Mendi Posted December 6, 2013 Report Share Posted December 6, 2013 Shamoth, IE to złooo, Mozilla Firefox to jest to :icon_razz: Poza tym zwiększałem już powierzchnię docisku w czeskiej komorze - rozwierciłem otwór najpierw do 4 mm i z kawałka wiertła zrobiłem dystanser. Postrzelałem trochę i powtórzyłem operację, tylko tym razem z wiertłem 5mm. Nie zauważyłem jakiejś zmiany na lepsze. Może efekt by był, gdyby otwór przerobić na kwadratowy i zrobić dystanser z końcówką H lub B. Na walcu nie ma sensu bo się obraca przecież. Quote Link to post Share on other sites
KubaK Posted December 7, 2013 Report Share Posted December 7, 2013 Hm... A jak na lot (lot nie odległość) wpływa skrócenie cylindra ? Quote Link to post Share on other sites
Mendi Posted December 8, 2013 Report Share Posted December 8, 2013 Jak przytniesz cylinder, to dalej nim rzucisz a i lot będzie ciekawszy... Sprecyzuj lepiej o co ci chodzi. Quote Link to post Share on other sites
shamoth Posted December 8, 2013 Report Share Posted December 8, 2013 No właśnie mam zamiar podłubać dremelem, zrobić prostokątny docisk i pochlastać gumkę żeby zrobić coś na kształt R/G hop'a, ale to pieśń przyszłości ;] Quote Link to post Share on other sites
KubaK Posted December 10, 2013 Report Share Posted December 10, 2013 Chodzi o dodawanie amortyzatora na głowicy cylindra. Quote Link to post Share on other sites
shamoth Posted December 10, 2013 Report Share Posted December 10, 2013 No, jak przesadzisz to będziesz miał bardzo stabilny lot... na 10m ;] Quote Link to post Share on other sites
KubaK Posted December 10, 2013 Report Share Posted December 10, 2013 Nie no bez przesady - nie rozmawiamy o amortyzatorze grubości 3/4 cylindra. Chodzi o ogólne zachowanie kulki gdy pojemność cylindra zmniejszy się o kilka warstw dętki :P Quote Link to post Share on other sites
Mendi Posted December 10, 2013 Report Share Posted December 10, 2013 Zasadniczo na tor lotu kulki wpływa głównie hu (oraz waga i jakość kulek) - a dokładnie docisk dobrany do fps. Pojemność cylindra ma duże znaczenie gdy jest zbyt duża lub zbyt mała w stosunku do lufy. Było już pisane o amortyzatorach (nawet z pantofla) sporo, poszperaj. Quote Link to post Share on other sites
mikadorus Posted December 15, 2013 Report Share Posted December 15, 2013 Sztokowy tłok (nowy) można kupić u deltasów za 35 zł. Za 115zł jest tłok AP z nakładką masującą cylinder dla niegrzecznych dziewczynek. Dla normalnych ludzi wystarczy stockowy a wszystko powyżej to bardziej "z serca niż z rozumu". Ej, Mendi zrobili by full stal to też by ludziska kupowały. Ktoś nawet w tym temacie zachwalał pełny stalowy ciężki tłok. Quote Link to post Share on other sites
shamoth Posted December 16, 2013 Report Share Posted December 16, 2013 Silesia robiła stalowe. Na airsoftpro.cz mają też stockowe tłoki. Jedyny niestockowy tłok, na który warto spojrzeć, to ten z możliwością wymiany głowicy... każdy inny praktycznie bez sensu. Jeszcze nie testowany ale chyba jedyny sensowny pomysł na ustabilizowanie tłoka w cylindrze bez powodowania jego nadwagi... otulić go, w sensie zrobić okładziny na tłok o odpowiednim fi wew i zew, depronem, epp czy styropianem i na zakładkę owinąć teflonem. Lekko sfazować lub zaoblić krawędź cylindra żeby nie ścinała "otuliny" tłoka. Chyba że ktoś coś lepszego wymyślił na ustabilizowanie tłoka w osi cylindra niż cylinder w cylindrze... Quote Link to post Share on other sites
Endranii Posted December 19, 2013 Report Share Posted December 19, 2013 (edited) Ja mam takie pytanko czy ktoś się miał okazję obmacać i sprawdzić jak sie sprawuje dwójnóg od ACM lub od azteko w porównaniu do innych dwójnogów montowanych na czeskim adapterze szyny RIS. Edit:Jeszcze jedno pytanie czy 75m maksymalnego na kulasach 0.43 przy 598+-1fps to dobry wynik? Edited December 19, 2013 by Endranii Quote Link to post Share on other sites
oofo Posted December 19, 2013 Report Share Posted December 19, 2013 ja się teraz będę bawić w montaż dwojnogu na przedniej części broni, ale nie na lufie tylko koniec tego chwytu. Chce tak, gdyz gdy zamontujemy go w tym miejscu koło maga to po złożeniu przeszkadza w chwytamiu broni niestety. Co do zasięgu raczej więcej przy tylu fps i kulkach nie będzie. Możesz wziąć 0.4 co da z jakieś 5 m, ale ja np osobiście wolę lepsza celność i mniejszy wpływ czynników atm. niż kilka metrów zasięgu więc używam 0.43 Quote Link to post Share on other sites
Mendi Posted December 19, 2013 Report Share Posted December 19, 2013 Na gazie i ~600fps (przy 0,20g) troszkę większy zasięg jest, bo kulka ma większą prędkość (+/-70fps)na wylocie w porównaniu do tej samej mocy na springu. Na springu 600fps i 0,43g, 75m w korpus to przyzwoity wynik, na gazie piorę wesoło na 93m w sylwetkę kucającą i do 104m w stojącą. Co do bipoda - to mam i użytkuję ten który opisałem w recce. Sprawuje się nieźle, nie przeszkadza w trzymaniu za grip, nawet pomaga bo się ręka do maga nie zsuwa. Niemniej jednak zakładam go jedynie na treningi, pokazy i sytuacje, gdzie wiem, ze replikę będę gdzieś ustawiał. Na dłuższe marsze, zwiady i dynamiczne strzelanie nie biorę bipoda - waży swoje, majta się i więcej denerwuje niż pomaga. Mocowania bipodów w innym miejscu niż gniazdo nad magiem - nie polecałem i nie polecam. Dopóki nie będzie stalowego body i lufy, zawsze takie rozwiązanie spowoduje wyginanie, prężenia i luzy. up. 23.12 Z okazji świąt i pękniętej dyszy w konwersji MC, moje swd czasowo znów jest sprężynowe :icon_razz: Na niemal 4 letniej, bardzo sfatygowanej sp170 guardera jest stabilne 590fps (lufa 650mm i gruby amortyzator). Poza tym link do fajnej optyki http://wmasg.pl/pl/c...ent/show/513716 Quote Link to post Share on other sites
Woron Posted December 23, 2013 Report Share Posted December 23, 2013 Pytanie Może ktoś wie ile mniej więcej uzyskał bym FPS-ów z tych sprężyn Zastanawiam się między: M170 Progressive AEG spring od AP albo Sprężyna M180 SWD / AEG też od AP ale niby dedykowany do SWD Quote Link to post Share on other sites
Endranii Posted December 23, 2013 Report Share Posted December 23, 2013 Bierz m170 łatwiej się naciąga a powyżej 600fps to się lepiej nie pchać bo to nie ma już sensu. PS:Wynik z mojego posta wyżej jest właśnie na m170. Quote Link to post Share on other sites
Buniek92 Posted December 27, 2013 Report Share Posted December 27, 2013 Pora na małe spostrzeżenia na temat części z postu #588. Z założenia chciałem wymienić tylko komorę HU bo regulacja imbusem bywa dobijająca. Jakiś czas temu pojawił się też problem blokowania się kulek w komorze HU mimo różnych ustawień kulki. W temacie wyczytałem ,że do komory należy wymienić również głowicę cylindra a ,że po drodze pojawiły się luzy to postanowiłem się skusić na stalowy montaż komory od AirsoftPro. Zacznijmy od tego ,że sklep udostępnił instrukcję i filmik na stronie więc nie było większych problemów z montażem. Muszę przyznać, co mnie bardzo zdziwiło, stalowy montaż komory HU wyeliminował wszystkie luzy. Od standardowego różni się materiałem wykonania, długością oraz ilością i rozmieszczeniem śrub trzymających lufę. Komora była bardzo dobrze opisywana więc nie ma co się silić na powtórki. Głowica cylindra jest dłuższa od stockowej co w teorii zapewnia jej lepszą współpracę z komorą. W praktyce dobrze doszlifowana stockowa komora i dysza dawały średnio 530FPS, a czeski zestaw 518FPS. Mowa tu o tej samej replice, tej samej lufie i tej samej gumce HU. Te 12FPS jestem w stanie przeboleć. W mojej opinii snajperstwo to nie moc a precyzja. Teraz najlepsze. Kulki blokowały się nadal w komorze. Winnym okazała się śruba dociskająca cylinder to rączki przeładowania. Przy wchodzeniu kulki do komory cylinder potrafił się cofać co powodowało wyżej wymienione perypetie. Oczywiście dokręcanie tej małej, upierdliwej.... na wiele się nie zdało. Rozwiązaniem było wywiercenie i nagwintowanie otworu na drugą śrubę po przeciwnej stronie. Lecz to nie koniec. Zasięg okazał się mizerny. Lot kulek był niestabilny a regulacja HU utrudniona. Okazało się ,że dysza wyrwała pół kołnierza gumki HU. Na czeskiej gumce dopiero wszystko wróciło do normy. Całe szczęście ,że mam magika od replik w rodzinie bo w przeciwnym razie straciłbym włosy z głowy na tej replice. Quote Link to post Share on other sites
Mendi Posted December 29, 2013 Report Share Posted December 29, 2013 Dyszę na końcu trzeba lekko zaokrąglić, tak by gumek nie zawijała/rwała. A co do tej śrubki w suwadle - to ja naznaczyłem i nawierciłem otwór w głowicy cylindra, oraz wstawiłem dłuższą śrubkę w suwadło. Śrubka wchodzi przez ściankę suwadła jakieś 3-4mm w głowicę cylindra i nie ma możliwości sie cofnać.. no chyba że się całkiem wyłamie, ale przez 2 lata na m170 i ponad rok na MC nie udało jej się. Dodatkowo na cylinder przed włożeniem w suwadło zawsze idzie ze 3 owijki teflonem, by ciasno wszedł. Dziś pohasałem ze sprężynowym swd, taki powrót do korzeni. Quote Link to post Share on other sites
Dokttor Posted January 9, 2014 Report Share Posted January 9, 2014 Witam Mam pytanie, jaka śruba trzyma tą blaszkę osłaniającą spust. Zwykły krzyżak, imbus czy pin. Pozdrawiam Quote Link to post Share on other sites
KubaK Posted January 9, 2014 Report Share Posted January 9, 2014 Mam pytanie, jaka śruba trzyma tą blaszkę osłaniającą spust. Zwykły krzyżak, imbus czy pin. Imbus Quote Link to post Share on other sites
Potfurr Posted January 15, 2014 Report Share Posted January 15, 2014 Witam ponownie Dość niedawno zastanawiałem się jaką sprężynę zakupić do mojego swd w końcu padło na M180 ap, dzisiaj pojechałem na chrono i ku mojemu zdziwieniu wynik był zaskakujący. Niestety fps było bardzo mało jak na M180 mianowicie 530 fps... Pierwsze co przyszło mi do głowy to, że nie ma szczelności, jednak kolega u którego chronowałem ma sklep i wyciągnął nówkę sztukę sprężynę elementa M155 założyliśmy i na chrono pokazało 515 fps wiem, że mam małą nieszczelność jeszcze i muszę się pobawić i uszczelniać ale sprężyna ap okazała się szrotem za 40zł (element kosztuje 20zł) przebieg sprężyny ap to około 50 kulek! Na koniec dodam, że sprężyna nigdy nie została zostawiona napięta itp itd zawsze naciągana przed samym strzałem była tylko na jednej strzelance. Quote Link to post Share on other sites
Mendi Posted January 15, 2014 Report Share Posted January 15, 2014 A obydwie naciągały się tak samo - w sensie taką samą siłe trzeba było przyłożyć do naciągnięcia? Może się komuś pudełka pomyliły, bo kolorami się nie różnią. Choć nie miałem ich w łapkach jeszcze, za miesiąc pewnie z Czech dojadą, to wiem z wiarygodnych dla mnie źródeł, że na tych springach czeskich idzie wyciągnąć na m170 ok 650-660fps i na m180 do 700+ Ten element to odbój przyboju zbijaka zaworu, montowany za śluzą oporopowrotnika... dajcie spokój dywagacjom, to gratis od Chińczyka lub czyjaś radosna twórczość ludowa. Nie jest to część standardowa sprężynowego swd. Quote Link to post Share on other sites
Mendi Posted January 27, 2014 Report Share Posted January 27, 2014 Gumki aegowej się nie dopasowuje, zakłada się ją zwyczajnie. Zarówno w komorach czeskich jak i stockowych, najczęściej dobrze pasuje zielona g&g. Oring jak oring, można kupić super-hiper za 24zet na sklepach asg, lub za 30gr w castorurce lub sklepie z łożyskami. Wymiary mogę rzucić po pracy. p.s. Na dniach idzie pod młotek jedno z moich swd - z 1 serii, po modyfikacjach, w drewnie sklejkowym. Chińskiej repliki JJJ, młotkowanej, też się pewnie będe pozbywał. Quote Link to post Share on other sites
Mendi Posted January 27, 2014 Report Share Posted January 27, 2014 Obiecane wymiary dobrego, szczelnego oringa na tłok to: D= 20 mm W= 2,4-2,5 mm @LastSniper Jeśli zamiast oringa na tłoku z wentylowaną głowicą, dajesz tam taśmę teflonową, to krzyż ci na drogę i buty sportowe :icon_razz: A co do komory - to czeska (której to pps jest klonem) też ma pionowy wałek jako docisk, z tym że metalowy. Jest on często za krótki i pasuje dać dłuższy o te 2mm, ja to robię z wiertła odpowiedniej grubości ( a wcześniej z pędzelka do tapety, zakoszonego żonie z torebki). Quote Link to post Share on other sites
Emcet Posted January 27, 2014 Report Share Posted January 27, 2014 Dzięki bardzo za pomoc ;) Quote Link to post Share on other sites
shamoth Posted January 30, 2014 Report Share Posted January 30, 2014 Paczka przychodzi bez problemów ale MOCNO zaznaczam że NIE WARTO jeśli już to tylko komorę HU dla wygody no chyba że posialiście gdzieś tą obsadę ale jak byś wysłał maila do czechów to niewykluczone że pan jan ma może gdzieś stockowe obsady podobnie jak tłoki. Z resztą można sobie poradzić domowymi sposobami, jak masz duże luzy obsadę wbijasz na blaszki wyciągnięte z dyskietek 3" jak jest minimalny luz lub nie występuje a chcesz to zrobić dla świętego spokoju to sugeruję cienką warstwę farby/żywicy/kleju epoksydowego, zostawić na kilka dni do utwardzenia i doszlifować lub samo się zetnie w trakcie wbijania zespołu lufy. Poza tym bardziej martwił bym się stabilizacją lufy wew w zew. ;] Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.