ovne Posted May 23, 2009 Report Share Posted May 23, 2009 A ja mam pytanie. Mianowicie wyciszenie. Seria tych pejotów (a na pewno moje pj16a4) jest potwornie głośne. Słuchać walenie tłoka jak nie wiem. Czy ktoś próbował jakoś to wyciszyć? Albo po prostu zakładał na to tłumik? Czy on coś pomaga? Quote Link to post Share on other sites
Borol Posted May 24, 2009 Report Share Posted May 24, 2009 pj16 mojego kumpla ma sprezynę ktora pod pewnym kątem patrzenia wygląda jakby zardzewiała.Podejrzewam,że to ona robi tak głośne "stuk". Quote Link to post Share on other sites
hudy Posted May 25, 2009 Report Share Posted May 25, 2009 witam , mam takie pytanie , co daje Precka ;> ? jestem posiadaczem PJ16A3 (to chyba ten sam model co A4 , tylko bez szyn ris) no i zastanawiam sie nad kupnem precki choć nie wiem co daje :D ale juz myśle nad tym ;] Quote Link to post Share on other sites
$limak Posted May 26, 2009 Report Share Posted May 26, 2009 Jak sama nazwa wskazuje- lufa precyzyjna aka "precka"- ma lepszą, dokładniejszą jakość wykonania co wpływa na celność prowadzonego ognia oraz nieznacznie na zasięg. Ogólnie mówiąc, taka inwestycja zawsze się opłaca. Poszukaj na forum, które marki są polecane, a których trzeba unikać. Quote Link to post Share on other sites
hudy Posted May 27, 2009 Report Share Posted May 27, 2009 jeszcze takie pytanie , co może być powodem ze kulka leci leci i opada szybko ? bardzo małe osiągi są przy tym , gdzieś miesiąc temu konserwowałem replike , i psikłem do komory HU , czy to mogło zaszkodzić? Quote Link to post Share on other sites
Jangi Posted May 27, 2009 Report Share Posted May 27, 2009 To zależy czym psikłeś :) Jeśli olejem silikonowym w spraju, to trzeba wtedy replikę przestrzelać kilkudziesięcioma (do kilkuset) kulkami zanim wróci do normy. Jeśli nadal masz takie kiepskie podkręcenie, to być może masz źle złożone/spasowane elementy komory hop-up (pomoże jej wyjęcie, rozebranie, obejrzenie, złożenie i włożenie z powrotem). Ale jeśli już byś miał rozkładać replikę by obejrzeć komorę, to opłaciłoby Ci się od razu wymienić gumkę na lepszą, np. silikonową Systemy, albo Guardera. Quote Link to post Share on other sites
Reka Posted May 28, 2009 Report Share Posted May 28, 2009 Panowie, z M-kami nie mam praktycznie żadnego doświadczenia, a korci mnie by zainwestować w takie cacko. Poproszę Was więc o wyrozumiałość i podpowiedź w interesujących mnie zagadnieniach. Aha, zakładam że jest to odpowiedni temat na takie rozważania - wszak posiadaczy interesującego mnie M4 PJ gości tu najwięcej :) Sprawa pierwsza: którą z tych replik lepiej będzie się zainteresować (cenowo jest to praktycznie to samo). http://www.taiwangun.com/shop,show,1084 czy... http://www.taiwangun.com/shop,show,1407 Z miejsca zaznaczam że priorytetem jest dla mnie jakość wykonania repliki oraz jej niezawodność/trwałość (złośliwi mogą napisać teraz: "to kup sobie pan M4 z G&P lub ICS...") Dwa: co (poza gumką HU oraz akumulatorem) wymieniać już w chwili zakupu? Trzy: spokoju nie daje mi jeszcze jedna myśl: a może lepiej będzie zakręcić się za M4 z 3-ciej generacji JG (temat obok). I właśnie, pytanie klucz: którą z istniejących obecnie replik M4A1 z tzw "2-giej klasy" (PJ, JG, coś jeszcze?) najlepiej będzie się zainteresować? Quote Link to post Share on other sites
LogaN Posted May 28, 2009 Report Share Posted May 28, 2009 Sprawa pierwsza: którą z tych replik lepiej będzie się zainteresować (cenowo jest to praktycznie to samo). http://www.taiwangun.com/shop,show,1084 czy... http://www.taiwangun.com/shop,show,1407 Tą drugą. Na BOYI nawet nie patrz, jeśli chcesz w miarę niezawodną emkę. Dwa: co (poza gumką HU oraz akumulatorem) wymieniać już w chwili zakupu? Nic więcej nie trzeba. W przyszłości możesz się pokusić o komorę hopa i preckę. Trzy: spokoju nie daje mi jeszcze jedna myśl: a może lepiej będzie zakręcić się za M4 z 3-ciej generacji JG (temat obok). I właśnie, pytanie klucz: którą z istniejących obecnie replik M4A1 z tzw "2-giej klasy" (PJ, JG, coś jeszcze?) najlepiej będzie się zainteresować? P&J. Quote Link to post Share on other sites
Reka Posted May 28, 2009 Report Share Posted May 28, 2009 (edited) W przyszłości możesz się pokusić o komorę hopa i preckę. Którą konkretnie (z tych dostępnych u krakmanów)? Chce załatwić to za jednym zamachem :) I jeszcze jedno zagadnienie: kupując swego czasu G36C JG miałem w pamięci by liczyć się z lubiącym odpadać selektorem ognia. Czy w przypadku tej M-ki P&J także obeny jest jakiś myk, na który każdy z jej świeżo upieczonych posiadaczy powinien zwracać uwagę? No nie wiem, np luzy na magach, problemy z zacinkami, średnio wytrzymałe body...? Spekuluje teraz :) Edited May 28, 2009 by Reka Quote Link to post Share on other sites
LogaN Posted May 28, 2009 Report Share Posted May 28, 2009 Precka Systemy, komora King Arms, ale jej tam nie ma (jest na asgshopie). ;). Quote Link to post Share on other sites
Viamortis Posted May 28, 2009 Report Share Posted May 28, 2009 Komora systemy. Jest w zupełności porównywalna z King Arms jak nie lepsza. Quote Link to post Share on other sites
Reka Posted May 28, 2009 Report Share Posted May 28, 2009 I jeszcze jedno zagadnienie: kupując swego czasu G36C JG miałem w pamięci by liczyć się z lubiącym odpadać selektorem ognia. Czy w przypadku tej M-ki P&J także obeny jest jakiś myk, na który każdy z jej świeżo upieczonych posiadaczy powinien zwracać uwagę? No nie wiem, np luzy na magach, problemy z zacinkami, średnio wytrzymałe body...? Spekuluje teraz :) Ponawiam pytanko... plus dorzucam kolejne. Czy TA M-ka to najnowsza (trzecia?) generacja P&J? Quote Link to post Share on other sites
Viamortis Posted May 28, 2009 Report Share Posted May 28, 2009 Tak Quote Link to post Share on other sites
forester Posted June 1, 2009 Report Share Posted June 1, 2009 Dobra. Zgwałciłem cały temat i w zasadzie wszyscy się tylko ślinią/brandzlują nad wersjami z RIS. Ja zaś mam pytanie odnośnie klasycznych wersji (konkretnie PJ933) III gen PJ. Jak spasowane są plastiki osłony lufy? Kolega ma front PJ kupiony osobno (raczej gen I lub II) i powiedzmy sobie - luzy plastików to porażka na całej linii. http://www.taiwangun.com/shop,show,1406 http://www.taiwangun.com/sklep/1/0_d3cf9d3...e91551775a6.jpg To konkretne zdjęcie nie napawa mnie optymizmem. Niedawno kupiłem PJ4A1. Twoje obawy są słuszne. Front to najgorzej wykonana część zewnętrzna tej repliki. Oprócz lipnego foregripa, w moim egzemplarzu na boki latal zespół muszki. Wkurzało mnie to strasznie bo na fronta przyśrubowalem szynę z łapką i przy takiej konfiguracji ten defekt strasznie dawał się we znaki. Problem rozwiązałem magicznym materiałem zwanym taśmą izolacyjną (a czymże innym...). Okleiłem te części wewnętrzne foregripa które trzymają się body. Pomogło ale nie ukrywam że to rozwiązanie krótkodystansowe. Jeśli chodzi o zespół muszki to jest to kwestia indywidualna i jeśli będziesz miał z tym podobny problem, to napisz to mnie na pw. Tak cyz inaczej proponowalbym unikać klasycznego frontu i trzymac sie (podobno) dobrze wykonanego RISa. Pytanie z mojej strony. Jakie są możliwości konfiguracyjne na zamontowanie zespołu muszki typu "flip-up" w M4A1 ? Quote Link to post Share on other sites
Reka Posted June 2, 2009 Report Share Posted June 2, 2009 Istotne pytanko: czy coś takiego... http://asgshop.pl/sklep/produkt.php?id=2438 będzie pasowac do... http://www.taiwangun.com/shop,show,1407 Jeśli nie dokładnie ten chwyt, to czy jesteście w stanie polecić coś podobnego co na 100 procent będzie się sprawdzać i pasować idealnie? Będę zobowiązany. Quote Link to post Share on other sites
konrad324 Posted June 2, 2009 Report Share Posted June 2, 2009 (edited) Chwyty te są raczej uniwersalne, jak chcesz to mam cały chwyt razem z pierścieniami jak nowy na sprzedaż tylko że firmy BOYI/PJ Edited June 2, 2009 by konrad324 Quote Link to post Share on other sites
Reka Posted June 2, 2009 Report Share Posted June 2, 2009 (edited) Chwyty te są raczej uniwersalne "Raczej" brzmi tu dość niepewnie, szczególnie ze to wydatek rzędu 140zł jak widać :) Tak więc poproszę kogoś mającego pewność o potwierdzenie czy faktycznie idzie to zainstalować. Edited June 2, 2009 by Reka Quote Link to post Share on other sites
Reka Posted June 3, 2009 Report Share Posted June 3, 2009 (edited) Sorry za post pod postem, niemniej dopadło mnie jeszcze takie pytanie: do PJ4A1 zakupiłem TAKI (klik) oto magazynek i... nie pasuje :/ Czy dla tego producenta to norma że magi nie pasują do odpowiednich replik (także P&J)? Jestem w sporym szoku autentycznie i uważam to za bardzo kiepski żart... I pytanko, Krakmani wspominali coś o konieczności przerobienia maga. Czy spiłowanie górnej krawędzi zaczepu będzie wystarczające? Pytanko numer 2: które zatem magi (low, real lub mid cap) będą do tej repliki najlepsze (bez konieczności przerabiania czegokolwiek + generalnie mało problematyczne w działaniu)? Coś takiego (klik) np? Edited June 3, 2009 by Reka Quote Link to post Share on other sites
Sagitarius Posted June 4, 2009 Report Share Posted June 4, 2009 Sorry za post pod postem, niemniej dopadło mnie jeszcze takie pytanie: do PJ4A1 zakupiłem TAKI (klik) oto magazynek i... nie pasuje :/ Czy dla tego producenta to norma że magi nie pasują do odpowiednich replik (także P&J)? Jestem w sporym szoku autentycznie i uważam to za bardzo kiepski żart... I pytanko, Krakmani wspominali coś o konieczności przerobienia maga. Czy spiłowanie górnej krawędzi zaczepu będzie wystarczające? Pytanko numer 2: które zatem magi (low, real lub mid cap) będą do tej repliki najlepsze (bez konieczności przerabiania czegokolwiek + generalnie mało problematyczne w działaniu)? Coś takiego (klik) np? Przypiłuj trochę gniazdo. Z tego, co wiem te "Bojowskie" , czy jak kto tam woli "Pejotowskie" body, trzeba trochę zmodyfikować, żeby podpiąć jakiekolwiek magazynki inne niż stockowe. Z autopsji Ci nie powiem (mam body src, podchodzą mi wszystkie magi), ale kolega miał z tym spory problem. Quote Link to post Share on other sites
Reka Posted June 5, 2009 Report Share Posted June 5, 2009 Piłować gniazdo maga w replice? No bez takich proszę :roll: Tzn mam nadz. że wystarczy jednak przerobić wyłącznie mag. Czy może ktoś to potwierdzić? Quote Link to post Share on other sites
Maćq Posted June 5, 2009 Report Share Posted June 5, 2009 Jeżeli spiłujesz gniazdo - będą pasować wszystkie magi danego producenta, masz możliwość awaryjnej wymiany z kolegą z teamu. Plus całość zajmie Ci dużo mniej czasu. Modyfikacji na magach musisz dokonać na każdym z nich osobno - niepotrzebna i trochę bezsensowna robota. Quote Link to post Share on other sites
Reka Posted June 5, 2009 Report Share Posted June 5, 2009 (edited) OK, bardzo przyda się zatem info co i jak dokładnie modyfikować. Nie kumam tego do końca, bo niby co właściwie ma gniazdo replik do maga, który z niego wypada? A zatem gdzie ciąć, szlifować i łatać by niczego nie zepsuć? :) Mag wchodzi do gniazda, ale nie zaczepia się jak trzeba - producentów takiego mechanizmu powinno się solidnie wychłostać. Zagadnienie numer dwa (dużo ważniejsze dla mnie): czy wobec całego tego cyrku z magami i M-kami P&J istnieją jakieś magi (Hi, Low, Mid... CA, TM, ICS, G&P, JG cokolwiek...) które będą zdawać egzamin BEZ konieczności przerabiania czegokolwiek? Każda z wymienionych w tym temacie M-ek P&J ma chyba identyczne gniazdo maga, więc... coś musi pasować przecież. Pytałem również Krakmanów o to, ale póki co ich podejście do sprawy bardziej mnie bawi (w negatywnym znaczeniu niestety) niż uświadamia i rozwiązuje problem. Edited June 5, 2009 by Reka Quote Link to post Share on other sites
Rumcajsev Posted June 13, 2009 Report Share Posted June 13, 2009 Jeszcze raz się zapytam ;) Czy są duże różnice w skupieniu pomiędzy PJ4 RIS a PJ16A4? Na logikę PJ16A4 powinno strzelać celniej, ale to chińczyki więc logiki w tym mało ;) Quote Link to post Share on other sites
Borol Posted June 13, 2009 Report Share Posted June 13, 2009 Nie strzela celniej bo nie ma czemu. Niby dluzsza lufa ale wiesz....to zalezy od spasowania egzemplarza. Quote Link to post Share on other sites
Viamortis Posted June 13, 2009 Report Share Posted June 13, 2009 Tor lotu kulki wystrzelonej z M16 będzie z pewnością bliższy ideałowi niż z M4, a to właśnie przez długość lufy. Inna sprawa, że praktycznie nie dostrzeżesz różnicy, a nadźwigasz się tylko więcej żelaza. Różnice zaczynają wychodzić jak się zaczyna tuningować. Wg. mnie to jest nieporozumienie, żeby kupować M4 jeśli chce się wsadzić lufę 509mm i zakryć ją tłumikiem. To się mija z celem. Chcesz mieć krótką szturmówkę to bierzesz M4, chcesz mieć lepszy zasięg i celność - M16. Płacisz za to wygodą użytkowania. Do M16 można dołożyć tłumik i porządną, dłuuugą precrurę, a wtedy widać już rezultaty. Natomiast w stocku, lub po delikatnych tylko zmianach różnica nie będzie zauważalna. Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.