Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

M249 (PJ249) [P&J]


Recommended Posts

  • Replies 1.7k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Jak do stocka podepnie się za mocne lipo 11,1V to na pewno nie będzie się z czasem bebechów wymieniać tylko wręcz od razu.

 

Jak będzie to lipo 15-20C to pewnie i chwilę będzie to działać.

 

Teoria czy praktyka?

 

W planie LiPo Turnigy nano-tech 3000mAh 3S 11.1V 25-50C, chcę na tym wystrzelać z paczkę, może dwie kulek.

Edited by Kacik
Link to post
Share on other sites

Pytanie do użytkowników LiPo. Jak się sprawuje replika na 7.4V w stocku? A może lepiej od razu 11.1V i z czasem bebechy wymieniać? Jak to wygląda na tle 9.6NiMh, w porównaniu do słabszego LiPo oczywiście?

W M249 masz w stocku czarny silnik z niebieską obudową komutatora, powszechnie znany jako "czarny silnik z niebieską dupą" cymy. To jest taki diesel wśród sliników - ma bardzo duży moment obrotowy, ale nie wkręca się na wysokie obroty.

W RPK na M120 (czyli chiński stock) i lipo 11.1 ten motorek daje szybkostrzelność około 1100-1200 bb/min, w zależności od stanu naładowania. Jest to szybkostrzelność nieszkodliwa dla AEG, nawet stockowego co od jakiegoś czasu obserwuję w RPK.

Link to post
Share on other sites

Z mojej strony to praktyka. Na słabszej batce (15 C i 2000 mah) swojego czasu zjadło mi zębatki i aluminiowy tłok JBU z metalową szczęką a wcześniej stockowy tłok zaczął tracić zęby po 1000 kulek (w prawdzie strzelonych jedną serią ale zawsze).

 

W stocku nie będziesz miał poprawionego AoE i przy dużym rofie skończy się rozwalonym tłokiem.

 

Przy dużym rofie możesz mieć problem z podawaniem kulek.

Link to post
Share on other sites

Tłok to i tak bym zmienił na jakiś z pełnymi metalowymi zębami możliwie lekki nie aluminiowy. Mi tak wytrzymuje juz 1,5 roku intensywnego strzelania wcześniej na 11,1 a ostatnio na 7,4. sprężyna to m140 czy może 130 dokładnie nie pamiętam (i tak pewnie już sklepana). Zębatki mam te AK i są ok.

Edited by r2d2
Link to post
Share on other sites

Tłok to i tak bym zmienił na jakiś z pełnymi metalowymi zębami możliwie lekki nie aluminiowy. Mi tak wytrzymuje juz 1,5 roku intensywnego strzelania wcześniej na 11,1 a ostatnio na 7,4. sprężyna to m140 czy może 130 dokładnie nie pamiętam (i tak pewnie już sklepana). Zębatki mam te AK i są ok.

 

A jakie to LiPo 11.1? Chodzi i magiczny współczynnik C :icon_smile:

Edited by Kacik
Link to post
Share on other sites

U mnie praktyka wyglądała tak - lipo 11.1V, C nie pomnę, replika full stock od A&K (nawet nie PJ). Wywalone +/- 3 tysiące kulek w pół roku - nic się nie stało, GB jak nówka wewnątrz.

 

Lesio, proszę, powagi trochę. 3 tysiące kulek w pół roku na M249?

 

Ja jak otwieram GB do przeglądu i go zamykam to wypuszczam z tarasu ponad tysiąc kulek serią w ramach sprawdzenia czy aby nie dałem 4 liter przy składaniu go z powrotem. No, może nie zawsze, bo jak tylko oglądam czy coś nie pierdyknęło to go nie katuję. Ale jak tylko wymieniam jakąkolwiek część to mu robię test.

 

GB do M249 niestety nie są powtarzalne, nie zawsze idealnie równe. Część łożysk wchodzi na miejsce, inne ciut wystają i inne takie kwiatki. Jak się GB dopieści to nawet na stockowych częściach pochodzi, tylko trzeba pamiętać, że tłok jest jego najsłabszym ogniwem pod warunkiem że się dobrze wszystko złoży. W sumie to nawet jest zaleta, bo lepiej żeby tłok się skończył niż np. zębatki.

Link to post
Share on other sites

Lesio, proszę, powagi trochę. 3 tysiące kulek w pół roku na M249?

 

Z moim stylem rozgrywki nie da się wywalić więcej. Nie wiem jak strzela się autor pytania, stąd też nie napisałem "lipo 11.1 pochodzi przez 40 tysięcy". Napisałem, że przez 3 tysiące. Zresztą, przy limicie 180 sztuk amunicji na strzelankę (tak robię, gdy ja organizuję) - to jest 16/17 spotkań. Wiadomo, w innym środowisku można siać i 2 kafle co tydzień. Czego nie potępiam, każdy bawi się, jak lubi.

Swoją drogą, mojego minimi, którego po pół roku się pozbyłem, do dziś używa mój znajomy. wymienił tylko gumkę, sprężynę i tłok i pruje dalej na 11.1V.

Link to post
Share on other sites

Nie twierdzę, że styl rozgrywki nie ma znaczenia. A w szczególności ilość plutych kulek. Jednak nie można w sposób jednoznaczny porównywać zużycia w replice kiedy pluje się 3 tys. kulek prze pół roku a 3 tys. kulek na jednej strzelance. To nie tylko ilość, ale i intensywność ma znaczenie. Trzeba koniecznie o tym pamiętać.

Link to post
Share on other sites

Pytanie padło zanim jeszcze minimi do mnie dotarło, ale zostawmy temat baterii. Problem jest inny - box, działa tylko na auto. Sound control i kabelek nie chce ruszyć :/ Jakieś pomysły? Proszę o coś lepszego niż luty :icon_smile:

 

Pomysłu nie mam, ale fusy z herbaty wywróżyły Ci takie możliwości:

- albo padła Ci płytka;

- albo padł Ci przełącznik;

- albo padły Ci luty na przewodzikach łączących płytkę z przełącznikiem.

 

Szklana kula podpowiada rozwiązanie: bierzesz w rączkę miernik i jedziesz po wszystkich połączeniach. Na lekcjach w szkole pewnie uczyli jak to jest, że prąd płynie i jak to sprawdzić.

 

A tak teraz na serio: skąd mamy wiedzieć co się stało? Napisz więcej informacji jak np. czy sprawdziłeś to co napisałem wcześniej, czyli np. wszystkie połączenia, czy czegoś brakuje w boxie, czy widzisz gdzieś przerwane lub przetarte przewody.

 

Nie zachowuj się jak blondynka na forum onetu i nie zadawaj pytań w stylu: otworzyłem lodówkę i nie zaświeciło się światło, co jest nie tak? Żebyśmy mogli Ci pomóc musisz dostarczyć informacji.

Link to post
Share on other sites

Wspomniałem, że szukam lepszej sugestii niż luty, bo je sprawdziłem (chociaż patrząc na nie mam wrażenie, że w Chinach szczędzą na cynie:P). Gołym okiem nie widać nic konkretnego.

 

Powiedzcie mi jedną rzecz, kabelek powinien działać na sound control, prawda? Skoro mic nie działa, ani kabelek, czy to możliwe że ten pierwszy wszystko krzaczy?

Link to post
Share on other sites

Jak się nie znasz na elektryce to wyślij reklamację do tajwanguna.

Opcja druga. Bierzesz multimetr, ustawiasz na mierzenia omów i lecisz po kablach. Jak masz w nim buzer, to nawet nie musisz patrzeć na wyświetlacz.

Może być zerwany w środku przewód i oglądanie lutów nic Ci nie da. Musiał byś być Mojżeszem Elektrotechniki, żeby wzrokiem ocenić czy przewód pomiędzy lutami przewodzi. Nam śmiertelnym pozostaje miernik.

 

Tak na marginesie to Axelrybaczewski podał Ci najlepsze rozwiązanie dla stockowego boxa od minimi. Zrób sobie sterowanie na kablu i pociągnij je do kabłąka (osłona spustu) lub na chwyt. Ja bym jeszcze do zasilania boxa dorzucił większe napięcie; przez trzy lata miałem 8.4V z jakieś chińskiego aega. Raz naładowane służy kilka miesięcy. W PKM również zasilanie boxa tak zrobiłem, bo taka koncepcja mi najbardziej odpowiadała.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...