norman_69 Posted November 9, 2011 Report Share Posted November 9, 2011 Jeszcze jedno pytanie-skoro będzie chinol-co lepsze PJ czy CM?oczywiście w tym samym przedziale cenowym. Quote Link to post Share on other sites
Bart_Forrester Posted November 9, 2011 Report Share Posted November 9, 2011 CM. Quote Link to post Share on other sites
st45 Posted November 10, 2011 Report Share Posted November 10, 2011 Ja posiadam pj z tej serii od ok 3 lat. Działa dalej, nawet dość dobrze, ale tylko dlatego, że zostało w nim wymienione ok 2/3 części wewnętrznych i z 1/4 części zewnętrznych. Na pewno warto w nich wymienić od razu w krakmanie w momencie zakupu, gumklę, kable i baterię. Kiedyś dałem za niego w sklepie ok 6 stów. Na naprawy i różne przeróbki dałem prawie drugie tyle. Na początek zabawy w asg, jak jeszcze nie wiesz co chcesz, to chyba dobry wybór. Sprzęt wytrzymuje ok. 2 lata bez większych ingerencji. Potem się niestety sypie. Markowe repliki zresztą po takim okresie użytkowania też już wymagają naprawy. Ale darze moją emkę dużą sympatią. Może dlatego, że to moja pierwsza replika. Pewnie tak. I chyba tak właśnie to podsumuję. Na pierwszą replikę polecam emki pj. Na kolejną replikę raczej nie. Quote Link to post Share on other sites
KnapoL Posted January 8, 2012 Report Share Posted January 8, 2012 Witam, 1,5 roku temu zakupiłem od innego użytkownika półroczną M4 firmy P&J. Replika jeszcze była oczywiście na gwarancji. Z racji iż nie było u Krakmanów dostępnych tych właśnie modeli zdecydowałem się na zakup używanej. Przy zakupie towarzyszył mi doświadczony gracz z miernikiem. Ledwo co się nacieszyłem zakupem a już zaczęły mi się koszty. Na początku nic takiego ale już jakieś są. Gracze którzy w Teamie zajmują się Tuningiem polecili mi wymianę gumki Hop Up oraz zmianę lufy stokowej na precyzyjną dłuższą niż jest w wersji stokowej P&J ponieważ dowiedziałem się że jest zamontowany cylinder Typ 0 a poza tym strasznie kulki latały na boki. Okazało się że do komory Hop Up nie pasuję zakupiona gumka innej firmy ponieważ ma inny kształt. Miałem odrobinę szczęścia że kolega posiadał komorę na serwisie już używaną kiedyś przez niego więc wszystko spasowało. Replika w takiej konfiguracji działała kolejne 5 miesięcy bez jakichkolwiek awarii. Po wymianie tych kilku rzeczy naprawdę miała zadowalające osiągi. Pomiar prędkości był w granicach 144 m/s. Dnia 14.11.10 zdarzyła się pierwsza awaria. Po rozłożeniu karabinu na czynniki pierwsze okazało się że pękł z jednej strony nie wzmacniany GearBox. Zdecydowałem się na zakup nowego GB wzmacnianego z renomowanej firmy oraz pomimo że części były w dobrym stanie kupiłem także dyszę uszczelnioną, tłok z metalowymi zębami oraz sprężynę M130. Replika została poskładana i pomiar był dla mnie zadowalający w granicy 152 m/s lecz jak w poprzednim wypadku był niestabilny. Dostrzegałem duże wahania prędkości wylotowej. Replika znów uległa awarii lecz już z całkiem innej przyczyny a mianowicie uległa awarii komora z dużym przebiegiem w której lufa była nie stabilna i gumką się podwijała. Przez co kulki zacinały się w lufie i w tedy nastąpiło pierwsze narażenie zębatek na przeciążenia. Usterka została usunięta poprzez poszerzenie gumki Hop Up. Znów mogłem się cieszyć sprawną repliką do czasu niedzielnego strzelania gdy znów uległa awarii. Tym razem zostały urwane zęby w zębatce tłokowej i tłok miał pierwszy i ostatni ząb nadpiłowany. Okazało się także że głowica tłoka jest szersza niż np innych firm i haczy o GearBox właśnie dlatego te dwa zęby w tłoku były z piłowane. Zakupiłem zębatki renomowanej firmy i zaczęło się składanie. Żęby głowica nie haczyła potrzebne było dopasowanie poprzez z piłowanie trochę GB. Po złożeniu wszystkiego do kupy okazało się że przez dysze ucieka dużo powietrza. Po ponownym rozebraniu okazało się że dysza renomowanej firmy jest nieszczelna w głowicy cylindra. Wróciłem więc do stokowej. Wszystko wróciło do normy lecz nadal był widoczne duże wahania prędkości wylotowej. Z ciekawości zmierzyliśmy średnice cylindra stokowego Bore Up. Okazało się że z obu stron średnice się różnią. Powietrze ucieka i stąd pewnie brały się te wahania prędkości. Z jednej strony głowica cylindra wchodzi ciasno a z drugiej znów jest luźna. Więc postanowiłem znów kupić Bore Up renomowanej firmy i już myślałem że znów wszystko wróci do normy lecz się myliłem. Po rozmowie z moim dobrym kolegą który cały czas zajmuje się moją repliką zdecydowałem się na zakup nowej komory. Po złożeniu wszystkiego ponownie wreszcie wszystko spasowało. Z racji iż było mało miejsca w GB a sprężyna M130 miała więcej zwojów niż M150 zdecydowałem się na używaną M150 przez kolegę i usunął łożyskowanie głowicy tłoka by odciążyć tłok. Został jeszcze zmodyfikowany silnik. Pomiar waha się pomiędzy 508 a 510. Wybaczcie że się tak rozpisałem ale chciałem przedstawić jak u mnie wyglądała przygoda z replikami od Krakmanów. Pewnie gdyby nie ta zacinka na którą naraziłem replikę to zębatki dalej by działały bez zarzutu. Poniżej zamieszczam zdjęcia z przeglądu jaki spotkał mnie dnia 14.11.10. Tak wyglądają części po 11 miesiącach użytkowania przeze mnie i pierwszego właściciela. o to lista części oraz komentarze kolegi który przeprowadza mi każde przeglądy i naprawy. ======================================================================================================= co my tu mamy na początek standardowo pęknięty gb czeka na wymianę gb niewzmocniony nie ma co dziwić ze pękną kwestia czasu była. konstrukcja chinola dobrze znana i lubiana :) jako tako działało :twisted: Prowadnica sprężyny stalowa łożyskowana tu się postarali :) Łożyskowana głowica tłoka :) Głowica tłoka o poszerzonej średnicy :shock: bardzo podobna do cichej głowicy tłoka Systemy :) Tłok ma lekkie ślady użytku na 2 pierwszych zębach pozostałe są idealnym stanie :shock: Tłok jest z materiału wzmacnianego Cylinder typ 0 o poszerzonej średnicy :shock: chromowany i polerowany brak głębokich rysek środku :) Głowica cylindra o poszerzonej średnicy 8) z jedną uszczelką ale grubą i bardzo dobrze uszczelnia dysza o poszerzonej średnicy. nie szczelna nie ma uszczelki przydało się wymienić dysze z uszczelką. popychacz stan techniczny jak nowy Zębatki stan idealny. Styki stan bardzo dobry brak przepaleń na stykach. Kable przydało się zmienić są cienkie żyła a gruba izolacja i na pewno powodują strady widziałem na ardenach jak kable takie grzeją i izolacje topnieją. Nie mówię tu żeby wymieniać tu na super niskie oporowe kable ale wymienić o czas takie co stosuje się zasilaczach komputerowych testowałem i są leprze niż te co masz aktualnie a taki kabel wymienić to nie problem. model :?: brak opisu na silniku. Zębatka silnika witać ślady użytku ale nigdzie nie jest u szczerbione jeszcze podziała jako tako. silniku podkładki mikowe wykruszyły się i cały wirnik przesuwał się i dla tego zębatka nie zazębiała. wymiana podkładek na stalowe nie powtórzy się ten problem łożyska silniku kulkowe :) ======================================================================================================= Pisząc w poście "renomowana firma" nie chciałem narzucać nikomu żadnej konkretnej firmy dlatego wolałem zastąpić to tym wyrażeniem. Ogólnie pomimo że wydałem sporo pieniędzy na tuning jestem bardzo zadowolony z zakupu. Jak bym miał kupować jakąkolwiek nową replikę i tym razem zdecydował bym się na zakup właśnie P&J. Jak policzymy koszt renomowanej repliki plus taki sam tuning wyjdzie niestety o wiele drożej. Bardzo ciekawym rozwiązaniem jest docisk komory do GearBox-a. Małą sprężynkę dociskową w komorze zastąpiono solidną dużą sprężyną która nakładana jest na lufę i opiera się o komorę. Te rozwiązanie kolega który serwisuje widział pierwszy raz w mojej P&J i dobrze jak do tej pory się sprawdza. Tylko GB od P&J mają możliwość zastosowania tych właśnie sprężyn lecz nie wiem jak to się ma do tych wersji wdrożonych do sprzedaży w roku 2011-2012. Pozdrawiam, KnapoL Quote Link to post Share on other sites
Suchy20Mech Posted January 16, 2012 Report Share Posted January 16, 2012 (edited) W mojej pj4 ris szkielet padł po 2 dniach odesłałem na gwarancje bardzo miła obsługa :) A jakość repliki tej ost dostawy pod koniec 2011 roku na Wzorową ;p (nie dot. gearboxa ale mozliwe ze jakis wadliwy poprostu) frontgrip spasowany IDEALNIE przy emce natomiast lataly tylko 2 rzeczy 1.Magazynek (jedna warstwa izolacji i jak miło) oraz chwyt od zawieszenia co w sumie powinno latac :p replika dobrze leży w dłoniach zobaczymy co powiedzą na gwarancji :) Edited January 16, 2012 by Suchy20Mech Quote Link to post Share on other sites
Slingy Posted January 16, 2012 Report Share Posted January 16, 2012 Ostatnio wymieniłem komorę i magazynki Boyia siedzą idealnie. Quote Link to post Share on other sites
Hatch Posted January 16, 2012 Report Share Posted January 16, 2012 Ostatnio wymieniłem w PJ4 RIS gb na wzmocniony ultimate. Wszystko siedzi pięknie, wystarczyło przypiłować osie zębatek. Quote Link to post Share on other sites
pwek47 Posted January 20, 2012 Report Share Posted January 20, 2012 Czy opłaca się zainwestować w to: http://www.taiwangun.com/karabiny-szturmowe-aeg/pj16a3-p-j.html rozważam też PJ4 RIS, ale o nim sporo tu. Quote Link to post Share on other sites
Slingy Posted January 20, 2012 Report Share Posted January 20, 2012 Bebechy są te same ,więc kupujesz ten sam sprzęt w innym opakowaniu. Jedyna różnica to lufa . Quote Link to post Share on other sites
pwek47 Posted January 21, 2012 Report Share Posted January 21, 2012 M16, właśnie ma dłuższą lufę... za to m4 jest bardziej poręczniejsze, jeszcze ma RIS,y. hmmm. Gdybyście byli na moim miejscu co byście wzięli? Quote Link to post Share on other sites
sidor95 Posted January 21, 2012 Report Share Posted January 21, 2012 Wszystko zależy od ciebie. Co ty lubisz ? czy krótsze repliki czy dłuższe . Ja tam bym brał m16 , zawsze lubiłem coś dłuższego :) Quote Link to post Share on other sites
pwek47 Posted January 21, 2012 Report Share Posted January 21, 2012 (edited) Długa = totalny rozpierdziel, więc chyba wezmę m16 :D Głównie ona ma służyć do lasów i ogólnie dłuższych dystansów. Bo do działań CQB mam kałacha bez kolby... Edited January 21, 2012 by pwek47 Quote Link to post Share on other sites
dunel Posted January 21, 2012 Report Share Posted January 21, 2012 Jeśli chodzi o celność i zasięg to między m4 i m16 nie ma praktycznie żadnej różnicy( przynajmniej w replikach GP). M16 nawet w lesie jest strasznie nieporęczne(przynajmniej dla mnie),jednak ma stała kolbę, w której możesz zmieścić większy akumulator(li-po oczywiście będzie najlepsze). Quote Link to post Share on other sites
Across321 Posted January 21, 2012 Report Share Posted January 21, 2012 Popieram przedmówcę, m4 będzie bardziej poręczne od m16 czy to w lesie, cqb, czy gdziekolwiek, a różnicy w zasięgu i celności nie zauważysz. Pzdr :icon_biggrin: Quote Link to post Share on other sites
pwek47 Posted January 21, 2012 Report Share Posted January 21, 2012 Hmmm... no nwm... czyli jeżeli to to samo, zasięg, celność, itp. No to przewagę ma m4... no i jeszcze plus za risy... do m16 bym musiał dopłacać za nie. Całość zmienia postać rzeczy. Dzięki wielkie, wezmę raczej PJ4 RIS. Quote Link to post Share on other sites
zbyt Posted March 9, 2012 Report Share Posted March 9, 2012 rok temu kupiłem używaną PJ4 CQB, może krótko co mi się nasunęło podczas używania - korpus dobrze spasowany, ale błyszczący, farba też się go nie trzyma , mi to nie przeszkadza - większość magazynków lata na boki, ale dobrze podają i nie ma problemu z ich mocowaniem - ogólny grzechotnik z niej - zawieszenie przednie + osłona spustu + bolt = trochę taśmy i jest cisza - przy odkręcaniu , w chwycie pistoletowym gwint jednej ze śrub przestał istnieć - wymiana na nowy chwyt - ni jak, nie potrafiłem kolby zmniejszyć do minimum, a jak już to zrobiłem to koło wtyczki je zcieło - nowe kable i pamięć żeby nie zsuwać na maksa - luzy (w prawo) muszki razem z podstawą, poprawa mocowania nie wiele daje - okładziny chwytu przedniego - luz osiowy, ino taśma coś daje, na chwile - kolba SF ma luzy, wrr , plastik daje wrażenie jakby się miał rozpaść siłą woli patrzenia - podczas 2 strzelanki zgubiłem korek-zatyczkę kolby, kupiłem nowe i zrobiłem fix https://picasaweb.google.com/lh/photo/YXWd_k4whLTUFqaMt7OGmqs-6-y2jIONh9ESEai5K_c?feat=directlink https://picasaweb.google.com/lh/photo/EaZ6qY6heR7WaHEwLgqJLas-6-y2jIONh9ESEai5K_c?feat=directlink dzięki czemu nie zgubiłem już żadnej :D - seryjna batka długo trzyma - lufa zewnętrzna CBB jest gruba na całej długości więc po zmianie kabli ciężko o baterie co się zmieści w chwycie ( moe ) - po zakupie - maj 2010r (przebieg nie wiadomy) : na tłoku zęby były lekko zużyte - wymiana na nowy tłok PJ łożyska wymiana, smarowanko komora HU czerwony Element spring M110 360-365fps, bardzo poręcznie na budynkach, w lesie też daje radę mimo krótkiej lufy i małego fps - grudzień - po sezonowy przegląd, przebieg ponad 24 tys kulek - PJ i w większości G&G pęknięty w 3 miejscach koło głowicy szkielet :zastanawia: , - wymiana na nowy JG + łożyska zębatki i tłok bez śladów zużycia M120 guarder wymiana kabli na przód - styczeń 2012: - lufa 6.02 363mm guarder, gumka przeźroczysta, lufa zewnętrzna std teraz zewnętrznie wygląda jak normalnej długości m4a1 z kolbą, chwytem pistoletowy i chwytem przednim moe zasilana lipo 7.4V daje 415-420fps, wyraźnie lepszy zasięg i celność/skupienie po zmianie lufy na dłuższą muszka się nie rusza na lufie po zmianie lufy zmienił się dźwięk strzału mimo tego dalej jest głośny i rozpoznawalny :D tłumik z silesia factory znacznie wycisza, wtedy długość porównywalna z M16 coraz mniej w niej PJ ale działa i oprócz szkieletu gb się na niej nie zawiodłem Quote Link to post Share on other sites
MaLuTkI Posted April 2, 2012 Report Share Posted April 2, 2012 Mojej PJ4 CQB mija jakoś teraz 3 lata... wszystko stockowe, po za gumką :D Nie była ani razu na przeglądzie (chociaż były takie plany, ale AnR nie odpisywał). Teraz mam zamiar coś wymienić, ale jeszcze nie wiem co, zależy mi, żeby wymienić najbardziej zużyte elementy :) Quote Link to post Share on other sites
qurcz Posted April 8, 2012 Report Share Posted April 8, 2012 Pozwolę sobie lekko odgrzać temat. Czy ktoś wkładał do stokowego PJ gen.III lipolkę 15C 1100mAh 7,4V lub 11,1V ? Jestem ciekawy czy daje radę, a bym wolał batkę w prowadnicy upchnąć. Nie zależy mi na ROFie, a średnio kulek mniej niż 300 wypluwam. hmm, albo przegapiłem odpowiedź, albo nie ma takowej Na stockowym połączeniu M130+silnik+okablowanie batka 7,4V daje radę naciągnąć sprężynę KILKA razy (chociaż pokładam nadzieję w nowym silniku). Po wsadzeniu 11,1V ROF nie powala, więc można bezpiecznie stosować. Obie batki pasują do prowadnicy, kolba musi być minimalnie wysunięta, ale tylko o jedno oczko. FF 11,1V 1100@15C silnik stock 16 silnik KWA 19 silnik Tornado (Gunfire) 21 jw + chiński mosfet 21,5 PB 7,4V 850@20C silnik stock 11 silnik KWA 11,5 silnik Tornado 16,5 Ogólnie to kultura pracy słaba (głośna), reakcja na spust kiepska, nawet przy 11,1V (0,22-0,24 sek odstępu na singlu). Po 2-3 latach użytkowania padła tylko zębatka (jeszcze na gwarancji), obecnie żadnych śladów zużycia nie zauważyłem, nawet na tłoku. Sprężyna cholernie twarda i ciężko ją wepchać (nie pomaga prowadnica z małymi dziubkami). Na promyku, gumce systemy i komorze elementa replika miała 420 fps, po zmianie na body G&P Magpul/VLTOR fpsy skoczyły do ~452 (pewnie lepiej dociska komorę do GB), ładnie, zważywszy na fakt że replika użytkowana przez dziewczynę ("nie wiedziałam że po strzelance trzeba zwalniać sprężynę";)) Quote Link to post Share on other sites
grzesiulesiu Posted April 16, 2012 Report Share Posted April 16, 2012 Mam inne pytanie dotyczące replik od PJ. Czy ktoś wie jakie magazynki real-cap(metalowe) będą z nimi współpracować. szukałem i pj niema takich magazynków w ofercie. Quote Link to post Share on other sites
Ghost10 Posted June 3, 2012 Report Share Posted June 3, 2012 Witam. Czy zamontowanie gumki hop up do repliki m4 p&j coś zmieni w jej osiągach/celności? replika: http://www.taiwangun.com/karabiny-szturmowe-aeg/pj4-cqb-p-j.html gumka hop up: http://www.taiwangun.com/czesci-i-akcesoria/gumki-hop-up/gumka-hop-up-guarder.html Quote Link to post Share on other sites
toni8567689 Posted June 3, 2012 Report Share Posted June 3, 2012 Lepiej weź zieloną G&G albo Systemę. Quote Link to post Share on other sites
OFF Posted June 3, 2012 Report Share Posted June 3, 2012 (edited) Zmieni,zmieni ;) Jak jeszcze dodasz prec lufę to będzie jeszcze lepiej. Jak możesz to weź albo przeźroczystego guardera,zieloną G&G lub Systemę tak jak toni radził,tylko w przypadku systemy weź jeszcze dokup lub zrób samodzielnie dystanser. Edited June 3, 2012 by OFF Quote Link to post Share on other sites
rafik1213 Posted September 10, 2012 Report Share Posted September 10, 2012 Jest jakiś sposób na spadającą zębatkę z osi silnika ? Strasznie luźno jest osadzona . Myślałem o kropelce ale to kruchy klej więc długo nie pociągnie .... Quote Link to post Share on other sites
Marrtinez Posted September 11, 2012 Report Share Posted September 11, 2012 A na zębatce nie masz śrubki imbusowej? Quote Link to post Share on other sites
rafik1213 Posted September 11, 2012 Report Share Posted September 11, 2012 Niestety nie Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.