Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

Recommended Posts

2 dni temu dostałem takiego maila:

 

Dear Marek,

 

the Custom Scar would have below parts installed.

 

* RA HOP UP Hop up rubber

* RA Precision inner barrel 6.01 (25.5CM)

* RA Firing pin+Valve Locker

* RA NPAS KIT

 

 

the open bolt system is different with brass version,

therefore we would get the part 64 installed ( that is for brass version)

 

 

the easier broken part would be loading nozzle and part #66 due to the strong gas blow back.

but we haven't done the reinforced part for these two parts.

 

Best regards

 

Erica

RA-TECH

 

Pytałem o to, czy wersja Open Bolt ma zainstalowaną część #64 stainless rod. Jeśli nie, to czy można ją dodatkowo zakupić dla wersji OB. Spytałem jeszcze, które z części mogą najszybciej ulec uszkodzeniu. O dziwo nie dostałem w odpowiedzi: Wszystko jest super, kupuj Pan! Czyli wynika z tego, że nie mają wzmocnionych tych części, o których wcześniej pisaliśmy?

 

@ SCAR_MAN

 

Możesz zrobić zdjęcie tej podwieszonej stopki sprężyny?

Edited by Marnus
Link to post
Share on other sites
  • Replies 1.2k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Pytałem o to, czy wersja Open Bolt ma zainstalowaną część #64 stainless rod. Jeśli nie, to czy można ją dodatkowo zakupić dla wersji OB. Spytałem jeszcze, które z części mogą najszybciej ulec uszkodzeniu. O dziwo nie dostałem w odpowiedzi: Wszystko jest super, kupuj Pan! Czyli wynika z tego, że nie mają wzmocnionych tych części, o których wcześniej pisaliśmy?

 

@ SCAR_MAN

 

Możesz zrobić zdjęcie tej podwieszonej stopki sprężyny?

Przepraszam za laickie pytanie, ale co to część 64 dla wersji OB? bo w wersji klasycznej wiem co to jest, ale w ob nie mam pojęcia. Co do mejla - nie jest to nic odkrywczego bo na stronie wymienione są komponenty zainstalowane w tej wersji. Powiem raz jeszcze, nie ma sensu kupować scara w wersji Brass Tube nawet gdyby ratech wsadził tam artefakt kosmitów - to po prostu strzela beznadziejnie. Ewentualnie można wziąć to co daje ci Ratech + http://www.gasguns.info/forum/viewtopic.php?f=7&t=6047 ale to nie ma sensu po prostu bo możesz mieć od nowości OB. Ja dawno temu wziąłbym Ob gdyby nie to że mam 6 magów na CO2 - ich wymiana nie ma sensu, a strzelanie obecnie z tego systemu na tym gazie to po prostu test "ile wytrzyma kolba".

 

Co do sposobu scar-man'a jest on strasznie prowizoryczny, widziałem go w akcji. System OB musi dawać na prawdę dużego kopa skoro rozwalają się tak te kolby, a moja replika po kilku tysiącach kulek dalej działa, bez żadnych udziwnień. Do czego zmierzam - ten sposób absorbcji energii może się skończyć tragicznie przy dużym odrzucie OB, kiedy w AWSS idzie bez problemu.

 

Jedyne sensowne wyjście z tego problemu to to co zrobił ten pan

Wydaje się być łatwe i tanie do zrobienia, a także niezniszczalne.

Link to post
Share on other sites

Dla pytających co kupić...

Potwierdzam rady poprzedników, darujcie sobie brass tube - tylko OB.

Sam wymieniłem części na OB, chociaż poprzednio inwestowałem w części RA-Techa do starej wersji.

HU w starej jest do dupy, czego by z nim nie robić, nie działa.

Teraz w OB, nawet na krótkiej lufie jest zajebiście, i zasięg i celność jest poprawna (narazie bez pomiarów, tylko w porównaniu na oko z AEG).

Co do stosowaniu luf, to wszystko co jest na stronie Ra-Techa do OB, pasuje - pytałem, potwierdzili.

W extremalnym przypadku możecie wstawić 540mm z M14, pozostaje tylko kwestia schowania.

Na Airsoftbuddy, są eleganckie przedłużki do SCARa idealnie w tym samym kolorze co lufa, do tego jakiś tłumik i powinna się schować.

Ja osobiście planuje zakup lufy 380mm z G39. Z tego co zrozumiałem oni nie chromują luf tylko polerują, więc zawsze można dociąć.

Poza tym lufy są tak przygotowane, że można je też wkładać do AEG-ów.

 

Naprawdę, darujcie sobie stare wersje.

Chyba, że tanio kupicie używaną, do tego ściągnąć z dzikich krajów upgrade do OB plus wzmocniona część #66 - całość jest na Airoftbuddy.

Magi również łatwo przerobić, są do tego zestawy i wtedy to ma sens, trzeba tylko policzyć czy się opłaca.

Ale to już wasze zmartwienia.

 

Pozdrawiam.

Link to post
Share on other sites

witam. przeczytałem juz kilkanaści stron o SCARze bo od jakiegoś czasu sam chciałbym sie stać jego posiadaczem. mam więc pytanie co sądzicie o tym http://www.taiwangun.com/karabiny_szturmowe_gbb_karabiny/a_w_s_s_we-scar_hard_kick_gas_blowback_type-1888.html narazie postrzelałbym w takiej konfiguracji bo ledwo na niego kasy mi starczy. jak myślicie da rade?

 

 

Myślę, że powinieneś przeczytać temat do końca i wydedukować...

 

Jeżeli ledwo masz pieniądze na sam karabin GBB, to odpuść sobie i dozbieraj chociaż na magazynki.

 

Oprócz tego to wersja AWSS, a nie Open bolt więc, przeczytaj temat i dopiero wtedy zadawaj pytania, wszystko tutaj jest opisane...

 

pj

Edited by pidzejfat
Link to post
Share on other sites

witam mam mały problem ze scarem ścina mi kulki

 

magazynek siedzi za nisko w gniezdzie. Na gorze magazynka masz srubke, odkrecasz ja, wyjmujesz element trzymajacy kulki. Robisz jakas podklade pod ten element i skrecasz spowrotem. Powinno pomoc.

Edited by luzny_bolek
Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Doszła do mnie paczka z Ra-Tech'a. 2 SCARy (Open Bolt) + magazynki.

SCAR kumpla działa dobrze, mój oczywiście nie (jak zawsze mam pecha).

Problem jest taki: Na początku rozłożyłem replikę zgodnie z instrukcją. Wcześniej również oglądałem filmy, więc nie było z tym problemu. Wszystko było dobrze do czasu... Zobaczyłem, że w jednym miejscu wystaje jakiś drucik, a dookoła plastik był podniszczony. Ten wystający i przekrzywiony drucik zostawił ślady przetarcia na jednej z metalowych części (nie wiem jak nazywają się te cześci, pokazane jest to na zdjęciach). Z pianą w ustach zabrałem się do majstrowania, wcześniej przesłałem te same zdjęcia wraz z opisem do RA-Tech'a. Wyciągnąłem ten drucik, wyprostowałem go, włożyłem. Lekko przesmarowałem te podrapane przez drut/pin miejsca, żeby nic nie haczyło. Wcześniej jeszcze bawiłem się ze sprężynkami itp. ale to już inna bajka.

Dobra, złożyłem wszystko do kupy, wyglądało elegancko. Nic już nie tarło w środku, zamek odbijał do końca, no to naładowałem magazynek kulkami i gazem, żeby sprawdzić jak strzela. Efekt - tak samo jak wcześniej, czyli odda 1-3 strzały, po czym blokuje się spust. Wyciągam magazynek, żeby sprawdzić czy jeszcze jest gaz, a gazu nie ma. I to na różnych magazynkach.

Nie wiem co jest grane, nieszczelność od nowości?

 

Sorry za jakość zdjęć. Robione telefonem przy słabym oświetleniu: http://img831.imageshack.us/g/dsc00702mn.jpg/

Edited by Marnus
Link to post
Share on other sites

Sprawdź, czy kulka nie zabłąkała się w mechanizmie spustu. W moim OB PDW tak czasami się działo, skutkowało to tym samym, co u Ciebie.

 

Sprawdź, czy kulka nie zabłąkała się w mechanizmie spustu. W moim OB PDW tak czasami się działo, skutkowało to tym samym, co u Ciebie.

Link to post
Share on other sites

Sprawdziłem i kulki nie widzę, nic nie grzechocze, latarką świeciłem i też nic nie widziałem.

Przed chwilą strzeliłem na sucho. Naładowałem tylko magazynek gazem i oddałem kilka strzałów na auto i na semi.

Po około 10 strzałach spust się zablokował, a po wyjęciu maga okazało się, że gaz już uciekł.

Szkoda mi już gazu, bo 1 naładowanie starcza na kilka strzałow...

Link to post
Share on other sites

Hej.

Ten pokrzywiony drucik, to pin trzymający sprężynkę powrotną tego plastikowego ustrojstwa.

Jeśli poskładałeś to jak trzeba, to na zdjęciach po zmontowaniu nie powinno to wystawać z bolta. Sprężyna powinna to trzymać w środku, chyba, że zablokowałeś to w jakiś sposób do zdjęć?

Jeśli tak nie jest, to daj znać napisze Ci jak to poskładać by działało dobrze.

Jeśli to jednak jest o'k, to sprawdź mechanizm spustowy.

A konkretnie czy chłopaki z Ra-Tech nie zamontowali "valve lockera".

http://www.taiwangun.com/karabiny_szturmowe_gbb_magazynki_i_czesci/blokada_zaworu_gazowego_do_replik_we_ra-tech-2452.html

W OB jest on niepotrzebny i ma działanie uboczne takie jak opisałeś.

Mój pierwotnie to był AWSS z upgardem z Ra-Techa i po wymianie na OB działo się tak jak piszesz.

Wymieniłem więc mechanizm spustowy na WE i przestało, jak zacząłem dociekać różnic w działaniu okazało się że problemem jest własnie valve locker.

Blokuje on zbijak zaworu do momentu cofnięcia się się bolta do tylnej skrajnej pozycji, to wystarczy by kilka strzałów spuściło cały gaz z maga.

Wystarczy go zdemontować i będzie po problemie, zbijak odskakuje od razu jak tylko bolt ruszy młotek spustowy.

Chłopaki z Ra-Tech nadal sprzedają obie wersje więc mógł się który pomylić...

Jak to nie to, to nie mam pomysłu co to może być.

 

A btw zrobiłem pomiary OB na chrono z dyszą stokową z WE i NPAS Ra-Techa

Pomiary w temp pokojowej, kulki 0,2 madbulla, 10 strzałów na singlu co około sekundę.

Na stoku wyszło 390 do 400 fps, nawet częściej 400 niż 390.

NPAS max 390 fps, ale w miarę stabilne, po skręceniu dyszy na min wyszło 260 fps.

Jednak płynna to ta regulacja nie jest, długo utrzymuje się max, a później nagle spada o 100 fps, ale dla mnie nie ma to większego znaczenia.

Chodziło mi o to by dało się go zabrać i do lasu i do budynku.

Do pozytywów można zaliczyć niewielki spadek mocy między pierwszym a 10tym strzałem, rzędu 5 fps.

Nic nie przymarza, bo nie ma do czego.

Nie męczyłem SCARa na auto, bo nie jestem pewny z kolbę, już raz rozwaliłem...

Pasowałoby by zrobić taką metalową wstawkę jak w jednym z filmików, ale nie ma jak i gdzie...

 

To tyle od mnia.

Edited by kusiol
Link to post
Share on other sites

Hej.

Ten pokrzywiony drucik, to pin trzymający sprężynkę powrotną tego plastikowego ustrojstwa.

Jeśli poskładałeś to jak trzeba, to na zdjęciach po zmontowaniu nie powinno to wystawać z bolta. Sprężyna powinna to trzymać w środku, chyba, że zablokowałeś to w jakiś sposób do zdjęć?

Jeśli tak nie jest, to daj znać napisze Ci jak to poskładać by działało dobrze.

Jeśli to jednak jest o'k, to sprawdź mechanizm spustowy.

A konkretnie czy chłopaki z Ra-Tech nie zamontowali "valve lockera".

http://www.taiwangun.com/karabiny_szturmowe_gbb_magazynki_i_czesci/blokada_zaworu_gazowego_do_replik_we_ra-tech-2452.html

W OB jest on niepotrzebny i ma działanie uboczne takie jak opisałeś.

Mój pierwotnie to był AWSS z upgardem z Ra-Techa i po wymianie na OB działo się tak jak piszesz.

Wymieniłem więc mechanizm spustowy na WE i przestało, jak zacząłem dociekać różnic w działaniu okazało się że problemem jest własnie valve locker.

Blokuje on zbijak zaworu do momentu cofnięcia się się bolta do tylnej skrajnej pozycji, to wystarczy by kilka strzałów spuściło cały gaz z maga.

Wystarczy go zdemontować i będzie po problemie, zbijak odskakuje od razu jak tylko bolt ruszy młotek spustowy.

Chłopaki z Ra-Tech nadal sprzedają obie wersje więc mógł się który pomylić...

Jak to nie to, to nie mam pomysłu co to może być.

 

A btw zrobiłem pomiary OB na chrono z dyszą stokową z WE i NPAS Ra-Techa

Pomiary w temp pokojowej, kulki 0,2 madbulla, 10 strzałów na singlu co około sekundę.

Na stoku wyszło 390 do 400 fps, nawet częściej 400 niż 390.

NPAS max 390 fps, ale w miarę stabilne, po skręceniu dyszy na min wyszło 260 fps.

Jednak płynna to ta regulacja nie jest, długo utrzymuje się max, a później nagle spada o 100 fps, ale dla mnie nie ma to większego znaczenia.

Chodziło mi o to by dało się go zabrać i do lasu i do budynku.

Do pozytywów można zaliczyć niewielki spadek mocy między pierwszym a 10tym strzałem, rzędu 5 fps.

Nic nie przymarza, bo nie ma do czego.

Nie męczyłem SCARa na auto, bo nie jestem pewny z kolbę, już raz rozwaliłem...

Pasowałoby by zrobić taką metalową wstawkę jak w jednym z filmików, ale nie ma jak i gdzie...

 

To tyle od mnia.

 

 

U mnie właśnie też tak jest, że blokuje ten zbijak.

Identyczną cześć (valve locker) przysłali mi w woreczku w paczce, ale być może, że zamontowali jakiś swój 'customowy' w replice. Dużo trzeba grzebać, żeby to znaleźć w mechanizmie spustowym?

Sprężynkę itp. złożyłem poprawnie, trochę było z tym roboty, ale udało się (nitka okazała się bardzo przydatnym narzędziem).

Link to post
Share on other sites

Jest trochę zabawy z wyjęciem mechanizmu spustowego.

A później to tylko trzeba wyjąć o ile dobrze pamiętam.

Wejdź na YT, znajdziesz fimiki z upgradem na OB, tam jest pokazane jak zdemontować mechanizm.

Tu masz linka z filmikiem gdzie jest ładnie krok po kroku

 

Tylko tu chłopak zostawia valve lockera, Ty go wyjmij i zobacz czy coś się zmieniło.

I nie chodzi o tą część którą przekłada, ta musi być.

Jeśli jest to co Ci dali w woreczku to wyjmij to.

Mój po wyjęciu działa prawidłowo.

 

Jak daleś rade ze sprężynką z tym tez poradzisz sobie.

A na przyszłość jest łatwiej bez nitki.

Na końcu bolta jest cieniutki pin który trzyma sprężynkę, trzeba go wybić, sprężynka wypadnie.

Najpierw wkładasz ją i ustawiasz w tylnej części tego plastikowego ustrojstwa, składasz je ostrożnie wbijasz pin i sprężynka zamocowana.

Następnie wsuwasz ustrojstwo do bolta do samego końca, długość sprężynki jest tak, że jak popatrzysz przez dziurkę na pin w bolcie podczas wsuwania, będziesz widział jak przechodzi oczko sprężynki, wbijasz pin i gotowe...

Edited by kusiol
Link to post
Share on other sites

Jest trochę zabawy z wyjęciem mechanizmu spustowego.

A później to tylko trzeba wyjąć o ile dobrze pamiętam.

Wejdź na YT, znajdziesz fimiki z upgradem na OB, tam jest pokazane jak zdemontować mechanizm.

Tu masz linka z filmikiem gdzie jest ładnie krok po kroku

 

Tylko tu chłopak zostawia valve lockera, Ty go wyjmij i zobacz czy coś się zmieniło.

I nie chodzi o tą część którą przekłada, ta musi być.

Jeśli jest to co Ci dali w woreczku to wyjmij to.

Mój po wyjęciu działa prawidłowo.

 

Jak daleś rade ze sprężynką z tym tez poradzisz sobie.

A na przyszłość jest łatwiej bez nitki.

Na końcu bolta jest cieniutki pin który trzyma sprężynkę, trzeba go wybić, sprężynka wypadnie.

Najpierw wkładasz ją i ustawiasz w tylnej części tego plastikowego ustrojstwa, składasz je ostrożnie wbijasz pin i sprężynka zamocowana.

Następnie wsuwasz ustrojstwo do bolta do samego końca, długość sprężynki jest tak, że jak popatrzysz przez dziurkę na pin w bolcie podczas wsuwania, będziesz widział jak przechodzi oczko sprężynki, wbijasz pin i gotowe...

 

 

To jest ta cześć, która jest widoczna w 0:50 min, z boku na mechanizmie?

 

Zrobiłem tak jak mówiłeś, wyciągnąłem tę cześć (valve locker) i spust już się nie blokuje.

Ale jak strzelam na auto to odda 5 strzałów i słychać jak gaz ucieka, więc po tych ok. 5 strzałach już nie strzela.

 

Edit. Na Semi to samo...

 

BTW. W opisie repliki, którą posiadam (http://www.ratech.co...?id_product=335) jest napisane, że w zestawie jest RA Firing Pin+Valve Locker, więc czy to jest takie niepotrzebne?

Edited by pidzejfat
Link to post
Share on other sites

Trudno mi powiedzieć, u mnie były objawy takie jak u Ciebie na początku i po wyjęciu valve lockera wszystko zaczęło działać jak trzeba.

Zanim go usunąłem kombinowałem na różne sposoby, nic nie pomogło.

 

Sprawdź, czy nie zawiesza się zawór przy niższym ciśnieniu gazu w magazynku.

Przesmaruj go razem z uszczelką, niech uszczelka nie będzie sucha, wciśnij zawór palcem kilkukrotnie by miała możliwość się zwilżyć.

Odczekaj chwilę i spróbuj jeszcze raz. Więcej pomysłów nie mam.

Penie niektórzy mnie za to będą chcieli wieszać, ale wszystkie moje magi GBB tak utrzymuję i nic im się dzieje.

 

Sprawdź magi i poczekaj na innych, może będą mieli lepsze pomysły.

Ja nie mam pojęcia co może być nie tak

Link to post
Share on other sites

Kumpel ma identycznego SCARa, więc w weekend spróbuję przełożyć po kolei różne części z jego SCARa do mojego i może wtedy zobaczę gdzie tkwi problem. Napiszę jak coś już wymyślę.

No właśnie chciałem to zaproponować. Dla mnie wyciąganie blokady iglicy to głupota bo i na wszystkich filmikach repliki mają tą część i sam mechanizm ma funkcję regulującą powtarzalność strzału. Mimo że nie znam się na systemie OB to obstawiam na cylinder- na 3 zdjęciu wygląda jakby był połamany - taka wystająca część.

 

Dodatkowo objawy - co się dzieje po tym strzale, czy zamek zostaje w tyle gdy ucieka gaz, czy jest z przodu. Jaka jest moc odrzutu, czy zamek chodzi gładko gdy go odciągasz ręcznie? Jak zaczniesz bawić się samym zespołem spustowym - odłącz komorę spustową od komory zamkowej i parę razy naciągnij kurek kciukiem[albo innym palcem] i strzel na sucho - sprawdź czy za każdym razem iglica [zbijak, czy jak wolisz valve] chowa się po odciągnięciu kurka - tylko on musi być dopchnięty mocno, tak jak w czasie strzelania.

Link to post
Share on other sites

Rucznoi jak chcesz skomentować czyjeś działania nie musisz od razu obrażać...

Każdy z nas pisze tu na bazie własnych doświadczeń, generalnie forum do tego zostało stworzone.

Jak już raz napisałem, U MNIE, wyjęcie blokady sprawiło, że system zaczął działać poprawnie.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...