Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

[Oficjalny] WARRIOR I (L96) [Well]


Recommended Posts

Zamieszczam mniej więcej ważne pytania jakie padły odnośnie Warriora w całym tym temacie, nie ma tu odpowiedzi na wszystkie pytania. Odpowiedzi pochodzą z tematu i kilka opisanych przeze mnie. Mam nadzieje że się przydadzą i skończy się pytanie w nieskończoność o to samo.

 

1. Pyt: Czym się różni L96 Warrior [WELL] od L96 [AGM]

Odp: Są to dwie różne konstrukcje pod względem bebechów i nie mają ze sobą nic wspólnego.

 

2. Pyt: Co jeżeli nie ma napisu Warrior I na moim body czy to podróbka?

Odp: Napis Warrior I występuje tylko w pierwszych seriach Warriora ale jeżeli kupiłeś MB-01 to możesz być pewny że to Warrior.

linki do sklepów:

http://www.taiwangun.com/shop,show,747

http://www.specshop.pl/product_info.php?cP...roducts_id=2876

 

3. Pyt: Czym sie różnią oznaczenia MB-01, MB-01A, MB-01B, MB-01C?

Odp: MB-01 - jest to sama broń

MB-01A - broń + luneta

MB-01B - broń + dwójnóg

MB-01C - broń + luneta + dwójnóg

 

4. Pyt: Jakie części do tuningu będą pasować do Warriora

Odp: Producent w 90% skopiował rozwiązania modelu Maruzena, a zatem możemy zamontować tu akcesoria tuningowe firmy LayLax, PDI przeznaczone do APS 96/2.

 

5. Pyt: Czy do stockowej komory HU pasują AEG'owe gumki HU i lufy precyzyjne?

Odp: Nie, aby zamontować potrzeba dorabianą tulejkę albo wymiana na komorę PDI.

schemat tulejki http://img392.imageshack.us/img392/6023/tulejka.jpg

 

6. Pyt: Ma ktoś schemat tłoka?

Odp: schemat tłoka pod głowice LL (by Dexterkrak)

http://img73.imageshack.us/img73/5618/tokwarriormi5.jpg

 

7. Pyt: Czym się różni MB-01 od MB-05?

Odp: Różni sie tylko wyglądem łożem (body), bebechy ma te same.

 

8. Pyt: Czy wchodzą magazynki od APS type 96 ?

Odp: Pasują, ale nie do końca. Lubią się zacinać klinować i takie tam.

 

9. Pyt: Jaka lufa najlepsza? Deep Fire, MadBull,KM-Head, Guarder, G&G, Prometheus i inne?

Odp: Zdecydowanie najlepsze są Prometheus i porównywalnie dobre KM-Head reszta to raczej loteria i nie poleca się montowania.

 

10. Pyt: Jaka najlepsza długość lufy?

Odp: Od 500mm do 590mm (sam miałem 500mm KM-Head i teraz mam 590mm Prometheus) przy czym:

- powyżej 590mm podobno już spadają FPS.

- powyżej 500mm lufa zacznie wystawać z lufy zewnętrznej i potrzeba już montować tłumik albo jakieś przedłużenie.

 

11. Pyt: Jak rozebrać Warriora?

B:

 

12. Pyt: Jak rozebrać i złożyć Warriora, komorę PDI

Odp: part 1:http://www.youtube.com/watch?v=2BR3aqo-Rv0

part 2:

 

13. Pyt: Jaki dwójnóg będzie pasował?

Odp: http://www.taiwangun.com/shop,show,697

 

14. Pyt: Zdjęcia rozebranego stockowego spustu?

Odp: http://img838.imageshack.us/img838/8414/spust4iw8.jpg

 

15. Pyt: Jak wzmocnić klejem na ciepło stockowy spust?

Odp: Tam gdzie zaznaczone na czerwono należy zalać - http://img251.imageshack.us/img251/8414/spust4iw8.jpg

 

16. Pyt: Magazynki zacinają się, nie podają kulek

Odp: - Nigdy nie nabijaj od razu do końca magów ani nie przesadzaj z ich nabijaniem żeby nie było tak że ostatnią kulkę młotkiem pakujesz. Oraz polecam wciśnięcie plastikowej górnej części magazynka.

- Nasmaruj olejem silikonowym.

 

17. Pyt: Jaka jest różnica między tulejką, komorą PDI co lepsze?

Odp: Tulejka pozwala nam na montaż normalnej gumki sylikonowej do standardowego AEGa i normalnej standardowej lufy precyzyjnej (dedykowana lufa precyzyjna, to normalna precka, tylko o dopasowanej długości). Lufę precyzyjną można też zamontować bez tulejki, korzystając ze stockowej gumki. Wtedy jednak gumka nie będzie szczelnie przylegać do precki i cały układ będzie bardzo nieszczelny, wiec takie rozwiązanie nie ma najmniejszego sensu.

Komora DPI jest przystosowana do normalnych gumek sylikonowych, a tym samym do normalnych luf do AEGów. Nie wsadzimy do niej ani stockowej gumki, ani lufy.

Tulejka teoretycznie może być wykonana nawet z plastiku. Sek w tym że każdy materiał wywołujący tarcie będzie obniżał osiągi naszej repliki. Nie potrafię jednak oszacować jak duża będzie to różnica.

Więc jeżeli chcesz tuningować swojego Warriora zainwestuj w komorę PDI 100% satysfakcji gwarantowany.

 

18. Pyt: Od czego zacząć tuning?/ Jakie części najpierw wymienić?

Odp:

Nie biore tu pod uwagę rzeczy wykonanych przez tokarza itp.

Tuning najlepiej zacząć od poprawienia precyzji strzału. Czyli najpierw wymieniamy komorę PDI do tego lufa precyzyjna + gumka to jest pierwszy etap. Stosowanie tulejki się nie sprawdza ponieważ jest duża nieszczelność. Potem zostaje nam już tylko tuning mocowy czyli wymiana sprężyny na mocniejszą, a co za tym idzie na pewno musimy wymienić tłok, prowadnice i spust (jeżeli chcemy wsadzać sprężyny od M170)

 

Przykładowe propozycje tuningu:

 

1. Tuning precyzji strzału +/- mini mocowy

I etap:

- komora Hop-Up PDI lub tulejka (odradzam)

http://www.specshop.pl/product_info.php?cP...roducts_id=3284

 

- lufa precyzyjna

Prometheus lub KM - Head długość od 500mm do 590mm przy czym zakładając lufę powyżej 500mm czyli np. 509, 550, 590mm musimy montować przedłużenie lufy lub tłumik

http://www.specshop.pl/product_info.php?cP...roducts_id=2235

lub

http://www.silesia-factory.pl/warrior-ops-...0x250-p-76.html

 

- gumka Hop-Up

http://www.specshop.pl/product_info.php?cP...roducts_id=3387

lub

http://www.specshop.pl/product_info.php?cP...roducts_id=2461

lub

http://www.specshop.pl/product_info.php?cP...roducts_id=1637

 

I mamy już pewność że będziemy strzelać celniej i nie będzie strat FPS (Komora PDI). Ewentualnie polecam do tego skromny tuning mocowy w postaci zestawu TuneUp który daje 500+ FPS. Przy tym zestawie nie potrzeba wymiany tłoka i prowadnicy wystarczy zamontować to na stockowych częściach lub na tych które są dodane do zestawu (aluminiowe(?)) i najważniejsze nie wymaga wymiany spustu spokojnie można strzelać na stockowym:

- Zestaw TuneUp

http://www.specshop.pl/product_info.php?cP...roducts_id=4924

 

2. Tuning precyzji strzału i mocy:

I etap:

- komora Hop-Up PDI lub tulejka (odradzam)

http://www.specshop.pl/product_info.php?cP...roducts_id=3284

 

- lufa precyzyjna

Prometheus lub KM - Head długość od 500mm do 590mm przy czym zakładając lufę powyżej 500mm czyli np. 509, 550, 590mm musimy montować przedłużenie lufy lub tłumik

http://www.specshop.pl/product_info.php?cP...roducts_id=2235

lub

http://www.silesia-factory.pl/warrior-ops-...0x250-p-76.html

 

- gumka Hop-Up

http://www.specshop.pl/product_info.php?cP...roducts_id=3387

lub

http://www.specshop.pl/product_info.php?cP...roducts_id=2461

lub

http://www.specshop.pl/product_info.php?cP...roducts_id=1637

 

II etap:

- sprężyna

najlepiej M170 lub M190

http://www.specshop.pl/index.php?cPath=22_161_306

 

- układ spustu (bez tego nie mamy co zabierać się za tuning mocowy, z klejeniem nie ryzykowałbym)

http://www.specshop.pl/product_info.php?cP...roducts_id=2234

Lub

http://www.repliki-gh.home.pl/main.html?sr...index2.html#3,2

lub

http://wmasg.pl/forum/index.php?showtopic=77157

 

- tłok

http://www.specshop.pl/product_info.php?cP...roducts_id=2995 jak ten tłok to + http://www.specshop.pl/product_info.php?cP...roducts_id=2231

lub

http://www.specshop.pl/product_info.php?cP...roducts_id=3281

 

- prowadnica sprężyny

http://www.specshop.pl/product_info.php?cP...roducts_id=2230

 

- śruba dźwigni przeładowania (dla pewności bo lubi się czasem urwać)

http://www.specshop.pl/product_info.php?cP...roducts_id=5547

 

i na tym można w sumie zakończyć. Co do cylindra lub głowicy można śmiało strzelać na stocku ale nie gwarantuje 100% pewności. Jak wam przybędzie kasa to można powymieniać:

 

II etap:

- głowica

http://www.specshop.pl/product_info.php?cP...roducts_id=2460

lub

http://www.specshop.pl/product_info.php?cP...roducts_id=3278

 

- cylinder

http://www.specshop.pl/product_info.php?cP...roducts_id=2446

lub

http://www.specshop.pl/product_info.php?cP...roducts_id=3792

lub

http://www.specshop.pl/product_info.php?cP...roducts_id=3791 (zestaw wtedy nie potrzeba kupowania tłoku i prowadnicy w etapie II)

 

19. Pyt: Ciągnę za rączkę i nie blokuje się w tylnej pozycji, co może być tego przyczyną?

Odp: Po pierwsze jeżeli rozkręcałeś wcześniej replikę to mogłeś coś źle złożyć, rozkręć ją jeszcze raz i powoli złóż jeszcze raz. Jeżeli to nie pomoże sprawdź czy układ spustu Ci nie pękł. Jeżeli tak to niestety potrzebujesz nowego.

 

20. Pyt: jakie kulki używać przy jakich FPS? I jakiej firmy?

Odp: ogólnie zależy to od ustawienia Hop-Up ale ja polecam kulki

- 450-500 FPS - 0,28

- 500-550 FPS - 0,30

- 550+ FPS - 0,36

- ewentualnie jeżeli ktoś będzie miał ponad 600 FPS 0,40

Jeżeli chodzi o firmy polecam: Degicon Straight (już chyba nieosiągalne), Blaster DEVIL, MadBull.

 

21. Pyt: Co to są seary?

Odp: Pierwszy to ten co trzyma napięty tłok (piston sear) drugi to ten w środku podłużny (trigger sear), a ostatni to ten co przechodzi na wylot przez mech. Spustowy i trzyma prowadnicę sprężyny.

 

22. Pyt: Jakie są wymiary stockowej prowadnicy/tłoka?

Odp: 7mm czyli dedykowane sprężyny nie wejdą.

 

23. Pyt: Kulki skręcają na różne strony. Co jest powodem?

Odp: - brudna lufa - przeczyścić.

- źle ustawiony Hop-Up - pokręcić hopem i sprawdzić skutki.

- źle złożona komora Hop-Up (PDI) - rozłożyć i złożyć jeszcze raz.

- przekręcona gumka Hop-Up/pęknięta - ustawić dobrze/wymienić.

- źle założony dystanser.

- złe kulki, za lekkie, albo ciulowe. - zakupić lepsze kulki.

 

24. Pyt: Jak dbać o broń?

Odp: Najważniejsze chyba jest smarowanie ale jest to temat sporny ponieważ każdy ma swój sposób na to i swoje materiały dlatego przedstawię swój. Prowadnicę i sprężynę smarować w małym stopniu jakimś gęstym smarem, tłok smarem silikonowym (o ringi, y ringi), cylinder również smarem silikonowym (ja dodatkowo dałem pierwsza warstwę gęstego smaru do maszyn, a na to smar silikonowy wynik? śliskie jak lód). Następnie aby nasza replika działała jak najdłużej powinno się pamiętać aby nie strzelać na pusto tzn bez kulek, rączkę przeładowania trzymać 4 palcami (tak aby naciągać cała jej powierzchnią nie tylko kulką), nie trzymać broni naładowanej przez długi czas, nie raz jest to nieuniknione w czasie "akcji" czekając na przeciwnika, albo można zapomnieć ale warto wyćwiczyć sobie nawyk ładowania broni przed strzałem. Starać czyścic się broń po każdej strzelance. Te kilka rad powinny sprawić że replika będzie służyć nam dłużej.

 

Pozdrawiam AKU

Link to post
Share on other sites
  • Replies 1.7k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Można długo dywagować nad lufami ale prawda jest taka, że jak się robi snajperkę to nie można oszczędzać :!: Podstawą skuteczności snajpera/strzelca wyborowego jest precyzja :!: Później kamuflaż.

 

Najlepsza lufa jest zawsze najdroższa :-F czyli wiadomo PDI

 

Jak również wiadomo szczelność między lufą a kulką ma kluczowe znaczenie przy mocnych springach i krytycznie długich lufach.

 

Ja osobiście (inni mogą oczywiście się ze mną nie zgodzić ;-) ) uważam iż przy precyzji luf PDI można sobie pozwolić na nieco krótsza lufę (przy okazji też działający tłumik) i przez to zyskać te parę metrów maksymalnego a utrata celności będzie w dopuszczalnych granicach.

 

Jest to całkowicie moje subiektywne zdanie (w dodatku teoretyczne) i nie zamierzam podważać nim niczyjego autorytetu.

 

Jeśli ktoś przedstawi porównanie celności/zasięgu na dwóch lufach PDI różniących się jedynie długością (590/650) w tej samej replice na springach 170 i 190 to mając dowód możemy jasno i niepodważalnie odpowiedzieć na to pytanie które wszystkich nurtuje od dawna.

 

Problem w tym, że jak ma się lufę 6.03 to jest różnica między sprężyną 170 a 190 (nieszczelności kulka/lufa) A co jeśli mamy 6.01???? Strata jest o wiele mniejsza!

 

Czy ktoś robił taki test??? Sam chętnie poznam wyniki, może przy okazji zmienię zdanie ;-)

Link to post
Share on other sites

Bolt do cylindra jest na tz/w zacisk bodajże z 3 albo 4 wypustami trzymającymi długości może 2 mm :/ Jest to dość słabe i mi przy M190 po prostu się wybrzuszyło. Na M170 nic się nie działo ale też zdarzało się ludziskom że po jakimś czasie sie wyrobił. Głównie to pękała śruba mocowania. Więc M170/190 ładujesz wytaczasz albo dobierasz taką śrubę i można jechać. Blokowanie w tylnej pozycji dźwigni przeładowania bardziej stawiałbym na coś z serami. Np gdy wyciągniemy bolec blokujący prowadnice i wyciągniemy cylinder to przy wkładaniu musimy zaczep tłoka (2nd sear) dać w pozycje zwalniającą (naciskanie spustu nie pomaga bo nie ma oporu) i wtedy dopiero możemy włożyć cylinder. Kiedyś po strzale zdarzyło mi się po repetowaniu że został mi w tylnej pozycji było to na strzelance więc musiałem coś szybko zrobić nacisnąłem spust odepchnąłem do tyłu i popchałem do przodu z wyczuciem i wszedł.

Link to post
Share on other sites
  • 3 weeks later...

lans lans jeszcze raz lans. Wiesz do czego służy cleownik laserowy? Zeby szybko i bez "przykładania" lini celowniczej repliki do oka można było oddać względnie celny strzał. Jeśli w karabinie snajperskim w dodatku spręzynowym chcesz to stosować to powodzenia. Rozumiem o AEGu. Gdzie podczas wycofywania się może to pomóc. Co do "widzialności" takiej kropki to jest sposób aby laser był widzialny praktycznie tlyko dla ofiary. Rurka wąska jak długopis na okńcu lasera która daje mniejszy "kąt widzenia" przez osoby postronne. Tak wogóle to to jest coś jak krakanie że podświetlenie siatki celowniczej zdradza. Mam czerwone więc nie wiem czy zielone dużo bardziej zauważalne będzie ale z odległości 50 metrów w krzakach wierzcie mi ciężko zauważyć dwie świecące nitki w kole które porównać można do monety 5 zł z takiej odległości. Chciałbym być tak bardzo spostrzegawczy.

Link to post
Share on other sites

Otóż to. Poza tym dośc problematyczne byłoby umieszczenie w Warriorze takiego lasera. Bo dodatkowa "kostkowa" szyna nawet po próbach unieruchomienia lubi się delikatnie chwiać. Od znajomego miałem pożyczony i założone na SR 25 i dało się praktycznie na zero zgrać z lunetą. Chyba że ktoś widzi w tym jakieś sensowne zastosowanie chętnie się sam dowiem.

 

P.S gdzieś widzialem zdjęcia repliki Maruzena naszpikowanej szynami coś ala konwersja do M14. Po prostu na lufie zew były 3 wygladalo to ładnie przesuwało środek cięzkości pewnie i było dosc kłopotliwe ale czy zna ktoś stronke z takimi "akcesoriami" do broni palnej za grosze?

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Problem prawdopodobnie nie będzie w prowadnicy, tylko w tłoku do którego sprężyna może po prostu nie wejść (sprężyna do warriora ma 10mm średnicy zewnętrznej a do APS 13mm)

 

Oczywiście nie znaczy to że 3mm luzu na prowadnicy będzie dobre... a takie na pewno nie będzie :P

Edited by rogal138
Link to post
Share on other sites
  • 3 weeks later...

A ja powiem ze idzie wsadzić gumkę AEGową do stockowej komory tylko trzeba pokombinować. nie się to udało i nawet szczelność była niezgorsza niż na komorze PDI 8)

 

Nawet powiem co trzeba zrobić.

1. Obcinasz równo ten gruby kołnierz od stockowej gumki.

2. Później musisz dopasować nowa gumkę do tego kołnierza (musisz podciąć ją tylko równo), tak żeby była równa długością z całą stockową gumką.

3. Zakładasz gumkę na lufę i cienkim paskiem taśmy izolacyjnej przyklejasz kołnierz ze stockowej gumki do nowej.

4. Doszczelniasz to teflonem tylko tak żeby całość weszła ci do komory prawidłowo (tak żeby regulacja hopa działała i nie zatrzymywało kulki w lufie (żeby za ciasno nie było)).

5. skręcasz wszystko do kupy i sprawdzasz czy wszystko ok.

 

Ostrzeżenie: Znalezienie prawidłowej konfiguracji ilości taśmy teflonowej może potrwać :uśmiech:

Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...

Ludzie, ludzie.... A po co płacić za LL 700zł jak G&H robi 1000000x lepsze za chyba 400zł? Full stalowe i w dodatku gwarancja na 24 miechy? Wątpie by to był bubel... I to samo z zespołem Cylindra,głowicy cylindra, tłokiem i rączką przeładowania, nie jestem pewien ile kosztuje, ale chyba gdzieś w granicach 500-600zł i mamy ponad 600fps i mechanizm nie do zajechania.

 

a jak ktoś chce mieć snajpe za mniej niz 1200zł to niech kupi sobie SWD od A&K za 300zł + precka drugie tyle+gumka 30zł +teflonfix.. 1,50...+ m170 70zł i wio!

Link to post
Share on other sites

Tak tylko GH ma rzesze niezadowolonych klientów a LL jakoś nie...

 

 

W sumie mógł bym opisać kilka przypadków ich tzw "produktów" oraz przygód z naprawą "gwarancyjną" ale będę miły dla Pana Bogdana i o ile znów mi nie zacznie grozić to przemilczę. Tylko taki hint mały: Upadły Skaut, Redread, Shelby, Taps i kilku innych których w tej chwili nie pamiętam. Popytaj ich. Tak więc teza jakoby

G&H robi 1000000x lepsze
jest totalna bzdurą rozgłaszana przez osoby które nigdy w łapach nie miały mechanizmu LL który chodzi płynnie na sprężynach m210, nigdy się nie zacina i nie trzeba go odsyłać pięć lub sześć razy do producenta...

 

Do jednego sie zgodzę: robią tanio. Tylko cóż, powiedzmy sobie szczerze że "tania snajperka" to oksymoron. COs takiego nie istnieje. Tylko że do takich wniosków dochodzi się po którymś z kolei karabinie na własność i po którymś-nastym na serwisie... Serio.

Link to post
Share on other sites

guarder po prostu zaniża. m160 guardera na którym wyciskam 700fps? Co to za m160? Na m170 LL udało mi się "tylko" 620 kiedyś. I tak, guardery ubijają się bardzo powoli, LL przeciętnie. Tak więc: guarder jest mało miarodajny ale na prawdę dobry. LL jest bardziej miarodajny ale szybciej się ubija. Jak ktoś wie że guarder zaniża i bierze to pod uwagę to to są na prawdę dobre springi!

Link to post
Share on other sites

No niestety pytanie ile wytrzyma jest zasadne , ponieważ połączenie cylindra z głowicą zarówno w VSR jak i warriorach jest bardzo słabe. Oczywiście może przetrwać bez problemu 190, ale trzeba uważać na tzw. puste strzały, a już broń Boże przy docieraniu się (ubijaniu) nowej sprężyny takowych nie oddawać. Także należy mieć na uwadze to , że jednak kiedyś może się to popsuć. Co do poprawy osiągów po zmianie głowicy to się zgodzę , ale w przypadku VSR - w warriorze nie ma problemu zbyt małej średnicy zewnętrznej dyszy, więc jeśli chodzi o szczelność to się nic nie zmieni, a te pozostałe elementy mają marginalny wpływ na osiągi.

Link to post
Share on other sites

Bartek, ale zwiększenie średnicy wewnętrznej dyszy, zrobienie aerodynamicznego lejka i wypolerowanie go od środka jak i końcówki dyszy potrafi dodać do 10fps!

 

Połączenie z cylindrem- tak! Jest nędzne. Ale to wina cylindra a nie głowicy. Wymiana cylindra rozwiązuje problem w 100%. W obu gnatach z resztą.

 

 

 

Co do sprężyn LayLax i Guardera

 

SP170 - 450fps

SP190 - 500fps

M170 - 560fps

M190 - 620fps

 

Info od samego specshop.

 

Specshpowi od niedawna nie ufam straszliwie jak chodzi o tunning replik snajperskich, wystarczająco widziałem. To może sa ich wyniki bo ja to widzę inaczej:

LL:

sp170- 600fps

sp190- nie wiem, nie montowałem ale obstawiam na 660

Guarder:

m160- raz się udało 700fps (w zasadzie 709)

m170- 698fps ale na innej replice z innymi częściami.

m190- nie wiem ale już niebawem się dowiem bo będę takie coś montował :twisted:

 

 

Mniejsza moc na m170 niż na 160 nie wynika z samej sprężyny ale z pewnych drobnych a niezwykle znaczących różnic w złozeniu poszczególnych replik. Zasada jest prosta: im więcej masz kasy tym więcej jesteś w stanie wycisnąć z danej sprężyny. Czasami sama poprawa szczelności już nie pomaga :D.

 

 

Radzę unikać jak ognia sprężyn PDI. W gnacie na którym zrobiłem 700fps na m160 sprężyna ss5000 która wg producenta daje 600fps dała ledwo 580. Biorąc pod uwagę że na m160 było 700 to na ss5000 powinno być minimum 730 a nie było! Nie kupujcie sprężyn PDI.

 

 

 

Dane poparte doświadczeniami na licznych replikach, głównie aps96, m24, warriorach i VSR.

Link to post
Share on other sites
Bartek, ale zwiększenie średnicy wewnętrznej dyszy, zrobienie aerodynamicznego lejka i wypolerowanie go od środka jak i końcówki dyszy potrafi dodać do 10fps!

 

Połączenie z cylindrem- tak! Jest nędzne. Ale to wina cylindra a nie głowicy. Wymiana cylindra rozwiązuje problem w 100%. W obu gnatach z resztą.

 

 

 

 

I te 10fps to jest właśnie marginalny wpływ, o którym pisałem, bo realnie widać różnicę jakąkolwiek w zasięgu przy skoku o jakieś 30-50fps. Przy czym wiadomo tu 10, tam kilka i coś tam się poprawi. Tylko nie bardzo widzę możliwość poszerzenia dyszy od wewnątrz, gdyż ścianka jest na tyle cienka, że dysza może się po takim zabiegu po prostu wygiąć, skrzywić.

 

Z cylindrem to sprawa jest taka, że ten gwint jest po prostu za płytki i wymiana na wzmocniony cylinder coś tam daje, ale przeskoczyć się tego nie da, bo jest to po prostu błąd konstruktora. Takiego gwintu się nie daje w miejscach obciążonych tak mocno.

Link to post
Share on other sites

To nie jest błąd konstruktora. To wymogi techniczne- ścianka jest za cienka i gwint nie może być nacięty głebiej niż do połowy jej grubości. Ale nie spotkałem nigdy zerwanego gwintu we wzmocnionym cylindrze. Jest nacięty minimalnie głębiej a do tego w o niebo lepszym materiale niż stockowy mosiądz. Dlatego problem znika ;].

 

Tak, 10fps to marginalny wpływ ale policz: 10fps na głowicy, 20fps na doszczelnieniu, 15fps na dobrym smarowaniu, 5fps na dobrej prowadnicy sprężyny, 10fps na odchudzeniu tłoka i już mamy 60fps. Na tym właśnie polega wyciskanie ile się da ze sprężyny. Zrobić 700fps na m190 potrafi każdy i żadna to sztuka w końcu :D

 

 

Tylko nie bardzo widzę możliwość poszerzenia dyszy od wewnątrz, gdyż ścianka jest na tyle cienka, że dysza może się po takim zabiegu po prostu wygiąć, skrzywić.

 

Proste: mosiądz wymieniasz na stal, to już pozwala dać cieńszą ściankę bo stal o wiele twardsza. Średnicę zewnętrzną zwiększasz o przykładowo 0,5mm a wewnętrzną o 0,7mm. 0,7mm to już SPORO.

Link to post
Share on other sites

Jeśli dobrze rozumiem barta, to chodzi mu o to że błędem konstruktora jest właśnie zaprojektowanie tak cienkiej ścianki cylindra. Jak próbowałem załatwić zrobienie cylindra, nie znalazłem nikogo kto byłby w stanie nagwintować rurkę fi 22 o 1mm ściankach. Cylinder mógłby mieć trochę większą średnicę zewnętrzną...chociaż wtedy nie mieściłby się do tej części "komory zamkowej", która przypada na lufę zewnętrzną, gdyż jej śr. zewn. to 25mm, czyli nie da rady zrobić repliki L96 i innych wersji na 7.62; musiały by być to pochodne AWM na .338 LM- tam lufa ma w tylnej części średnicę ~taką, jak komora zamkowa.

Może byłoby i lepiej, AWM jest ładniejsze od starej elki ;-)

Link to post
Share on other sites

Dokładnie - chodzi o ściankę. Ja nie orientuję się jakie ma wymiary zamek w ostrej, ale naddał bym tam tyle, żeby to było solidnie zrobione, a nie na siłę w skali 1:1. Szczególnie , że pewnie wiele innych istotniejszych elementów świadczy na niekorzyść wykonania jako repliki.

 

Z głowicą cylindra nadal się nie zgodzę , bo na zewnątrz jak naddamy materiału to pojawi się problem, jak parę postów wcześniej. Ja miałem cały czas na myśli stalową głowicę i dla niej moim zdaniem już nie ma z czego zebrać. Wiadomo, można robić na styk, ale dla mnie podstawą przy tworzeniu jakichś rozwiązań technicznych jest zapas wytrzymałości i idea wg. której lepiej jest oddać tysiące nieco słabszych strzałów bez awarii , niż kilkadziesiąt mocniejszych do momentu, aż coś padnie .

Link to post
Share on other sites

Tylko po co projektować coś z zapasem powiedzmy 0,5mm żeby wytrzymało sprężyny m250 (gdyby takie istniały) skoro to co jest wytrzymuje spokojnie m210 czyli najmocniejsze dostępne na rynku sprężyny? Po prostu- po co? Skoro można n tym i zaoszczędzić i wycisnąć 10fps więcej a i tak wytrzyma?

Z głowicą cylindra nadal się nie zgodzę , bo na zewnątrz jak naddamy materiału to pojawi się problem, jak parę postów wcześniej.
Żadnych problemów nie zaobserwowałem. Nigdy, ani w aps96 ani w VSR. A w VSR dodałem bodaj 0,8mm o ile pamiętam czyli sporo. Do warriora do komory PDI tyle dodać nie można ale 0,5mm można bo jeszcze wejdzie.
Ja miałem cały czas na myśli stalową głowicę i dla niej moim zdaniem już nie ma z czego zebrać.
Ale ja WIEM że jest co bo to robiłem.
jest zapas wytrzymałości i idea wg. której lepiej jest oddać tysiące nieco słabszych strzałów bez awarii , niż kilkadziesiąt mocniejszych do momentu, aż coś padnie .

 

No tak tylko czemu mam mieć 10fps mniej i oddać bezawaryjnie 100 000 strzałów przykładowo skoro mogę mieć 10fps więcej i oddać dokładnie tyle samo bo nie działają tam żadne duże siły? Zapas wytrzymałości daje się tam gdzie jest potrzebny a nie tam gdzie się tylko da. Głowica żadnych obciążeń praktycznie nie przenosi. Jedynie jej gwint a powiedzmy szczerze- gwint w głowicy nie zdycha. Jeżeli już to w cylindrze ale i nie spotkałem się, nawet w TM VSR gdzie był on bardzo "płytki". Byl wyrobiony od setek rozkręceń ale trzymał nadal a VSR miałem dłuuugo.

 

To samo z resztą tyczy się tłoków. Po co robić tłok który waży 30g ale wytrzyma walenie młotkiem skoro nikt w niego walił nie będzie? Tłok ważący 13g wytrzymuje tak samo dobrze m190 nie wykazując śladów zużycia po kilku k kulek więc po co dokładać tak na prawdę zbędną masę? Nie musi być już wytrzymalszy.

 

 

Działa na granicy wytrzymałości? No i dobrze, byle poniżej tej granicy. Niestety, chcąc wyciskać pierdyliardy fps nie można robić zbędnych zakładek i rezerw wytrzymałości. MUSI być na granicy a przynajmniej poniżej. Im mniej poniżej tym lepiej. Cały tunning sie na tym opiera przecież.

 

Kończąc ten przydługi wywód:

 

trzeba jechać po bandzie. Albo zadowalać się 600fps na m170. Tylko że mnie to nie satysfakcjonuje.

 

@ Ziolo129

Nic nam nie powiedziałeś. Zrób tak: wywal lufę MB i zamontuj promyka. Komorę PDI, głowicę cylindra PDI i zeszlifuj ją na płasko do wysokości początku gwintu (od strony cylindra), gumke HU systemy, tłok LL, głowice tłoka LL, prowadnicę LL, zero trigger LL, cylinder LL i na m170 gwarantuję Ci 600fps ponad. Pod pewnymi warunkami: dobrze to złożysz, nasmarujesz odpowiednio i tak dalej.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...