcan trochę mniej.Wszystko zależy ile masz zasięgu i skupienia w bestii.

 

Do dużej puchy an peq wchodzi ge power 26xx mAh 11.1v - całkiem przyjemne do sawa. Daje zapas elektronów na kilka dni z rzędu przy rozsądnym sianiu.

Link to post
Share on other sites

Do kolby ICB wejdzie ale bardzo mały lipol. Prowadnica jest krótsza niż normalna Mkowa. Natomiast pod lufą mi wchodzi lipol 11,1v 2200mah 25-50C Nano-tech. Osobiście lubię Nano-techy bo są dość małe i zgrabne.

 

Kolby do M249 przerobiłem wszystkie: MKI, MKII (A&K i CA - CA lepsza moim zdaniem jeśli chodzi głownie o konstrukcję stopki), PARA, ICB od G&P i A&K(czytaj chińskie) oraz dwie kolby typu M4 robione własnoręcznie. Najlepsza dla mnie była kolba EMOD Vltora na prowadnicy od Mki własnej produkcji. Ale głupio zrobiłem i się jej pozbyłem. Teraz mam żeby kupić kolbę MKI lub PARA żeby sobie znów taką zrobić. Ale dam radę, nie takie rzeczy się robiło:D

Link to post
Share on other sites

Z łysej złożonej kolby para ciężko sie złożyć, fakt, ja wsadziłem sobie pod ten bolec co wchodzi w stopke ( w taki okragły otwór....) jakąś nakrętkę od dezodorantu. W pozycji złożonej jest teraz o jakieś 4cm dłuższa i praktycznie nie mam potrzeby jej rozkładania.

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Witam serdecznie.

Jako, że ostatnio stałem się posiadaczem SAW-a /w zasadzie serwisantem bo nie ja z nim będę musiał biegać/ mam po przeczytaniu całego tematu kilka pytań:

1. Czy poza dokładnością /Jakością/ wykonania i "fazką" komory CA i A&K jeszcze czymś się różnią?

2. Widziałem na fotce "fazkę" wykonaną w komorze A&K /czyli że można/ i jak rozumiem wykonanie jej umożliwi stosowanie normalnych gumek HU?

3. Czy próbował ktoś może rozpiłować okrągły otwór na dystanser /wypiłować prostokąt/ i wstawić tam np odpowiednio przycięty kawałek gumy? Zanim posypią się gromy wyjaśnię, że poprzedni użytkownik wstawił tam dystanser wykonany z wkładu od długopisu czego efektem było rozcięcie gumki. Podobną sytuację miałem po założeniu dystansera H i teraz chciał bym tego uniknąć.

Pozdrawiam.

Link to post
Share on other sites

1. W gerboksie CA są inne łożyska (średnica) od tych w PJ w CA łożyska mają też kołnierz po wewnętrznej stronie. W CA są też nieco dłuższe te prowadniczki tłoka (te na skorupie gerboksa). moim zdanie to raczej wada bo trudniej sie wkłada prowadnice sprężyny. Ale w zasadzie tylko niuanse.

3. Może te dystansery były zbyt długie?/

Edited by r2d2
Link to post
Share on other sites

Chyba nie. W ustawieniu 0 gumka nie wystaje. Ma nieco ostrą krawędź i myślę że to było przyczyną rozcięcia gumy.

Co spowodowało rozcięcie przy dystanserze szpulowym tego nie wiem.

Zastanawia mnie zwyczajnie czy powiększenie elementu dociskowego nie poprawi "kręcenia" kulek ale na eksperymenty czas przyjdzie dopiero jak zdobędę komorę CA.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...