KicpA Posted July 4, 2009 Report Share Posted July 4, 2009 No wiesz możliwości są to czemu mam nie korzystać ;) tylko muszę mieć projekt ;) Quote Link to post Share on other sites
rudy_stp Posted July 5, 2009 Report Share Posted July 5, 2009 Objętość cylindra do objętości lufy powinna się zgadzać i ciut lepiej jak lufa jest dłuższa, taka jest stara szkoła. Na mój chłopski umysł stara szkoła ma rację. A czy zatem nie wystarczyłoby zmierzyć ilości powietrza przechodzącego przez dyszę dla poszczególnych typów cylindra? Zakładając że weźmie się jakieś wzorcowe części np. cylinder DF; resztę uszczelni się na ile się da. Zrobi się pomiar. Potem obliczy się w przybliżeniu objętość luf precyzyjnych i otrzymamy oczywiście przybliżoną odpowiedź jak optymalnie powinniśmy dobierać typ cylindra do długości lufy... Quote Link to post Share on other sites
Gogin Posted July 5, 2009 Report Share Posted July 5, 2009 Na mój chłopski umysł stara szkoła ma rację. A czy zatem nie wystarczyłoby zmierzyć ilości powietrza przechodzącego przez dyszę dla poszczególnych typów cylindra? Zakładając że weźmie się jakieś wzorcowe części np. cylinder DF; resztę uszczelni się na ile się da. Zrobi się pomiar. Potem obliczy się w przybliżeniu objętość luf precyzyjnych i otrzymamy oczywiście przybliżoną odpowiedź jak optymalnie powinniśmy dobierać typ cylindra do długości lufy... Przez dyszę?Wydaje mi się, że dla każdego typu cylindra to będzie tyle samo dla danej dyszy ;-). Wszystko pięknie, ale kto to zrobi? Różne długości luf różnych producentów owych? Koszta BARDZO nie małe. PS. Cylinder DF'a? Nie zauwyżyłem dlaczego miałby wychodzić przed szereg innych cylindrów - mam i używam - widziałem też inne, nie potwierdziłbym tego o czym mówisz. Quote Link to post Share on other sites
KicpA Posted July 5, 2009 Report Share Posted July 5, 2009 Wzorcowe to raczej było stwierdzenie "ten na podstawie którego było przeprowadzane badanie wpływu..." ;) Quote Link to post Share on other sites
rudy_stp Posted July 5, 2009 Report Share Posted July 5, 2009 (edited) Przez dyszę?Wydaje mi się, że dla każdego typu cylindra to będzie tyle samo dla danej dyszy ;-). Wszystko pięknie, ale kto to zrobi? Różne długości luf różnych producentów owych? Koszta BARDZO nie małe. Coś się pogubiłem w twojej wypowiedzi... Rozumiem że cylinder typ 0 stosujemy dlatego że większa objętość powietrza zostanie wtłoczona do lufy niż w typie np. 2, dlatego też możemy, a właściwie powinniśmy wpakować dłuższą lufę... Zatem gdybyśmy mieli wyniki dla jakiegoś popularnego cylindra (wszystko w miarę uszczelnione tak żeby powietrze nigdzie nam nie uciekało poza przeznaczonymi do tego miejscami) to wtedy przy założeniu że lufa precyzyjna (mniej lub bardziej dokładnie wykonana) o długości 24,7 cm ma objętość: dla systemy 7,0769 cm3 a promyki 7,0535 cm3 więc różnica w ich średnicach rzędu 0,01 mm daje bardzo niewielką zmienną w stosunku do wartości dla lufy długości 50,9 cm... Zatem tego nie musielibyśmy już liczyć a tylko zaokrągliłoby się wartości. I teraz poszukiwałoby się odpowiedniego typu cylindra który jest w stanie przetłoczyć do lufy jak najbardziej przybliżoną objętość (oczywiście trzeba jeszcze wziąć pod uwagę długość dyszy itp. itd. ale wreszcie było by jakieś naukowe potwierdzenie co do czego montować)... A sam pomiar byłby dość prosty... Wystarczy znaleźć w miarę szczelny układ... pożyczyć od kumpli 3 typy cylindra tej samej firmy i wykonać pomiar wypychanej objętości powietrza... (nie wiem jak to technicznie powinno brzmieć więc sory za słownictwo ;-) ) DF był tylko przykładem, gdyż jest dość popularny, ale nic nie stoi na przeszkodzie aby zastosować jakiś inny (chodzi o przybliżone wyniki dla typowych cylindrów). Edited July 5, 2009 by rudy_stp Quote Link to post Share on other sites
Raffee Posted July 12, 2009 Report Share Posted July 12, 2009 (edited) Niewiem czy to dobry topic ale nie znalazlem innego o podobnej tematyce. 2 dni temu skrecalem emke kumplowi m16 gnp na lekkim tuningu bu systemy (z glowica tloka deep fire z super o-ringiem) sprezynka m120 z zestawu Hurricane ftk lekkie smarowanie troche teflonu na glowicy cylindra czyli to co zawsze robie. Komora hu gnp gumka systema lufa precka 510mm systema. Poszlismy na chrono sprawdzic wyniki tuningu i tutaj wielki zonk bo wynik wyszedl 493-501 fps. Sie zastanawiam czy spr hurricane nie maja jakos przekreconych oznakowan czy to wina bu albo tego i tego xD Edited July 12, 2009 by Raffee Quote Link to post Share on other sites
Gogin Posted July 13, 2009 Report Share Posted July 13, 2009 (edited) No mają chyba - choć sam nie miałem jej w łapkach to podobno takie m120 Hurricane'a daje więcej niż zwykłe m120, coś jak Guarder'owskie druty. Co do głowiczki tłoka - to niszczyciel szkieletów jest ;-). Tak spytam tylko, dlaczego zonk? Toż to albo świetny wynik, albo chrono świruje - radzę sprawdzić na nim kilka innych replik, jak będzie pokazywał OK to już sam wiesz co... Edited July 13, 2009 by Gogin Quote Link to post Share on other sites
Raffee Posted July 13, 2009 Report Share Posted July 13, 2009 wiem ze niszczyciel szkieletow ale tylko taki byl dostepny a kumplowi zalezalo na czasie zreszta nie moj interes ja tylko to skladalem. Co do chrono to jest to madbull wydaje mi sie ze dobrze pokazuje ale sprawdze jeszcze. Zonk z tego powodu ze nie spodziewalem sie takiegow wyniku liczylem na cos kolo 440 450 ale zeby prawie 500? Quote Link to post Share on other sites
Dragunow Posted July 15, 2009 Report Share Posted July 15, 2009 No ja bym nie płakał. Chyba że to CQB miało byc xDD A tak na serio toż to musi mieć piekielną szczelność na dyszy i komorze! Stockowe? Quote Link to post Share on other sites
Raffee Posted July 15, 2009 Report Share Posted July 15, 2009 o dziwo komora stock gnp :) guma Systema czarna lufa precka systema 510mm Quote Link to post Share on other sites
Dragunow Posted July 16, 2009 Report Share Posted July 16, 2009 Magik!! Ludzie wychwalajcie go i wielbcie! Wycisnął cokolwiek z tej beznadziejnej komory xD serdeczne gratulacje Quote Link to post Share on other sites
poldeck Posted July 16, 2009 Report Share Posted July 16, 2009 Sterane czterdziestoma tysiącami kulek m130 Systemy, zestaw cylindra o standardowej średnicy, komora G&P i lufa 470 Systemy = 500-503 fps. 8) 8) A co do sprężyn Hurricane to miałem z nimi troszkę przyjemności i są znacznie mocniejsze niż wynika z oznaczenia. Spokojnie odpowiadają nowej m130 systemy. Komora G&P wcale nie jest beznadziejna. Nie wiem skąd czerpiecie te teorie... :poddanie: Wystarczy dobrze wyskładać. A poza tym, kiedy kupuję m120 to chcę mieć wyniki godne m120 a nie, że ktoś mi zamówi giwerę do cqb a ja mu powiem: "no jest m105 ale dała 400 fps" i mam zwrot bo za mocna. Nie chodzi o moc, chodzi o precyzyjne oznaczenie tej, która jest. Quote Link to post Share on other sites
SK8 Posted July 16, 2009 Report Share Posted July 16, 2009 To teraz ja mam pytanie co do cylindrów :wink: . Posiadam stockowy cylinder z GR16 eco - replika ma upgrade na m120. Początkowo miałem około 410 fps na lufie Stockowej (36 cm ), jakiś czas temu włożyłem lufe o długości około 51 cm (precka G&G ) - Czy to możliwe, żeby przez ten cylinder spadły mi fps do około 340 (dzisiaj mierzyłem ) ? Quote Link to post Share on other sites
Gogin Posted July 16, 2009 Report Share Posted July 16, 2009 Pewnie tak - musiałbym zobaczyć jak ten cylinder wygląda, ale sprawa ma się tak, że typ2 może działać do 40cm lufy przy jedwabistej szczelności - mogła taka być i stąd wynika spadek w Twojej replice na 51cm lufie. Mógł być też cylinder typ1 - ten powinien działać na 51cm lufie, ale może szczelność jest średnia i też jest grzyb. Zmień cylinder dla pewności na typ0 i będzie banglać. Quote Link to post Share on other sites
SK8 Posted July 16, 2009 Report Share Posted July 16, 2009 Ok, dzięki za odpowiedz. Rozebrałem i złożyłem Hop-up i dzisiaj ponownie wybieram się na pomiary, więc jeżeli wynik będzie ten sam to już wiadomo, że to sprawa cylindra. Na wszelki wypadek pożyczę od kumpla tą stockową lufę o długości 36 cm dla porównania. Co do typu zdaje mi się, że jest to prawdopodobnie typ 2. Quote Link to post Share on other sites
SK8 Posted July 17, 2009 Report Share Posted July 17, 2009 A jednak wygląda na to, że to była prawdopodobnie jakaś nieszczelność. Byłem dzisiaj na chrono i pokazało, że jest 390 FPS :wink: . Widocznie w komorze musiała zaistnieć jakaś nieszczelność :-P .O dziwo panowie ze sklepu Specshop powiedzieli, że TYP cylindra nie ma wpływu na prędkość początkową :???: . Quote Link to post Share on other sites
Joker_007 Posted July 17, 2009 Report Share Posted July 17, 2009 Dlatego nigdy nie korzystać z pomocy/wskazówek SpecShopu... Quote Link to post Share on other sites
KicpA Posted July 17, 2009 Report Share Posted July 17, 2009 Każdy producent zaniża oznaczenie sprężyny aby na w miarę nie szczelniej replice dała to co ma na oznaczeniu. Ja teraz szukałem sobie sprężyny aby osiągnąć ok 300 fps. Skończyło się na tym że skombinowałem starą sprężynę ze stocka TMa, zeszlifowałem, włożyłem i wynik dostałem 330-335fps. Quote Link to post Share on other sites
SK8 Posted July 17, 2009 Report Share Posted July 17, 2009 To też nie zawsze się tym kieruje co oni powiedzą 8-) . Quote Link to post Share on other sites
Dragunow Posted July 24, 2009 Report Share Posted July 24, 2009 To jest czysto teoretyczna informacja ;p Quote Link to post Share on other sites
Paul Posted July 24, 2009 Report Share Posted July 24, 2009 Temat wydał się ciekawy, po przerobieniu 8 stron uważam, że sensownych wypowiedzi jest na 2.... Wracając do tematu. Kiedyś obiło mi się o uszy, że ktoś kto chciał podkręcić swoją giwerę naprawdę z głową wziął cylinder typ 0 i sam wykonał odpowiedni otwór. I teraz moje pytanie bo z tego tematu nie wyciągnąłem tego. Jaki najlepszy stosunek objętości lufy do cylindra może przydarzyć się naszym zabawką? Cylinder ciut mniej od lufy jest mało precyzyjną informacją ;-) Quote Link to post Share on other sites
Marcinek83 Posted July 26, 2009 Report Share Posted July 26, 2009 Cylinder mniejszy o 5-10 mm.3 Wg. mnie taka wartość będzie idealna. Quote Link to post Share on other sites
Germ Posted July 26, 2009 Report Share Posted July 26, 2009 No to o ile dokładnie "skrócić" cylinder stock Boyi, typ 0, gearbox v.3, długość lufy 455 mm, średnica wewnętrzna lufy 6,03 mm? Szczelność w założeniu perfekcyjna. Quote Link to post Share on other sites
Gogin Posted July 26, 2009 Report Share Posted July 26, 2009 Policz objętość słupów powietrza i wsio, mamy za Ciebie liczyć? ;-) Prościej jest kupić zwykły cylinder typ1, ale fakt faktem, że będzie podawał odrobinę powietrza więcej niż powinienen. Choć ja mam typ0 na 509mm i nie narzekam. Quote Link to post Share on other sites
Germ Posted July 27, 2009 Report Share Posted July 27, 2009 No to powtórzę swoje pytanie sprzed paru stron - czy jest sens w montowaniu urządzenia wylotowego (takiego jak np. w AK-74)? http://www.fotydostrony.yoyo.pl/AK-74M%20Rozlozony.jpg Lufa kończy się 1 cm przed końcem gwintu na lufie, do końca urządzenia wylotowego jest około 7,5 cm. Na razie nie mam dobrego miejsca ani warunków do pomiaru, więc proszę o jakieś opinie czysto teoretycze. ;) Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.