Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

Cylinder - typ ma znaczenie! Patrz pierwszy post !


Recommended Posts

  • Replies 617
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Objętość cylindra do objętości lufy powinna się zgadzać i ciut lepiej jak lufa jest dłuższa, taka jest stara szkoła.

Na mój chłopski umysł stara szkoła ma rację.

A czy zatem nie wystarczyłoby zmierzyć ilości powietrza przechodzącego przez dyszę dla poszczególnych typów cylindra?

Zakładając że weźmie się jakieś wzorcowe części np. cylinder DF; resztę uszczelni się na ile się da. Zrobi się pomiar. Potem obliczy się w przybliżeniu objętość luf precyzyjnych i otrzymamy oczywiście przybliżoną odpowiedź jak optymalnie powinniśmy dobierać typ cylindra do długości lufy...

Link to post
Share on other sites

Na mój chłopski umysł stara szkoła ma rację.

A czy zatem nie wystarczyłoby zmierzyć ilości powietrza przechodzącego przez dyszę dla poszczególnych typów cylindra?

Zakładając że weźmie się jakieś wzorcowe części np. cylinder DF; resztę uszczelni się na ile się da. Zrobi się pomiar. Potem obliczy się w przybliżeniu objętość luf precyzyjnych i otrzymamy oczywiście przybliżoną odpowiedź jak optymalnie powinniśmy dobierać typ cylindra do długości lufy...

 

Przez dyszę?Wydaje mi się, że dla każdego typu cylindra to będzie tyle samo dla danej dyszy ;-). Wszystko pięknie, ale kto to zrobi? Różne długości luf różnych producentów owych? Koszta BARDZO nie małe.

 

PS. Cylinder DF'a? Nie zauwyżyłem dlaczego miałby wychodzić przed szereg innych cylindrów - mam i używam - widziałem też inne, nie potwierdziłbym tego o czym mówisz.

Link to post
Share on other sites

Przez dyszę?Wydaje mi się, że dla każdego typu cylindra to będzie tyle samo dla danej dyszy ;-). Wszystko pięknie, ale kto to zrobi? Różne długości luf różnych producentów owych? Koszta BARDZO nie małe.

Coś się pogubiłem w twojej wypowiedzi...

Rozumiem że cylinder typ 0 stosujemy dlatego że większa objętość powietrza zostanie wtłoczona do lufy niż w typie np. 2, dlatego też możemy, a właściwie powinniśmy wpakować dłuższą lufę...

 

Zatem gdybyśmy mieli wyniki dla jakiegoś popularnego cylindra (wszystko w miarę uszczelnione tak żeby powietrze nigdzie nam nie uciekało poza przeznaczonymi do tego miejscami) to wtedy przy założeniu że lufa precyzyjna (mniej lub bardziej dokładnie wykonana) o długości 24,7 cm ma objętość: dla systemy 7,0769 cm3 a promyki 7,0535 cm3 więc różnica w ich średnicach rzędu 0,01 mm daje bardzo niewielką zmienną w stosunku do wartości dla lufy długości 50,9 cm... Zatem tego nie musielibyśmy już liczyć a tylko zaokrągliłoby się wartości.

 

I teraz poszukiwałoby się odpowiedniego typu cylindra który jest w stanie przetłoczyć do lufy jak najbardziej przybliżoną objętość (oczywiście trzeba jeszcze wziąć pod uwagę długość dyszy itp. itd. ale wreszcie było by jakieś naukowe potwierdzenie co do czego montować)...

 

A sam pomiar byłby dość prosty... Wystarczy znaleźć w miarę szczelny układ... pożyczyć od kumpli 3 typy cylindra tej samej firmy i wykonać pomiar wypychanej objętości powietrza... (nie wiem jak to technicznie powinno brzmieć więc sory za słownictwo ;-) )

 

DF był tylko przykładem, gdyż jest dość popularny, ale nic nie stoi na przeszkodzie aby zastosować jakiś inny (chodzi o przybliżone wyniki dla typowych cylindrów).

Edited by rudy_stp
Link to post
Share on other sites

Niewiem czy to dobry topic ale nie znalazlem innego o podobnej tematyce. 2 dni temu skrecalem emke kumplowi m16 gnp na lekkim tuningu bu systemy (z glowica tloka deep fire z super o-ringiem) sprezynka m120 z zestawu Hurricane ftk lekkie smarowanie troche teflonu na glowicy cylindra czyli to co zawsze robie. Komora hu gnp gumka systema lufa precka 510mm systema. Poszlismy na chrono sprawdzic wyniki tuningu i tutaj wielki zonk bo wynik wyszedl 493-501 fps. Sie zastanawiam czy spr hurricane nie maja jakos przekreconych oznakowan czy to wina bu albo tego i tego xD

Edited by Raffee
Link to post
Share on other sites

No mają chyba - choć sam nie miałem jej w łapkach to podobno takie m120 Hurricane'a daje więcej niż zwykłe m120, coś jak Guarder'owskie druty. Co do głowiczki tłoka - to niszczyciel szkieletów jest ;-).

 

Tak spytam tylko, dlaczego zonk? Toż to albo świetny wynik, albo chrono świruje - radzę sprawdzić na nim kilka innych replik, jak będzie pokazywał OK to już sam wiesz co...

Edited by Gogin
Link to post
Share on other sites

wiem ze niszczyciel szkieletow ale tylko taki byl dostepny a kumplowi zalezalo na czasie zreszta nie moj interes ja tylko to skladalem. Co do chrono to jest to madbull wydaje mi sie ze dobrze pokazuje ale sprawdze jeszcze. Zonk z tego powodu ze nie spodziewalem sie takiegow wyniku liczylem na cos kolo 440 450 ale zeby prawie 500?

Link to post
Share on other sites

Sterane czterdziestoma tysiącami kulek m130 Systemy, zestaw cylindra o standardowej średnicy, komora G&P i lufa 470 Systemy = 500-503 fps. 8) 8)

A co do sprężyn Hurricane to miałem z nimi troszkę przyjemności i są znacznie mocniejsze niż wynika z oznaczenia. Spokojnie odpowiadają nowej m130 systemy.

 

Komora G&P wcale nie jest beznadziejna. Nie wiem skąd czerpiecie te teorie... :poddanie: Wystarczy dobrze wyskładać.

 

A poza tym, kiedy kupuję m120 to chcę mieć wyniki godne m120 a nie, że ktoś mi zamówi giwerę do cqb a ja mu powiem: "no jest m105 ale dała 400 fps" i mam zwrot bo za mocna. Nie chodzi o moc, chodzi o precyzyjne oznaczenie tej, która jest.

Link to post
Share on other sites

To teraz ja mam pytanie co do cylindrów :wink: . Posiadam stockowy cylinder z GR16 eco - replika ma upgrade na m120. Początkowo miałem około 410 fps na lufie Stockowej (36 cm ), jakiś czas temu włożyłem lufe o długości około 51 cm (precka G&G ) - Czy to możliwe, żeby przez ten cylinder spadły mi fps do około 340 (dzisiaj mierzyłem ) ?

Link to post
Share on other sites

Pewnie tak - musiałbym zobaczyć jak ten cylinder wygląda, ale sprawa ma się tak, że typ2 może działać do 40cm lufy przy jedwabistej szczelności - mogła taka być i stąd wynika spadek w Twojej replice na 51cm lufie. Mógł być też cylinder typ1 - ten powinien działać na 51cm lufie, ale może szczelność jest średnia i też jest grzyb. Zmień cylinder dla pewności na typ0 i będzie banglać.

Link to post
Share on other sites

Ok, dzięki za odpowiedz. Rozebrałem i złożyłem Hop-up i dzisiaj ponownie wybieram się na pomiary, więc jeżeli wynik będzie ten sam to już wiadomo, że to sprawa cylindra. Na wszelki wypadek pożyczę od kumpla tą stockową lufę o długości 36 cm dla porównania. Co do typu zdaje mi się, że jest to prawdopodobnie typ 2.

Link to post
Share on other sites

A jednak wygląda na to, że to była prawdopodobnie jakaś nieszczelność. Byłem dzisiaj na chrono i pokazało, że jest 390 FPS :wink: . Widocznie w komorze musiała zaistnieć jakaś nieszczelność :-P .O dziwo panowie ze sklepu Specshop powiedzieli, że TYP cylindra nie ma wpływu na prędkość początkową :???: .

Link to post
Share on other sites

Każdy producent zaniża oznaczenie sprężyny aby na w miarę nie szczelniej replice dała to co ma na oznaczeniu. Ja teraz szukałem sobie sprężyny aby osiągnąć ok 300 fps. Skończyło się na tym że skombinowałem starą sprężynę ze stocka TMa, zeszlifowałem, włożyłem i wynik dostałem 330-335fps.

Link to post
Share on other sites

Temat wydał się ciekawy, po przerobieniu 8 stron uważam, że sensownych wypowiedzi jest na 2....

 

 

Wracając do tematu.

Kiedyś obiło mi się o uszy, że ktoś kto chciał podkręcić swoją giwerę naprawdę z głową wziął cylinder typ 0 i sam wykonał odpowiedni otwór.

 

I teraz moje pytanie bo z tego tematu nie wyciągnąłem tego.

Jaki najlepszy stosunek objętości lufy do cylindra może przydarzyć się naszym zabawką?

 

Cylinder ciut mniej od lufy jest mało precyzyjną informacją ;-)

Link to post
Share on other sites

Policz objętość słupów powietrza i wsio, mamy za Ciebie liczyć? ;-) Prościej jest kupić zwykły cylinder typ1, ale fakt faktem, że będzie podawał odrobinę powietrza więcej niż powinienen. Choć ja mam typ0 na 509mm i nie narzekam.

Link to post
Share on other sites

No to powtórzę swoje pytanie sprzed paru stron - czy jest sens w montowaniu urządzenia wylotowego (takiego jak np. w AK-74)?

http://www.fotydostrony.yoyo.pl/AK-74M%20Rozlozony.jpg

Lufa kończy się 1 cm przed końcem gwintu na lufie, do końca urządzenia wylotowego jest około 7,5 cm.

Na razie nie mam dobrego miejsca ani warunków do pomiaru, więc proszę o jakieś opinie czysto teoretycze. ;)

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...