Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

Malowanie naszej repliki


Recommended Posts

  • Replies 1.2k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

zdjęcie nr. 1 (eMka)

 

-najlepiej podkład to Montana BLK 8120 ale jest ciężki do dostania a 8110 jest jaśniejszy a 8130 ciemniejszy

-obklejasz replikę taśma lub przykładasz jakieś gazety/kartki i BLK 8060 z końcówką "Pink fat cap" od MOLOTOW z odległości + 30-50cm

zrób szybkie linie powinno lekko przyciemnić jak będzie mało to powtórz :icon_wink:

 

zdjęcie 2 (Gta)

 

Tu akurat jest improwizacja po całości :icon_wink:

ja bym zrobił taki efekt w ten sposób:

 

-Bierzesz BLK 8110 i 8130 i robisz sobie "szlaczki"

-Bierzesz BLK 8060 i robisz kilka plam

-Szczoteczka + aceton i delikatnie rozmywasz różnice między odcieniami tylko uważaj, żeby aceton nie dostał się do plastiku bo ci się popsuje :P

Edited by MyN3
Link to post
Share on other sites

Będę potrzebować pomazać na jakiś w miarę czarny kolor dwa znalowe korpusy - repliki mają wyglądać jak nowe, a powłoka ma być w miarę odporna na łuszczenie się, zdrapywanie, wycieranie i takie tam.

Próbowałem samochodowego lakieru akrylowego, ale mimo, iż do plastików jest ok - to pomimo odtłuszczenia i zmatowienia, ze znalu bardzo łatwo schodzi.

 

Mam na razie parę koncepcji (na początek oczywiście usunięcie stockowej farby, zmatowienie i odtłuszczenie benzynką):

1) malowanie pistoletem - podkład, potem ze dwie warstwy olejnej, na koniec ewentualnie dla efektu wspominany już czarny mat z puszki

2) lakier do kominków + wygrzewanie

3) malowanie montanami

 

Co najlepiej się sprawdzi waszym zdaniem? A może macie jakieś inne godne uwagi propozycje w rozsądnej cenie?

 

Z góry dzięki za odpowiedzi.

Link to post
Share on other sites

Co za bzdura

... Efekty z malowania sprejem są kiepskie w porównaniu z malowaniem pistoletem...

 

Co za bzdura!

... a co do podkladu to w przypadku replik i tak farba przetrze się do niego,a to wygląda powiedzmy kiepsko

 

Jako tako trwałe jest połaczenie srebrnego cynku z czarnym matem, gdzie cynk jest podkładem i nie razi tak w oczy w przypadku przetarcia. Elementy przed malowaniem podgrzewamy ( wystarczy dobra suszarka) malujemy cynkiem i zaraz jak tylko przeschnie na tyle aby mozna było dotknąc część nakladamy czarny mat. Ciekawy efekt wychodzi przy życiu farb żaroodpornych/ kominkowych.

Link to post
Share on other sites

Oj złoty, złoty :bialaflaga: mówimy tu o małych elementach replik a nie o boku autobusu.

Malując pistoletem i tak będziesz musiał nanosić farbę mgiełką bo inaczej zalejesz caly element wiec po co bawic się jak to samo osiągniesz sprayem i z doświadczenia śmiem twierdzić że nawet dokładniej, precyzyjniej itp itd i też pozdro

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...