Urban Posted February 8, 2007 Report Share Posted February 8, 2007 ok dzieki wszystkim za pomoc, zwlaszcza thor_ okazal sie bardzo pomocny, dzieki :) zastosuje sie do wszystkich Twoich rad, niestety sprawdzic jak to wyjdzie w praktyce bede mogl dopiero za pare dni, bo w domu nie bede malowal a na balkonie pelno sniegu lezy :):):) Quote Link to post Share on other sites
SoP-PeL Posted February 10, 2007 Report Share Posted February 10, 2007 hmm a ja sobie tak pomyślałem, jak by nałożyć powłoke proszkową? :) Na bank nie zejdzie , dla ludzi którzy nie wiedzą = tzw " malowanie proszkowe" Pozdrawiam Quote Link to post Share on other sites
Maku89 Posted February 10, 2007 Report Share Posted February 10, 2007 Z tego co wiem malowanie proszkowe jest dosyć drogie i pomalowanie jednego małego elemenciku będzie raczej nieopłacalne (stosunek koryści do ceny). Lepiej po prostu sprayem machnąć. Quote Link to post Share on other sites
thor_ Posted February 10, 2007 Report Share Posted February 10, 2007 O ile się orientuję to malowanie proszkowe wiąże się z wyżarzaniem elementów po malowaniu więc to nie takie "hop-siup" ;) Quote Link to post Share on other sites
o5am Posted February 10, 2007 Report Share Posted February 10, 2007 proponuje spray typowy dla graffiti o nazwie montana, puszka kosztuje w granicach 14 zł, a kryje bardzo dobrze i równie trzyma. schnie też bardzo szybko.. jako że to do graffiti jest pozdrawiam Quote Link to post Share on other sites
SoP-PeL Posted February 11, 2007 Report Share Posted February 11, 2007 thor_ wyżarzanie dobierane jest wzg. temp jaką potrzebuje powłoka - są też powłoki np. do tworzyw sztucznych więc w nich temp utwardzania nie musi przekroczyć nawet 200stopnii .Zapewniam ze żaden stop nawet znal ( który ma temp topieni z tego co pamiętam 550 stopni ) nie spłynie... No chyba że ktos ma stop wood'a który topi się w temp 72-76 stopni :) - piękny numer z łyżeczką w herbacie można zrobić ;) - sorry za offtop ;) Quote Link to post Share on other sites
thor_ Posted February 12, 2007 Report Share Posted February 12, 2007 SoP=Pel nie chodzi mi o wytrzymałośc na temperaturę, stopienie znalu czy inne takie. Poproatu pomalować częśc pędzlem czy sprajem każdy może sobie w domku. A malowanie proszkowe z tego co się orientuje nie należy do rzeczy które można od tak sobie zrobić w domku na biurku. Quote Link to post Share on other sites
SoP-PeL Posted February 12, 2007 Report Share Posted February 12, 2007 (edited) ale tez chodzi tu o znaczną trwałosc - np ja bym sie nie bał naniesc powłoki na jakis chwyt lub raczke transportowa bo trzeba by naprawde agenta zeby to zetrzec - albo wielu lat sluzby - oczywiscie dobrze nalozona powloka ;) Poza tym mozna skorzystac z uslug jakiejs "malarni" ( chora nazwa defacto ) 10cm^2 =10zł? ( z tego co wiem chrom 10cm2 kosztuje 13zł a czarny ocynk 14zł ) Pozdrawiam p.s. przepraszam za brak czesci poslkich znaków - baterie w klawiaturze nie domagają :( Edited February 12, 2007 by SoP-PeL Quote Link to post Share on other sites
thor_ Posted February 13, 2007 Report Share Posted February 13, 2007 A co masz "ogonki" na baterie ?? :mrgreen: Sorry za OT ale nie mogłem się powstrzymać :mrgreen: Quote Link to post Share on other sites
SoP-PeL Posted February 13, 2007 Report Share Posted February 13, 2007 nie mam bezprzewodową klawiature :P ja pisząc zwracam uwage na litere wzrokowo a nie merytorycznie ;) poprostu nie zwracam uwagi czy zrobił się ogonek czy nie - ale pisze z ogonkami więc jak mi się alt sypnie to nie zauważam ;P Quote Link to post Share on other sites
Marcinek83 Posted February 15, 2007 Report Share Posted February 15, 2007 (edited) ja używam lakieru akrylowego w sprayu.lakier jest matowy i dosc trwały.Firma owego lakieru to Snieżka jest go dużo i tanio , a jakosć lakieru niczego sobie . Sniezka? O rany. Polecam Spray za 8zł, kolor RAL 9005, jest dobry ale ściera się łatwo. Najlepiej to uzyć farby ołowiowej ale takich juz nie ma, nie wiem czy to az tak dobrze ale wiem że były nie do zajechania. Cóz jak jej użyć skoro jej nie ma :F Można zodbyć, ale trzeba popytac znajomych. Ostatnio kolega szlifował garbusa z 55roku. Lakier schodził pod naciskiem szlifierki kątowej :F Edited February 15, 2007 by Marcinek83 Quote Link to post Share on other sites
Panocek Posted February 23, 2007 Report Share Posted February 23, 2007 (edited) Wiem że odgrzewam stary temat, ale wie ktoś jak uzyskać efekt srebrnych/szarych przecierek lub efektu "wyblakłej czerni"? EDIT Co się lepiej sprawdzi podczas malowania: jeden dobry lakier (np Motip) czy średni + lakier bezbarwny matt? Edited February 23, 2007 by Panocek Quote Link to post Share on other sites
thor_ Posted February 23, 2007 Report Share Posted February 23, 2007 Ad."2" zawsze trwalsza jest powłoka dwuwarstowa czyli kolor i na to lakier. Co do "efektu" najprościej srebrną farbę na szmatkę trochę przesuszyć i przetrzeć taką szmata miejsca w których chcesz mieć "przecierki" Quote Link to post Share on other sites
kuken18 Posted March 29, 2007 Report Share Posted March 29, 2007 chce pomalowac całe metalowe body od mp5 CA moze mi ktoś powiedzieć czym naj lepiej pomalowac i jak (i jakie to beda koszty) Quote Link to post Share on other sites
Kosmo Posted March 30, 2007 Report Share Posted March 30, 2007 Ja mam prośbę żeby nie tworzyć nowego tematu: Chcę pomalować moją emkę na woodland ale nigdzie w sieci nie mogę znaleźć w miarę dużego szablonu. Czy ktoś dysponuje plikiem *.jpg lub jakimkolwiek innym w maskowaniu woodland? Jeśli tak to proszę żeby mi wysłał na kosmokillah@gmail.com Quote Link to post Share on other sites
DaRaQ Posted April 10, 2007 Report Share Posted April 10, 2007 Eee czemu wszyscy malują Humbrolami a nie Krylonem ? Jedna puszka Krylonu kosztuje ok 15-20 złotych ! Efekt na pewno będzie lepszy ! Farba się nie sciera można dokupić zmywacz w Sprayu no i pozatym jest do maskowania przystosowana ! Narazie nie ma takiej Aukcji ale często są ! Quote Link to post Share on other sites
Yahalom Posted April 10, 2007 Report Share Posted April 10, 2007 Co sądzicie o malowaniu NFM'owskimi EC-Paint'ami? Dużo z tym roboty? Jak zabezpieczacie części których nie chcecie pomalować? Taśma malarska, a może "osłona" z folii aluminiowej? Z czego zrobić "szablon" do namalowania jakiegoś wzoru? Quote Link to post Share on other sites
Szaszłyk Posted April 10, 2007 Report Share Posted April 10, 2007 Co sądzicie o malowaniu NFM'owskimi EC-Paint'ami? Dużo z tym roboty? Odtłuszczasz malowaną powierzchnię, otwierasz puchę, pryskasz tam gdzie chcesz, zostawiasz do wyschnięcia. Ot cała filozofia. Jak zabezpieczacie części których nie chcecie pomalować? Taśma malarska, a może "osłona" z folii aluminiowej? Raczej za pomocą taśmy Z czego zrobić "szablon" do namalowania jakiegoś wzoru? Kartonik na przykład, jeśli chcesz zrobić wzór pikselowy. Nie wiem czy ma sens pokrywanie replik/broni wzorem robionym jakimś szablonem. Lepsze efekty dają nieregularne wzory o rozmytych krawędziach. Quote Link to post Share on other sites
Yahalom Posted April 10, 2007 Report Share Posted April 10, 2007 Odtłuszczasz malowaną powierzchnię, otwierasz puchę, pryskasz tam gdzie chcesz, zostawiasz do wyschnięcia. Ot cała filozofia. A czym odtłuścić tak aby nie uszkodzić plastiku w replice? Chyba że nie mówimy tu o żadnych specyfikach tylko o robótkach przy użyciu papieru ściernego. Raczej za pomocą taśmy Czy przy odrywaniu farba nie zejdzie razem z taśmą? Kartonik na przykład, jeśli chcesz zrobić wzór pikselowy. Nie wiem czy ma sens pokrywanie replik/broni wzorem robionym jakimś szablonem. Lepsze efekty dają nieregularne wzory o rozmytych krawędziach. Chodziło mi o wykonanie jakiegoś paint-jobu polegającego na naniesieniu jakiegoś loga/symbolu a nie wzoru kamuflażu. Mimo to dzięki :uśmiech: Quote Link to post Share on other sites
_Misza_ Posted May 5, 2007 Report Share Posted May 5, 2007 czy farba z metalowego body (np. CA) zejdzie pod wpływem alkoholu, rozpuszczalnika ? Nie próbowałem tego, a farba którą zastosowali w karabinie w którym mam to zrobić jest troche lepsza i nie zejdzie tak łatwo. Quote Link to post Share on other sites
Giuls Corleone Posted May 6, 2007 Report Share Posted May 6, 2007 (edited) Witam, znacie sklepy, które profesjonalnie malują repliki? Pozdro. Edited May 6, 2007 by Giuls Corleone Quote Link to post Share on other sites
Foka Posted May 6, 2007 Report Share Posted May 6, 2007 Red Wolf ;) Quote Link to post Share on other sites
DaRaQ Posted May 20, 2007 Report Share Posted May 20, 2007 Capri Maluje repliki :) Quote Link to post Share on other sites
Assarin Posted May 22, 2007 Report Share Posted May 22, 2007 Pewnego pięknego poranka wstałem i stwierdziłem dzisiaj pomaluje replikę. Zjadłem śniadanie, przy okazji wycinając szablonik w kartonikui i zabrałem się do malowania. Nie chciało mi się cackać z odtłuszczaniem, o drapaniu nawet nie myślałem, na jakieś akrylopodobne czy inne high end wynalazki mnie nie stać więc malowałem czym miałem. S110 spray mlitarny ( ou jeee bejby :-F ) i jazda. Po 4 godzinach efekt był taki. Trzyma do dzisiaj, nic nie odpryskuje, nic się nie łuszczy, nie klei się do rękim plastykowe elementy nie odpadły, generalnie nic poza wyglądem się nie zmieniło. To tak dla tych co się boją dotknąć i myślą że tylko drogie lakiery będą trzymać i miały kolor taki jak trzeba. ;) PS. Jedna moja znajoma stwierdziła że: "dla chopaków repliki to takie barbie dla dziewczyn". Dlatego ten napis :wink: Quote Link to post Share on other sites
fiedotow Posted November 21, 2007 Report Share Posted November 21, 2007 Tu masz efekty mojej pracy. A do matowania używam wełny do czyszczenia rur miedzianych przed lutowaniem. http://www.jedendojednego.fora.pl/przerobi...na-ppk,220.html http://www.jedendojednego.fora.pl/przerobi...1-well,129.html Do szpachlowania używam szpachli samochodowej. Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.