Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

Masada [A&K]


Recommended Posts

  • Replies 424
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Czyli tak jak myslałem. Łozyskowana prowadnica sprężyny + m130 powinno hulać jak większość produkcji A&K. W każdym razie dzięki za info.

 

EDIT: Jak układa się batka w gripie ? Czy lipol o takich wymiarach - 110x34x16 mm oraz 110x34x8 mm wejdzie ? :

 

 

http://www.casg.pl/product-pol-600-GE-Powe...25C-Dwupak.html

Edited by miloslupsk
Link to post
Share on other sites

Nie - nie bedzie chulac jak marzenie. Wiekszosc bebechów jest do wymiany a i tak kiepsko jest, chociazby przez komore i dysze.

Na dodatek do tej masady wiele magów nie pasuje (Przede wszystkim midy Magpula P-Magi ! ) i kolba sie z latwoscia sama rozsuwa gdy mamy przyczepione zawieszenie

 

Nie - nie bedzie chulac jak marzenie. Wiekszosc bebechów jest do wymiany a i tak kiepsko jest, chociazby przez komore i dysze.

Na dodatek do tej masady wiele magów nie pasuje (Przede wszystkim midy Magpula P-Magi ! ) i kolba sie z latwoscia sama rozsuwa gdy mamy przyczepione zawieszenie

Link to post
Share on other sites

No w niektórych masadach komora niezbyt trzyma, ale nie dasz rady tego doszczelnić, bo żeby lufę wyjąć komora musi być dzielona :)

Sam zobaczysz. Uważaj na suwak, którym reguluje się hopka - potrafi odpaść przy pierwszej regulacji.

 

Ja mam:

silikonowa gumka Hop-up GUARDER,

prowadnica sprężyny z łożyskowaniem v.2 ELEMENT,

sprężyna M120 CLASSIC ARMY,

 

i dało mi to stabilne 365fps

 

O ile pamiętam to oryginalna prowadnica była plastikowa :)

Edited by lup
Link to post
Share on other sites

Nie - nie bedzie chulac jak marzenie. Wiekszosc bebechów jest do wymiany a i tak kiepsko jest, chociazby przez komore i dysze.

 

Hmm. straty na komorze i dyszy...rozumiem - masz rację. Nie rozumiem jednak co poza tym jest tam dziwacznego co różni się od pozostałych produkcji A&K ? . Jeżeli zębatki są identyczne jak w m60 P&J ( a prawdopodobnie tak jest ) to nie ma o co się martwić. Mój plan jest taki:

 

zostawiam zębatki i tłok, robię podkładkowanie po swojemu, teflon fix na połączeniu głowicy z cylindrem, m130, łożyskowana prowadnica a do tego lipol. Jeżeli coś pójdzie źle to wymienię tłok i głowicę tłoka na coś lepszego. Po robocie napiszę jakie pomiary i jak to chodzi. Póki co muszę cierpliwie czekać na replikę oraz zbierać info od Was za co serdeczne dzięki.

 

Co do magów - czy próbował już ktoś tych P&J od Krakmana ?

Edited by miloslupsk
Link to post
Share on other sites

Milo których magów? Mam dwa metalowe P&J-e i nie mam problemów poza tym, że mi w jednym wkład już wypada z metalowej skorupy, ale to wina samej konstrukcji maga - plastikowe zapadki blokujące=szybciej czy później jedna złamana.

 

Batkę mam 9,6 na ogniwach mini taką:

http://www.taiwangun.com/akumulatory_i_lad...irefox-846.html

Jak masz jakąś podobną to sobie porównaj. Pewne jest, ze nic dużo większego nie wejdzie.

 

Wiesz Milo, M60 mam inne ;) więc nie porównam, ale nie sądzę aby zębatki były różne.

 

O midach magpula (green lebel) i innych problemach piszą na arnim.

Są tam chyba dwa tematy. Jeden ogólny o masadzie i jeden o A&K.

 

Ari - wymień sprężynki w kolbie na mocniejsze.

Link to post
Share on other sites

Kilka spostrzeżeń z wersji sprzedawanej przez gunfire (z oznaczeniami na body)

 

1) Moc repliki 300 FPS - w moim przypadku nie był winą słabych części a jedynie spręzyny.

 

2) Zębatki wyglądają na takie same jak te zastosowane w M60 A&K (tudzież w Polsce jako P&J) co oznacza, że jest bardzo dobrze bo w 60-tce naprawdę bez ubytku dźwigały mocne sprężyny

 

3) Tłok i jego głowica - poza nieco jaśniejszym kolorkiem nie różnią się od tego co stockowo siedzi w RPK Cymy. Oczywiście zero łożyskowań itp. na głowicy tłoka. W tłoku, żadnego dystansera, w przeciwieństwie do Cymy od Krakmana.

 

4) Dysza - element, na który poza komorą wszyscy chyba najbardziej narzekają. Prawdopodobnie jest to ta sama dysza co w M60 (głowy jednak sobie uciąć nie dam gdyż akurat ze świniaka wyjętej do porównania na tą chwilę nie miałem). Jeżeli tak jest a na 90% jestem pewien, że tak, to dokupić mozna ją u Krakmana za całe 15 zł tyle, że całą białą a nie przezroczystą (oczywiście też plasticzaną). Piszecie, że dysza jest nieszczelna. To w takim razie mam farta - u mnie szczelność jest ( jak na dyszę bez uszczelki). Test na zasadzie wdmuchiwania powietrza przez głowicę cylindra i jednoczesnego zakładania dyszy wypadł naprawdę przyzwoicie.

 

5) Prowadnica sprężyny - piszecie o plastikowej w swoich egzemplarzach. Ja miałem stalową :lol: , niełożyskowaną. Po wsadzeniu łożyskowanej Guardera - tłok nie robił pełnego cyklu, Gb się dosłownie zawieszał a kable się grzały :poddanie: Powrót do stockowej - całość znowu zaczęła pracować. Dziwne ale prawdziwe.

 

6) O komorze nie będę się rozpisywał - dziwactwo i brak póki co opcji na jakieś doszczelnienie.

 

7) Chwiejna lufa - faktycznie jest. Sporo teflonu na lufie w miejscu gdzie dochodzi ten pierścień od rozsuwania lufy oraz na jego gwint i sytuacja poprawiła się o 60%. Aby było idealnie - mam pewien pomysł na docisk ale jak zrobię to może wtedy podzielę się informacją czy spełnia swoje zadanie.

 

8 ) Silnik - największy szajs jak dla mnie. Słaby i nie nadający się do dźwignięcia nawet m120

 

9) Kolba - u mnie sama z siebie się nie rozsuwa. Jest sztywna a poduszka policzkowa chodzi ciężko.

 

10) Magazynki - jeżeli kogoś interesują Hi-capy to na specu są dostępne magi A&K i oczywiście pasują:

 

http://www.specshop.pl/product_info.php?cP...roducts_id=6071

 

11) Tuning - oto co zrobiłem:

 

* zębatki stock

* wsadziłem identyczny tłok jak A&K tylko ze wspomnianej już wyżej Cymy (chodziło o ten dystanser w tłoku)

* teflon na połączeniu głowicy cylindra z cylindrem

* sprężyna m130 Guarder

* prowadnica stockowa, stalowa

* kable wymienione na niskooporowe i pociągnięte na tył repliki

* silnik wymieniony na chiński JG

 

Efekt ? Bardzo ładne 450 FPS i naprawdę przyzwoita powtarzalność. Zdjęcia, które zrobiłem podczas pomiarów oraz stockowych wnętrzności, wrzucę jak tylko wrócę do do domu.

 

Dziwi mnie więc, że jeden z użytkowników tutaj stwierdził, że masada nie będzie ładnie hulać bo ma bee bebechy i nieszczelności. W pełni NIE potwierdzam tej opinii. Koszt tuningu (o ile taki zabieg można nazwać tuningiem)? Tyle co sprężyna, teflon i chiński silnik.

Edited by miloslupsk
Link to post
Share on other sites

Silnik - mój nie był zły, ciągnął m120 na 9.6/1500 przy rof'ie 16 bb/s.

Kolba - dopiero po paru użyciach robi się luźniejsza.

Kable - cały czas dają radę, chociaż teraz siedzi tam już mosfet.

Hop - prawdziwe cyrki zaczynają się przy tuningu i zmianie gumy na markową/silikonową (zima), dopiero teraz po paru godzinach spędzonych z pilnikiem udało mi się osiągnąć najlepszą szczelność podczas strzału (tu zaleta przeźroczystej komory, bo widać), na m110 stabilne 385 efów.

Komora HU - niestety tak "zaprojektowana", że często podaje dublety, wymiana gumy pomogła (czerwony Shark Madbulla)

Dysza - miałem zestaw cylindra A&K (analogiczny jak tu: obrazek), na nim dysza jest szczelna, nie ma żadnych luzów przy założeniu dyszy na głowicę cylindra (edyta: oczywiście chodzi o metalową dyszę, plastikowej nie próbowałem)

Wszystko fajnie ale dopiero jutro zobaczę to w terenie (bo chrono nie zawsze całą prawdę mówi).

Edited by habib
Link to post
Share on other sites

Jasne, że FPS to nie wszystko. Szczerze mówiąc to mam wrażenie, że moja "Madzia" pruje dużo lepiej niż 450 FPS, które wskazuje chrono. Poza tym Habib - Twój opis jest kolejnym dowodem na to, że masada może jednak ładnie banglać bez wydawania na nią fortuny. Czekamy na wrażenia z "pola".

 

P.S: Zasilam to lipolem 11.1V 2680 mAh :-F ROF - bezcenny..hehhee

Edited by miloslupsk
Link to post
Share on other sites

Wrażenia z pola jak najbardziej pozytywne, nosi ładnie i daleko, jedyny ból to dublety na auto się znowu pojawiły. Widocznie "mój" chińczyk miał zły dzień jak robił odlew komory :cry: , cóż kombinuję dalej...

Milo, nie daje mi to spokoju :), po co masz kable na tył ?

Link to post
Share on other sites

Lubię batkę mieć na kolbie.Praktycznie w każdej replice jest to pierwsza rzecz jaką robię w trakcie upgreadu. Przyzwyczaiłem się do takiego systemu. Poza tym przeważnie używam akumulatorów o większym napięciu - Large albo Lipole. Lipolki, które mam nie weszły by do front gripu. Oczywiście robię to tak ( a przynajmniej staram się zrobić) żeby kabli nie było widać, czyli ciągnę je przez kolbę itp.

Edited by miloslupsk
Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...