Tony Halik Posted April 7, 2011 Report Share Posted April 7, 2011 A ja mam takie pytanie: jestem posiadaczem eLki od dwóch lat, repliki używam dość często (średnio będzie jedna strzelanka na dwa tygodnie, może częściej w pewnych okresach), jednak ostatnio mam z nią pewne problemy: od jakiegoś czasu sprzęt cierpi na słaby rof i gorszą reakcję na naciśnięcie spustu. Zastanawiam się co może być przyczyną: styki na łączeniu połówek body wyglądają dobrze, konektory się trzymają na miejscach, a mimo to prąd idzie jakoś niemrawo. Sam aku wydaje się być w porządku, sprawdzałem inny aku oraz ten od eLi na innej replice, nie odczułem jakoś objawów padania batki. Czeka mnie kolejna wymiana okablowania, czy to może silnik zaczyna odmawiać posłuszeństwa? Albo jeszcze coś innego? Quote Link to post Share on other sites
Gallain Posted April 7, 2011 Report Share Posted April 7, 2011 Jakiego akumulatora używasz? Bo z tego co piszesz, to objawy są takie, jak przy zużytym akumulatorze lub stykach, a skoro styki są całe to raczej aku. Zobacz też stan magnesów i uzwojenia na silniku. Quote Link to post Share on other sites
Tony Halik Posted April 7, 2011 Report Share Posted April 7, 2011 Jakiego akumulatora używasz? Bo z tego co piszesz, to objawy są takie, jak przy zużytym akumulatorze lub stykach, a skoro styki są całe to raczej aku. Zobacz też stan magnesów i uzwojenia na silniku. Sanyo RC Ni-Cd, 2400 mAh 9,6 V, ładowane mikroprocesorówką. Jak pisałem, starałem się wykluczyć baterię, gdyż na innej replice nie było aż takiego zamulania. Ale z drugiej strony, eLka od początku potrzebowała mocnych baterii, może niewielka zmiana wydajności pakietu niezauważalna na innych replikach, na eLi jest już na tyle duża, że replika muli? Quote Link to post Share on other sites
Gallain Posted April 7, 2011 Report Share Posted April 7, 2011 Dokadnie. Sam pisałeś, że już 2 lata na tym akumulatorze śmigasz i to z dosyć dużą częstotliwością. Batki NiCd mają spory efekt pamięci i 2 lata przy częstym ładowaniu/rozładowywaniu mogą być wystarczające, żeby taki akumulator stracił na wydajności. Dodatkowo dochodzi fakt, że silnik ICS Turbo3000, jak sam z resztą piszesz, potrzebuje silnych akumulatorów i takie, które na lajcie ciągną inne silniki, ICSa nawet nie ruszą albo ruszą topornie. Niestety NiCd to już epoka kamienia łupanego wśród akumulatorów. Zainwestuj w LiPo - efekt pamięci dużo mniejszy (jeśli w ogóle jakikolwiek), waga i wymiary mniejsze, a żywotność i wydajność dużo większe niż NiCd/NiMH. Quote Link to post Share on other sites
Brenten Posted April 7, 2011 Report Share Posted April 7, 2011 U mnie na batce ASG 3000mAh chodzi jak złoto, na Turnigy 11.1 2200 mAh zapieprza jak samolot. I to z tych szybszych ;) Sprężyna Guarder 120. Quote Link to post Share on other sites
r2d2 Posted April 7, 2011 Report Share Posted April 7, 2011 (edited) W mojej eli padł tłok deep fire z tytanowymi zębami, same zęby są ok ale plastik pod nimi nie wytrzymał i sie ukruszył wchodząc w zębatki tym z kolei nic sie nie stało.Przyczyna to pewnie moje nieobeznanie z AEG przez pół roku z haczykiem nie psiknąłem nawet raz silikonem aby uszczelnic i nasmarować tłok, powstały zbyt duże opory.... Teraz mam tłok madbula z metalowymi zebami i jest ok. Kamyczek do ogródka MO (bo tam mi go robili) gerbox miał obluzowane wszystkie śruby i musiałem je własnoręcznie dokręcić. Może obluzowały sie podczas kilkudziesięciu strzałów na sucho ale to raczej mało prawdopodobne, w pewnym momencie silnik sam sie kręcił bez poruszania tłokiem. Edited April 7, 2011 by r2d2 Quote Link to post Share on other sites
Tony Halik Posted April 14, 2011 Report Share Posted April 14, 2011 Wychodzi na to, że jednak problem z elektroniką jest problemem kompleksowym: rzeczywiście, bateria nie jest już tak wydajna jak kiedyś (choć jak pisałem, odczuwalne jest to na razie tylko na eLce - mam do dyspozycji jeszcze inne stockowe giwery i na nich stara batka hula nieźle), ale i styki dostały widać po tyłku: choć pozornie nie noszą śladów nadmiernego zużycia, gdy się im przyjrzeć widać jest, że trochę metalu z nich ubyło (chodzi o styki zwierające układ przy naciśnięciu spustu, a więc wbudowane w tą kostkę spustową). Możliwe że kable także dogorywają, wszystko okaże się gdy całość rozbebeszę na części pierwsze. Ogólnie cały odcinek pomiędzy silnikiem a aku stwarza jakieś tam opory, bo po podłączeniu baterii na krótko od razu do silnika, gearbox pracuje szybciej i sprawniej (nie "kaszle" jak przy zwykłym podłączeniu) Faktem stało się jednak, że wydajność elektroniczna na tyle spadła, że eLka nie jest już dość pewna, by brać ją jako jedyną giwerę na długie strzelanki... :icon_cry: Quote Link to post Share on other sites
painball Posted April 14, 2011 Report Share Posted April 14, 2011 I tak bardzo ładnie. Dwa lata używania. Ile tak mniej więcej kulek przeleciało? Quote Link to post Share on other sites
Tony Halik Posted April 14, 2011 Report Share Posted April 14, 2011 I tak bardzo ładnie. Dwa lata używania. Ile tak mniej więcej kulek przeleciało? Nie tak znowu dużo, nie mam ciężkiego palca. Licząc tak mniej więcej, będzie koło 35 000, ale tylko dlatego, że strzelam się raczej często, nie zaś intensywnie. Rozbebeszając giwerę zajrzałem do gearboxa. Zębatki wyglądają bardzo ładnie, ciężko wykazać oznaki zużycia. Tłok stockowy padł na oryginalnej sprężynie bardzo szybko, wstawiłem więc deep fire z tytanowymi zębami - ten zaś jest tylko lekko naruszony - widać że nie jest no funkiel nówka po delikatnie zaokrąglonych krawędziach, pierwszy ząb zaś jest już troszkę nadszarpnięty - choć w dalszym ciągu nie zjechany, po prostu zaokrąglił się bardziej od reszty. Zastrzeżenia mam do głowicy tłoka - uszczelka na niej jest kiepska, na tyle nieszczelna, że można zapomnieć o efekcie strzykawki, ba, gdy przyjrzymy się pod światło, będzie widać bardzo mały prześwit. Głowica cylindra jest już znacznie szczelniejsza. Quote Link to post Share on other sites
painball Posted April 14, 2011 Report Share Posted April 14, 2011 Nie tak znowu dużo, nie mam ciężkiego palca. Licząc tak mniej więcej, będzie koło 35 000, ale tylko dlatego, że strzelam się raczej często, nie zaś intensywnie. Rozbebeszając giwerę zajrzałem do gearboxa. Zębatki wyglądają bardzo ładnie, ciężko wykazać oznaki zużycia. Tłok stockowy padł na oryginalnej sprężynie bardzo szybko, wstawiłem więc deep fire z tytanowymi zębami - ten zaś jest tylko lekko naruszony - widać że nie jest no funkiel nówka po delikatnie zaokrąglonych krawędziach, pierwszy ząb zaś jest już troszkę nadszarpnięty - choć w dalszym ciągu nie zjechany, po prostu zaokrąglił się bardziej od reszty. Zastrzeżenia mam do głowicy tłoka - uszczelka na niej jest kiepska, na tyle nieszczelna, że można zapomnieć o efekcie strzykawki, ba, gdy przyjrzymy się pod światło, będzie widać bardzo mały prześwit. Głowica cylindra jest już znacznie szczelniejsza. Tłok stockowy w ICS'ach powyżej 380fps jednym żyje b.krótko innym wytrzymuje. Przebieg rzeczywiście nie tak duży. Jak będziesz teraz kabelki i styki robił, wrzuć mosfet i będzie gitara:wink: Quote Link to post Share on other sites
Bat_Sirius Posted June 28, 2011 Report Share Posted June 28, 2011 Mam jakiś dziwny problem z swoją elą. Na auto wszystko pięknie działa, ale na semi następuje jeden strzał i spust nie odskakuje (zostaje w pozycji jak przy wciśnięciu). Quote Link to post Share on other sites
r2d2 Posted June 28, 2011 Report Share Posted June 28, 2011 Możesz lekko poluzować tę śrubkę na czarnym podłużnym elemencie na pow gerboxa. Mi pomogło. Quote Link to post Share on other sites
Bat_Sirius Posted June 28, 2011 Report Share Posted June 28, 2011 To nic nie daje, zresztą co ciekawe bez baterii wszystko działa elegancko, spust chodzi ładnie. Po podłączeniu baterii na auto wszystko jest jak trzeba, na semi znów jeden strzał i spust nie odskakuje trzeba go palcem ustawić znów... Części wew. oglądałem i wyglądają ok, nic się nie ułamało. Quote Link to post Share on other sites
Winston Posted July 6, 2011 Report Share Posted July 6, 2011 (edited) Przymierzam się do zakupu (u MadOnionów) repliki L85A2 z ICS’a, z tuningiem 490-510 fps’ów. W związku z tym, mam gorącą prośbę o informacje, jak przedstawia się kwestia niezawodności elki z ICS’a (po tuningu u MadOnionów). Alternatywnie rozważam zakup M15A4 Classic Army (nowa wersja), też po tuningu. Co w Waszej ocenie byłoby lepszą inwestycją ? Edited July 6, 2011 by Winston Quote Link to post Share on other sites
Gallain Posted July 7, 2011 Report Share Posted July 7, 2011 Bez dwoch zdan L85, to jest pod wzgledem technicznym najlepsza replika jaka mialem i CA sie do niej nie umywa. Quote Link to post Share on other sites
Tony Halik Posted July 13, 2011 Report Share Posted July 13, 2011 To nic nie daje, zresztą co ciekawe bez baterii wszystko działa elegancko, spust chodzi ładnie. Po podłączeniu baterii na auto wszystko jest jak trzeba, na semi znów jeden strzał i spust nie odskakuje trzeba go palcem ustawić znów... Części wew. oglądałem i wyglądają ok, nic się nie ułamało. Wyjmij i rozbierz tę kostkę z mechanizmem spustowym: u mnie kompletnie zajechały się te wewnętrzne styki - może u Ciebie jest podobnie, tj, zapiekły się i nie chcą odskakiwać? Albo jakaś inna duperelka właśnie w tym całym układzie spustowym - tam bym problemu szukał. A, ja ten układ dokładnie wyczyściłem i nasmarowałem po roku używania, bo zaczynał szwankować. Nie odchodząc od tematu: jak można zregenerować styki? U mnie one się właściwie stopiły/zdarły z czasem, teraz niespecjalnie chcą skubańce przewodzić prąd. Jak to sensownie naprawić? Quote Link to post Share on other sites
Corey Posted August 14, 2011 Report Share Posted August 14, 2011 Czytałem ponownie temat i nie znalazłem odpowiedzi... :( Uploaded with ImageShack.us Ułamał mi sie "dynks" ;) odpowiedzialny za załączenie styków - odpada klejenie oraz nawiercanie pinów - czy można to jakoś zamienić ew jest inna opcja niż kupno całego modułu dolnych styków - sądzę po zdjęciu że to cały element do wymiany. Quote Link to post Share on other sites
Bat_Sirius Posted August 21, 2011 Report Share Posted August 21, 2011 Mnie chyba czeka wysłanie Eli do serwisu, ale do tego jeszcze trochę czasu, bowiem mam inne wydatki na głowie. Mimo czyszczenia całego układu przy spuście semi dalej nie chce działać. Quote Link to post Share on other sites
RAFA Posted August 22, 2011 Report Share Posted August 22, 2011 Moja Ela po ostatniej strzelance dostała choroby "pustego strzału" czyli mówiąc krótko nie podawała za każdym razem...okazało się, że winę za ten stan ponosi gniazdo magazynka, w którym magazynki (używam na razie ICSowskich HiCapów tylko) od początku latały na boki. Teraz magazynki w gnieździe obluzowały się na tyle, że nie podawały kulek. Polowe rozwiązanie czyli domocowanie magazynka patyczkami :biggrin: sprawdziło się bardzo dobrze, ale...nie będę biegał z patyczkami ciągle. Ktoś posiada jakieś rozwiązanie POZA oklejaniem izolką? zmiana magazynków na Midy w drodze...może to pomoże. Quote Link to post Share on other sites
pTaSzOr Posted August 22, 2011 Report Share Posted August 22, 2011 Moja Ela po ostatniej strzelance dostała choroby "pustego strzału" czyli mówiąc krótko nie podawała za każdym razem...okazało się, że winę za ten stan ponosi gniazdo magazynka, w którym magazynki (używam na razie ICSowskich HiCapów tylko) od początku latały na boki. Teraz magazynki w gnieździe obluzowały się na tyle, że nie podawały kulek. Polowe rozwiązanie czyli domocowanie magazynka patyczkami :biggrin: sprawdziło się bardzo dobrze, ale...nie będę biegał z patyczkami ciągle. Ktoś posiada jakieś rozwiązanie POZA oklejaniem izolką? zmiana magazynków na Midy w drodze...może to pomoże. w emce dzałało wklejenie kawałka rzepa (tego bez haczyków) do gniazda maga Quote Link to post Share on other sites
Bat_Sirius Posted August 29, 2011 Report Share Posted August 29, 2011 Miałem problem z podawaniem na jednych manewrach, ale u mnie wystarczyło rozłożyć i złożyć replikę. Quote Link to post Share on other sites
Corey Posted September 8, 2011 Report Share Posted September 8, 2011 Ciąg dalszy walki z eLką ;) Uploaded with ImageShack.us kilka postów wyżej ułamany element a powyżej na fotce on sam w całej okazałości - pękł dosyć dziwnie i w sumie nie znam dokładnej historii - na zablokowanym spuście należało by użyć nie wiem jak wielkiej siły by to złamać - tłumacze to sobie zużyciem materiału ;) Serwis MO pomógł mi w diagnozie i wybrania właściwego elementu - po obejrzeniu dolnych styków - replika ma swoje lata - jeden z pierwszych modeli - stwierdziłem że jednak dobrze było zakupić całość. Uploaded with ImageShack.us powyżej styki. I taka mała ciekawostka - by wymienić dolne styki musiałem odkręcić lufę - niby nic wielkiego - po skręceniu całości nie wchodzą magi MAG'a - te z nowej serii 150bb te 100bb wchodzą bez problemu - druga moja elka bierze oba typy magów. Ponownie rozkręciłem elkę i delikatnie pomanewrowałem lufą - mocowaniem - jest lepiej ale przy wkładaniu jest opór - tak nie powinno być - ogólnie po wymianie dolnych styków śmiga bardzo ładnie. Quote Link to post Share on other sites
lenczek Posted September 9, 2011 Report Share Posted September 9, 2011 Odpowie mi ktoś czy to możliwe, że silnik ics turboo3000 nie pociągną sprężyny 130 guardera ? Ustawiena na high, bateria 11.1 LiPo. Po zmianie ustawienia na mid poszło normalnie, ale się grzeje dość mocno, nie tragicznie, ale bardziej niż ze springiem stockowym. Moje pytanie może trochę brzmi dziwnie, ale ostatnio replika wróciła z serwisu (wymieniali tłok na DF) i nie wiem czy czegoś nie skopali, może lipne podkładkowanie ? Quote Link to post Share on other sites
Dudek Javny Posted September 9, 2011 Report Share Posted September 9, 2011 (edited) Niemożliwe. W mojej M14 TM miałem m150 oraz silnik ICS3000, śmigało miło. Edited September 9, 2011 by Dudek Javny Quote Link to post Share on other sites
lenczek Posted September 9, 2011 Report Share Posted September 9, 2011 no to super, czyli w serwisie znowu coś skopali.... na ustawieniu high, słychać tyko było KLICK, KLICK i silnik się natychmiast, bardzo mocno nagrzewał. Na mid chodzi, ale się grzeje..... To może być wina złego podkłądkowania ? wykluczam, że nie jest nasmarowany, bo przy wymianie gumku HU, zobaczyłem, że cała dysza aż ciekła od smaru...;/ Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.