Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...
J. Ryan

Polecane gogle i okulary

Recommended Posts

Cze, jestem w trakcie kompletowania sprzetu i zostal mi tylko do rozwiazanie dylemat z goglami. Przegladalem forum, www i wypatrzylem ze najlepsze sa takiw:

 

-Bolle x500

-Bolle x800

- Bolle Chronosoft (commando)

- ESS Tactical Turbo C.A.M. (takie z wentylatorem)

 

Chodzi mi o to zeby byly wytrzymale i "jakos wygladaly"

 

Osobiscie myslalem zwlaszcza o x800. Czy mozecie mi cos doradzic ?

 

p.s. czesto widzialem w opisach x800 albo t800 lub x800t czy to ten sam model Bolle ?

 

pozdro.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mialem X500 teraz mam X800. X500 byly wygodniejsze, lepiej lezaly na twarzy, ale gdy zakladalem do friza to musialem gi nieco przesuwac do tylu. X800 sa spoko, nie narzekam, wybor dla mnie bardziej kwestia gustu, komu co sie bardziej podoba, generalnie wygoda po stronie X500 X800 bardziej funkcjonalne. Tak to odczywam. Zreszta nawet polska policja przeszla na X800 (kogo bylo stac :wink: ).

Pozdro

Share this post


Link to post
Share on other sites

x800 maja mozliwosc odchylenia szybki, aby mniej parowaly - czesto pomaga zachowac komfort "jazdy bez trzymanki" :)

 

do Proteca Seal's X800 pasuja bez problemow

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja polecam wiley-x sg-1 http://www.wileyx.com/sg1.php są to okularo gogle jest to świetny system można zmieniać szkła itp, zaczepić na hełm. US Army kupiła ich około 200 tys. Ostrzegam te gogle są drogie i kosztują około 300, 400 zł pojawiają sie czasami na allegro. Mam jeszcze ich troche do sprzedania wiec jak chcecie to piszcie na maila. Pozdrawiam, Sayaret !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dopisuje się do postu sayareta. Okulary lekkie, elastyczna obudowa i wytrzymują ostrzał z elektryka 140PDI (albo 140CA bo już nie pamiętam co wsadzone jest).

 

Poza tym mogę samego sayareta polecić, gdyż cena za okulary SG-1 jest dość atrakcyjna.

Share this post


Link to post
Share on other sites

X-800 są w porządku. Pasuja do hełmów i jak to uż ktoś napisał, oprócz tego, że mają odstpep między szybką a obudową, to szybke moż na jeszcze dodatkowo odchylić.

KAZDE gogle parują, ale te zdecydowanie najmniej.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dokładnie. Lameboy musi mieć jakieś strasznie wąskie lenonki albo rozstaw oczu 2 cm. Mi się nie udało założyć x800 na swoje korekcyjne.

Dobrze, że są okulary Stihla za 7 pln ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Może to nie gogle ale ja polece od siebie Uvexy I-Vo.Wytrzymałe,fajny wygląd,regulacja długości zauszników+wymienne szybki.Miałem do porównania też X-One ale one załamywały obraz,miał ktoś jeszcze taki problem?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja polecam bolle defender - mozna je ubrać na okulary, pasuja do każdego hełmu i okazyjnie mozna je kupic na allegro za jakies 45 zetów (3 szybki dostajemy jak normalnie w sklepie). Poza tym prawie nie paruja szczególnie po oderwaniu zaslepek z gąbki.

Tyle ze niektórzy mówia ze paskudnie wygladaja :F

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jesli chodzi o gogle to od siebie moge polecic produkty firmy ESS - Land Ops i NVG Profile. Wysoka wytrzymalosc, nie paruja (a mi juz rozne Bolle parowaly) i maja znosna cene.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mnie ESSy Vheicle OPS dosyć mocno parowały(a dokładniej zalewały się – to pewnie efekt działania antifoga). Oderwałem górną gąbkę(aby pozwolić ciepłemu powietrzu spokojnie uchodzić) z marnym skutkiem. Dopiero całkowite obdarcie(góry i dołu) poskutkowało i teraz jest bardzo dobrze.

 

Pozdrawiam!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moja mała recenzja o goglach " Bolle Defender ":

 

Najpierw wygląd estetyczny. Jak je dostałem i kumpel je ubrał (zanim ja skończyłem otwierać swoje) to myślałem, że się zleje ze śmiechu trochę byłem przyłamany, bo wyglądał jak kosmita. Rzeczywiście gogle te są bardzo szerokie jednak po oswojeniu się z wyglądem i nałożeniem arafatki, bo takie coś nosze wygląda wprost świetnie poza tym, jeżeli dojdzie do tego hełm wyglądają iście bardzo dobrze.

 

Szkła a raczej szybki są pierwsza klasa 2.2mm grubości, balistyczne pokryte powłoką antyparującą, którą oczywiście trzeba regenerować, ale to wszędzie u mnie na pewno jest zużyta a nie parują mi pomimo założonej arafatki. Wytrzymuje strzał z rugera(długiej wersji) z przyłożenia, czyli około 540 fpsów(oczywiście niezostawia nawet najmniejszej ryski).

 

Szybki wymienia się bardzo prosto i bardzo szybko w polu też się przydają, można założyć dwie szybki na raz na przykład białą na stałe i wymieniać tylko żółtą do kontrastu i czarną na słoneczne dni. Przez montowanie na stałem mam na myśli montaż w tylną szynę, w którą montuje się trochę dłużej.

 

Gogle nie są ze sztywnego plastiku a raczej z pewnego rodzaju tworzywa, które jest bardziej giętkie. Są bardzo wygodne, dobrze przylegają do twarzy. System wentylacyjny wygląda tak, że jest jeden podłużny otwór nad czołem około 15-17 cm przykrytych gąbką bardziej chropowatą niż ta, która przylega do twarzy, dwa mniejsze otwory umieszczone pod oczami każdy po około 5 cm, także przykryte gąbką.

 

Pasek trzymający okulary jest pokryty silikonowymi kropelkami, dzięki czemu się nie ślizga i jest bardzo wygodny.

Cena, za jaką można dostać używane to 45 zł, chociaż może ulec zmianie gdyż sklepy je oferujące podniosły cenę z, 99 na 180 co najmniej.

 

Jeżeli chcesz kupić bardzo fajne gogle i niedrogo to kupuj je bez zastanowienia, dobrze dobrane oporządzenie współpracuje z ich wyglądem. Fakt, że pod kominiarkę to pasować niezbyt pasują, są to gogle pod taktykę zieloną(moim skromnym zdaniem). Miałem możliwość je wymienić na commandery jednak tamte za wielkie mi się wydawały pozatym nie mają już tak pancernych szkieł, a wychodzę z założenia oczy ma się jedne i wole być dobrze zabezpieczony czasem nawet przesadnie.

 

Jednak, jeżeli masz na wydanie koło 200 zł to brałbym chyba X800 gdyby tylko były zielone. Lub te ESS.

Ogólnie biorąc wszystkie czynniki pod uwagę cenajakośćwykonaniebezpieczeństwowygoda to bez wahania stawiam 10 w 10 pktowej skali.

 

("A jak wezmę jeszcze wygląd to 7/10" - dop. Kilson-kolega z teamu z tymi samymi goglami :D)

 

W razie jakichkolwiek pytań służę pomocą.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja polecam gogle (a raczej okulary z gumka) Uvex cyberguard http://www.allegro.pl/item105193642_uvex_i...gumce_i_ss.html

Sa bardzo lekkie, wygodne i wytrzymale. Nie ma sladu po serii ze stockowego marui 40 kulek z 4cm. W sumie to zadna ogolnodostepna replika ASG nie robi na tych goglach wiekszego wrazenia. Nie paruja, a jezeli juz to za 5 sekund wszystko widac przejzyscie. Dobrze sie komponuja z kapeluszem, czapka, chusta i nawet z pro-tec'iem.

Pozdrawiam!!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ja polecam gogle (a raczej okulary z gumka) Uvex cyberguard [...] Nie paruja, a jezeli juz to za 5 sekund wszystko widac przejzyscie. [...]

 

No wszystko sie zgadza, poza tym ze nie paruja, mam takie osobiscie i ma takie moj kolega rzeczywiscie sa swietne, ale paruja niezaprzeczalnie w obu przypadkach niestety.

 

Pozdrawiam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Być moż już ktoś to mówił, ale ja gorąco polecam okularki WileyX XL1. Są nieco "lżejsze" w kształcie i wygodne. Po za tym NIE PARUJĄ tak jak SG1. Ja mocno się pocę, szczególnie w upalne dni pod hełmem i WX1 potrafią zajść mgłą podczas postoju, wystarczy poruszać głową i mgiełka schodzi. Atutem jest to, że można śmigać w nich po ulicy, nie będąc posądzonym o bycie człowiekiem-muchą, ponieważ są tylko nieco większe od normalnych okularów p-słonecznych. Były testowane w boju i wytrzymały atak mocnej podkrętki.

 

Używam też sporadycznie Bolli X800, które także chciałbym pochwalić.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam w domu zwykle okulary BHP, takie za 6-7zl. Uzywalem ich przy strzelaniu ze sprezynek, ale ost przymiezam sie do AEG i chcialem sprawdzic czy okulary tez musze nowe kupic.

Celem przetestowania ich strzelilem w nie pare razy z wiatrowki (takiej taniej, na poczatku miala ok 200m/s, troche z niej strzelalem teraz jest mniej, moze ok 160m/s) z ok 0,5 m.

No i nic. ZERO sladu uderzenia, absolutnie nieuszkodzone. Jak polozylem je na plasko na ziemii i wypalilem z 4cm to tez nic im sie nie stalo. Wydaje mi sie ze taki srut to jednak jest mocniejszy niz kulka nawet z tuningowanych AEG. Czy takie okulary gwarantuja bezpieczenstwo w walce?

Dodam, okularki bardzo slabo paruja:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gogle SWD zakupione oststnio przezemnie wytrzymaly ostrzal z 420fps z okolo 0.5m Paruja dopiero po 30-40min biegania non stop(a trzeba zaznaczyc ze biegam z 20kg na plecach). Nie usuwalem z nich niczego poza oslonkami od okularow(te wycieca z boku w gabce, przeszkadzalo mi to). Zadne otwory nie sa rozbezpieczone zadna folia zerwana. Antifog i po sprawie. P.s. biegam w helmie, teoretycznie gogle paruja przez to jeszcze bardziej.

Share this post


Link to post
Share on other sites
A ja mam Wileye SG-1, zapłaciłem za nie 300zł i nie żałuję. Używam anti-foga z maski p.gaz. i tylko po kilkudziesięciu minutach biegania zachodzą wodą (nie parą). Wtedy wystarczy przetrzeć je jeszcze raz ściereszką z maski (po kilkudziesięciu min. zazwyczaj już nie żyję :) ) i jest ok. Jak chcesz lepszą wentylację to możesz sobie odciąć tą gąbkę przy szkłach. Ich skłonność do parowania wynika z samej budowy, patrząc na same zdjęcia byłem na to przygotowany i dlatego nie byłem niemiło zaskoczony - wiedziałem czego mniej więcej się spodziewać, a i tak było lepiej niż myślałem :) Po prostu każde gogle mają osłabioną wentylację ze względu na to, że przylegają do twarzy. A SG-1 mają to do siebie, że przylegają do paszczy a jednocześnie mają wielkość okularów.

 

 

PS. Jeśli byłbyś w stanie sprzedać oddzielnie przezroczyste szkiełka to byłbym na nie chętny :)

 

Co do WileyX SG-1 to proponuję wersję V-Cut jest idealna! Nie parują gdyż jest to poprawiona wersja gdzie są zrobione specjalne otwory wentylacyjne. Cały dzień chodziłem w nich na pełnym słońcu (ale się zjarałem 8) ) na strzelance (i nie tylko) i było ok. Zwykła wersja była zamknięta, ta wersja ma otwory wentylacyjne.

Jak ktoś ma już zwykłą wersję SG-1 to niech nie panikuje, wystarczy że dokupi sobie po prostu same szkła z V-cutem i po sprawie! :lol:

 

Pozdrawiam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Polecam bolle defender... Wyglądają jak wyglądają ale za to zapewniają pełny komfort psychiczny (jedna szybka wytrzymuje bez śladu (sprawdzone empirycznie) 450 fps z przyłożenia) a można zalożyć 2 na raz....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...