Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

G3 SG-1 (JG089) [JG]


Recommended Posts

  • Replies 859
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Musisz przyłożyć siłę F prostopadle do promienia tłumika, w punkcie przyłożenia obranym na tłumiku, o kierunku leżącym na stycznej do okręgu wyznaczonego przez krawędź zewnętrzną tłumika, o zwrocie skierowanym przeciwnie do ruchu wskazówek zegara, patrząc w lufę. Moment siły F musi być większy od momentu siły tarcia FT. Należy pamiętać, że działają trzy siły tarcia - jedna zależna od siły nacisku na gwint (T), a druga od siły nacisku tłumika płomienia na krawędź lufy zewnętrznej (t), a trzecia od reakcji pomiędzy gwintami ( jest na tyle mała, że można ją pominąć)

 

Z powyższych wywodów wynika, że FR>Tr + tl (cosinus kąta alfa pomijamy, gdyż siła przykładana jest prostopadle do promienia, więc cos90=1)

R = promień okręgu wyznaczonego przez krawędź zewnętrzną tłumika płomienia = 22 mm

l = promień okręgu wyznaczonego przez krawędź fragmentu tłumika płomienia stykającą się z lufą zewnętrzną = uśredniając 17 mm 13.5 mm = 15,25 mm

r = promień okręgu wyznaczonego przez krawędź wewnętrzną tłumika płomienia = 13 mm

 

T=mgu

t=Fnu

 

m = masa tłumika płomienia = 53g

g = przyspieszenie ziemskie = 9,80665 m/s^2

u = współczynnik tarcia dla materiału, z którego wykonany jest tłumik (zmierzyłbym Ci współczynnik tarcia, ale brak mi niutonometra)

Fn = siła nacisku tłumika płomienia na lufę zewnętrzną (w przypadku replik chińskich, ta siła jest wielką niewiadomą ;D )

 

Wykonując proste przekształcenia algebraiczne otrzymujemy wzór końcowy:

 

F > [u(mgr + Fnl)]/R

 

Po podstawieniu znanych nam wartości:

 

F > [u(0,053kg x 9,80665m/s^2 x 0,013m + 0,01525m x Fn)] / 0,022m

F > [u(0,00675678Nm + 0,01525Fn)]/0,022m

F > 0,30712636u + 0,69318182Fnu (pomijając jednostki)

 

W ten sposób, otrzymałeś kolejny wzór i brakuje Ci już tylko 2 wartości, w celu poznania wartości interesującej Cię siły :) Pozostawię Ci więc przyjemność odnalezienia ich i obliczenia tajemniczej wartości siły F

 

A tak na serio, to patrząc w lufę, kręć najmocniej jak potrafisz w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara (chińczyki na prawdę mocno to przykręciły)

Edited by ptaq1234
Link to post
Share on other sites
  • 3 weeks later...

Wracając do kwestii tuningu.

 

W tej chwili używam G3 jako wyborówki - sprawdza się naprawdę "wybornie".

 

Wymienione w środku... w zasadzie górny(?) GB, tzn głowice, tłok, cylinder, prowadnica, spring.

 

Chciałoby się jeszcze dalej pójść - pytanie: czy stockowy szkielet, zębatki i silnik (na lipo 11,1 oczywiście i semi) podołają 150tce? 160tce? Czy już wzmocniony szkielet i zębatki? Jak z silnikiem?

Link to post
Share on other sites

Chciałoby się jeszcze dalej pójść - pytanie: czy stockowy szkielet, zębatki i silnik (na lipo 11,1 oczywiście i semi) podołają 150tce? 160tce? Czy już wzmocniony szkielet i zębatki? Jak z silnikiem?

Mi padł szkielet przy stockowej sprężynie i reszcie badziewia więc nie sądzę aby wytrzymał to. Silnik też polecam lepszy bo ten co jest to nie sądzę aby uciągnął tak mocne sprężynki. Co do zębatek się nie wypowiadam bo nie mam z nimi doświadczeń w tej replice.

Link to post
Share on other sites

Stockowy szkielet trzymał u mnie bez problemu przy 120-ce. W zasadzie trzymałby nadal, ale gwinty przy mocowaniu pistolgripu sie powyrabiały i nie dało się tego ratować. Coś tam więcej by pewnie szkielet wytrzymał, nie wiem czy aż 150, ale nie na długo. Silnik na pewno aż tyle nie uciągnie.

Link to post
Share on other sites

Słaby korpus? Bez przesady, moje G3 ma 3 lata, lekko ze mną nie ms, brak pęknięć. Drugie G3 mam rok, kupione jako używka, bez paragonu/gwarancji, nie wiem ile ma lat, nie wiem jak było traktowane, tak samo brak pęknięć. Znajomego G3 dwuletnie tak samo. Jedynie cholerstwa trzeszczą niemiłosiernie.

Link to post
Share on other sites

A czy musi się złamać, żeby stwierdzić, że jest słabe wykonanie?

 

Trzeszczy, gnie się, strach zakładać na plecy.

 

Proponuję oprzeć na ziemi kolbą, pionowo w górę i za koniec lufy potrząsnąć - ładnie się gnie :/

 

Dla mnie to największa wada tego karabinu - poza tym - to G3 :D Jest świetne.

 

Tak czy siak, wolałbym żeby wykonanie przypominało np. to z SR25, wtedy nie byłoby żadnych oporów przed wsadzaniem do środka wszystkiego co się da, a tak - czasami czuję, że podświadomie obchodzę się z tym jak z jajkiem i boli mnie to :(

Link to post
Share on other sites
  • 5 months later...

Witam, zacznę od rytualnego odgrzebania zombie-tematu :)

Jakiś dłuższy czas temu zostałem szczęśliwym posiadaczem używanego, podkręconego G3. Mam z nim tylko jeden problem - chwyt pistoletowy z silnikiem ma nieco luzu, tak więc boję się złapać repliki w jedną łapę za ów chwyt, gdyż już raz (na szczęście w domu) "wyjechał" mi radośnie z repliki. Przeszukałem znane mi i nieznane fora na wskroś, ale nigdzie nie znalazłem metody na ów chwyt? Jak go odpiąć/wpiąć, tak aby siedział pewnie? Jak można się domyślić, jestem nieco zielony jeśli chodzi o dłubanie w mechanice, ale chcieć, to móc :)

Z góry dzięki

Link to post
Share on other sites
  • 4 weeks later...

To nie ta droga. Śruba zewnętrzna na chwycie służy do regulacji silnika.

Chwyt do reszty repliki,a konkretnie do szkieletu gearboxa, mocują śrubki w środku chwytu, przy samym końcu. Trzeba wyjąć silnik i wtedy jest do nich dostęp.

Niestety stockowy szkielet, choć nawet całkiem wytrzymały, ma tę wadę, że gwinty mocowania chwytu pistoletowego się szybko wyrabiają. A blacha cienka i nie bardzo można coś z tym zrobić. Mnie to zmusiło do wymiany szkieletu.

Link to post
Share on other sites
  • 5 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...